Djurgården Hockey

6775 inlägg · 782 ämnen

Forum

« · 11270 · »


Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.


Sv: Aj aj aj!
Dra på trissor. 6-1? Ska bli synnerligen intressant att läsa om detta sen, radiosnubbarna var inte speciellt imponerade av DIFs krigare idag. Men men, det är marigt att vinna alla femtio.
Kommentera

Aj aj aj!
Ni måste ha gjort en riktig plattmatch! 6-1 inte bra.
Kommentera

Sv: Premiär!
Ronnie Pettersson verkar bli ett stort utropstecken i år, har alltid gillat den grabben och när jag kikade till mitt dreamteamlag så såg jag att det här kommer att bli roligt för Djurgårn i år, killen har ju bara öst in points. Vilket fynd. Okej dreamteam är dreamteam och man ska kanske inte dra alltför stora växlar på den statistiken men ändå.
Kommentera

Sv: Premiär!
mike66>>> Det var konstigt, men när jag väl satt i Hovet så kände jag inte alls någon 'premiärknut'. För min del var det ju 5 matchen för säsongen, så jag tyckte snarare det kändes märkligt att ingen annan (typ) redan märkt det jag märkt, vilka som var bra osv. Fast min obefintliga känsla fick ju fog, det belv ju bara 2-1...

Och sedan fick klacken hylla Osten bäst de ville, men jag tycker fortfarande han är flör hjulbent, och dessutom går han ut alldeles för ofta. Om båda lagen befinner sig framför kassen går man för fasen inte ut och skär av vinkeln! Åsså blev det mål oxå...

Och jag måste säga att jag belv besviken påa tt Ignatovich inte fick spela, han som var så bra under försäsongen!

Nä, imorgon bär det av till Karlstad - nu jävlar!!!
Kommentera

Statestik
Rk No Name Team Pos GP FO FO+ FO- FO%
1 16 Falk, Nichlas DIF RW 2 41 32 9 78,05
2 10 Eriksson, Joakim DIF LD 2 18 13 5 72,22
3 Johansson, Mikael DIF RD 2 18 13 5 72,22
4 18 Cannerheim, Kim SSK CE 2 28 20 8 71,43
5 25 Von der Geest, Mikael LHC CE 2 23 16 7 69,57
6 81 Convery, Brandon LHC CE 2 34 22 12 64,71
7 41 Sahlstedt, Kalle HV71 CE 2 22 14 8 63,64
8 28 Wågström, Daniel BIF CE 2 16 10 6 62,50
9 9 Ottosson, Kristofer DIF CE 2 34 21 13 61,76
10 29 Jonsson, Stefan SSK RD 2 13 8 5 61,54
11 21 Jönsson, Jörgen FBK CE 2 36 22 14 61,11

Räddningstat på Osten så här långt efter 2 matcher: 96.30

/Tack för statsen Turre!!
Kommentera

Statestik
Tekningsstatestik:

Rk No Name Team Pos GP FO FO+ FO- FO%
1 16 Falk, Nichlas DIF RW 2 41 32 9 78,05
2 10 Eriksson, Joakim DIF LD 2 18 13 5 72,22
25 Johansson, Mikael DIF RD 2 18 13 5 72,22
4 18 Cannerheim, Kim SSK CE 2 28 20 8 71,43
5 25 Von der Geest, Mikael LHC CE 2 23 16 7 69,57
6 81 Convery, Brandon LHC CE 2 34 22 12 64,71
7 41 Sahlstedt, Kalle HV71 CE 2 22 14 8 63,64
8 28 Wågström, Daniel BIF CE 2 16 10 6 62,50
9 9 Ottosson, Kristofer DIF CE 2 34 21 13 61,76
10 29 Jonsson, Stefan SSK RD 2 13 8 5 61,54
11 21 Jönsson, Jörgen FBK CE 2 36 22 14 61,11
Kommentera

Grattis igen!
Det kommer nog att bli många grattis här i vinter är jag rädd för. Står fast vid mitt tips att Djurgården inte är nå sämre än i fjol, det kommer alltid nytt blod underifrån.
Kommentera

5 eller 7?
Hur ska ni ha det! Har för mig att det spelas 5 matcher i semi och Final och endast bäst av 7 i kvarten, jag säger som Abris: Rätta mig om jag inte har fel. man börjar att bli lite osäker när ni hoppar fram och tillbaka=). Har varit in och ändrat 2 ggr i profilen på mitt SM-Final tips,TIK-DIF 3-2 i matcher,hehe.
Kommentera

Bli coach-kung!
Gå till www.powerplay.nu och registrera ditt lag!

