1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743526 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Zappaholic: Helt klart. Men nu är det grym offseason, därav de ibland torftiga diskussionerna😄

Men vi får se om det kan bli något riktigt att prata om..

Johan Norrström: "På papperet är det ju en skaplig värvning. Sedan är det ju mycket som ska stämma för att han ska lyckas i SHL. Större rink, annat sätt att spela och ett annorlunda liv utanför hockeyn. Inte alla som klarar av det."

Håller helt med dig där, därför känns det ju oroande att BZ ställer in sin usa-resa och inte ens ska se ett potentiellt nyförvärv. Med tanke på de andra aspekterna du nämner som dessutom kan slå fel.

Ove Myling: De har ju uttalat sig om att det ska värvas spets från AHL, kanske har de bytt prioritet och letar i ligor i Europa?

Här har vi 20 stycken spelare att välja mellan. Samtliga är realistiska, mer eller mindre.

Simon Hjalmarsson
Janne Pesonen
Spencer Abbott
Linus Videll
Oskar Osala
David Ullström
Calle Ridderwall
Ben Maxwell
Jeff Taffe
Kristian Kuusela
Petteri Nokelainen
Chris Mueller
Derek Ryan
Dennis Rasmussen
Iiro Pakarinen
Teemu Pulkkinen
Ben Smith
Joonas Kemppainen
Zach Hamill
Dany Heatley

Ersson har skrivit på för ett år, Grattis!!

Agenten: Heatley i Brynäs, ja för sjutton! :D

Chris11: Nu Gävlar händer det grejer!!
Ersson får kontrakt och Abris verkar ha fått uppgifter på att Andersén inte spelar hos oss kommande säsong!

Bra! Vi har redan många kompetenta defensiva backar (Zanetti, Kilström, Bertil). Nu kan vi lägga Anderséns höga lön på Salmela istället 😄

KulaShaker:
Uppgifter från AB skall alltid tas emot med en viss skepsis:);)

Skrubben: Så hade Pettisbif rätt iaf. Bra jobbat.

Var rädd om den kontakten.

mk: Tror är ungefär lika säkert som om. Ingenting är klart.

mk: Ja, Pettisbifs uppgifter visade sig verkligen inte vara tagna ur luften. Alla här borde tänka till en extra gång innan man hånar honom.

Ove Myling:

Den uppfattningen jag fick när jag var på supportermötet för några veckor sedan, var att man jobbar med namn som redan har erfarnhet av spel i Europa. Att det var anledningen till att man ställde in resan. Jag kan ju tycka att den strategin och tankesättet är ganska vettigt. Man vill värva spelare som redan bevisat att man kan leverera på stor rink, istället för värva spelare direkt från AHL.

Chris11:

Betyder detta att man skakat liv i den talangutveckling som så många hade dödförklarat?

Johan Norrström: Du menar att man skickar ett par talanger och lyfter upp en ny?

{2064}: Vi borde lyfta upp alla.

{2064}:

Nja eller att men exempelvis behållit tre, skickat tre och flyttat upp en. Beror ju i slutändan på hur man väljer att se på saken.

Anders Hansson: Varför inte? Spelade i DEL denna säsong, gjorde okej med poäng. Vill kanske testa på Sverige innan han lägger av. Bör ha 2-3 bra år kvar i kroppen.

{2064}: Man skickar talanger som man anser inte vara tillräckligt bra och ersätter dem med nya. Eller hur menar du att vi borde göra? Ska vi behålla alla talanger vi en gång i tiden har lyft upp bara sakens skull?

Skrubben: Svårt att säga at en inte är "tillräckligt" bra när utvecklingskurvan är olika från person till person!!
Varför då inte har ett par lag i lite lägre divisioner i närområdet dit man kan slussa dem till på lån och låta dem prova på seniorhockey på div1 nivå!!
Då har man kvar dem i sin organisation så att säga!

Bara en idé som jag har och nått som skulle gynna både spelaren och laget som denne lånas ut till!!

Skrubben: Jag var grymt trött på Pettisbifs alla laguppställningar en gång i tiden.
Det växte han ifrån som tur var.
Men han har visat att han har kontakter som har rätt.
All heder !

{7225}: Hur var det nu med att hålla god ton?

70 Rodrigues:

Kan eventuellt bli en resa över Atlanten också.

"När det gäller Stefan Bengtzéns tänka resa över till USA för att titta på spelare i AHL-slutspelet så avvaktar han för att se om de spelare som är intressanta "överlever" den pågående slutspelsrundan."
"– Ja, vi får se efter helgen om det blir någon resa, säger Bengtzén."

Petter Rönnkvist såga Nörstebö i Norge nu.... Man får inte förlora närkamper som Nörstebö gör sa han, han ser svag ut bakåt.

mk: "Hur var det nu med att hålla god ton?"

Det tycker jag att man ska göra.

{7780}:

Nörstebö är ju ung och utvecklingsbar, och det är väl fullt naturligt att han har svaga sidor som han måste jobba med. Några av dessa är väl defensiven och det fysiska spelet. Fast över tid tror jag nog att han kan bli en riktigt bra back.

Johan Norrström: Ingen Bäckström till VM

Skrubben: Absolut inte, men anser du att Ersson är en bättre spelare än Nörstebö? Hade inte Ersson mått bra av ett år i Allsvenskan istället? Ett lagbygge handlar hela tiden om balans, både demografiskt och gällande spets/bredd så förändringar sker konstant (som t.o.m. Huges barndomskompis Heraclitus hade koll på ;-)) Jag håller med Brodecki om att tålamod är viktigt om det finns utrymme för det. Att BZ värderar en fysiskt spelande men mindre spemässigt begåvad back högre säger lite om hans och Bulans filosofi och omvandlingen från ett spelande Brynäs till ett brunkar Brynäs.
Missförstå mig rätt, vi behöver brunkare också men balansen är viktig.

