Luleå HF

SHL · 117659 inlägg · 890 ämnen

Gott & Blandat i hockeyvärlden

Sv: Gott & Blandat i hockeyvärlden
LL: Helt otroligt, vilken sanslös dramatik. Man tappar nästan andan...

Portello: MIF har tagit ut målvakten!

Hoppla, 1-1 i Ängelholm. Nu är det dramatik... fy tusan vilken tur att inte LHF är inblandade i det här, då hade man nog haft ett gäng hjärtinfarkter vid det här laget.

LL: Tala om. Och Malmö hade just en i stolpen enligt dom på TV4 Sport. Ojoj.

Stolpskott av MIF, sade de på tv.

Man skulle ha haft två tv-apparater med en match på varje just nu...

Portello: snacka om högoddsare om Rögle klarar det.

Bolivar: OJOJ. 4-4 i Leksand. Just nu är Rögle i ES!

Aliline: Är man bara 30 så är man ett litet kinderägg ju :-)

Lee Goren klar för FBK: inte så humoristiskt men en mening i artikeln jag länkar till tyckte jag var rolig.

"– Vi är inne i en generationsväxling och Goren kommer passa bra in i nya Färjestad, säger Håkan Loob till sportbladet.se."

Lee är 30 år, inte direkt ung. *s*

Larionov: Ja, det är kul för oss som slipper vara med :-)

LL: Som sagt... 4 lag på 16 P... HELT otroligt!

Bolivar: Dessutom, skulle Ward fått en tvåa för alla han försökte få igång en fight med i det tumultet hade HV fåtta åka tillbaka till CC och hämtat honom imorgon... Det var ju rent löjligt att se honom åka från den ena till den andra och försöka få igång något.

Lövva: Skillnaden var ju att Ledin startade allt EFTER perioden slutat.
Skönt att LHC vann i alla fall. Tycker HV är det lag som kommer undan med fler hakningar och holding än något annat lag. Törnberg är gärna tuff när han får komma lite bakifrån samtidigt som Törnberg och Melin faller oerhört lätt. Finns ett helt gäng spelare i HV som i alla fall jag inte gillar.

Håller med. By the way, Fredriksson får inte äns en tvåa och Ledin får matchstraff. Tala om noll känsla från Andersson sida. (Förvisso startar ju ledin det hela men matchstraff för den lilla knuffen är ju bara löjligt)

Lövva: TOmas Andersson borde lägga pipan på hyllan. Han är inte stabil över tid i sina bedömningar.

Fick Ledin matchstraff för den där lilla knuffen? I en SM final......

Saknar 1996, av flera anledningar såklart.

Domarna tillåter ju inte längre att det bli finalhockey. Dem borde ta å kika på ryska ligan hur domarna agerar när det hettar till.

Låt dem spela hockey!

Larionov: jo, då blir det tätt i toppen...

LL: Ett möjligt scenario i nästa omgång, till och med snudd på troligt, är ju att MIF och Rögle spelar oavgjort samt att Brynäs och Mora vinner sina matcher.
Hur kul blir inte tabellen då inför sista omgången? :)

Metal Guru: ja, det är ju helt klart ett steg framåt jämfört med tre på hundra eller vad det nu var ni hade tidigare.

LL:
Med våra mått mätt, så var vi e-x-t-r-e-m-t effektiva idag.
Vi gjorde hela fem mål på ynkliga trettio skott.

Metal Guru: jo, det var defintivt starkt. Men hade era anfallare tagit vara på lägena lite bättre hade det inte behövt dröja så länge med avgörandet.

LL:
Tycker det var helt naturligt att vi släppte in MIF i matchen. Vi började med sex backar, och får två skadade (kanske KS ut) i första perioden. Fullständigt naturligt att vårt försvar försämras ju mer matchen lider.

Stark ändå att vinna till slut.

LL: Alltså, tre! poäng mellan lag ett och lag fem med två omgångar kvar. Helt sjukt alltså.Blir otroligt spännande att följa detta. Har sagt det förr och säger det igen. Tack gode GUD att vi inte hamnade i kvalserien.

MIK 15
RBK 15
BIF 13
MIK 13
LIF 12
(VIK 3)

Leksand kan alltså som mest komma upp i 18 poäng och är därmed i realiteten borta från elitseriespel eftersom bland annat matcherna MIF-RBK och RBK-MIK återstår. För att Leksand ska kunna gå upp måste i stort sett alla resultat gå deras väg.

Det är bara MIF och Rögle som har allt i egna händer. De möts dessutom i nästa omgång, och ett av lagen kan bli klara om resultaten går rätt väg för deras del. Och i övrigt... är det ingen idé att spekulera, det finns så många kombinationer av resultat.

