Brynäs IF

713413 inlägg · 7953 ämnen

Tror vi på flera nyförvärv?

« · 2218904 · » Till forumet


Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Peja: I princip inga hemvändare ifrån NHL väljer Brynäs varken egna spelare eller andra lags spelare.
Är de övriga städerna i Gävles storlek så mycket trevligare så att spelarna inte väljer Brynäs eller beror det på att attraktions kraften att spela i Brynäs inte är så stor.

Karlstad måste vara Sveriges bästa stad att bo i när det gäller mellanstora städer i Sverige.
När vi ser till alla gamla Färjestad spelare som återvänder.
För inte kan det bero på något annat.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Makita: Det är klart att Brynäs borde ha fått hem fler av dom, men samtidigt är det mycket svårare när spelarna inte kommer från Gävle. Den som jag grämde mig över inte kom hem direkt till Brynäs från NHL var annars Christer Olsson. Han har blivit lite bortglömd nu men blev bland annat utsedd till bästa back i VM 94/95.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Huge: Helt oväntat hade du den åsikten eller inte….
Nu var det inte proffsen jag kritiserade utan Brynäs oförmåga att kunna locka tillbaka sina gamla storspelare igenom historien.

Men ok jag vet det fanns inte Plats för dessa spelare vid denna tidpunkt för de passade inte in i Brynäs lagbygge så
du har rätt det är ingen skandal ut det var olyckliga omständigheter att dessa inte passade in i Brynäs lag vid hemkomsten.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
spolaisen: "Nä men du Jakob, i år är laget så jävla kasst, dessutom är du en diva. Kan du inte fråga Sätra istället?"

Vaknat på fel sida?
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Auchinleck:
"Höjer nivån på träningen." Okey ifall man vill se puckhållande NHL-proffs..
Inspiration till de som vill göra samma resa själv." Hur många i dagens BIF är aktuella för den resan???
"Ger organiserad träning för proffsen som annars bokar egna tider."
Har BIF skrivit på något kontrakt som säger att NHL-stjärnorna ska få sommarträna i sin gamla förenings regi???
"Håller kontakt med proffsen inför framtiden."
Jaha och det måste göras under sommarträningsförhållandens flås hurtiga period.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Makita: "Men tycker det är snudd på skandal att föreningen inte lyckats få tillbaka en enda av dessa spelare direkt ifrån NHL eller överhuvudtaget."

Håller med.
Här har Brynäs gjort precis allt för att få dom att skriva på för oss vid hemkomsten, sen har dom lik förbannat mage att välja ett annat lag.
Otacksamma jävlar.
Klart att det är Brynäs fel att dessa spelare haft en egen vilja och att det inte finns en lag som tvingar dom att skriva på för oss och inget annat lag.
Snudd på skandal, faktiskt...
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Makita:
Har fler som inte gått tillbaka till oss.
Men dom ser inte jag som självklara Brynäsare.
Exempelvis:Niclas Wallin och Tony Mårtensson.
Spelare som Samuelsson, Westlund och till viss mån även Sandström ser jag inte som ur Brynäsare.

Kan lova er att när den dag kommer så kommer spelare som Lucas Carlsson, Jesper Boqvist, Victor Söderström, Adam Boqvist, Jacob Markström, Samuel Ersson, Jonas Johansson, Calle Järnkrok, Elias Lindholm, Oskar Lindblom, Jakob Silfverberg och Nicklas Bäckström bara ha Brynäs i åtanke. Vet inte med Johan Larsson och Felix Sandström.

Men kolla bara på Linus Ölund och Anton Rödin som vände hem.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Davey85:
Helt korrekt där!
Vi hade redan Markan och Lindbäck.

Precis som när vi hade fullt på forwardssidan nån säsong. Vi hade värvat stora namn som Kahnberg och Soumervouri. Helt plötsligt ville Widing som just då var väldigt bra komma till oss. Men vi hade ingen plats och han gick istället till Djurgården.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Mattson: Jag kanske minns helt fel nu, men var det inte Brynäs som "nobbade" Honken? Har för mig att vi var fulla på målvaktssidan.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Makita: Förstår inte riktigt diskussionen som pågår, Brynäs har uppenbarligen ett arbete för att få spelare att återvända efter sina NHL-karriärer. Att det inte hänt historiskt är väl en sak men det är arbetet nu som är viktigt.