Powerplay är ett hockey coaching spel. Du köper och säljer spelare i Elitserien. När spelarna gör poäng i Elitserien så får ditt Powerplay-lag poäng!

Helt gratis!

Välkommen!
www.powerplay.nu
Kommentera

Sv: Grattis!
Står fast vid att ni inte får mer än 58...
Kommentera

Sv: Grattis!
Nja, det är bäst av fem i finalen och semin. Bäst av sju i kvarten. Alltså för DIF´s del, 4-0, 3-0, 3-0 = 10 matcher.
Kommentera

Sv: Grattis!
Gone: Ah! Finalen är fortfarande bäst av sju, ja då stämde ju din uträkning nästan. 58 segrar kan ni få ta, vi slår ut er med 4-3 i finalmatcher. ;) Fbk, nja, så imponerande är de inte. Tempo och bra passningsspel har de och har alltid haft. Men långt ifrån omänskliga. Gerber gjorde en fullt godkänd insats i målet, men sattes aldrig på så stora prov heller. I Brynäs kör man fortfarande på den varianten att man inte skjuter förrän det är alldeles säkert att pucken går in... Minns en match mot Djurgården förra året då Brynäs skjöt fyra skott på mål i andra perioden, tre gick in. Kan tänka mig att den som brände sitt skott fick skäll i pausen. :)
Kommentera

Sv: Grattis!
Men kom igen nu Brynässupporter. Du menar väl inte att ni inte räknar med att ta er till slutspel? ;) 49 lunkmatcher kvar, 10 i slutspelet... Grattis själv för övrigt. Hur såg fbk ut? Soling verkar cool.
Kommentera

Sv: Premiär!
DIFferent>>>Nu har väl den där premiär knuten i magen släppt?=) skall pallra mig iväg när ni kommer upp hit, då blir det fajt mot Timrå, ni kommer väl ihåg premiären ifjol=) denna var väl skojigare=)
Kommentera

Sv: Grattis!
Gone: 59? Hur har du räknat då? :)
Grattis till premiärsegern!
Kommentera

Sv: Grattis!
Vi får tacka Osten. Kul att han håller klassen i kassen. Jobbigt att ligga efter gnaget i tabellen... men nu har de fått sin seger, vi har 59 kvar att plocka hem.
Kommentera

Sv: Grattis!
Tackar ... men vad jag förstod så satt det hårt inne!
Skönt att få lite andrum i början med lite poäng så kommer självförtroendet igång för de nya spelarna också ...
Kommentera

Grattis!
grattis till premiär segern.
Kommentera

Sv: Premiär!
Hm, njaä... jag tror inte jag vågar tippa för jag vaknade med en inte så tillfredställande känsla i magen... Är inte alls säker påa tt vi kommer vinna i kväll. Så jag avstår.
Kommentera

Sv: Egen Gästbok!
Hm... det kan ju bero på att DIF har en egen gästbok (som funkar jäkigt bra) och inte behöver ha en på hockeysnack. På Difs egen (dif.net) är det en jädra rotation må jag säga. Är man borta en dag får man lätt scrolla ner 3 sidor för att läsa vad som skrivits hittills.

