Historik
Föregående · 289 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Färjestads BK 2010-10-28
shinzawai:
14 utvisningsminuter i första perioden. Den här nolltoleransen är så fruktansvärt tråkig. Spelarna slänger så fort de känner en klubba snudda vid dem och domarna går på det varje gång. Detta gäller även MoDo - när Häggström fixade andra utvisningen såg man att han bara åkte runt och väntade på att få ett rapp på benet.
Hade jag varit domare hade jag endast visat ut Sterner och Rosén. Övriga utvisningar i perioden var urlöjliga.
14 utvisningsminuter i första perioden. Den här nolltoleransen är så fruktansvärt tråkig. Spelarna slänger så fort de känner en klubba snudda vid dem och domarna går på det varje gång. Detta gäller även MoDo - när Häggström fixade andra utvisningen såg man att han bara åkte runt och väntade på att få ett rapp på benet.
Hade jag varit domare hade jag endast visat ut Sterner och Rosén. Övriga utvisningar i perioden var urlöjliga.
MoDo Hockey > Sv: HV 71 - MODO Hockey 2010-10-26
Berka:
Som jag ser det så har vi en spelare i hela laget som har potentialen att ta tag i en match på egen hand och det är Byron Ritchie. Men K-Fop och Madsen är alldeles för dåliga kedjekamrater till en sådan spelare.
Jag önskar verkligen att Forsberg kan komma tillbaka. Jag tror att han, Byron och Dimitrakos skulle ösa in mål tillsammans.
Som jag ser det så har vi en spelare i hela laget som har potentialen att ta tag i en match på egen hand och det är Byron Ritchie. Men K-Fop och Madsen är alldeles för dåliga kedjekamrater till en sådan spelare.
Jag önskar verkligen att Forsberg kan komma tillbaka. Jag tror att han, Byron och Dimitrakos skulle ösa in mål tillsammans.
MoDo Hockey > Sv: HV 71 - MODO Hockey 2010-10-26
Paddan:
Jag tycker ändå MoDo spelar ganska bra idag igen. Det känns som att det är självförtroendet som sviktar. Dimitrakos försöker ju faktiskt, men ingenting fungerar för honom. Han ser väldigt frustrerad ut, men inte på det nonchalanta sättet utan det verkar snarare handla om en besvikelse över sin egen insats.
Challe får säga vad han vill om att Forsbergs "vara eller icke vara" stör laget, men i det här fallet skulle han ha varit livsviktig; En stjärna med enorm vinnarskalle som kan höja sin omgivning. Jag tror det är precis vad MoDo skulle behöva, även om han bara spelar hälften av matcherna.
Jag tycker ändå MoDo spelar ganska bra idag igen. Det känns som att det är självförtroendet som sviktar. Dimitrakos försöker ju faktiskt, men ingenting fungerar för honom. Han ser väldigt frustrerad ut, men inte på det nonchalanta sättet utan det verkar snarare handla om en besvikelse över sin egen insats.
Challe får säga vad han vill om att Forsbergs "vara eller icke vara" stör laget, men i det här fallet skulle han ha varit livsviktig; En stjärna med enorm vinnarskalle som kan höja sin omgivning. Jag tror det är precis vad MoDo skulle behöva, även om han bara spelar hälften av matcherna.
MoDo Hockey > Sv: HV 71 - MODO Hockey 2010-10-26
Gustafsson:
Ledin lyfte upp Tollefsens klubba 2 meter så att han trillade omkull. Sedan kastade de in pucken framför mål. Helt otroligt att det inte blev inteference där.
Ledin lyfte upp Tollefsens klubba 2 meter så att han trillade omkull. Sedan kastade de in pucken framför mål. Helt otroligt att det inte blev inteference där.
MoDo Hockey > Sv: HV 71 - MODO Hockey 2010-10-26
Nikki Nine:
Får man haka upp en klubba utan att pucken är i närheten så mycket som Ledin gjorde?
