Historik
Föregående · 290 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
NuMo:
För övrigt så har Skröder blött krut i bössan. En Skröder anno 08/09 hade gjort hattrick vid det här laget.
För övrigt så har Skröder blött krut i bössan. En Skröder anno 08/09 hade gjort hattrick vid det här laget.
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Frölunda HC 2010-10-05
Berka:
Heja Byron! Tycker att han har sett riktigt pigg ut under hela matchen, även innan målet. Han kan vara den mest skridskostarka spelaren i laget.
Dimitrakos ser ut att försöka något hårdare än tidigare, även om han drällde en hel del inledningsvis.
Robert Rosén fortsätter att övertyga. Han kan nog mycket väl bli säsongens flipp.
Även Tollefsen börjar se bättre ut, men annars är det ett litet frågetecken på backsidan. Cook, Westin och Bonsaksen känns inte som en stabil trio. Vi får hoppas på ett starkt nyförvärv.
Heja Byron! Tycker att han har sett riktigt pigg ut under hela matchen, även innan målet. Han kan vara den mest skridskostarka spelaren i laget.
Dimitrakos ser ut att försöka något hårdare än tidigare, även om han drällde en hel del inledningsvis.
Robert Rosén fortsätter att övertyga. Han kan nog mycket väl bli säsongens flipp.
Även Tollefsen börjar se bättre ut, men annars är det ett litet frågetecken på backsidan. Cook, Westin och Bonsaksen känns inte som en stabil trio. Vi får hoppas på ett starkt nyförvärv.
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
renen:
Tänkte inte på det först, men på reprisen ser man tydligt att pucken går via burgaveln.
Tänkte inte på det först, men på reprisen ser man tydligt att pucken går via burgaveln.
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Gustafsson:
Förra säsongen förlorade MoDo 6 av 7 matcher Kuben dömde. Vi får se var det landar i år.
Intressant också hur Timander fick ett 10-minutersstraff för sitt uppträdande vid utvisningen, samtidigt som Skogs klarar sig i förlängningen.
Förra säsongen förlorade MoDo 6 av 7 matcher Kuben dömde. Vi får se var det landar i år.
Intressant också hur Timander fick ett 10-minutersstraff för sitt uppträdande vid utvisningen, samtidigt som Skogs klarar sig i förlängningen.
MoDo Hockey > Sv: MODO Hockey - Timrå 2010-09-30
Björn W:
Det är alltid lika intressant när spelare åker ut för "checking to the head" när tacklingen träffar omkring 50 cm ovanför isen...
Kuben är i högform som vanligt. Extra fascinerad var jag när han hittade en tripping-utvisning på Josefsson, när en Timrå-spelare försökte ta en genväg genom MoDos målområde.
I övrigt en ganska underhållande match. Jag tycker att Tollefsen börjar se riktigt bra ut och det är viktigt att Rosén får börja göra mål (Fast han måste lägga på sig 5-10 kilo till nästa säsong).
Däremot undrar jag var Ritchie och Dimitrakos håller hus, jag märker knappt när de är inne på isen.
Det är alltid lika intressant när spelare åker ut för "checking to the head" när tacklingen träffar omkring 50 cm ovanför isen...
Kuben är i högform som vanligt. Extra fascinerad var jag när han hittade en tripping-utvisning på Josefsson, när en Timrå-spelare försökte ta en genväg genom MoDos målområde.
I övrigt en ganska underhållande match. Jag tycker att Tollefsen börjar se riktigt bra ut och det är viktigt att Rosén får börja göra mål (Fast han måste lägga på sig 5-10 kilo till nästa säsong).
Däremot undrar jag var Ritchie och Dimitrakos håller hus, jag märker knappt när de är inne på isen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Finns det någon tanke på att bannerbilden alltid är en överkomprimerad JPG?
