Brynäs IF

705154 inlägg · 7953 ämnen

Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11

1411996 · » Till forumet


Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
sylf: Pinsam artikel i Expressen, som vanligt.
Torp säger ju själv att han slog huvet i isen, vilket självfallet till största del orsakade "hjärnskakningen" (läs: lite ont i skallen men vi skriver "hjärnskakning, det låter mkt allvarligare och ger bättre rubriker....)

Det hade räckt om tomten som skrev artikeln hade tittat på de otal repriser som visats på händelsen.
Det syns klart och tydligt att Sunkens arm träffar klockrent på Torps axel och ingen annanstans.

Att man sen väljer att inte ens kommentera Torps otroligt fula försök att sänka Silfverberg (ett försök som lyckligtvis misslyckades) gör bara artikeln ännu mer pinsam....
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
tompap71: "Baserar du det på förra säsongen eller? Känns så då jag har kikat lite extra noga på just Löf denna säsong, tycker han har tagit ett eller två steg från ifjol och det som slagit mig mest är att han ofta väljer en enkel lösning istället för att krångla till det för sig som tidigare.
Tyvärr har han fortfarande en del misstag att putsa bort men han är betydligt bättre än det rykte han har härinne."


Både och,jag tycker fortfarande att han inte inger ett helt stabilt intryck ute på isen. Därmed inte sagt att jag tycker han är värdelös eller inte kan utvecklas,men just nu i valet mellan Carlsson och Löf tycker jag Carlsson känns något stabilare.

Sen så har jag bara hunnit se 5 av Brynäs matcher såhär långt också. (Borde säga upp mig)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
RubinCarter: Nej!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
sylf: #Sunkens klockrena tackling igår var en av matchens höjdpunkter. Torps tackling däremot är regelvidrig!#

#dubbelmoralens uppfinnare#

Behöver inte säga mer.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
sylf:

Är inte TIK lite söta ändå...
När det är fysiskt ge/ta så bjuder de upp till säsongens diving...1.08 in i klippet...
Sånt skit måste stävjas !
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Peja: DEn där jävla Matt Mörly bräker och bjäbbar att man ska dela ut hårda straff för såna saker. Va fan menar dumskallen? Ska vi sluta tacklas och införa damregler? Sagt av en nordamerikan, dubbelmoralens uppfinnare, jävla pajas!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Burken: Ja, rent jävla löjligt hur media målar upp olika situationer. Sunkens klockrena tackling igår var en av matchens höjdpunkter. Torps tackling däremot är regelvidrig!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Burken: Haha ja, helt plötsligt har Brynäs förvandlats från lilla och snälla Brynäs till elaka och brutala Brynäs. Tänk om Expressen hade varit lika pigga på att bevaka alla tacklingar som Färjestad och Djurgården har delat ut de senaste åren.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
MarcusElving: Ja det är nästan gulligt. INGEN har kommenterat Torps tackling där han smällde på Johan Larsson när han inte var i balans efter att ha varit uppvaktad av en annan spelare.

DÄR har vi en feg tackling. Att sunken har armbågen väl högt kan vara diskutablet. Men samtidigt så tror jag att Torp ska vara glad för att det inte var axeln han åkta på. Det är mycket mer kraft i en axeltackling är den han fick nu.

Nästan lite gulligt hur media har börjat ett drev mot Brynäs och deras "ohyggligt respektlösa" spelare.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
70 Rodrigues: När det gäller Ollas så är jag mer än nöjd med vad han presterat so far. Jag räknar med att det inte blir många poäng under hans första säsong i ES. Det tar ett tag för honom att aklimatisera sig. Det är lite tuffare motstånd än vad han är van med.

Det blir nästa säsong som mina förväntningar ökar. Ja jag skriver förväntningar och inte krav som många andra gör.

Vi som supportrar kan inte kräva ett skit.

Ja förutom att att man vinner alla matcher, helst utan ansträngning;)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11

Mycket riktigt så ska det börja gnällas och grinas över Sunkens tackling. Om det blir sån här debatt efter varje tackling kommer ingen spelare våga tackla mer till slut, det dödar ju allt fysiskt spel.

Torp är själv en bra tacklare, men nu när det är han själv som åker på en propp så är det inte lika kul längre. Då ska det grinas och gnällas!

Det var en bra propp, precis som Bertilssons! Svälj det och gå vidare!

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11

hahii: Jag tycker också att Ollas gör rätt för sig, han är en av få som har skött sin roll kanonbra i varje match. Visst, några mål eller poäng skulle inte skada men så länge han fyller sin roll så är jag nöjd. Poäng från hans sida är bara bonus!

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
70 Rodrigues: Måste till en hög med skador för att han ska få kliva upp ett par pinnhål.