Får man haka upp en klubba utan att pucken är i närheten så mycket som Ledin gjorde?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:
Japp. Sedan förstår jag inte riktigt hur Zuccarello ska "anpassa sig". Han visade i OS att han kan hantera spelet på liten rink. Det vore helt idiotiskt att omskola honom till chase-and-dump-ishockey. Uppenbarligen kan man ju vinna poängligan genom att snurra i sarghörnen...
Japp. Sedan förstår jag inte riktigt hur Zuccarello ska "anpassa sig". Han visade i OS att han kan hantera spelet på liten rink. Det vore helt idiotiskt att omskola honom till chase-and-dump-ishockey. Uppenbarligen kan man ju vinna poängligan genom att snurra i sarghörnen...
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
arnio:
Spelmässigt sett så ligger Elitserien ljusår före AHL.
Spelmässigt sett så ligger Elitserien ljusår före AHL.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Icing-Ove:
Det är ju hans lagkamrat som uttalar sig. Även om Zucca hade varit en ärkeflopp hade han ju knappast sagt det. Jag är övertygad om att Zuccarello hade passat betydligt bättre i NHL och jag unnar honom verkligen att lyckas, men om han ska hålla på och harva i AHL så tror jag att han kan utvecklas minst lika väl här hemma i Sverige.
Det är ju hans lagkamrat som uttalar sig. Även om Zucca hade varit en ärkeflopp hade han ju knappast sagt det. Jag är övertygad om att Zuccarello hade passat betydligt bättre i NHL och jag unnar honom verkligen att lyckas, men om han ska hålla på och harva i AHL så tror jag att han kan utvecklas minst lika väl här hemma i Sverige.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Zuccarello verkar inte dominera allt för mycket i AHL... Kanske lite spel i Elitserien skulle vara mer utvecklande för honom?
MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Berka:
Dimitrakos 2+10 är humor. Frölunda-spelaren böjer ner sitt huvud precis innan smäller kommer. Sedan ligger han utslagen på isen tills domaren har dömt, då reser han sig upp och åker vidare som om ingenting hade hänt.
Och den där sparkregeln måste vara det löjligaste som finns. Han vrider foten och sparkar till pucken med skenen. Han gör inte ens ett försöka att ta pucken med klubban. Jag menar, i sådana fall är det ytterst få situationer som räknas som spark. Varför skulle en spelare dra foten bakåt och sparka pucken som en fotboll, när han kan fösa in den med en bredsida?
Dimitrakos 2+10 är humor. Frölunda-spelaren böjer ner sitt huvud precis innan smäller kommer. Sedan ligger han utslagen på isen tills domaren har dömt, då reser han sig upp och åker vidare som om ingenting hade hänt.
Och den där sparkregeln måste vara det löjligaste som finns. Han vrider foten och sparkar till pucken med skenen. Han gör inte ens ett försöka att ta pucken med klubban. Jag menar, i sådana fall är det ytterst få situationer som räknas som spark. Varför skulle en spelare dra foten bakåt och sparka pucken som en fotboll, när han kan fösa in den med en bredsida?
MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
spud:
Men seriöst. Är det kuben som dömer eller?
Men seriöst. Är det kuben som dömer eller?
MoDo Hockey > Sv: Frölunda - MODO Hockey 2010-10-23
Berka:
Frölunda vinner i morgon. Lag bryter alltid sina negativa trender mot MoDo.
Frölunda vinner i morgon. Lag bryter alltid sina negativa trender mot MoDo.
MoDo Hockey > Sv: Fylletråd
Icing-Ove:
Nu förstår jag. Icing-Ove är i själva verket en liten vovve --> tik. Därav denna pik.
Nu förstår jag. Icing-Ove är i själva verket en liten vovve --> tik. Därav denna pik.
MoDo Hockey > Sv: Fylletråd
Icing-Ove:
Ett skämt till om kyliga tjeckiska backar på fredagkvällen, målvakter som ser till att flugor inte landar i maten eller smörpassning vid bullbakning och jag lämnar den här gästboken för gott (Eller i alla för resten av kvällen).
