1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741521 inlägg · 7967 ämnen

Sv: Silly season 2016-2017

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
{2064}: hahaha ja, han kanske är förbannad på alla som mailar och ringer ;)

Chris11: Han kanske bara var förbannad på något eller någon? :-)

Pratade med Bengtzén nyss och han sa: "Alldeles snart smäller det"

Smotherman eller Rautio?

Brynäsgubbe: Alla lärare i hela Sverige?

Brynäsgubbe: semester på påsklovet.

{7225}: Vem fan har påsklov efter 18 års ålder?

pjåtor: Vi kan ju samla alla värvningstips härifrån och maila BZ, han kan ju ha missat någon. Sen kan vi även meddela vika det bör förlängas med.

BZ svarar på mejl men det kanske beror på vad man frågar om vilket svar man får ..

Honken:

Snarare en stum Bengtzen. ;)

SnowKing: Nä han har tagit semester på påsklovet.

{7225}:
Påsklov???
Han jobbar väl 7 dar i veckan? ;-)

Honken: Sansa er, det är bara mars och semifinalerna har inte ens börjat. BZ har påsklov.

Brynäsgubbe: Tror vi lämnar det så.

Nu vill jag att det ska börja hända saker, mer rykten, men helst presentera något för oss BZ!

Stisse har lovat en intervju, men inget har hänt där heller, trött tidning.....

bradberry: Familjetragedi? Vad hände?

Edit: Jaha, dödsfall. Tråkigt. :(

moment22: Får hoppas en riktig försäsong hjälper honom?

Efter alla kommentarer om spelare som ej fick fortsätta i Brynäs trots juniorframgångar.... Henrik Thegel gjorde mål för Södertälje i kvalet till allsvenskan!

Forsberg 1978: Ja, absolut, men det jag är mest orolig för är att han fortfarande hämmas av sin skada, tyckte inte han alls såg lika rapp ut den här säsongen.

moment22: Håller med tror det kan finnas ett sparkapital i honom?

Wesley: Ollas råkade ut för ett dödsfall i familjen förra säsongen. I och med att det inte stått om det någonstans i pressen så vill nog familjen med all rätt hålla det privat. Jag hoppas Ollas får förlängt och kommer tillbaka med råge, det är han värd!

Skrubben: Tyvärr finns det inga artiklar att länka till. Men det viskades om det från flera olika håll förra säsongen.
Men det kan ha varit desinformation som spreds för att mörka skadan innan skadan blev officiell..

Huge: Ingen kan väl vara leksing på riktigt!?

Wesley: Vilken familjetragedi?

pjåtor: Så du menar att man inte kan vara leksing bara för att man är född i Norrköping och inte i Leksand, eller vadå?
Isf är det nog jävligt många härinne som heller inte är brynäsare... :-)

Lunkan: Exakt dom vet bara inte om det ;-)

pjåtor: Alla är väl födda brynäsare?

Chris11: Ollas är väl egentligen ingen leksing i från grunden? Är väl född i norrköping tror jag ?

Skrubben: 32 år är inget hinder. Nej precis som bradberry skrev så är det nog även familjetragedin som har påverkat honom. Finns många. 30 plussar i SHL som har många fina år framför sig. Så jag är i alla fall inte redo att döma ut Ollas ännu..

Wesley: Granis var 28 år när han lämnade oss. Ollas är 32. Knappt jämförbart i mitt tycke.

Wesley: Det var någon som bad om en trupp/laguppställning för nästa säsong. Pettisbif ordnar biffen 😊

MV:
Anders Lindbäck (Felix Sandström)

Backpar:
Anssi Salmela - Niclas Andersén
Simon Bertilsson - Marc Zanetti
Lukas Kilström - Lucas Carlsson
Jonathan Pudas (Jörgen Sundqvist)

Kedjor:
Simon Hjalmarsson - Niklas Olausson - Oskar Lindblom
Nick Johnson - Jacob Blomqvist - Jordan Smotherman
Pathrik Westerholm - Jonathan Granström - Ponthus Westerholm
Erik Thorell - Sebastian Enterfeldt - Gustav Thorell
(Daniel Mannberg, Linus Ölund, Jesper Boqvist)

Wesley: Inte bara skadan som tog på psyket. Han råkade ju ut för en familjetragedi oxå som garanterat satte sina spår...

Skrubben: Ollas. Han har gjort enormt mycket för oss, men det är en spelare som nått sin peak. Han kommer inte bli bättre för varje säsong som går om man säger så.

Man ska nog akta sig för att tro det. Så sa många om Granström också säsongen innan han lämnade. Nu vet vi att så var inte fallet.

Ollas var ju borta hela förra säsongen pga en jobbig skada. Psykiskt har det nog hämmat hans spel denna säsong.
Nästa säsong stäppar han säkert upp igen..

