1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741582 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{7225}: Så du anser att Smotherman och Granström även de är lösa rykten? Eller är det bara vissa spelare som är lösa rykten? Exempelvis spelare du tycker är mindre spännande.

{7225}: Men Linköpings läktarcoacher blir nog nöjda då det efterlysts skifte på målvaktsposten

{6984}: Nej jag tänker inte sitta och snacka skit om våra ledare baserat på nåt löst rykte och hypotetiska påståenden.

{6984}: Får hoppas ryktet om David R bara är ett rykte utan substans . Puckmotare vill jag inte ha i Brynäs igen .

Jan Grismöbel: Det är påskhelg. Det lär komma tidigast i morgon

Chris11: Fortfarande inte något bekräftat. !!!

{7225}: om du tycker det så är det inget tvång att delta i diskussionen...

{6984}: Jo men det där övriga att om Bulan kan ha kört över både Alcen och BZ ....Är det ens lönt? BZ är sportchef och han bestämmer, räcker det inte så??
Sen att det skulle vart så att Brynäs fick välja mellan Lindbäck, Jocke och Rautio...spekulera i detta känns otroligt märkligt när det inte ens finns nåt konkret att spekulera i. Vi har bara rykten och att spinna vidare i hypotetiska tankegångar blir bara fel.

ellis:

Vilket bullshit.

Sundlöv gjorde väldigt många bra värvningar under hand tid i Brynäs.

{7225}: Vinklad, ja. Hypotetisk ja. Men väl en ingång till en diskussion. Skulle vi endast diskutera empiriska saker så vore det inte mycket till diskussion.
För övrigt så har jag hört att Rautio är klar från flera håll så magkänslan säger mig att det blir han. Det kommer för övrigt från samma källor som nämnt både Granis och Smoothie så varför skulle just Rautio vara så oklar om inte de andra är det?

{6984}: Väldigt hypotetisk fråga och väldigt tydligt vinklad också. Int lönt att svara på detta innan det gjorts klart med en målis.

Chris11: En tanke. OM nu man valt Rautio framför både Lindbäck och Jocke E, två av Peckas adepter. Hur reagerar Pecka på det? Det enda jag kan tänka mig om detta är fallet så är Rautio handplockad av Bulan.
Det skulle ha varit intressant att höra den diskussionen. Och OM det nu är så att Bulan kan "vinna" mot både en målvaktstränare (vars ord borde väga tyngst) och en Sportchef som borde ha sista ordet.

Vill vi att Brynäs skall bli ett lag där man samlar på Luleås rejects?

Jan Grismöbel: Smotherman, Granström och Rautio ska vara klara.

Auchinleck: KHK får väl 4 mille mer av SHL från säsong två också.

Brynäsgubbe: En forward jag inte skulle tacka nej till.

ellis: Uh vem är "M Paulsson"?

Chris11: Än så länge bara spekulationer !!!

TobiasR:

Jo han har säkert gjort sig tid för en lång och öppenhjärtig interjuv nu under påskhelgen.

ellis: jadu... Bengtzén har tre spelare som är mer eller mindre klara.

bradberry:
Mormor har gjort ett bra jobb år 1. Få se om de lyckas etablera sig år 2?
Hur höja lägstanivån på ett kostnadseffektivt sätt och hitta en spets? Signa The Honk steg 1?

Får se om vi Brynäsare får något roligt att läsa idag, kanske en intervju med Bz till och börja med..

Tydligen mera action på Sundlöv nu än på SC-stolen hos Brynäs. M Paulsson mer eller mindre klar - en dag efter säkrat SHL-kontrakt...

munkas: Jag gillar Alcén. Billig, massor av energi och alltid en finne i röven på motståndarna

moment22: Svårt att säga. Man har ju ingen aning om vad de kostar. Har Ollas 100k eller 200k i månaden? Ollas skulle ju vara grym att ha som slitvarg i en tredje eller fjärdefemma, om han inte kostar så mycket.