Värt att tillägga att man oxå måste skapa en miljö utöver att spelarna är med på försäsongsträning, som gör att spelare vill återvända till Brynäs. Alltså att vi kan bli ett lag som är med i toppen, som inte sparkar sin tränare varje säsong. Hur taggad skulle man vara att återvända till ett bottenlag sista åren på karriären jämfört med att kanske ta något år till därborta.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Makita: Lägg till Honken också. Men han fick en lön av Frölunda som Brynäs inte kunde matcha. Förmodligen samma med Djoos. Och gäller antagligen resten av gänget också.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Pettisbif: Brynäs har varit otroligt dåliga på att få hem sina gamla spelare direkt ifrån Nhl.
Ifrån minnet spelare som Brynäs missat helt och som valt ett annat svenskt lag vid hemkomsten före de tillslut hamnade i Brynäs.
Salming,Näslund,Sandström,Westlund,Djoos,Holmqvist Samuelsson.
Sjödin är ett undantag som tog några säsonger i Schweiz men sedan blev det Brynäs.
Nu är inte alla i denna raddan av spelare ur Brynäsare utan Brynäs var sista adressen innan NHL.
Men tycker det är snudd på skandal att föreningen inte lyckats få tillbaka en enda av dessa spelare direkt ifrån NHL eller överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Pettisbif: Beror på lite vad man menar från NHL. Om man menar från camperna eller AHL, eller spelare som faktiskt har spelat i NHL. Dacke återvände som en ärrad NHL-veteran, typ Wännström har trots allt aldrig spelat en NHL-match.

Om vi tänker AHL finns även Anton Rödin. Han återvände till Brynäs efter sin första AHL-sväng.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Spelare som kommit tillbaka till Brynäs från NHL:
Mattias Ekholm (lån)
Johan Holmqvist
Andreas Dackell
Sebastian Wännström (lån)
Victor Söderström (lån)

Det är dom jag minns.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Peja:
Det är nog viktigare att se vad de kan bidra med efter karriären som är win-win för dem, deras familjer och Brynäs.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Lunkz: Det var många år som Brynäs bara hade Dackell i NHL. Vi får se hur det blir med 90/91-kullarna när de vänder hemåt, men antagligen kommer de flesta spela i NHL tills de lägger av.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Svensson_62: Okej, men tänkte om det fanns något färskare exempel än från 70-80-talet :)
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Kepsen: Inge Hammarström, Tord Lundström.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Axle San: Ja, vilka är det som kommit tillbaka i övrigt?
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Axle San: Det vill du inte veta säg någon av Brynäs stjärnor som gick direkt till Brynäs eller kom tillbaka överhuvudtaget.
Dacke känns som ett undantag
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Lunkz: Fast hur många har inte kommit tillbaks?
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Lunkz:
Ja, men desto större anledning då!
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Auchinleck: Håller kontakt inför framtiden är inte Brynäs melodi......i varje fall inte NHL proffsen.
Senast var väl Dackell som kom tillbaka.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
spolaisen:
Höjer nivån på träningen. Inspiration till de som vill göra samma resa själv. Ger organiserad träning för proffsen som annars bokar egna tider. Håller kontakt med proffsen inför framtiden.
Till exempel.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Pettisbif:

Varför lyfter BIF in NHL-spelarna på försäsongsträningarna??
Är det ett sätt att öka på självförtroendet på BIF-spelarna?
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Pettisbif:

Marek Hrivik och Peter Cehlarik,
Olesen och Eklind är INTE i klass med Hrivik och Cehlarik..

Brynäs kommer att upprepa fjolårssäsongen med det spelarmaterial som nu finns på plats..
Brynäs måste värva klasspelare..
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Pettisbif:

Eklind ser liite vek ut i jämförelse med Brodin..
youtu.be/2Lq8ZDrgnNU
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Lemp:
Kan ju alltid hoppas :)
Brodin är för alltid en favorit spelare hos mig.
Komplett och modern spelare.

Svårt att se Eklind vara där. Iaf inte inom närmsta 3-5 åren. Men jag kan ha fel. Många spelare har exploderat förr.
Exempel Joel Persson eller Fabian Brunnström.

Men jag tror vi kommer ha mycket nytta av Eklind. En forward vi saknat i många år.

