Hen-rink: Äh, era överbetalda glidare till spelare(?), eller var det ryggsäckar, har inte en suck när De Riktiga Männen kommer på besök. Snart sprattlar ni omkring nere på kvalplats.
Den där Stapelton som jag ser diskuteras på officiella sidan var ju inte direkt någon positiv bekantskap. Maken till feg och ful spelare var det länge sen jag såg.
Albert Hall: Heja Albert! Se, det är väl inte så svårt att se ljuset där i slutet av tunneln? Du har ju fokuserat på det positiva hela kvällen, vilket är helt rätt. Nu jäklar grejar vi det här!
Jag kan ju upplysa dig om att LHF kommer att pissa på Köpelaget från Köpingstaden, bara så du inte får några onödiga negativa tankar i huvudet ; )
Lulekickan: Det tvivlar jag inte en sekund på... ;-) Trösten är att Evensson var sprudlande glad och sa att deras första period var den klart bästa perioden i år. Och om motståndarna samtidigt lirar halvkass, ja då rinner de iväg i Scandinavium. Vi räddade ju dock äran lite i andra, var ruskigt nervös för att ert lilla fina rekord med 7-0 som största förlust för oss i ES skulle slås idag.. Men det fick ni behålla tack och lov. (Där fick du nåt mer att glädjas åt om du inte visste det....) Du som gillar att snacka gris hockey kan väl också få upplysningen jag fick av ett par frölunda killar att det var en förbaskat bra och kul match med gladhockey å det grövsta, och det skulle lhc ha eloge för. Det talar väl siffrorna om iofs...
Men nu kommer ju detta att gå ut över er på Tisdag dock. Ingen pardon blir det i Stångebro.... bara så att du vet... ;-)
Lulekickan: Jag tänkte på ditt omdöme om officiellas forum nu när jag gick igenom det. "Det är mycket norrbottenspessimism där". Kanske har du rätt? Själv har jag ju beslutat mig för att byta sida och bli optimist redan innan detta så..... Kanske kan vi i bästa fall göra en någorlunda jämn match på tisdag? :)
Albert Hall: Fröken Britta är väl typexemplet på en tränare som via masmedia försöker påverka domarkåren. Hans utspel under hela slutspelet i fjol var rent löjeväckande. Först videohistorien och grinandet om fuleå i div tidningar, sedan fortsatte han grina om allt och lite till under det fortsatta slutspelet. Ena dagen höll domaren enligt fröken Britta ribban för lågt (= för många SadoMooDooistutvisningar), nästa för högt (=för få PP för SadoMooDooisterna). Vilken kärring.
Portello: Jag kollade för ungefär en vecka sedan, kanske mindre än så, och då hade han skrapat ihop 1+4 på 13 matcher. Han har väl hunnit med en eller två matcher efter det. Avsevärt sämre än Kung Kauppila med andra ord, trots klart bättre lagkamrater. Åh, tänk om vi hade värvat Ton direkt när vi hade chansen *drömma*
Portello: Jag vet att det dessutom är ett sätt att långsiktigt påverka domare från vissa tränare. Dålig stil och vetfan om det lönar sig.....
Lulekickan: Jag tycker också att det inte alls är lika illa som förra året. Vi har ju trots allt inte fallt igenom i en enda match hittills. Vi har spelat jämnt mot samtliga lag både hemma och borta. Det enda som skulle göra mig riktigt nervös just nu är en långtidsskada på Hento..... *ryser*
Albert Hall: Även om inläggen inte stöttar desto mer så är fansen i vart fall engagerade, och det är positivt. Även om vårat nuvarande tabelläge inte är särskilt uppmuntrande så känner jag inte på långa vägar samma uppgivenhet som vid den här tidpunkten i fjol, och inte ens då var min förvivlan lika stor som Brynäsfansens är just nu. Vi hade ju inte åkt på några storförluster direkt och det gjorde tillvaron lite lättare att leva med. Det kändes ju inte (och var ju inte) helt kört. Ärligt talat är det inget som känns särskilt akut just nu. Jag tror på det här laget.
Albert Hall: Tycker det är mer regel än undantag att någon av tränarna gnäller på domaren efter en match.Som att ja upplever det mer den här säsongen än tidigare, inbillar jag mig?
Portello: Rätt bra matchanalys detta för att vara från en kvällstidning. Ett sakfel dock, slagsmålsungen sluatde inte alls i att två leksingar och en luling blev utvisade. Slagsmålsungen blev till tack vare en typisk leksandshuggning som som domaren blåste för på en gång. Sen kvittade han slagsmålsungen. Dålig stil av Leksand att gnälla på domaren efteråt. jag brukar av princip inte kritissera domare men inte var det då nån fördel lule i den här matchen.