Johan Norrström: Ja, jag ska försöka bugga luren och hacka hans mail så får vi reda på vad som händer ;)

Jag hoppas att Brynäs den här säsongen kommer att kalla till
en eller flera presskonferenser där de presenterar nyförvärv
och kontraktsförlängningar. Som t.ex. Örebro och Karlskrona
har brukat göra. Det behövs för att öka intresset och få
mer uppmärksamhet. Att bara lägga upp notiser på hemsidan
når ju egentligen bara de mest inbitna supportrarna.

Chris11:

Som han ränner runt uppe på Läkerolen lär du inte få veta mycket genom att hänga på hans kontor. Man borde bugga hans mobil istället.

Chris11: Det handlar också mycket om vilka spelare man kan hitta, ingen självklarhet att BZ redan nu vet om han vill behålla Alce'n ock Ollas.

Skrubben: Men om han inte vill ha kvar Ollas så borde han fått lämna redan. Man undrar ju verkligen vad Bengtzén tänker... Som du sa tidigare, man vill gärna vara en fluga på väggen i hans kontor :)

Känns som att Alcén hade riktigt låg lön den här säsongen och vill ha en mer marknadsmässig lön nästa säsong. Eller så ligger bollen hos Bengtzén som tvekar om han ska förlänga med honom.

{7225}:

Nja det beror ju på vem man frågar. En del verkar ju ha fått det här med hur värvningsprocessen fungerar om bakfoten.

Peja: Nej, alltså oavsett hur Bengtzén gör med honom, så tycker jag inte att man kan påstå att han gör fel. Så länge han inte förlänger med någon jättelön (men det får vi ju aldrig veta ändå).

Men att han ska komma upp i nivån han hade säongen 13/14 tror jag vi kan glömma. Man kan ju för det första undra vad som bör klassas som ett "mellanår" för honom. Säsongen 13/14 var en rekordsäsong för honom. Nivån han höll då, har han aldrig varit i närheten av tidigare i sin karriär. Så jag skulle snarare säga att säsongen 15/16 var en normal säsong med hans mått mätt om man jämför med alla andra säsonger han gjort tidigare i sin karriär.

Skrubben: Ollas är ändå en stommespelare som är rutinerad, spelar smart och alltid ger 110% på varje träning. Jag tycker det är viktigt att behålla en stomme med bra karaktärer. Kanske var 15/16 bara ett mellanår för honom, med tanke på skadan året innan?

Chris11: Om Ollas vill vänta in Leksand, så tvivlar jag på att Bengtzén snällt skulle vänta in honom.

Frågan är väl snarare om Bengtzén ens vill behålla honom. Jag tycker det är dags att klippa med Ollas. Han har gjort enormt mycket för oss, men det är en spelare som nått sin peak. Han kommer inte bli bättre för varje säsong som går om man säger så.

Tror du att Alcén begär för hög lön? Det känns som att han verkligen vill stanna, så man kan ju undra hur höga löneanspråk han vågar ha?

Tigerhjärta: Nej för sjutton!
Kom inte med nått som är orealistiskt. Då får du den store allvetaren på dig.
Komma här med helt galna rykten...

Skrubben: känns som att det har kört fast med Alcén och Ollas... Ollas väntar på om Leksand går upp och Alcén begär nog lite för hög lön.

Fan vad tyst det är kring Alcén, Ollas och Broadhurst. Idag kändes det som ett givet tillfälle att ge besked kring dom, nu när påskledigheten är slut. Man skulle betala mycket för att vara en fluga på väggen på Bengtzéns kontor 😊

1. Smotherman
2. Granström
3. Rautio
4. Gustaf Nilsson (Pettisbif)
5. Lindbäck (Pettisbif)

mk: Kan inte någon bara kasta ur sig lite rykten hej vilt, vare sig det stämmer eller inte ! Gaah, älskar silly season och vill bara läsa något nytt rykte eller om ett nyförvärv!!!

{7225}: Ok. Som sagt, hade ingen koll på han direkt senaste två åren iaf. Men det har ju varit ganska tyst om honom ett tag nu därav frågan.

Hype? Menar bara, gammal Brynäsare i förskingringen. Då är man alltid hypad som bra..

Btw. Sundlöv gåller på att signa Marcus Paulsson som det var någon som önskade.

HitTheLights: veckans målvakt i KHL ett par gånger i alla fall. Definitivt en av Sveriges bästa målisar i alla fall men hype...nä

mk: Han vann 1st bästa målvakt i AHL och hade förmodligen haft en åtminstone delad spade i vilket annat lag som helst utom Boston(nästan). Svårt att ta en plats när man konkurrerar med Tuukka Rask. Hur det gått i KHL har jag ingen större koll på däremot.

mk: Vilken hype?

« · 1739547 · »