MoDo Hockey > Sv: Linköping HC - MODO Hockey 2010-09-25
Huge:
Nu såg jag inte hela matchen, men på matchbilderna så tycker jag att han ser ut precis som jag minns honom. Stabil på förstaskottet, men släpper ofta returer rakt ut. Dessutom kommer han ofta ur position och får jobba väldigt hårt för att hinna tillbaka. På just den biten tycker jag att han och Markström är som natt och dag, eftersom Markström alltid utstrålade ett oerhört lugn och sällan var ute och simmade i sarghörnen...
Sedan bör det tilläggas att Svedberg höll nollan i tre raka matcher under försäsongen förra året, för att sedan bli successivt sämre. Hans största problem är nämligen fysiken.
Vi får väl se. Det är en enorm vinnarskalle och det vore roligt om han kan fortsätta utvecklas, men tyvärr tror jag att Pekka kan hjälpa honom speciellt mycket. Tekniskt sett är han jätteduktig, men det är på fysiken det faller. Han orkar helt enkelt inte.
Nu såg jag inte hela matchen, men på matchbilderna så tycker jag att han ser ut precis som jag minns honom. Stabil på förstaskottet, men släpper ofta returer rakt ut. Dessutom kommer han ofta ur position och får jobba väldigt hårt för att hinna tillbaka. På just den biten tycker jag att han och Markström är som natt och dag, eftersom Markström alltid utstrålade ett oerhört lugn och sällan var ute och simmade i sarghörnen...
Sedan bör det tilläggas att Svedberg höll nollan i tre raka matcher under försäsongen förra året, för att sedan bli successivt sämre. Hans största problem är nämligen fysiken.
Vi får väl se. Det är en enorm vinnarskalle och det vore roligt om han kan fortsätta utvecklas, men tyvärr tror jag att Pekka kan hjälpa honom speciellt mycket. Tekniskt sett är han jätteduktig, men det är på fysiken det faller. Han orkar helt enkelt inte.
MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-09-23
Nikki Nine:
Jag hade inte förväntat mig att han skulle få Pavel Brendl att framstå som en arbetsmyra, nej.
Jag hade inte förväntat mig att han skulle få Pavel Brendl att framstå som en arbetsmyra, nej.
MoDo Hockey > Sv: Skellefteå - MODO Hockey 2010-09-23
Berka:
Jag undrar om inte Challe bänkade Dimitrakos ett tag. Helt rätt i sådana fall, lojare spelare har jag sällan skådat.
Jag undrar om inte Challe bänkade Dimitrakos ett tag. Helt rätt i sådana fall, lojare spelare har jag sällan skådat.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Luleå 100921
Berka:
MoDo har så otur med studsarna att det nästan är komiskt...
Niko har varit väldigt osynlig. Jag hade inte tackat nej till en Foppa i den kedjan.
MoDo har så otur med studsarna att det nästan är komiskt...
Niko har varit väldigt osynlig. Jag hade inte tackat nej till en Foppa i den kedjan.
MoDo Hockey > Sv: MoDo - Luleå 100921
NuMo:
Va i...? Varför blev det inte utvisning? En MoDo-spelare ska ju slå in pucken i öppen kasse!
Va i...? Varför blev det inte utvisning? En MoDo-spelare ska ju slå in pucken i öppen kasse!
MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
bisterfinnen:
Ett mysterium hur första målet kunde godkännas. Först två händer i ryggen på Skröder, sedan en spelare i målgården.
Håller ändå med Svarten i mångt och mycket. Visst kändes det som att de hade bra kontroll på det hela!
Ett mysterium hur första målet kunde godkännas. Först två händer i ryggen på Skröder, sedan en spelare i målgården.
Håller ändå med Svarten i mångt och mycket. Visst kändes det som att de hade bra kontroll på det hela!
MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
bisterfinnen:
Man ska inte dra några slutsatser såhär tidigt, men visst är det intressant hur uppspel, försvarsspel och powerplay kan se så pass bra ut efter två matcher, när det inte har fungerat på flera år. Kanske Challe var precis vad som behövdes trots allt.