Lulekickan: Metto var faktiskt lagets clown vilket inte många vet. En gång så åt jag lunch på Midgårdsbaren där spelarna oftast äter lunch. Han skrattade och skojade och man såg att dom andra uppskattade honom som person. Så måste Ledin gå iväg från bordet va någon anledning, Metto fattade med en gång saltkaret och fullkomlig dränkte Ledins mat med salt. Du skulle sett minen på samtliga när Ledin kom tillbaka och skulle fortsätta att äta. Alla såg fruktansvärt oskyldiga ut, allra mest oskyldig var Sami som nynnade på någon finsk folksång eller så. Hela Midgårdsbaren följde intresserat Ledin när han förde sin spagetti till munnen...... Sen skrattade faktiskt femti personer när Ledin med en gång pekade med långfingret åt Mettos håll....
Måste säga att jag pånågevis ändå är imponerad över Brynäs gästbok. Maken på långa och välskrivna inlägg har jag inte sett förutom Savages inlägg på luleforum. Iofs så stöttar inte dom flesta sitt lag, men ändå.
Albert Hall: Jag får försöka gå dit tidigt på torsdag då. Hoppas bara jag inte har någon förhandling som drar ut på tiden då, men utan att ha kollat schemat för nästa vecka så tror jag att torsdagen är helt förhandlingsfri. Sedan kan det ju förstås dyka upp häktningar och annat skräp men sånt sätter man i regel ut vid tvåtiden om det går så det ska nog inte behöva köra ihop sig.
Jag minns BP-träningen mot Boden i fjol. Mettovaaras fru/sambo/ellervadhonnuvar och hans lilla barn var där och när första halvan av truppen, i vilken Mettovaara ingick, var klar satte han sig på läktaren och gullade med barnet och pratade bebisspråk. Jag tyckte det var en sån otrolig kontrast till den han var på isen.
Lulekickan: Yepp, kolla på torsdag och hoppas att det finns kvar nån förutom Renholmarna då. Jag skulle gärna ha en Cementblandarklubba också. Som vanligt är jag ju en av dom här trista människorna som alltid försvarar spelare i tid och otid. Mettovaara var enligt mig en duktig "vattenbärare" som alltid gjorde sitt jobb. Kanske stora brister i teknik och lite brister i kunnande. Men ett stort hjärta och mycket omtyckt i laget och gav alltid allt av vad han kunde.
Albert Hall: I så fall väljer jag nog hellre en Cementblandarklubba än en Äta-Sig-Mer-Än-Mätt-klubba. Kanske man ska köpa en ändå. Jag köper ju ändå så mycket onödigt så en sak till gör väl varken till eller från.
Albert Hall: Attans, fast jag misstänker att om det hade funnits Jariklubbor kvar hade någon vänlig själ talat om det för mig för länge sedan. Cementblandarklubbor klarar jag mig nog utan, jag får fixa en Jariklubba på annat sätt istället - t ex i samband med en match mellan Kärpät och Pelicans.
Det märkliga med den lilla korgen med dyrgriparna var att ingen verkade intresserad, eller om det bara var det att ingen la märke till den. Jag fick, till min stora glädje, rota alldeles ostört i den. Fast efter den här reklamen är den väl tom 5 minuter efter att portarna öppnats på torsdag : )
199 spänn är dessutom ett mycket bra pris på så pass bra klubbor som det här rörde sig om. Jag brukar ju leka tränare på låg nivå inom föreningen och vet vad jag brukar få betala i en vanlig sportaffär..... Nästan så jag funderade på att köpa ett par Renholmklubbor också. Men någonstans har jag en stolthet även när det gäller att tjäna en hundring eller två.
Lulekickan: 10 spänn? Jag kommer att känna mig som en tjuv när jag rensar i korgen klockan sex på torsdag. Gissade nog att du skulle bli intressarad av Jaris klubbor. Jag såg i alla fall ingen sån i butiken. Kanske skulle du investera i en Mettovaaraklubba istället? Som gjord för eleganta dribblingar och briljant teknik. :)
Portello: Dom jag kommer ihåg var Bautin, Mettovaara och Renholm. Renholms var hyvlade längst upp. En del av dom andra var fixade på annat sätt, men ingen verkade vara använd. Tror nog att Bautins tog slut dessutom.
Albert Hall: De som är kvar har ju användning för klubborna så det låter som en högst rimlig teori. I så fall borde det ju finnas en chans att hitta en av Jaris klubbor om jag har tur.
lizzard: Nejdå, jag känner många av dem tillräckligt väl för att veta att det definitivt inte är några medgångssupportrar. Däremot har många ovanligt mycket av den norrbottniska pessimismen inom sig.