Hungriga Ske kommer att käka upp Bif är jag rädd för.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
hahii: Med tanke på att han var en poängmaskin i Leksand så tror jag nog att Sundlöv och TJ vill se lite av den varan också. Men som du säger, han checkar o stressar o jobbar hårt men jag vill nog se några poäng också.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
bradberry: "Ollas... - vi väntar.... o väntar..."
Får jag frågar vad du väntar på? Tycker att han gör ett fantastiskt jobb över hela banan, checkar fast, stressar sönder motståndare precis som han är värvad för.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Burken: Vi hade massor med flyt mot TIK. Vi hade kunnat förlora klart om inte Honken med både tur och skicklighet hade räddad oss. Nu gäller det för TJ i spetsen att stabilisera defensiven. Mot något annat lag med större självförtroende hade det slutat illa.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
foppa78: Ja de verkar ta svårt att sätta sina friläge. I Widings fall så ser han målvakten och inte det som finns bakom målvakten. Vi får hoppas att det löser sig för Widde. Men jag vill i alla fall ge honom en eloge i att han kämpar på och finns det någon rättvisa så lossnar det.

Kanske som en extra bonus lagom till slutspelet :)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Burken: Precis vi har en jävla förmåga att släppa till farliga spelvändningar och en sak till vi har förbannat svårt att sätta pucken i 2mot1, 3mot1 (ex Widing igår) och är helt ofarliga när vi får ett friläge men vinsten igår värmer trots att dom inte imponerade och det är stark gjort!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Peja: Jag är benägen att hålla med. Vi släppte till allt för många spelvändningar och det var precis som de flesta sagt att Honken räddade oss.

Ett lag med bättre avslutare hade gjort processen kort med oss igår. Minns bara hur det såg ut mot Växjö där Iggulden fick många chanser som till slut gav utdelning.

Där har TJ en hel del att jobba med.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Peja: Kännetecknet för ett topplag är att kunna göra mediokra matcher men ro hem 3 poäng ändå. Med det inte sagt att Brynäs är där än.
Vi har för svaga backar, med starkare backar skulle vi också få mer ut av vårt anfallsspel.
Anfallsspelet kan vi också förbättre med enklare, rakare spel och gärna mer på mål.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Jag tycker att Brynäs gjorde en medioker match, men det räckte den här gången. Timrå påminner väldigt mycket om de senaste årens SSK; de är i princip ett hopplock av ES-rejects och saknar ett strukturerat anfallsspel (och har ärligt talat inte något bra försvarsspel heller). Om man bygger ett lag bestående av spelare som andra lag i serien inte vill ha, och dessutom inte styr upp det taktiska, säger det sig självt att det går åt skogen. Dessutom saknar de disciplin. Tror aldrig jag har sett en match med Pikkarainen där han inte har dragit på sig dumma utvisningar. Kvalserien nästa. Kanske allsvenskan. Jag tror att både Malmö och Västerås är bättre än de.

Brynäs måste förbättra försvarsspelet. Framåt ser det desto bättre ut. Den individuella skickligheten hos forwards gör att man enkelt skapar målchanser och får utvisningar med sig. Såg Per Hallin försöka soloåka i ett 3mot2-läge i den andra perioden - det skulle aldrig någon av Brynäs spelintelligenta forwards göra...

Jag tycker även att domarna gjorde en bra match som dömde lika åt båda hållen, även om jag gärna skulle se att svenska domare rent generellt är hårdare vad gäller holdings och interferences.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
MarcusElving: Ang Gunderson,Arnason varning? ;-))
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
henke1: Han heter S_Lof där :)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
MarcusElving: Hur hittar du Löf på Twitter? hittar han ej.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11

Delar med mig av lite Twittrande Brynäsare:

Sebastian Lauritzen skriver "hämtat tre points i timrå. Nu lämnar vi det här stället"

Simon Löf skriver "Sköna 3 pointar i Medelpad!"
.
Ryan Gunderson skriver "Best slogan going "The taste of pure pleasure" might have to import this stuff to the US" och bifogar en bild på en flaska Pucko.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
MarcusElving: Men ES är inte NHL så varför ens jämföra?

I NHL har man en sån grym dubbelmoral så det är sjukt. Man säger sig vara motståndare till slagsmål, men ändå så för man samma stats som tex i boxningen. Vinster och förluster. För att ta ett exempel. Enda gången de höjer på ögonbrynen är när någon storstjärna åker på en rejäl tackling. "Brunkarna" skiter de fullständigt i.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
MarcusElving: Nej, Bertils tackling ingår i kategorin "good desiscions". Bara här hemma som experterna bjäbbar. Inte undra på att vi är hyfsat chanslösa internationllt nu för tiden.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Första trepoängaren borta mot Timrå sedan december 2007
satt fint. Då var det en viss Pavel Brendl som gjorde två
mål, sen gick det åtta matcher tills det blev en trepoängare
igen.