Det är inte underfundigt. Det är som hämtat ur Åsa-Nisse. Gubbfaktorn är total. Kom igen nu, vi har tagit fler akademiska poäng än hela Timrås kommun. Vi måste kunna bättre än såhär. För närvarande ryms de samlade HS-vitsarna på ett A5-ark.
Ett skämt till om kyliga tjeckiska backar på fredagkvällen, målvakter som ser till att flugor inte landar i maten eller smörpassning vid bullbakning och jag lämnar den här gästboken för gott (Eller i alla för resten av kvällen).
Det är inte underfundigt. Det är som hämtat ur Åsa-Nisse. Gubbfaktorn är total. Kom igen nu, vi har tagit fler akademiska poäng än hela Timrås kommun. Vi måste kunna bättre än såhär. För närvarande ryms de samlade HS-vitsarna på ett A5-ark.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
shinzawai:
Jag tycker att Madsen har varit riktigt bra i vissa matcher, totalt sett mycket bättre än den hyllade K-Fop. Förresten, har ni sett K-Fop's skridskoåkning? Han trampar ifrån lika hårt som Ovetjkin, men ändå åker han långsammast i laget. Ser väldigt dråpligt ut.
Jag tycker att Madsen har varit riktigt bra i vissa matcher, totalt sett mycket bättre än den hyllade K-Fop. Förresten, har ni sett K-Fop's skridskoåkning? Han trampar ifrån lika hårt som Ovetjkin, men ändå åker han långsammast i laget. Ser väldigt dråpligt ut.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Björn W:
Jo, men jag tycker nog ändå att slutspelet är en bättre värdemätare än grundserien, där det redan tidigt stod klart att vi skulle gå till slutspel. Pierre Hedin hade ju haft det lite struligt också och behövde lite tid att komma in i det hela.
Undrar förresten hur det hade gått om Tommi Kovanens kontrakt hade varit giltigt. Hade vi haft två SM-guld då?
Jo, men jag tycker nog ändå att slutspelet är en bättre värdemätare än grundserien, där det redan tidigt stod klart att vi skulle gå till slutspel. Pierre Hedin hade ju haft det lite struligt också och behövde lite tid att komma in i det hela.
Undrar förresten hur det hade gått om Tommi Kovanens kontrakt hade varit giltigt. Hade vi haft två SM-guld då?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
bisterfinnen:
Greiss är mycket duktig. Nu blir Brynäs farliga. Tänk om MoDo hade kunnat visa samma handlingskraft som Sundlöv förra säsongen när det stod klart att Svedberg inte höll.
renen: Adam Andersson har bytt namn till Adam Masuhr.
Greiss är mycket duktig. Nu blir Brynäs farliga. Tänk om MoDo hade kunnat visa samma handlingskraft som Sundlöv förra säsongen när det stod klart att Svedberg inte höll.
renen: Adam Andersson har bytt namn till Adam Masuhr.
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Björn W:
Jag tycker att Hedin var fullkomligt lysande i slutspelet. Jonsson slutade på överlägset bäst +/- i hela laget (+8), Hedin kom som god tvåa med sina +5. Jonsson var inne på sex baklängesmål under hela slutspelet, dvs knappt ett mål per var tredje match.
Jag vet inte vad du har för krav, men i min bok så är det klart godkänt.
Jag tycker att Hedin var fullkomligt lysande i slutspelet. Jonsson slutade på överlägset bäst +/- i hela laget (+8), Hedin kom som god tvåa med sina +5. Jonsson var inne på sex baklängesmål under hela slutspelet, dvs knappt ett mål per var tredje match.
Jag vet inte vad du har för krav, men i min bok så är det klart godkänt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Björn W:
Är det förresten någon som har bra koll på den där Jesper Persson i J18, som har gjort 21 mål på 8 matcher? Varför spelar han inte i J20 för?