LL: Jag satt och såg matchen och Mora skulle stängt butiken redan i 1:a men Malmö kämpade på rätt ok + hade visst flyt på sina mäl, pitkämäki var inte lysande men helt ok!

Men men tabellen är ruggig:
1:a Malmö 15p
2:a Rögle 15p
-----------------
3:a Brynäs 13p
4:a Mora 13p
5:a Leksand 12p

Snacka ryyysare

PEN: det man inte vet är hur Luleå hade hanterat det mentala, men jag tror trots allt att vi hade klarat det (det trodde jag inte förut, men efter att ha sett ett gäng matcher tror jag det). Mora har haft ett jävla oflyt med skador i kvalet, annars tror jag att de hade varit i det närmaste klara nu. Malmö är inget märkvärdigt lag, de lever på individuella prestationer av Söderberg och någon till samt att Hurme räddar dem när backarna sumpar pucken. Mora skulle ha avgjort den här matchen långt innan den var slut om de bara hade satt några fler av sina chanser. MIF gjorde i stort sett fyra mål på fem chanser sista femtio minuterna (såg inte första tio, då hade de tydligen några lägen också).

Portello: Luleå haft ena jäkla problem i kvalserien det kan man se direkt, Upps Rögle är defenitivt med i racet nu!

Vi kan ha 2st Skåne lag i ES nect season.....

Vilket getingbo kvalserien är. Jag är otroligt tacksam att vi klarade oss från att hamna där. Ojoj..

Portello: En sak är säker Pitkämäki har sett mer än lovligt tam ut iafton....

Lindberg Råkkar: Vad ska man säga om Pavel Brendl? Tala om att ösa in poäng.
Släkten är värst kan man säga om man är Morasupporter.

Portello: Ne det är jag fullt medveten om, jag tänkte bara kompletera bilden av hur matchen i skåne ser ut.

spud: Vad hjälper det när man ligger under? Inte mycket!

Lindberg Råkkar: Mif leder skotten med 31-11 efter 2 perioder..

Portello: Nu är det väl ungefär 95% chans till Dala-derbyn nästa säsong.
Synd MIF ska klanta sig idag, för hade ju varit skoj om båda skånelagen tar steget upp.

Metal Guru: Aha, på så sätt. Lycka till i tredje!

Portello:
Nejdu, vi vaggar bara in de i falsk säkerhet. 4-2.

JD: Och nu verkar Brynäs ha punkterat matchen mot Mora. 4-1 nu.

Portello:
3-6 strax efter att man bytt ut Belfour. Det är ju riktigt kul med kvalseriehockey (för en utomstående).

JD:

Rögle åter i ledning. 3-5 nu. Verkar som det inte är några målvakter i målen.
Brynäs leder numera med 2-1 och Västerås leder fortfarande med 1-0.
Kvalserien är riktigt kul. Skönt att vi slapp den...

Portello: Instämmer. Kul att se att Markström inte låter sig påverkas av att Moraspelarna går in hårt på honom.

JD: Sitter och kollar på Brynäs-Mora. Tycker att Brynässpelarna är bättre på det mesta. Mora verkar sakna sina skadade spelare rätt mycket.
Mora får vara rätt glada att det bara står 1-0.

1-3 mellan Leksand- Rögle. Tur att man inte spelade på Leksand som jag tänkte först.

Portello: Minst sagt. Det här måste vara en av den vidöppnaste KS på länge.

Leksand - Rögle 0-2

Malmö - Västerås 0-1

Brynäs- Mora 1-0

Intressant värre..

Aliline: Harju och Ekman. Skulle vara nått nästa säsong. Fast det lär inte hända.

Harju gjorde nyss mål i landskampen mot Norge. :)

Portello: JAg förmodar att det är Döme, att döma av detta...

"Men, än är det ju några månader kvar av Silly Season och det ryktas att klubben är ute och bjuder friskt på spelarmarknadens saftigaste köttbitar."

Döme gillade ju tydligen både jäst saft och dessutom mycket mycket kött.

PEN: Var hittar du något högvilt? Eller är det jag som inte kan läsa?

Portello: Läs denna artikel och tydligen är Luleå och jagar högvilt....

Linkan: Nja, nu är väl Bartecko här på artistkontrakt och då är det väl bara ca 15% i skatt totalt.
För de som är här hela året betalar man väl först sociala avgifter som är nånstans runt 30% på bruttolönen och sedan ska spelaren betala 40-50% av bruttolönen i skatt.
Ryktet pratar ju om att Barre får ut nånstans mellan 300' - 400' och på det tillkommer 15% i artistskatt.
Skulle han däremot vara här på vanligt kontrakt så pratar vi nog om 1 mille.

Portello: Borde väl inte vara nått problem för Luleå då man kan kasta ut 1 mille i månaden på Bartecko....

« · 1028462 · »