Det vore fint att bryta den långa sviten utan trepoängare
borta mot Modo med, på onsdag nästa vecka. Men det kan bli
svårt. Modo har ju verkligen varit vår mardrömsmotståndare
ett antal säsonger nu.

Vi kan väl utan att överdriva säga att vår målvaktssituation
känns mycket tryggare den här säsongen än den förra.
Holmqvist visar att han trivs bäst och hör hemma i Brynäs.
Räddningen med klubban när det var öppet mål var makalös.
Visst, säkert lite tur där, men likväl makalös.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
rafalski: I egen zon tycker jag att han är helt OK. I alla fall när det gäller spelet kring sargerna. Framför mål väger han dock lite väl lätt.

Men hans agerande i offensiv zon lämnar en hel del att önska. Han spelar med på tok för små marginaler.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Zzz: Alla tacklingar som visas som "legal hits" där är ju värre smällar än Bertilssons. Hans tackling hade inte renderat i ett skit i NHL, det är en sak som är säker.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
sylf: Precis, jag tycker inte heller att Bertils tackling
är oschyst. sen tar den väldigt olyckligt, men han håller ner armen mot sidan. Mao en klockren tackling.

sen om den drabbat en Brynäsare så hade vi tyckt att det varit
ett överfall, men så är det ju..
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
sylf: Nja, tycker Gunde är klasser bättre än Clarke men har en del att lära innan han är en fullfjädrad elitserieback.
Kommer bli giftig i slutspelet;-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Intryck från kvällen...

+
Honken...- värd en nolla idag...
Andersén...- en bjässe i försvarszon när det osade...
Jonsson...- hittade vinnarspåret...?
Sunken... - härlig bröstvärmare...
Carlsson.. - stabil debut...
Dackell... - tränat diagonalpass med Micke Lind...?
Larsson... - K-L-A-S-S...!
Silfver... - äntligen rassel...
Fru fortuna... - med oss idag...

-
Widing... - självförtroende kan man behöva...
Ollas... - vi väntar.... o väntar...
Lavander... - trög...


Fråga: Är Tallerfjantarna seriens suraste lag...?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Zzz: Ett par klockrena tacklingar, precis som Bertils! Ju mer man ser den ju bättre blir den.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
MarcusElving: Nja, så jävla bra var det väl inte. Skönt med tre poäng men med tanke på Timrås frilägen och öppna kassar i början på andra hade det lika gärna kunnat stå 5-3 till Timrå efter två perioder. Brynäs vinner för att man är rysligt effektiva första halvan av matchen samt att Honken spelade som i finalserien mot Modo -99. Widing.... Där kan vi snacka pengar i sjön. Klart sämsta forward så här långt.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
rafalski: En bra bortamatch av laget och viktigt att studsa tillbaka efter torsdagen. Bäst: Honken och Sunkens propp i mittzon, klockren. Sämst: Gunde, som fortsätter ta korkade beslut och är jävligt nonchalant. Han är sämre än Clarke!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Även denna. Kolla tacklingen 2,36 in i filmen. Han har precis släppt pucken och tittar på skridskorna. En bra träff.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Burken: Stark laginsats rakt igenom med extra plus för Honken. Back on track....!?
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
En sevärd länk, någon kanske kan länka detta till Boork.

NHL är klockrena på detta, i Sverige blir det bara parodi när det ska tas i med hårdhandskarna.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Tuggar krokodil och njuter segerns sötma :)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Tack för 3 underbara poäng ikväll Brynäs!! =) Det gjorde min dag lite bättre iaf..
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
70 Rodrigues: Sköööna poäng :)

Skål på er!

Alla sorter Fulla glas :)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Sköna tre poäng, nu kan man sova igen :-)
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
Man får väl tacka Honken för poängen, men grymt skönt med seger igen!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
70 Rodrigues: Underbart så jävla skönt AMEN! Skål och natti!!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
foppa78:in med 4:an nu då
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
MarcusElving: Bedrövlig backchecking och jävligt synd att Holmqvist inte fick hålla nollan, det var han värd!!
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
MarcusElving: Fan
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11
65selander: KLEEEEEEENT gjort, hade var mumma med en 0 för Honken för det var han med råge värd idag.
Kommentera

Sv: Timrå IK-Brynäs IF lördagen den 8/10-11

Bra match av Brynäs! Man har svårt att tro att det är samma lag som spelat så uselt de två senaste matcherna.

Honken och Silfverberg är största kungarna ikväll! Även om Alf lyckades pilla in en på slutet!

Redigerad kommentar

Kommentera

1411996 · »