Är det förresten någon som har bra koll på den där Jesper Persson i J18, som har gjort 21 mål på 8 matcher? Varför spelar han inte i J20 för?
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Björn W:
Timander och Enström höll världsklass den säsongen. Även Jonsson och Hedin höll riktigt hög elitserieklass. Sedan vill jag minnas att Oscar Hedman var relativt stabil. Den eviga snackisen var huruvida Masuhr (ja, han heter tydligen så nu. Hade jag missat helt), Viklund eller Wargh, som just hade kommit tillbaka efter en lång tids skada, skulle spela.
På tal om Wargh så spelade han bara 14 matcher under grundserien och jag vill minnas att han var forward i de flesta av dessa.
Timander och Enström höll världsklass den säsongen. Även Jonsson och Hedin höll riktigt hög elitserieklass. Sedan vill jag minnas att Oscar Hedman var relativt stabil. Den eviga snackisen var huruvida Masuhr (ja, han heter tydligen så nu. Hade jag missat helt), Viklund eller Wargh, som just hade kommit tillbaka efter en lång tids skada, skulle spela.
På tal om Wargh så spelade han bara 14 matcher under grundserien och jag vill minnas att han var forward i de flesta av dessa.
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Berka:
Ångrar att jag satt och såg detta. MoDo ligger under med ett mål, men ändå känns inte spännande någon gång.
Bisarrt nog var Dimitrakos en av de som kämpade hårdast i slutet. Låt honom få lira med Morten och Byron igen. K-Fop passar perfekt i en brunkarkedja med Svarten och Hedman.
Ångrar att jag satt och såg detta. MoDo ligger under med ett mål, men ändå känns inte spännande någon gång.
Bisarrt nog var Dimitrakos en av de som kämpade hårdast i slutet. Låt honom få lira med Morten och Byron igen. K-Fop passar perfekt i en brunkarkedja med Svarten och Hedman.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
NuMo:
För övrigt: Jag gillar verkligen inte sättet Cook spelar ishockey på. Han har på tok för dålig speluppfattning för att kunna bli en bra pp-back och hans försvarspel är ju inte direkt bländande. Chansningen mot Abbott var idiotisk.
Jag skulle inte tacka nej till två nya backar, gärna några riktigt skridskoskickliga.
För övrigt: Jag gillar verkligen inte sättet Cook spelar ishockey på. Han har på tok för dålig speluppfattning för att kunna bli en bra pp-back och hans försvarspel är ju inte direkt bländande. Chansningen mot Abbott var idiotisk.
Jag skulle inte tacka nej till två nya backar, gärna några riktigt skridskoskickliga.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Berka:
Det ser ut som att MoDo-spelarna har klister under skridskorna, i alla fall om man jämför med de senaste hemmamatcherna. Har de tränat för hårt nu igen? Sitter det i huvudet? Eller kör Luleå slut på dem?
Luleå ser emellertid inte så bra ut. Faktum är att detta stundtals påminner om en allsvensk match utan spetskompetense.
Jag vaknade upp med en stark känsla av att Dimitrakos skulle näta ikväll, så vi får väl hoppas att det blir så.
Det ser ut som att MoDo-spelarna har klister under skridskorna, i alla fall om man jämför med de senaste hemmamatcherna. Har de tränat för hårt nu igen? Sitter det i huvudet? Eller kör Luleå slut på dem?
Luleå ser emellertid inte så bra ut. Faktum är att detta stundtals påminner om en allsvensk match utan spetskompetense.
Jag vaknade upp med en stark känsla av att Dimitrakos skulle näta ikväll, så vi får väl hoppas att det blir så.
MoDo Hockey > Sv: Luleå - MODO Hockey 2010-10-21
Nikki Nine:
Fin bentackling av K-Fop. Rena turen att inte Arlbrandts karriär blev förstörd. Solklart matchstraff.