Men vi försöker göra reklam för hockeysnack där också, förhoppningsvis hittar fler hit.
Kommentera

Sv: Alm!
Man behöver inte vara geni för att dra den slutsatsen. Dels om man tittar på vilket folk som var där, dels med tanke på vilken match det hade blivit om DIF lirat, dels med tanke på vad folk muttrade ute i korridorerna och dels med tanke på hur stort trycket var på DIF-COlorado biljetter så att fok fick "nöja sig" med BIF-Colorado när DIF-matchen var slutsåld. Förresten, siffrorna var givetvis symboliska, det måste du väl förstå.
Kommentera

Sv: Premiär!
Linköpings HC - AIK 5-3
Timrå IK - HV 71 4-2
Luleå HF - MoDo Hockey 3-1
Brynäs IF - Färjestads BK 2-2 (3-2SD)
Djurgårdens IF - V:a Frölunda HC 6-1
Södertälje SK - Malmö IF 2-6
Kommentera

Premiär!
Jaha ... då var det premiär och det känns verkligen skoj, kan faktist inte komma på när jag varit så sugen på en Premiäromgång! Men hur som helst så tänkte jag fråga om det är någon som vågat tippa omgång ett???

Inte bara DIF matchen utan samtliga ... !?
Kommentera

Sv: Alm!
Föroppningsvis så löser det sig snarast för mannen i fråga, tycker det vore en skandal om det visar sig att snålhet går före vishet!
Kommentera

Sv: Egen Gästbok!
Här var dét enna dött eller!!! Nä tacka vetja Goa Gubbar från Götet, där är det jö riktigt sköj, inte nårra 08-fasoner!!!!!!
Kommentera

Sv: Alm!
Man lider verkligen med killen(Alm) Om han har riktigt otur får han inte ens spela Allsvensk hockey i år. Det är ju skrämmande. Ni som såg intervjun med Mats Waltin hörde ju vad han sa angående idrotten och pengarna, det handlar inte om´idrott längre utan om pengar,pengar och åter pengar den som inga pengar har han får gå med rumpan bar. Vi här uppe i Norr får svårare och svårare att hävda oss i Toppidrotten.
Kommentera

Sv: Alm!
DIFferent:
"Av de 13600 som var där
kan jag LOVA att minst 13000 hade tyckt det var helt ok, om inte bättre." Hur kan du lova det? Genomförde du någon empirisk undersökning under matchen eller?
Kommentera

Sv: Alm!
Man "var" inte i samma sits, man ÄR, för affären är inte avslutad än. Tycker också det var en sjuk grej. De vill ju inte ha Alm och alm har inget kontrakt så då borde han vara fri att gå till vem som helst. Och vaddå "utbildningsbidrag"? Hur mycket kan DIF ha "utbildat" Alm de få månader han lirade i klubben??? Nu får fan i mig DIF ge sig.

Enligt Waltin idag så är det "lugnt" att Fernholm löser sig för ifall de inte når en uppgörelse så kunde nån nämnd gå in och avgöra. Waltin fick det att låta soma tt de i såfall skulle döma till DIFs fördel, men det kan ju lika gärna bli tvärtom. Och den där nämnden kan säkert avgöra Alm-fallet också, låter bara så fånigt att de ska behöva dras in. Herregud, släpp killen!

Har ganska precis kommit hem från Globen. Kan ju meddela att antalet Brynäsare var....... inte alls så många så att ett byte av lag (från BIF till DIF) hade varit omöjligt. Av de 13600 som var där kan jag LOVA att minst 13000 hade tyckt det var helt ok, om inte bättre. Fast Colorado var ju grymt dåliga och matchen likaså. Jagv ar glad att jag inte betalat någon dyr biljett för det....
Kommentera

Alm!
Tycker att det är något av dålig stil att inte släppa Alm tycker att det är lite av "Att man vill ha kakan och äta den samtidigt" eftersom DIF var i samma sits tidigare på försäsongen med ett visst spelarköp!

Men efter att hört Waltin idag på sporten så tror jag att man kommer ta förnuftet till fånga och ordna saken, vis man Waltin tror jag.
Kommentera

Sv: Forsberg
Här går man och väntar på att bli upptäckt och draftad. Nu går jämnårige Foppa och lägger av!? Vad är det här, än är man ju ung och lovande...
Kommentera

Sv: Forsberg
Förbannat synd att Foppa "tar time out". Fast vad jag undrar är om det inte vore bra för killen att spela i MoDo då. Spelet är ett annat och risken att han skulle dra på sig allvarligare skador är rätt liten, jämfört med NHL. Repa sig under hösten, lira i MoDo från januari (då vill inte jag möta MoDo i slutspel...) och kanske hittat hunger till OS.