Man ska inte dra några slutsatser såhär tidigt, men visst är det intressant hur uppspel, försvarsspel och powerplay kan se så pass bra ut efter två matcher, när det inte har fungerat på flera år. Kanske Challe var precis vad som behövdes trots allt.
MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Sawchuk:
Wow, wow, wow!
Ishockey är roligt igen!
Wow, wow, wow!
Ishockey är roligt igen!
MoDo Hockey > Sv: Modo Hockey - Djurgårdens IF, Fjällräven Center, 2010-09-18
Nikki Nine:
Märkligt, Hasse fick ju mycket istid senast. Skada?
Hade gärna sett att Trygg fick chansen istället för Hedman, som jag inte tror har så mycket i Elitserien att göra...
Hedman, ja. Satt och bläddrade i Hockeybibeln och höll på att tappa hakan när jag läste följande uttalande av Robin Öberg, ordförande Lumberjacks:
"På försäsongen är har jag främst imponerats av Anton Hedman. Med honom, Timander och Tollefsen så kan det räcka långt."
Jisses. Tillåts vilka stollar som helst uttala sig? Jag tror de flesta kan vara överens om att Danielsson och Josefsson var de utmärkte sig överlägset under försäsongen. Fast det är klart, det tycks ju redan vara bestämt att Hedman ska bli den nya publikfavoriten, eftersom han är duktig på att fajtas; Någonting som visserligen inte är tillåtet i Sverige, men vem bryr sig om sådana detaljer? Vi måste ju bara ha någon som fyller hålet efter Hinote, Petrovicky och Jonasén...
Märkligt, Hasse fick ju mycket istid senast. Skada?
Hade gärna sett att Trygg fick chansen istället för Hedman, som jag inte tror har så mycket i Elitserien att göra...
Hedman, ja. Satt och bläddrade i Hockeybibeln och höll på att tappa hakan när jag läste följande uttalande av Robin Öberg, ordförande Lumberjacks:
"På försäsongen är har jag främst imponerats av Anton Hedman. Med honom, Timander och Tollefsen så kan det räcka långt."
Jisses. Tillåts vilka stollar som helst uttala sig? Jag tror de flesta kan vara överens om att Danielsson och Josefsson var de utmärkte sig överlägset under försäsongen. Fast det är klart, det tycks ju redan vara bestämt att Hedman ska bli den nya publikfavoriten, eftersom han är duktig på att fajtas; Någonting som visserligen inte är tillåtet i Sverige, men vem bryr sig om sådana detaljer? Vi måste ju bara ha någon som fyller hålet efter Hinote, Petrovicky och Jonasén...
MoDo Hockey > Sv: Brynäs - Modo Hockey, Läkerol Arena, 2010-09-16
Nikki Nine:
MoDo gör en fantastiskt bra bortamatch. Danielsson är redan min favorit. Fortsätter han såhär kommer inte saknaden att Zuccarello vara lika stor. Danielsson kämpade stenhårt matchen igenom, bjöd på läckerheter, var grym i boxplay, ja, vad mer kan man begära?
Josefsson verkar vara precis så bra som jag hoppades på, underbar skridskoåkning.
Däremot tror jag att Anton Hedman kommer att få det svårt i MoDo i vinter. Tyckte redan nu att man kunde se att hon hade problem med tempot (som MoDo ändå lyckades dra ner rejält).
Men återigen. Starkt jobbat av Challe, det verkade finnas en tanke på bakom precis allt som hände på isen, någonting som jag inte har upplevt sedan guldåret.
MoDo gör en fantastiskt bra bortamatch. Danielsson är redan min favorit. Fortsätter han såhär kommer inte saknaden att Zuccarello vara lika stor. Danielsson kämpade stenhårt matchen igenom, bjöd på läckerheter, var grym i boxplay, ja, vad mer kan man begära?