Tycker inte Tarkki kan lastas för målet, det var en svår sidledsförflyttning och den slank in lite olyckligt.
Oerhört tråkig match överlag. Kom på mig själv att jubla när Luleå fick powerplay enbart för att jag ville att det skulle hända något.
Fin bentackling av K-Fop. Rena turen att inte Arlbrandts karriär blev förstörd. Solklart matchstraff.
Tycker inte Tarkki kan lastas för målet, det var en svår sidledsförflyttning och den slank in lite olyckligt.
Oerhört tråkig match överlag. Kom på mig själv att jubla när Luleå fick powerplay enbart för att jag ville att det skulle hända något.
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
Hahl Bundy:
Jag tycker att det mest anmärkningsvärda är att Beech bara åker vidare som om ingenting hade hänt, utan att ens vrida huvudet för att se hur det gick. Jag tror inte straffat hade blivit lika hårt om han hade stannat direkt och hjälpt Sjöberg upp.
Jag tycker att det mest anmärkningsvärda är att Beech bara åker vidare som om ingenting hade hänt, utan att ens vrida huvudet för att se hur det gick. Jag tror inte straffat hade blivit lika hårt om han hade stannat direkt och hjälpt Sjöberg upp.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa:
Det var det jag menade. Det är inte ofta som fyra kanadensare har möjligheten att spela i samma lag i Sverige.
Det var det jag menade. Det är inte ofta som fyra kanadensare har möjligheten att spela i samma lag i Sverige.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky:
Kolanos skulle nog passa fint in med tanke på att vi redan har tre kanadensare.
Kolanos skulle nog passa fint in med tanke på att vi redan har tre kanadensare.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bissett19:
Jag har för mig att det var så, ja.
Skämt å sido... Brynäs måste värva en ny målvakt. Det här kommer inte att hålla i längden. Svedberg är en stor talang, men fortfarande ung och har ganska dålig uthållighet. Och även om han är tekniskt skicklig, sprider han ofta oro i försvaret med sina simturer. Jag skulle bli ytterst förvånad ifall han börjar vinna matcher åt er.
Jag har för mig att det var så, ja.
Skämt å sido... Brynäs måste värva en ny målvakt. Det här kommer inte att hålla i längden. Svedberg är en stor talang, men fortfarande ung och har ganska dålig uthållighet. Och även om han är tekniskt skicklig, sprider han ofta oro i försvaret med sina simturer. Jag skulle bli ytterst förvånad ifall han börjar vinna matcher åt er.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:
Stor komedi. Vi får se om det där snacket om att "Svedberg är mycket bättre än Tarkki" kommer att hålla i sig. :)
Stor komedi. Vi får se om det där snacket om att "Svedberg är mycket bättre än Tarkki" kommer att hålla i sig. :)
Timrå IK > Sv: Timrå IK - AIK 2010-10-16
Johnny Hazard:
Hur gick det där till egentligen? 1-4 och 26-36 i skott?
Hur gick det där till egentligen? 1-4 och 26-36 i skott?
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
qwertas:
Jag har ingen respekt för någon som slår sönder grejer efter avblåsning. Inte ens när Peter Forsberg bröt av sin träklubba efter finalförlusten 1994 så tyckte jag att det var acceptabelt. Om tycker annorlunda så är det beklagligt.
Det snackas en väldans massa om att vi ska satsa på vindkraft, elbilar, återvinning och lågeneriglampor, men om folk hade börjat tänka på vad som verkligen förorenar samhället så är det köp-och-släng-mentaliteten.
Dessutom skulle Forsberg givetvis ha åkt på en tvåa för osportsligt uppträdande. Det hade lett till en 5-mot-3-läge där HV 71 mycket väl hade kunnat vända matchen. Någon form av reprimand är en självklarhet i min värld. Det finns få saker som äcklar mig så mycket som folk som inte har någon respekt för det materiella.