Albert Hall: Förmodligen råkade de finnas i något utrymme somhan inte kunde ta sig in i utan hjälp från någon annan, annars hade de garanterat inte funnits kvar.
Jag måste nästan ringa Robban och kolla om han vet om någon av Jaris klubbor finns kvar. I så fall vet jag någon som tänker köpa en : ) Förresten gjorde han poäng idag igen när Pelicans något överraskande slog Tappara med 4-1.
Jag glömde att nämna det bästa när det gäller souvenirerna från gamlaloggantiden. Allt i korgen kostar 10 spänn/styck.
Portello: Paddan är på 30-års kalas vad jag förstått av inlägg tidigare idag. Nästan så man saknar fanskapet. Trodde aldrig jag skulle säga så om en modoist.
Jag tror man bara sålde klubbor av såna som lämnat föreningen. Jag såg i alla fall ingen klubba av såna som är kvar.
Lulekickan: Det e väl mest sk medgångssupportrar där eller?? Nästan så man fått den uppfattningen. När allt går bra så säger dom inte så mycket men när det går sämre då öser dom ut galla över hela laget
Albert Hall: Tänka sig, här i våran gb på HS sitter vi och lyfter fram allt positivt, men på officiella är det just nu knappt någon som bemödar sig med att tala om vad som är bra och att något är bra. När något är dåligt kommer det däremot fram illa kvickt, och det med ränta, typ.
Lulekickan: Ja inte vet jag. Tydligen hade man lyckats gömma undan några klubbor som snåljäveln hade märkt. Men ärligt talat så verkade inte åtgången vara strykande precis...... Mettovaaraklubbor fanns det föressten också. Flera stycken.
Albert Hall: NN-grejerna trodde jag de hade slängt. I vart fall vet jag att de slängt ett gäng souvenirer som blivit osäljbara av någon - inte helt oförklarlig - anledning. Så han lämnade några klubbor kvar iaf? Då måste det vara något fel på just de klubborna, allt nytt tog han ju med sig när han stack...
Portello: Jo, visst saknar man Fagemos vassa avslut. Men jag tycker absolut att han gör ett oerhört bra arbete som grovjobbare. Jag hade faktiskt ingen aning om att han var så bra i 4-5 spel som han är, tex.
Portello: Husse har ju knappt spelat några matcher så han har ju inget målsumperi att glömma. Värre då med många andra som säkerligen drömmer mardrömmar varenda natt om alla lägen de missat.
Lulekickan: Klubban var nog inte använd tyvärr. Den var bara märkt med Bautin på det typiska sätt som man märker klubbor inom laget. Inget isoleringsband osv. Visst fanns det andra klubbor med namn, ett gäng KOHO klubbor med Renholms namn tex. Jag funderade inte ens....... :)
Albert Hall: Jag tyckte Husse var jäkligt bra redan idag. Inte kunde man tro att han varit skadad i nästan varenda match den här säsongen när man såg honom spela. Fast jag skulle väldans gärna vilja se honom spela med Skuggan, men jag antar att man inte kan få allt.
Albert Hall: Det var nog rätt viktigt att husse fick göra mål,även om det nu var i tom bur. Nu är det bara vänta på att Fagemo får igång målskyttet igen.
Lulekickan: När nu Huczkowski kommer igång så kommer det att betyda en hel del för målskyttet. Det är jag övertygad om. Huczkowski måste ju vara en tränares drömspelare. Han tar på sig vilken roll en tränare än säger, han kan spela back, grovjobbande forward eller målskytt, och dessutom gör han det bra! En av lagets bästa skyttar är han i vilket falla som helst.
Albert Hall: Jag hade heller inte studerat butiken, eller vad man nu skall kalla den, förrän idag. Egentligen var det samlarpuckarna jag först fick syn på och tänkte studera dem lite närmare, och när jag sedan vände blicken 30 cm åt höger stod korgen där. Rena julafton!
Wow! En Bam-Bamklubba! Fanns det många bättre begagnade klubbor eller var Bautins den enda? Jag var in i butiken innan matchen men kollade inte på något utan surrade bara med Robban, Micke m.fl.
Portello: Egentligen är det väl rätt att angripa styrelsen om nu någon ska angripas. Styrelsen och sportkommitté anställer ju tränare och spelare och så vidare. Men det är ju lätt att komma med kritik nu. Var var den här kritiken när man vann ett gäng matcher i rad i höstas och rankades mycket högt av Aftonbladet? Alltid lätt att se vad som gick snett i efterhand.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?