Kan han bli som Adam Edström eller Elmer Söderblom så blir jag väldigt nöjd!
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Pettisbif: Eklind blir nya Brodin då!
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Pettisbif: Tack 🙏
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
mk: När jag ser inlägget så här lite senare.

Så inser jag att det är ju precis ett sånt som man ser på FB i massa grupper.
Bara massa svammel om Hej o hå va Brynäs är bäst.
Sånt som jag avskyr att läsa om....

Men man kommer ju att svettas, spy galla och våndas över det här laget iår med.

Och undra hur i h-e olika man kan se på en match, härinne. Beroende på härinne.

Men va fan, det får man ta👍
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
#33:
VV 35
Bergman 3
Genoway 5
Mylläri 59
Olesen 23
Eklind 34
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Axle San: Såg på videon att Eklind får tröja 34, någon som vet något om de andra nykomlingarna?
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
mk: Det är otroligt kul att det är igång igen!! Forza BIF!!
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Axle San: Jag kollade på videon från träningen.
Och bara att se spelarna åka skridskor på första träningen gjorde att jag fick ett leende på läpparna.

Nu jobbar vi in glädje och jävlaranamma i den här viktiga säsongen.

Kom igen nu alla Brynäsare. Killar och tjejer gamla som unga💪💪💪


FORZA BRYNÄS ❤❤❤
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Svensson_62: Jag tror inte att vi skall dra några seriösa slutsatser annat än att laget inte håller toppklass.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Brynäsgubbe: Fast Brynäs lyckades ju i o f s ännu sämre med en omysig tränare som Peter A (jämfört med mysfarbröderna T Jonsson och R Melin)…
=> Vet inte om det går att dra några generella slutsatser här.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Axle San: Det tycker jag inte, men de två är inte de bästa exemplena på Brynäs-lag som fungerat under mysgubbar, av de anledningarna.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Fattar inte överhuvudtaget Mylläri-värvningen...
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Brynäsgubbe: Ja vi bortser från gulden 😀😀
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Axle San: Melin: Gammal hockey. Jonsson: Flera superstjärnor i Silfverberg, Järnkrok, Ekholm, m fl. Vi såg hur det gick sedan med båda dessa.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Brynäsgubbe: Melin mys, Tommy Jonsson mys, 2 guld.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Brynäsgubbe: Tror definitivt inte att Manner är någon mysfarbror. Han ställer höga krav på att man underkastar sig ett system om man vill få speltid.

Däremot är han mån om människor, att de mår bra och trivs. Han är smart nog att förstå att trivs en spelare så presterar han bättre.

Inga konstigheter med andra ord.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Axle San: Gör det?

Har Brynäs någonsin presterat under sådana ledartyper?
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Bif4life: Mikko verkar vara en riktig mysfarbror, det gillas.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Tror Mikko kommer att lyfta väldigt många iaget. Kändes som Rödin tog alldeles för mycket på sina axlar förra året bland annat och det var nog mycket tränaren som packa ryggsäcken på honom då är jag räd. Kanske hade fungerat en vanlig säsong men iom alla inställda matcher och läget i tabellen vart de nog väldigt tungt lass allra helst för ledande spelare och då är det även svårt att få dom under att lyfta ursäkta stavningen
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Pettisbif: Bertilsson är definitivt mer än godkänd med klubban, men vi måste inte låtsas som han är något offensivt geni. Han har fått spela powerplay många gånger i Brynäströjan och det blir aldrig bra, kanske för att hans styrka ligger främst i annat.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
KalleTeodor:
Melin och Mikko har helt andra erfarenheter. Bla landslaget.. när Rogga tog guld med oss var helt andra tider och ett helt helt annat spel i Elitserien.

Btw.Ni som tvekar på Berras touch kanske bör tänka om och istället lyssna lite på dom som kan ishockey. Kolla senaste klippet från Brynäs som ligger på tuben. Hyfsat borta målisen är... extremt mjuka Datsyk dragningar.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Pettisbif Skyll inte på mobilen i detta fall.
Kommentera

Sv: Tror vi på flera nyförvärv?
Peja: Mycket beror på sammansättningen av truppen.

Jacke och Alcén är perfekta exempel på vad en tränare gör.
Så bra i April, så "usla" i oktober.
Vad beror det på?
Träningskultur, kravsättning, rollsättning, harmoni i gruppenoch spelsystem.

Man kan göra otroligt mycket med dessa faktorer.
Lex Leicester..
Kommentera

« · 2218904 · »