Jag har ingen respekt för någon som slår sönder grejer efter avblåsning. Inte ens när Peter Forsberg bröt av sin träklubba efter finalförlusten 1994 så tyckte jag att det var acceptabelt. Om tycker annorlunda så är det beklagligt.
Det snackas en väldans massa om att vi ska satsa på vindkraft, elbilar, återvinning och lågeneriglampor, men om folk hade börjat tänka på vad som verkligen förorenar samhället så är det köp-och-släng-mentaliteten.
Dessutom skulle Forsberg givetvis ha åkt på en tvåa för osportsligt uppträdande. Det hade lett till en 5-mot-3-läge där HV 71 mycket väl hade kunnat vända matchen. Någon form av reprimand är en självklarhet i min värld. Det finns få saker som äcklar mig så mycket som folk som inte har någon respekt för det materiella.
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
Cyklob:
Är du inte riktigt klok? När vi redan har så klen backbesättning så är väl inte lösningen att byta ut en back mot en forward?
Är du inte riktigt klok? När vi redan har så klen backbesättning så är väl inte lösningen att byta ut en back mot en forward?
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
qwertas:
Det är ju just det som är min poäng. Han har inlett bra och fått massvis av förtroende och direkt börjar han med den här typen av beteende. En sådan där kompositklubba kostar flera tusen spänn och det rent ut sagt äcklar mig att se någon slå sönder en sådan för att han blir bortplockad från en tekning. Sedan är det inte acceptabelt att ta den typen av utvisningar som han gjorde.
Det är ju just det som är min poäng. Han har inlett bra och fått massvis av förtroende och direkt börjar han med den här typen av beteende. En sådan där kompositklubba kostar flera tusen spänn och det rent ut sagt äcklar mig att se någon slå sönder en sådan för att han blir bortplockad från en tekning. Sedan är det inte acceptabelt att ta den typen av utvisningar som han gjorde.
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
Berka:
Hoppas för övrigt att Sundström inte bröt käkbenet eller något annat otäckt. Vi behöver honom.
Hoppas för övrigt att Sundström inte bröt käkbenet eller något annat otäckt. Vi behöver honom.
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
Berka:
Ser bra ut överlag, men jag måste säga att jag har väldigt svårt för Kristian Forsberg. Jag tycker att han beter sig som en riktig diva. Man tar inte en slashing-utvisning i anfallszon när MoDo har tryck och man slår inte av klubbor när MoDo redan spelar boxplay. Hoppas att han får betala för kompositklubban själv, samt får sig en rejäl utskällning av Challe i pausen.
Sedan är jag inte nöjd med Cook. Vår tilltänkte powerplayback tycks ha totalavsaknad av spelsinne. Skjuter i fel lägen, dumpar pucken i fel lägen och slår en chanspassning som leder till icing när MoDo-spelarna har varit inne i en minut och är har mjölksyra upp till hakan.
Att ge Dimitrakos en bättre omgivning känns inte som någon bra lösning i dagsläget, eftersom han är helt ur slag. Ska en målskytt missa den typen av lägen?
Roligast i matchen är MoDos fina anfallsspel, att kedjan med Rosén, Häggström och Blomqvist ser riktigt bra ut, Tollefsens uppläxingar att gnetiga smålänningar men kanske framförallt, Byron Ritchies enorma glädje vid målet. Byron kommer bli en enorm tillgång under säsongen om han får vara skadefri, den saken är klar. Äntligen har vi fått hit en transatlant med en härlig inställning!
Ser bra ut överlag, men jag måste säga att jag har väldigt svårt för Kristian Forsberg. Jag tycker att han beter sig som en riktig diva. Man tar inte en slashing-utvisning i anfallszon när MoDo har tryck och man slår inte av klubbor när MoDo redan spelar boxplay. Hoppas att han får betala för kompositklubban själv, samt får sig en rejäl utskällning av Challe i pausen.
