Luleå HF

SHL · 117698 inlägg · 890 ämnen

1-x-2

Sv: 1-x-2
Portello: När du köper en korv och en Cola får du boken med på köpet....

Är det släppt något ca pris på LHF-boken?

Dysso: Ja det kan man ju tycka, att Törnman skall lägga ned verkamheten alltså. Eller så kan han ju börja med någon slags tankeverksamhet istället.

Dysso: Ja, just det ja, det glömde jag bort. OK, jag ger mig. Dina röksignaler var mycket finare än mina. Men å andra sidan så brann min filt upp...

Paddan: Jag skulle nog kunna tänka mig att jobba som lokalvårdare under en kortare period. Faktum är att jag nog skulle uppleva det som rena semestern. Tänk att få komma hem efter att bara ha jobbat 8 timmar och kunna släppa tankarna på jobbet helt. Underbart!

Dysso: Som student, eller pausande student ellerhurdetnuvar är du väl van vid att leva på vatten och bröd, elle? Fattar inte hur man kunde leva på de där sketna studiemedlen, men tydligen gick det eftersom jag lever än.

Får jag köpa HV-boken till kraftgt reducerat pris så ska jag åtminstone överväga det, annars satsar jag nog på ytterligare en LHF-bok istället. Tänk vad vackert med en hel bokhylla fylld av LHF-böcker.

Paddan:

Tänk nu på att jag bott i Luleå 4 år, jag vet hur jobbigt det är.
Speciellt med -40 grader och 3 meter snö över veden, då är det lite sport. ;)

Lulekickan:

Men då har han ju fått igenom sin enda stora fråga, då borde han väl vara nöjd och lägga ner verksamheten? :)

Portello: Låter som ett perfekt val(!) ja, alltså inte riksdagsvalet utan det där att göra något annat.

Paddan: Nu känner jag att jag börjar bli lite less av valet, tror jag ska slå av tv:n ett tag och göra något annat.

Dysso: Snarare Mr "Det är synd om Kiruna". Hur en människa som inte bor i Kiruna och inte har något som helst med Kiruna att göra kan rösta på eländet begriper jag inte. Vilken nytta skulle man ha av att ha honom i riksdagen? Fast han hade ju framgång med sin stora fråga om hur antalet soltimmar skall räknas förstås. Kiruna var ju nämligen hemskt mycket mobbat av soltimmeräknarna eftersom samtliga dyngets 24 timmar inte räknades, och Törnmans uppfattning var att Giiiiirona minsann skulle ha legat i topp bara de räknade på rätt sätt. I år räknades dygnets alla 24 timmar, men inte låg Kiruna i topp för det...

Dysso: Ha, hur tror du att vi kommunicerar här uppe egentligen? Telefon och sånt där bjäfs, äsch försök att få till riktigt sjyssta röksignaler när det ösregnat i tre veckor och man förvarar veden utomhus!!

Lulekickan: Jäklar, jag tror att jag vet nu hur jag ska lösa hela situationen. Jag bosätter mig helt enkelt på jobbet! Kanske att jag till och med kan ta på mig att jobba som lokalvårdare för att få lite extrainkomster.

Jo, det är klart. Det är bara att skicka ett ex!

Lulekickan:

Jag köper boken om LHF om du köper den om HV? Hm.. om jag nånsin får min lön, blir ingen denna månaden, seg arbetsgivare.
Får leva på vatten och bröd. ;)

Paddan:

*skratta*
Det var när jag bodde hemma, dom har fortfarande modem där så.. :)

Du får vara glad att ni har kommit ifrån röksignaler och sånt, måste varit en stor framgång! ;)

Paddan: Så du har i alla fall en sån däringa räknare som håller koll på surfkostnaderna. Det är nog klokt.

Annars så kan man nog hoppa över våra inlägg med gott samvete, ja förutom de som gäller den kommande boken om LHF som jag förväntar mig att ni köper förstås, om man vill begränsa kostnaderna lite. Eller spara dom tills du är på jobbet, du måste ju ha något att sysselsätta dig med kommande vecka också : )

Lulekickan:

Du menar Mr "Det är synd om Norrland" ? :)
Inte för att han har några vettiga åsikter nånstans, den mannen...
Jag vet nog också tyvärr minst en som har röstat på honom.

Dysso: Jaja, kom inte här nu och bevisa hur efterblivet mitt samhälle/min byhåla är genom att dra några anekdoter om "När farfar var ung, då hade vi minsann någonting som hette modem och tydligen har de det fortfarande i vissa delar av landet...."
:)

Dysso: Ja det skulle nog gå minst lika bra som om Törnman fick styra. Jag har faktiskt hört talas om en människa som har röstat på Törnman, hur man nu kan rösta på en pajas. Skrämmande.

Paddan:

Jag ryser bara jag tänkar på modem.
Det var mååånga år sen man använde sånt, och då blev det dyrt.
Lider verkligen med dig.

Lulekickan: Orsaken till att jag varit oroväckande tyst, hur man nu kan vara det på ett ställe där ändå ingen hör ens röst, är att jag satt och bet på naglarna när jag upptäckte hur mycket min interneträkning redan är uppe i och månaden är ännu inte slut.
Sen så måste jag ju försöka att läsa ikapp de hundratals inlägg ni producerat på ungefär tre timmar.