{7780}: Nu är Petter som han är men att bara såga Nörstebö är f*n tjänstefel!!
Bara nån i Norge som lite nu och då visar lite känslor och hjärta!
Man är inte direkt avundsjuk på Norges målvakt direkt!!

{7225}:

Säkert småskadad likt de flesta tillfrågade NHL-svenskar de senaste åren. Man förstår dem på sätt och vis. Efter en väldigt lång säsong är det mer trivsamt att softa på golfklubben. ;)

Johan Norrström: Ja, och vem vill flyga över för ett par matcher och sedan åka ut i en kvartsfinal mot Finland eller dylikt. Skillnad för Ovie, Kuzy och Orlov som åker till ett hemma-VM där deras närvaro kan bli guld värd.

{2064}:

Nu bör väl inte Ersson ses som en ersättare för Nörstebö. Ersson kliver ju in som som niondeback och med Rookielön på 20000kr. När jag ställde frågan till Stefan så ville han istället lyfta fram Lucas Carlsson som den fyller det tomrummet. Det handlar ju mycket riktigt om balans och Bengtzen och Bulan vill bygga spelet utifrån ett stabilt spel i egen zon. Man vill hitta tillbaka till det spel som gjorde laget så svårbesegrat innan jul.

Johan Norrström: "Man vill hitta tillbaka till det spel som gjorde laget så svårbesegrat innan jul."
Jo, men skillnaden från nov/dec och framåt, bortsett från några platta fall i jan/feb, var inte försvarsspelet utan anfallsspelet. Det var obefintligt och uddlöst.
Då borde väl B&B försöka hitta ännu mer spets framåt och inte bara kompensera bortfallet av Rödin och Scott?

{2064}:

Din felanalys skiljer sig i så fall lite från den Bengtzens la fram. Fast han hymlade inte heller med att skadan på Rödin påverkade offensiven. Även Scotts produktivitet sjönk ju betänkligt då han miste sin kedjekamrat. Naturligtvis blir det viktigt att man fyller upp tomrummen efter Rödin och Scott men det är också viktigt att ännu fler forwards i truppen bidrar i offensiven.

{7225}: Sorry, Bäckis i all ära men det är förjävligt. Dessa NHL-primadonnor borde få sina OS-platser försummade. Inte ok.

Skrubben: vi har för många bra backar just nu. Vem ska stå vid sidan om? :/
Salmela?
Bertilsson?
Zanetti?
Kilström?
Carlsson?
Sundqvist?
Fälth?
Pudas?

Chris11:

Blir bra sen när vi har 3 skadade. Men men, Sunken lär få en begränsad roll framöver och det är inte konstigt, han kommer säkert tillföra mycket vid sidan av isen och stötta de unga men han kommer inte vara någon ledare på isen längre. Så han är ju given 8e tycker jag. Sen är det en fin konkurrens om de andra platserna vilket jag tycker är bra. Då får de fan visa att de ska vara med. :-)

Chris11:

Man funderar ju om utsikterna för ett fullt tillfrisknande för Bertilsson verkligen är så goda som man vill göra sken av.

Chris11: Har Salmela skrivit på?🤗

{7225}: ska vi starta en ny "om" debatt xD lets flame war this bitch!, skojar bara ofc (man vet inte någon kanske tar det seriöst)

sen får vi ju passa på att gratta vårat kära Brynäs på 104års dagen!

Chris11: Sundqvist platsar inte. Tycker till och med Ersson går före honom. Men så kommer det tyvärr inte bli. I dagsläget skulle jag sätta Sundqvist på läktaren och Bertilsson som sjunde, svårt att säga var Bertilsson står i dagsläget, mest därför. Sen så kommer väl någon vara skadad rätt ofta.

Att Brynäs inte verkar ha råd med Salmela/Karlsson (?) och Andersén är väl rätt talande om Brynäs plats i hierarkin. Exempelvis hade Färjestad Erixon, Holøs, Nygren och Tollefsen (Wikstrand ett tag även) på backen förra säsongen i Färjestad, alla dom måste tjänat rätt feta pengar.

Charles: 104 år är imponerande liksom sviten av år av spel i högsta ligan 🍾

Sen så finns det även risk att Brynäs har lagt pengarna helt tokigt fördelat på backsidan. Finns en risk att Sundqvist har rätt fet lön tyvärr. Bertilsson skulle kunna vara överbetald även han.

Rodrigo: Sunken är ju grym, vår sheriff.

{7225}: Tillåt mig småle... "sunken är ju grym".... HAHA

Pettisbif: Vardågod att le men han är grym.

{7225}: Vad behövs en "sheriff" till?

Gjort en värvarlista:

Sista backplatsen:
Anssi Salmela
Niclas Andersén
Ryan Gunderson
Mattias Karlsson

Ersättare för Rödin:
Ryan Lasch
Simon Hjalmarsson
Calle Ridderwall
Niclas Jensen
Bud Holloway

Ersättare för Scott:
Derek Ryan
Niklas Olausson
David Ullström
Linus Videll

Sista forwards platsen:
Johan Alcén
Per Ledin
Anton Axelsson
Daniel Widing

Pettisbif: Widing, nä. Fin lista annars.
Eurovision nu

« · 1750106 · »