Sedan är jag inte nöjd med Cook. Vår tilltänkte powerplayback tycks ha totalavsaknad av spelsinne. Skjuter i fel lägen, dumpar pucken i fel lägen och slår en chanspassning som leder till icing när MoDo-spelarna har varit inne i en minut och är har mjölksyra upp till hakan.
Att ge Dimitrakos en bättre omgivning känns inte som någon bra lösning i dagsläget, eftersom han är helt ur slag. Ska en målskytt missa den typen av lägen?
Roligast i matchen är MoDos fina anfallsspel, att kedjan med Rosén, Häggström och Blomqvist ser riktigt bra ut, Tollefsens uppläxingar att gnetiga smålänningar men kanske framförallt, Byron Ritchies enorma glädje vid målet. Byron kommer bli en enorm tillgång under säsongen om han får vara skadefri, den saken är klar. Äntligen har vi fått hit en transatlant med en härlig inställning!
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
spud:
Jo visst. Men vad var det man gjorde annorlunda, rent praktiskt, förutom att trycka stenhårt på "Heart of Hockey"?
Jo visst. Men vad var det man gjorde annorlunda, rent praktiskt, förutom att trycka stenhårt på "Heart of Hockey"?
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - HV 71 2010-10-16
bisterfinnen:
Fast ibland undrar jag vad som gjorde Mia SÅ populär. Om jag minns det rätt så var en av huvudfrågorna som hon drev att MoDo skulle öka användandet av "Heart of Hockey". I intervjun gör hon ett ganska oseriöst intryck, då hon säger "asså" i var och varannan mening.
Det jag minns från Mias tid var att kommunikationen mellan henne och supportrarna var väldigt bra. Och uppenbarligen måste hon vara oerhört skärpt eftersom det har gått så bra för henne. Men jag undrar ändå, vad exakt det var som gjorde henne nästintill kultförklarad. Hade hon verkligen så mycket bra idéer? Var det inte mest att hon var glad, ödmjuk och positiv?
Fast ibland undrar jag vad som gjorde Mia SÅ populär. Om jag minns det rätt så var en av huvudfrågorna som hon drev att MoDo skulle öka användandet av "Heart of Hockey". I intervjun gör hon ett ganska oseriöst intryck, då hon säger "asså" i var och varannan mening.
Det jag minns från Mias tid var att kommunikationen mellan henne och supportrarna var väldigt bra. Och uppenbarligen måste hon vara oerhört skärpt eftersom det har gått så bra för henne. Men jag undrar ändå, vad exakt det var som gjorde henne nästintill kultförklarad. Hade hon verkligen så mycket bra idéer? Var det inte mest att hon var glad, ödmjuk och positiv?
MoDo Hockey > Sv: AIK - MoDo 2010-10-14
Mano:
Mmm, jag tror också att han blev bänkad. Han är helt enkelt för långsam för att klara av skridskostarka lag som AIK. Minst en ny back är ett måste, helst två om inte Hållberg kan hitta tillbaka till sitt gamla spel.
Mmm, jag tror också att han blev bänkad. Han är helt enkelt för långsam för att klara av skridskostarka lag som AIK. Minst en ny back är ett måste, helst två om inte Hållberg kan hitta tillbaka till sitt gamla spel.
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:
Det enda jag på rak arm minns var att han vid flera tillfällen råkade ut för felstudsar i sargen som ställde honom.
Det enda jag på rak arm minns var att han vid flera tillfällen råkade ut för felstudsar i sargen som ställde honom.
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:
Han gjorde ingen kanoninsats, men han var fortfarande vår bäste back tillsammans med Tollefsen.
Han gjorde ingen kanoninsats, men han var fortfarande vår bäste back tillsammans med Tollefsen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Sawchuk:
Frågan är om man inte skulle testa honom med Ritchie och Madsen igen. Ritchie har sett mycket bättre ut de senaste matcherna och är duktig på att dra på sig uppmärksamhet.
