Friman SR:
år 2031 kommer varje kines och kinesiska i Kina, konstigt va ???, ha samma levnadsstandard som U.S.A har idag... Idag finns +800 miljoner bilar på jorden, år 2031 innebär det att bara i Kina kommer det finnas ca 1,2 miljarder bilar... och antalet kylskåp som då ska finnas ska man inte tala om och heller inte tvättmaskinernaåtorktumlarna... Sedan, during the time, kommer Indien att komma, kommer Korea att komma and so on som ett skott....
Jag gissar att du citerar samma statistiker som förutspådde 'den nya ekonomin' under IT-bubblan 1999/2000. Förutsättningen för att dina uppgifter ska slå in är att ingenting kommer att ändras i människans konsumtionsmönster fram till 2031.
Men det kommer det att göra, även om vi människor inte ändrar oss frivilligt. Det finns till exempel inte tillräckligt med tunnplåt för att bygga alla de där 1.200.000.000 bilarna. Men man kan ju alltid bygga de sista 900.000.000 i bambu.
Per HApps: Där har du fel. För anledningen till att företag är beredda att anställa är för att det kommer bli billigare att ha folk anställda, tack vare lägre arbetsgivaravgifter.
Hade vänsterblocket suttit kvar hade dessa siffror aldrig varit så höga, då de hade höjt avgifterna istället för att sänka dem.
Stackars Linda Rosing, nu har hon varit tvungen att figurera i media igen.
"För ett år sedan satsade tvåbarnsmamman på en karriär som feminist, debattör och partiledare.
Det blev inte som hon hade tänkt sig.
- Det funkade inte. Folk har dömt mig ändå, jag släpps inte in någonstans, det öppnas inga dörrar, säger Linda Rosing."
En fördel om man ska vara partiledare är ju att man faktiskt kan någonting överhuvudtaget om partiets ståndpunkter och om politik överhuvudtaget.
Öl och politik? Tja, ibland är man lika bra som politiker på att hålla löften när man smakat en öl eller fjorton. En artikel från SvD om bland annat George Washington och ölpatriotism
NuMo: Jo, det är väl lite grann så som jag uppfattar det. Men det där citatet var faktiskt på det sätt som handläggaren på AF uttryckte det när hon förklarade det förträffliga i det nya systemet där man inte längre godtar vidimerade betygskopior.
Själv har jag inga större visioner, ja förutom ett SM-guld till våren, en lärartjänst med snälla och fogliga elever som enbart har MVG i alla ämnen och en miljonvinst på lotto till helgen.
Lumber Jack: Sen spelar det idag dessutom ingen roll vilket jobb du söker.
Om man söker jobb som raketforskare, verkställande direktör eller nåt man faktiskt har chans att få. Huvudsaken är sökandet.