Luleå HF

SHL · 117889 inlägg · 891 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Jesper Jonsson: Det är 150k till vinnande lags juniorlag för den som vinner hockeyfestivalen.

spud: ja det lär väl stå mellan Luleå och ni som vinner hela Festivalen då. Och ett bra bidrag till Juniorverksamheten.

ante08: Jag hoppas verkligen att Luleå vinner.

Random: nja det skulle inte sitta helt fel om vi fick spela bort er från titeln på Fredag. Ska värkligen bli kul och se den matchen ni med Bröderna Abbott också vidare kan bli en trevlig match att kolla på det.

Luleå placerar sig på plats 7 efter 55 omgångar av Elitserien 09/10

Hej alla Lulefans!

Här har ni min analys.

hockeyanalys.blogspot.com/2009/08/ekdahl-synar-elitserien-lulea-hockey.html

Mvh

Ekdahl

I kvällens match mot MoDo så saknas det inte bara spelare från Övik. I Luleå saknas Sandström, P.Johnsson, Frallan , Jonte och Lindqvist. Anton Barsk, Jesper Dahlroth samt Jonas Berglund plockas upp från J20.

Andersson: plats 7 duger fint

Det är ju inte vinna serien som räknas trots allt.

Stämmer det att Modo vilar flera spelare?

Random: Modo kommer vila Sundström, Svartvadet, Salomonsson, Hasse J och Timmy om jag inte minns helt tokigt.

MorganaLefaey: Plus Roman Malek även fast Swehockey vill att vår målvakt ska centra 2a formationen.

MorganaLefaey: Då får ni det tufft med andra ord :)

Random: Med tanke på att det är ryggraden i laget så lär det bli jobbigt.

Någon här som vet av någon sida med direktuppdatering (inte swehockey) som man kan följa?

MorganaLefaey: Glöm min fråga hittade till kurirens.

MorganaLefaey: Men Swehockey funkar bra. 0-1 P.Å

Random: Visst fungerar den, men man får ju bara siffror och ingen info.

Låter som Luleå spelar bäst och Modo gör misstag. (Misstag är kanske att göra mål. :) )

Roman Malek Charging?

Utklassade av Modo som vilar hela sitt rutinerade garde. Men det räcker för att utklassa oss rejält. Skrämmande!!

Lindberg Råkkar: Så här känner jag mig just nu!

Random: SM GLUD!

Lindberg Råkkar: 1-7 är inte bra oavsett om det är försäsong eller inte och oavsett hur slitna man är. Hoppas att killarna nu taggar till och är revanschsugna mot Skellefteå. Skellefteå som onekligen borde vara det efter ha förlorat mot både MoDo och Löven.

Själv var jag och såg Piteå HC- Luleås J-20. Matchen slutade 3-2 till hemmalaget Piteå. Bäst i Luleå var Daniel Mannberg samt Marcus Hurtig.

Portello: Daniel Mannberg och Marcus Hurtig borde kanske få spela med A-Laget snart.

Random: ja kanske vore på tiden han spelade väl några matcher med Skellefteå förra säsongen och gjorde inte bort sej direkt om man säger så.

ante08: Salle magnetröntgas på tisdag läser jag nu också.. Synd för Modo det!

Random: Hurtig spelar ju

Eller sitter utvisad iaf.

Jesper Jonsson: Skönt med en vinst med så många borta. Någon som vet om Olausson bröt pga sjukdom eller skada?

Skönt med matchuppehåll till den andra september. Det lär nog behövas med tanke på alla skador och sjukdomar.

Portello: Skada på Olausson.

Mål och fight på webbTV:n nu.

robhed: Hagos tackling är inte vacker.

robhed: får ju sluta träningsmatcha så mycket
vi har ju snart inga kvar till säsongsstarten.

för att inte tala om hur tunna vi ser ut.
kommer bli tungt under säsongen om de skall se ut såhär

Jesper Jonsson: Det syntes rätt väl att vi saknade P.Johnsson, Sandström samt Frallan i backbesättningen. Blev lite väl mycket duttande.

robhed: Någon prognos på Olaussons skada? Hittar inget om den på nätet.

Portello: Tycke du verkligen att tacklingen var så osjysst?
Vår junisback stod mest och drällde med pucken bakom mål och inte hade så stor koll på saker och ting. En 2:a för charging men inget att gnälla om. Däremot är det bra vi har spelare som står upp för oavsett om en tackling är sjysst eller osjysst ska motståndarna veta att det kostar att dela ut såna proppar.

Annars såg det mest ut som om Skellefteå spelade utan målvakt. Skotten som publiken brukade skjuta på Fritz Olssons tävling var hårdare än de vi gjorde mål på igår.

Håller med LR, och det var även Kemis uppfattning efter mathen, att han skulle haft bättre koll på Hagos. Däremot är det ca 5 riktiga skär fram till tacklingen och en viss kängurueffekt i tacklingsögonblicket. Så det är inte mer än rätt att någon svarade upp.