Räknar alla bort Alcén och Ollas nu? Jag ser gärna att båda blir kvar, Alcén för sitt hjärta och för att han nog inte är dyr och Ollas vet vi ju alla vad han kan i sina bästa stunder. Efter den här säsongen skulle han nog bli tvungen att gå ner lite i lön också. Frågan är ju om han är helt återställd från sin skada, kändes som att det saknades något hos honom den här säsongen. Vad tycker panelen, är det tack och hej för båda eller ska de vara kvar?

Thorellarna är bra båda två. däremot vill jag inte se Marcus Nilsson i brynäs. i jämförelse är brendl en fantastisk försvarsspelare.

Brynäslegenden: Sundlöv hade väl landat Broc Little men fick nobben att överskrida budget eller ngt sånt. Tolkade det som droppen...

Johan Norrström: ja jag minns inte situationen. Men blir en målvakt skadad i slutspel/kval så kan det ligga nåt lirt i luften; )

Lunkan: Jag gillar KHK jag, lite Åshöjdens BK över dom. AIK med sina huliganer kan vi vara utan.

Alltid sagt - hellre Honken än Starkbaum. Av alla jävla anledningar. Blir lite förbannat när jag tänker på det. Han ÄR Brynäs och han hade mer att ge i klubben.

Johan Norrström: Unnar Honken, Ove, Micke och Jocke segern men kan inte låta bli att för SHLs bästa tycka det är trist med färglösa KHK kvar i ligan.

Chris11:

Då ser vi på situationen som orsakade Lindvalls skada på olika vis. KHK-spelaren dras ju ner, mister balansen och glider in i Lindvall. I min bok är det en olyckshändelse.

Grattis Honken du är så jävla värd all cred!!!

Chris11: Tänk om vi haft Honken, då hade vi spelat än.

Johan Norrström: där ser man vikten av att ha en storspelande målvakt i kassen. Tänk om Lindvall stått hela matchserien, då hade det varit betydligt jämnare. Smart drag av KHK att skada Lindvall, för antar att det var planen.

{7225}:

Två gamla Brynäsmålvakter blir gnagets fall ikväll.

Brynäslegenden: Förlåt, två ratade och en som slutade självmant. Tre legender oavsett och alla dessa tre har betytt såå mycket för mig personligen. Micke Sundlöv och Ove Molin vara två av mina absoluta favoriter i min ungdom och de gav guuuuld och senare kom Honken och gag guld han med och blev en stor favorit för mig. Vilka minnen, det kom nästan en liten tår.

{7225}: Sundlöv ratad?

Micke själv kände ju inte att han kunde bidra med den energin som krävdes och valde därför själv att gå åt sidan.

Skrubben: Det kändes märkligt, något vemodigt att se reportaget om Honken på Cmore med både Ove Molin och Micke Sundlöv intervjuade. Tre ratade brynäslegender.

{6984}: Haha, jo det är väl sant. Men dom flesta som köper en bostad brukar ju vilja se den IRL innan man gör allt klart. Och man undrar ju om Rautio har haft möjligheten att smyga iväg från Linköping för att göra det.

Skrubben: han har väl ett fruntimmer

Skrubben: hur vet du att det inte blev klart innan slutspelet då? Kan väl vara bra att fixa boende innan man flyttar någonstans? Annars får man bo på gatan, haha!

Chris11: Tror du själv på att Rautio skulle köpa hus mitt i ett brinnande slutspel?

{7225}: Osäkert, han skulle nog kunna vara bra i en andrakedja. Men jag tror inte att han kan leda vår förstakedja så som han spelade den här säsongen. Dessutom har han varit skadad och verkar påväg neråt i karriären. Men när han är som bäst så är han en av SHL:s bästa centrar! Så verkligen en chansning...

{6984}: Jaså, Twitter? Hittade inte det ryktet. Hoppas det stämmer, vore grymt. Limpan är alltid välkommen hem!

{6984}: ja haha, det som är det roliga med silly season ;)

{6984}: Kan Erik Christensen vara nåt istället för Scott? Kommer att stanna i Sverige men kanske inte i HV.

Chris11: Många bud nu... HAHA!

Rautio verkar ha köpt hus i Valbo, så han presenteras nog klar för Brynäs imorgon...

« · 1739162 · »