scim: Återigen håller jag med. Ekonomi vore något som borde införas som en obligatorisk del av gymnasietiden. Hade jag vetat då, vad jag vet nu, hade jag läst en hel del om ekonomi och gärna även en del om projektering och projektledning. Dessa saker är sånt som man kan ha nytta av i sitt arbetsliv, men som också ger en kunskaper för det egna privatlivet.
Saving Private Ryan har pågått en stund på TV4. Och vilken jäkligt bra film det är. Ljudeffekterna är fantastiska och vissa av stridsscenerna håller extremt hög klass.
65selander: Byta kanal? Filmen började 21.00 och dess höjdpunkt är faktiskt inledningen med landstigningen på Omaha Beach. Fortsätt du titta på Schlager så fortsätter jag se på en av de bästa filmerna någonsin.
Poffa: Kan förstå att du tycker filmen är outstanding i kväll. En annan har filmkanalerna sedan Dackefejden. Gõr som Salle... Dansa vugg med Knaskamilla på maran
65selander: Jag har också haft filmkanalerna sedan förra milleniet och såg filmen på bio när den kom. Låt säga att det är femte eller sjätte gången jag ser den och den står sig fortfarande väldigt bra i den ansamling av smörja som visas på alla kanaler jag har.
knaskamilla: Det måste vara skottpengar på Shirley Klump. Maken till irriterande människa är svår att hitta. Jag undvek större delen av omröstningen men lyckades trots detta höra "helt galet" minst tio gånger. Någon måste avgå, den saken är klar!
Poffa: Jag blev bjuden på grillning hos några kamrater. Efter ätningen slär de på Slagerfinalen så man blev tvungen att titta på för första gången sedan man gick i blöjor. Skitmusik, riktigt illa. Men jävlar vilken scen! Kvällens behållning.
Lumber Jack: Jag och schlagerfantasten MorganaLefaey såg delar av tillställningen, och vi förundrades väl mest över den bisarra mellanakten där "dansarna" skallade en flygande plexiglasbassäng...
ante08: och ikväll bjuds det på lite nostalgi när svt bjuder på Pistvakt kl20 och Sjukan en halevtimme efter. Minns att man satt och såg dom pogrammen när man var lite mindre.
hellge: Halvbröder, Gidde är Alfs 127e unge medan torvald kom först som nr 839e. Lyckligtvis byter Alf kvinnor väldigt ofta så att inte samma måste stå ut med hans potens.
839:e? Det var som rackarn. Hingstarnas hingst eller? Om vi utgår från att det det blir barn, eller vi måste väl säga föl, si så där var tionde eller var tjugonde gång. Då har den där rackarns Alf gjort det mellan 8390 och 16780 gånger.
Man kanske kan gissa att det inte var samma partner varje gång. Jag menar 16780 påsättningar måste väl ändå vara rätt okey i en hingst CV?
hellge: Man bör ha i åtanke att Torvald trots allt har 600 yngre syskon att lägga till sina 838 äldre. Dessvärre eller kanske snarare lyckligtvis har inte Alf varit i närheten av mamman till hans blivande föl. Utan allt oftast sker genom nerfrusna rester av en skön stund på egen hand. Men däremot, tar han 5000Kr bara för att försöka göra ett föl, och om han lyckas ja då kan han inkassera 40´Kr till.
"Redan i det tredje avsnittet av den måttligt amerikanska science-fiction-serien 'V' stod det klart för mig hur de glada jordborna skulle lösa sina problem med de muntra rymdödlorna.
Den mordiska jordiska motståndsrörelsen kommer till sist vaska fram en tvättäkta prinsessa, som luras att kyssa de grodliknande varanerna, varvid de omedelbart förvandlas till sockersöta sagoprinsar.
Det är sådana här förutsägbara slut som får mig att tvingas tvivla på den annars så högt stående amerikanska skräpkulturen. Strider inte detta mot god underhållningssed?