Det var bara personliga tankar, rent egoistiskt som hockeysupporter. men han känner sig själv och vet nog vad som är bäst för honom. Kan bara inte låta bli att som snabbast undra om senaste veckan haft någon påverkan. Liksom fått honom att tänka påa tt det finns ett liv utanför hockeyn... Ja menar, med all dötid Colorado haft på Hotellet så vore det inte konstigt om han börjat grubbla...

Kommer i vart fall sakna honom. Han är förbannat bra!
Kommentera

Sv: Forsberg
Världen är upp & ner, hoppas bara inte USA gör något korkat i veckan. Foppa: lite vila så kommer han igen. Modo kanske får ett tillskott till slutspelet ?. Man kan inte säga något säkert längre vad som helst kan hända.
Kommentera

Forsberg
Har aldrig varit ett fan av Modo men tycker det kom som ett rejält dråpslag att Peter Forsberg lägger av! En underhållande spelare och en utav Sveriges största stjärnor (genom alla tider) lägger nu av, ett år som skulle bli ett stort hockey år med OS som grädde på moset. Nu får vi hålla våra tummar för andra som Sundin, Lidström & Näslund ... mfl.

Avslutande så tror jag att jag längtar efter Måndag för denna vecka har varit en utav dom konstigaste någonsin. Många saker har hänt som man aldrig trott skulle ske. Hoppas att en ny vecka betyder stabilare tider.
Kommentera

Foppa lägger av
Foppa slutar. Hoppas han kommer igen.
Kommentera

Dream Team
Gör Aftonbladets Dream Team och lägg in dom på en liga, utmana övriga fans i Hockeysverige. 2 av ligorna heter Hockeysnack och Nolby Hockey.
Kommentera

Sv: Inställt!
All heder åt Brynäs, där steg de upp några pinnar på min skala. :-)

Men SKITdåligt av arenabolaget! Vaddå inte går att ordna? Hört talas om tv-reklam, tv-inslag, radio, tidningar, internet??? Hur många som helst skulle få reda på de ändrade planerna och de som mot all förmodan skulle lyckats missa det skulle få en glad överraskning. Vart fall 85-90% av dem.

Man skulle kunna låta lördagens biljett gälla, eftersom den gick till DIF:s match, för såå många kan inte hunnit återlösa biljetten från igår till idag. I värsta fall får man väl låta söndagsbiljetten gälla, det är garanterat inte bra Brynäsare som köpt.

Äh, nu kommer man ju vara där i vilket fall, men et blir l i t e annorlunda nu...
Kommentera

Sv: Inställt!
Saxat från DIF's officiella sida:
-"Brynäs har gentilt erbjudit oss att ställa in sin match mot Colorado och låta Djurgården spela hemma på söndag.

Globe Arena har inte kunnat lösa de följdfrågor som då uppstår i form av information, biljetthantering och en fråga om vilken biljett som skall gälla."

... så var det hela förklarat. Och man får ge ett stort + till Brynäs.
Kommentera

Sv: Forsander
Har tyvärr inte sett någon match än ... men tänkte bara höra vilka egenskaper som Forsander hade i HV ... har i ärlighetens namn inte haft så bra koll på honom. Vore kul att veta mer om honom.
Kommentera

Forsander
Hur har det gått för forsander i träningsmatcherna?För mig är det otroligt att hv släppte forsander då jag tror att han har en god chans att slå i år.Gör han det är det bara att gratulera er dif-are.
Skriv gärna vad ni har fått för intryck av honom!
Kommentera

Sv: Inställt!
Tycker att det som vore bäst i denna stund är att låta Colorado vila eftersom dom förmodligen inte är så motiverade nu, och spela en träningskamp mellan DIF - BIF inför fulla läktare.
Kommentera

Sv: Inställt!
Jaha, bara någon timme efter mitt inlägg så ställdes DIF-matchen in.

