Hoppla, 1-1 i Ängelholm. Nu är det dramatik... fy tusan vilken tur att inte LHF är inblandade i det här, då hade man nog haft ett gäng hjärtinfarkter vid det här laget.
Bolivar: Dessutom, skulle Ward fått en tvåa för alla han försökte få igång en fight med i det tumultet hade HV fåtta åka tillbaka till CC och hämtat honom imorgon... Det var ju rent löjligt att se honom åka från den ena till den andra och försöka få igång något.
Lövva: Skillnaden var ju att Ledin startade allt EFTER perioden slutat. Skönt att LHC vann i alla fall. Tycker HV är det lag som kommer undan med fler hakningar och holding än något annat lag. Törnberg är gärna tuff när han får komma lite bakifrån samtidigt som Törnberg och Melin faller oerhört lätt. Finns ett helt gäng spelare i HV som i alla fall jag inte gillar.
Håller med. By the way, Fredriksson får inte äns en tvåa och Ledin får matchstraff. Tala om noll känsla från Andersson sida. (Förvisso startar ju ledin det hela men matchstraff för den lilla knuffen är ju bara löjligt)
LL: Ett möjligt scenario i nästa omgång, till och med snudd på troligt, är ju att MIF och Rögle spelar oavgjort samt att Brynäs och Mora vinner sina matcher. Hur kul blir inte tabellen då inför sista omgången? :)
LL: Tycker det var helt naturligt att vi släppte in MIF i matchen. Vi började med sex backar, och får två skadade (kanske KS ut) i första perioden. Fullständigt naturligt att vårt försvar försämras ju mer matchen lider.
LL: Alltså, tre! poäng mellan lag ett och lag fem med två omgångar kvar. Helt sjukt alltså.Blir otroligt spännande att följa detta. Har sagt det förr och säger det igen. Tack gode GUD att vi inte hamnade i kvalserien.
Leksand kan alltså som mest komma upp i 18 poäng och är därmed i realiteten borta från elitseriespel eftersom bland annat matcherna MIF-RBK och RBK-MIK återstår. För att Leksand ska kunna gå upp måste i stort sett alla resultat gå deras väg.
Det är bara MIF och Rögle som har allt i egna händer. De möts dessutom i nästa omgång, och ett av lagen kan bli klara om resultaten går rätt väg för deras del. Och i övrigt... är det ingen idé att spekulera, det finns så många kombinationer av resultat.
LL: Jag satt och såg matchen och Mora skulle stängt butiken redan i 1:a men Malmö kämpade på rätt ok + hade visst flyt på sina mäl, pitkämäki var inte lysande men helt ok!
Men men tabellen är ruggig: 1:a Malmö 15p 2:a Rögle 15p ----------------- 3:a Brynäs 13p 4:a Mora 13p 5:a Leksand 12p
PEN: det man inte vet är hur Luleå hade hanterat det mentala, men jag tror trots allt att vi hade klarat det (det trodde jag inte förut, men efter att ha sett ett gäng matcher tror jag det). Mora har haft ett jävla oflyt med skador i kvalet, annars tror jag att de hade varit i det närmaste klara nu. Malmö är inget märkvärdigt lag, de lever på individuella prestationer av Söderberg och någon till samt att Hurme räddar dem när backarna sumpar pucken. Mora skulle ha avgjort den här matchen långt innan den var slut om de bara hade satt några fler av sina chanser. MIF gjorde i stort sett fyra mål på fem chanser sista femtio minuterna (såg inte första tio, då hade de tydligen några lägen också).
Portello: Nu är det väl ungefär 95% chans till Dala-derbyn nästa säsong. Synd MIF ska klanta sig idag, för hade ju varit skoj om båda skånelagen tar steget upp.
Rögle åter i ledning. 3-5 nu. Verkar som det inte är några målvakter i målen. Brynäs leder numera med 2-1 och Västerås leder fortfarande med 1-0. Kvalserien är riktigt kul. Skönt att vi slapp den...
JD: Sitter och kollar på Brynäs-Mora. Tycker att Brynässpelarna är bättre på det mesta. Mora verkar sakna sina skadade spelare rätt mycket. Mora får vara rätt glada att det bara står 1-0.
1-3 mellan Leksand- Rögle. Tur att man inte spelade på Leksand som jag tänkte först.
Linkan: Nja, nu är väl Bartecko här på artistkontrakt och då är det väl bara ca 15% i skatt totalt. För de som är här hela året betalar man väl först sociala avgifter som är nånstans runt 30% på bruttolönen och sedan ska spelaren betala 40-50% av bruttolönen i skatt. Ryktet pratar ju om att Barre får ut nånstans mellan 300' - 400' och på det tillkommer 15% i artistskatt. Skulle han däremot vara här på vanligt kontrakt så pratar vi nog om 1 mille.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
37% (21)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?