Dysso: Jo, eller varför inte t.ex låta dessa personer ta över saker som Arbetsförmedlingen. Men i och för sig skulle det betyda att alla har så förbannat kul att de inte bryr sig om att leta efter jobb.

Förresten, tänk om Parlamentetgänget skildrat terrorattacken, nog för att man helst inte skall skämta om såna saker men då hade det nog räckt med högtalarutrustningar till båda parter och ingen hade kunnat koncentrera sig på det de tänkt göra.

Paddan:

Kanske skulle låta ledamöterna från Parlamentet leda Sverige direkt. Det kanske inte går så bra (men vem vet, dom är rätt smarta faktiskt), men vi får ha KUL när det går åt pipan ;)

Albert Hall: ...och du tror att man blir mer allmänbildad av att se en massa påverkade partisympatisörer på likvakor, nej förlåt valvakor runt om i Sverige.
Äsch, låt ledamöterna i Parlamentet ta över istället, då skulle jag sitta som klistrad och förmodligen dö av skratt.

Albert Hall: Tur att du påminde mig om att det är valdag idag. Hade som helt glömt bort det mitt i allt hockeysnackande.

Portello: Jag tittade också lite på Parlamentet. Kul!
Ikväll måste man väl glo på valvakan för allmänbildningens skull.

lizzard: Ja, inte var det ju många som fick poäng i den matchen.

Dysso: och detta e ju bara en testomgång får börja tippa påriktigt den 1:a detta ser jag bara som en tränings match

lizzard: Jag fattar det också som att det är en tävling inom laget när jag tänker efter. Lika bra det, skulle nog bli för mkt allvar annars.

lizzard:

Vi ligger på en stark sjunde plats på 0p allihop. :)

Lulekickan: Har läst lite inlägg men största tiden har jag kollat på Parlamentet på tv.

Lulekickan: såg det hade kommit in ett resultat MIF - DIF X typiskt där hade man tippat en 2:a

lizzard: Ja, det håller väl honom sysselsatt ett tag, fast vi har väl inte postat ohanterligt mycket idag så han kanske får lite tid över att spamma lite själv också. Vi måste ju ha någon att reta när inte våran låtsasmodoit är här ; )

Eller är han på väg till Bjästa med grävmaskin för att kapa kablar som är livsviktiga för Paddans uppkoppling? Paddan är oroväckande tyst.

Lulekickan: Han är inloggad nu han har väl fullt upp med att läsa våra intressanta inlägg för tillfället skulle jag tro

lizzard: Värst vad du var fyndig idag då.

Var har du lillebror förresten, har han somnat igen eller jobbar han bara?

Dysso: Nää Klacken står på P inte på G :) allså tränarens fel.. eller så var klacken inte på P :)

lizzard: Ja, du tyckte ju att man skulle skylla på domaren. Finns det fler såna här? : p

Dysso: Sett till förra säsongens resultat så tror jag att vi målmässigt tillhörde de lag som hade lättast för FBK. HV är helt klart värre, det har du rätt i, fast jag tippar inte LHF-förlust i alla fall, och definitivt inte i den första matchen. Inte oavgjort heller för den delen, den matchen ska vi ju vinna.

Lulekickan: nu hängde jag inte riktigt med skulden för vad?

lizzard: Jaha, fattades bara att man skulle få skulden för det också : P

Lulekickan: Inte heller jag brukar tippa på luleå förlust man kan sträcka sig till ett ovangjort resultat om jag tror dom förlorar så struntar jag i att tippa den matchen överhuvudtaget

Lulekickan:

Du får nog tippa oavgjort i någon match mot HV då, FBK ska ni väl slå? :)

lizzard: *asgarva*

Klockrent, ska komma ihåg det.
Annars kanske allt var tränarens fel.. eller så var klacken inte på G... :)

Dysso: Eftersom jag aldrig kan förmå mig att tippa LHF-förlust så är det bara att hoppas på att det går jäkligt bra för LHF den här säsongen. Längre än till att tippa oavgjort har jag aldrig kunnat sträcka mig, och det har jag bara gjort en enda gång - mot FBK säsongen 00/01. Tror förresten att jag prickade helt rätt den gången.

Dysso: Om man nu skulle komma sist kan man ju alltid skylla på att man är nedtränad eller på domaren :p

Lulekickan:

Jo, det är nog så.
Mitt mål är att inte hamna sist i tävlingen över hela HS, och att tippa rätt (vinst) i alla HV's matcher. ;)

Dysso: Och HV:s, om du nu inte har konverterat till luling på riktigt : )

Är inte ligan där t ex alla lulingar är med någon slags intern tävling bland lulingar?

lizzard:

Tja, blir knappast alla ändå (paddan t.ex.), sen tycker jag de som är med i HV's lag är rätt intressanta. Et Tu Brute som är våran egen lokala hockeyexpert bl.a. :)

lizzard: "Ifall ditt favoritlag inte har några priser så kan du "byta klubb" för att delta i något annat lags tävling. Om du gör detta så mister du dina tidigare tippningar och får börja om på 0 poäng. Byt klubb då en ny tävling nyss har startat så slipper du poängavdraget." taget från reglerna

« · 114319 · »