Har all förståelse för att vår match mot Colorado ställs in på lördagen eftersom ALLA matcher för NHL-lag ställs in då. Däremot har jag fått mail av Nashville och i Nordamerika ställer man även in alla matcher på söndagen. Därför ser jag två rättvisa lösningar: 1) Man ställer in även södnagens match
2) Man spelar, men möter DIF eftersom det trots allt är DIF som bjudit in Colorado och det är de som är skälet till att Colorado över huvud taget är här och dessutom är det DIF-Colorado som är Århundradets Mästarmöte, Matchen med stort M, Svenska mästarna mot NHL-mästarna.

Har ganska lite förståelse för Aftonbladets resonemang att det inte skulle funka eftersom så många från Gävle köpt biljett till söndagen. Har en känsla av att i just den här matchen är det inet Brynäs som är attraktionen och rätt många biljetter kommer från folk som varken håller på DIF, Colorado eller Brynäs. Se bara på förra året, alla möjliga Svensson från alla möjliga håll i Sverige var där. Det är en hel del biljetter av de 13850 som INTE är köpta i Gävle.... Många köpte ju dit för att DIF-Colorado var slutsåld. Och dessutom tror jag att om tv-tittarna och alla som inte är Brynäsare fick bestämma så är det nog ändå DIF-Colorado som lockar mest.
Kommentera

Sv: Inställt!
Jag instämmer med dig DiFferent. Trots att jag är Brynäsare. Ska de ställa in den ena matchen så vore det inte mer än rätt att ställa in brynäsmatchen, med tanke på var den spelas. Det senaste jag hörde var att det var inställt, men det är så förvirrat så jag vet inte... Vi får väl köra en träningsmatch mot varandra istället då.
Kommentera

Sv: Inställt!
Hoppas det är som du säger ... sedan hur motiverade spelarna är i Colorado kan man väl diskutera. Men hoppas ändå att det blir match tillslut.
Kommentera

Sv: Inställt!
Kan meddela att det inte alls är inställt - än så länge. Idag (ikväll) togs beslut att ställa in träningen imorgon. Beslut angående matchen/matcherna tas under morgondagen. Info direkt från arrangörshåll.

Så jag håller tummarna. I annat fall på att det är BIF man kickar och att DIF får köra på söndag, det var ju ändå "vi" som bjöd in dem, eller hur?
Kommentera

Sv: Inställt!
Japp... eftersom Arthur_Dent av en händelse inbillat mig att kunna hålla tummarna för DIF så är det ju faktiskt lite synd....:( Hoppas iaf att dom spelar mot BIF ... :) Har dock full förståelse om det inte blir något av med tanke på vad som hände i Tisdags..
Kommentera

Sv: Tack för nyförvärvningen!
Jag får väl gratulera till erat nyförvärv Nils ekman... Hans bakgrund var ganska intressant och min personliga uppfattning är att vi får nog passa oss lite för Nissegrabben.... Grattis iaf ... *mumlar lite*
Kommentera

Sv: Tack för nyförvärvningen!
Grattis till ännu ett nyförvärv. Ser riktigt bra ut nu. Tyvärr... :-)
Lycka till!
Kommentera

Tack för nyförvärvningen!
Känns skönt att välkommna Nils Ekman till truppen ... tror det kan bli ett mycket bra nyförvärv! Vad tror ni andra???
Kommentera

Inställt!
Fasiken .. matchen inställd mellan Colorado - DIF
Har full förståelse för varför men det är ju trist endå, tänkte ta en skön helg framför tv:n men då sket ju det sig... :((
Kommentera

Sv: Nyköping
Longstaffs mål då snubblade han in pucken eller börjar han bli varm i kläderna? Ska bli väldigt intressant att se vad våra backar har att sätta emot Colorado + se hur taktiken fungerar mot ett NHL lag.

Ottosson föresten har han svalnat lite eller?
Ignatovich är han lika speedad som jag hört han varit på försäsongen...?
Kommentera

« · 11270 · »