Vet inget om omfattningen på Olaussons skada. Jesper, det är väl lika bra vi tränar på att lira matcher med folk borta eftersom det kommer hända under säsongen. Bra för Styrman, Ejdepalm och Olsson att få mycket istid + att vi fått en chans att se Barsk, Dahlroth och Kemi in action.

Kyrö sa inför Skellefteå-matchen att de flesta nog skulle vara tbax i träning kommande vecka. Då man för övrigt kommer vara i Piteå onsdag - fredag för träning och även en match inplanerad mellan lagen på fredagen.

Skönt med en vinst idag. Vi har det lätt mot Skellefteå :)

Random: Är bara hoppas att det fortsätter när serien börjar.Vi brukar ju ha riktigt svårt för Skellefteå. Speciellt på bortaplan.

Portello: Skellefteå verkar ha problem med målvaktsspelet, det man sett av Dahlberg mot Luleå har ju inte varit direkt övertygande.
Att man sen själva inte kan göra mål ens på Ottosson borde göra att deras varningsklockor ringer.

Truppen ser lövtunn ut på forwardssidan och har Dahlberg en Modig-liknande svacka så kan dom mycket väl hamna i kvalserien. Jag blir mycket förvånad om Skellefteå ens tar sig till slutspel i år.

Lindberg Råkkar: Seger borta mot Kärpät med 4-2. Alla målen PP och tre gjordes av backar.Ottosson fick pris som bästa spelare i Luleå.

Men detta låter inte nåot vidare, saxat från NSD:s blogg:

Ottosson imponerar

Ändra inlägg | Ta bort inlägg
- den 3 september 2009, kl 20:36

NSDs lovande reporter Åke Åkerlund har precis i detta nu Kyrö i telefonen.

Jag hör ända hit hur Kyrö hyllar inlånade målvakten Ottosson.

Killen har ju faktiskt 100 procent segrar och 100 procent storspel under sitt inhopp.

I och med att han får gå fritt emellan Piteå och Luleå så känns det som om Daniel Henriksson är ganska långt ifårn Luleå just nu.

Annars var Kyrö mest nöjd med PP.

- Alla våra fyra mål kom i powerplay. Och nu visade Olausson och Arlbrandt hur giftiga dom är i PP.

Däremot verkar läget lite bekymmersamt för Robin Jonsson. Han har beordrats total vila i 48 timmar. Sedan ska en ny undersökning göras för att se hur skadan utvecklas. Vill det sig illa blir backen borta en längre tid.

/Håkansson

Portello: hento får väl satsa på förstajobbet i piteå då

Jesper Jonsson: Verkar som att Luleå hittar rätt i PP. Kul. Fyra av fyra mål idag i den spelformen i vinstmatchen mot Brynäs.

Såg fö att Obsut nätade i sin debutmatch för Spartak Moskva. Skoj.

Portello: Såg 2 luleåspelare på en buss idag.

Och då menar jag inte att jag såg 2 luleåspelare 'på bussen' utan snarare 'PÅ BUSSEN'

De var ngn reklamkampanj bak på bussen där det stod typ "We want you" eller ngt i den stilen.

Hann aldrig uppfatta vilka de var. Kanske var det abbots.

Jesper Jonsson: 3-1 ikväll på MoDo. Och så var träningsmatchandet över. Oj, så underbart.

Portello: ja fram med riktiga matcher som gäller ngt

Fin start! Pierre Johnsson 1-0 ass Olausson på kvällens första PP-läge

Salcin: Luleå=Starka hemma!

Oj oj två stolp skott i rad... kom igen Luleå vinn detta.

lizzard: Bara drygt 5200 på matchen snackades det inte om att dom 3 första var i stort sett utsålda.

Salcin: Tyvärr har jag inte mycket koll på det, bor i England så... Kan inte vänta till vi åker till Sverige i November då blir det upp å se Luleå - Frölunda den 21 :).

lizzard: JAAA! 2-0 Fabbe

Salcin: Förhoppningsvis har dom avgjort matchen nu bara dryga 3 minuter kvar, men som dom säger allt kan hända i hockey.

lizzard: Härligt matchen slut, Nilsson håller nollan.
Tror inte Modig får tillbaka förstaspaden iår.

Kan nu bara FBK hålla undan tjänar man 1400kr också.

Salcin: den tredje perioden är riktigt, riktigt bra från LHF. Det var faktiskt lite 95/96-vibbar över spelet, vi bara matar ner LHC och de har väl egentligen inte en enda målchans i hela perioden vad jag kan minnas. Utan att spela på topp så tycker jag totalt sett att Luleå Hockey är det bättre laget i den här matchen, för LHC:s målchanser i den här matchen är rätt lätträknade. Mycket puck för LHC, visst, men målen står ju som bekant inte i sarghörnorna.

Den här upplagan av LHF kommer att sluta på en ganska fin placering i tabellen, det törs jag säga redan nu. Det finns kvalitet i laget, och att värva Olausson och Arlbrant ihop var ett smart gjort av Osten. De hittar ju varandra så att man kan tro att de också är tvillingar.

« · 1171078 · »