Frågan är om man inte skulle testa honom med Ritchie och Madsen igen. Ritchie har sett mycket bättre ut de senaste matcherna och är duktig på att dra på sig uppmärksamhet.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:
Jo, solklart. Ryggsäckshockeyn gjorde comeback idag. Det var länge sedan jag såg så många interferencesekvenser i en och samma match.
Sedan är det intressant att MoDo allltid förlorar mot den här typen av hårt arbetande bottenlag. Jag trodde det skulle bli en skillnad på detta nu när man verkar kämpa mycket hårdare än tidigare, men icke.
Sedan är det dags att värva en ny back. -3 på Timader ikväll, som såg osedvanligt seg ut. Jag undrar hur han mår egentligen. Om detta inte var en engångsföreteelse, så är det egentligen bara Tollefsen och Josefsson som håller riktigt bra kvalitet.
Jo, solklart. Ryggsäckshockeyn gjorde comeback idag. Det var länge sedan jag såg så många interferencesekvenser i en och samma match.
Sedan är det intressant att MoDo allltid förlorar mot den här typen av hårt arbetande bottenlag. Jag trodde det skulle bli en skillnad på detta nu när man verkar kämpa mycket hårdare än tidigare, men icke.
Sedan är det dags att värva en ny back. -3 på Timader ikväll, som såg osedvanligt seg ut. Jag undrar hur han mår egentligen. Om detta inte var en engångsföreteelse, så är det egentligen bara Tollefsen och Josefsson som håller riktigt bra kvalitet.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:
Absolut, men Jens Westin tillhör inte denna kategori.
Absolut, men Jens Westin tillhör inte denna kategori.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Berka:
Jag kan inte påstå att jag är något större fan av Cook och jag har faktiskt reflekterat en hel del över varför han har så mycket istid. En stor del av förklaringen tror jag är att man vill få igång honom i powerplay, men sedan blir Tollefsen och Timander utvisade en hel del och då har man ju blivit så illa tvungen att matcha honom på boxplay.
Någon jag annars retar mig enormt på är Jens Westin. Han har tagit ett enormt steg framåt i utvecklingen den här säsongen, men han har en ovana som han måste sluta med; Han skjuter ALLTID på täckande motståndare och det känns som att det blir farliga kontringar i varje match på grund av detta. Har man inte fri skottlinje, är det bättre att panga ner den i hörnet istället.
Jag kan inte påstå att jag är något större fan av Cook och jag har faktiskt reflekterat en hel del över varför han har så mycket istid. En stor del av förklaringen tror jag är att man vill få igång honom i powerplay, men sedan blir Tollefsen och Timander utvisade en hel del och då har man ju blivit så illa tvungen att matcha honom på boxplay.
Någon jag annars retar mig enormt på är Jens Westin. Han har tagit ett enormt steg framåt i utvecklingen den här säsongen, men han har en ovana som han måste sluta med; Han skjuter ALLTID på täckande motståndare och det känns som att det blir farliga kontringar i varje match på grund av detta. Har man inte fri skottlinje, är det bättre att panga ner den i hörnet istället.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Icing-Ove:
Förmodar att du skämtar, men den lösningen känns ändå inte helt orealistisk.
Förmodar att du skämtar, men den lösningen känns ändå inte helt orealistisk.
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Gustafsson:
Jag tycker överlag att passningsspelet såg mycket bättre ut (förutom under vissa korta perioder). Har man ett bra passningsspel behöver man inte tokköra under 60 minuter. Även om Frölunda var bleka så tycker jag att MoDo gjorde en mycket bra match.
Jag tycker överlag att passningsspelet såg mycket bättre ut (förutom under vissa korta perioder). Har man ett bra passningsspel behöver man inte tokköra under 60 minuter. Även om Frölunda var bleka så tycker jag att MoDo gjorde en mycket bra match.
Föregående · 289 · Nästa
Jag tycker domarinsatsen är upprörande. Även om MoDo spelar fulare än Färjestad så förstör den där nolltoleransen precis all underhållning.