Josefsson verkar vara precis så bra som jag hoppades på, underbar skridskoåkning.
Däremot tror jag att Anton Hedman kommer att få det svårt i MoDo i vinter. Tyckte redan nu att man kunde se att hon hade problem med tempot (som MoDo ändå lyckades dra ner rejält).
Men återigen. Starkt jobbat av Challe, det verkade finnas en tanke på bakom precis allt som hände på isen, någonting som jag inte har upplevt sedan guldåret.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Paddan:
Synergonomin är emellertid oacceptabelt dålig. Design på bekostnad av funtionalitet går emot mina principer.
Synergonomin är emellertid oacceptabelt dålig. Design på bekostnad av funtionalitet går emot mina principer.
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: MODO-TV
Gusse:
Tyvärr gör många i MoDo ett väldigt trist intryck. Nu är det visserligen många nya spelare, men det känns som att Madsen försöker bjuda upp till en dans som ytterst få är villiga att dansa. Tråkigt.
Tyvärr gör många i MoDo ett väldigt trist intryck. Nu är det visserligen många nya spelare, men det känns som att Madsen försöker bjuda upp till en dans som ytterst få är villiga att dansa. Tråkigt.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:
Jag hoppas att det är herr Ek som driver med oss, för den där artikeln får Tomas Ros att framstå som bläckfisken Paul i jämförelse.
Jag hoppas att det är herr Ek som driver med oss, för den där artikeln får Tomas Ros att framstå som bläckfisken Paul i jämförelse.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:
Ser att Hans Jonsson inte ens står med bland reserverna. Är han skadad eller har han hamnat i Challes kylskåp?
Ser att Hans Jonsson inte ens står med bland reserverna. Är han skadad eller har han hamnat i Challes kylskåp?
MoDo Hockey > Sv: Skellefteå AIK - MoDo HK, 2010-08-18
Petey21:
Jag gillar inte riktigt den här artikeln:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/modo/article7641174.ab
Även om Aftonbladet vrider och vänder på saker så är det ju ingen hemlighet att "Challe" gärna hänger ut spelare i media. Det skulle inte förvåna mig om någon av importerna får lämna mitt under säsongen.
Jag gillar inte riktigt den här artikeln:
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/modo/article7641174.ab
Även om Aftonbladet vrider och vänder på saker så är det ju ingen hemlighet att "Challe" gärna hänger ut spelare i media. Det skulle inte förvåna mig om någon av importerna får lämna mitt under säsongen.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Björn W:
Varför inte bara skriva ut "Swedish Elite League"?
Varför inte bara skriva ut "Swedish Elite League"?
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
NuMo:
Jag tyckte ändå att skridskoåkningen såg rätt bra ut. Det såg ut som att han verkligen försökte testa foten, genom att göra tempoväxlingar och snurra i hörnen etc. På något sätt tror jag ändå att han gör ett sista försök i NHL. Han har flera gånger pratat om hur mycket bättre det fungerar på liten rink. Med tanke på hur lite han har spelat på sistone, skulle han kunna spela för en liten lön och därmed gå in i princip vilket lag som helst.
Jag tyckte ändå att skridskoåkningen såg rätt bra ut. Det såg ut som att han verkligen försökte testa foten, genom att göra tempoväxlingar och snurra i hörnen etc. På något sätt tror jag ändå att han gör ett sista försök i NHL. Han har flera gånger pratat om hur mycket bättre det fungerar på liten rink. Med tanke på hur lite han har spelat på sistone, skulle han kunna spela för en liten lön och därmed gå in i princip vilket lag som helst.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
NuMo:
Det är lite intressant det där. Ponera att ett lag pensionerar fem nummer per århundrade. Det innebär alla nummer är slut om sisådär tvåtusen år. Då tvingas man hitta på något nytt. Den mest logiska lösningen vore såklart att inkludera transcendenta tal, irrationella tal och komplexa tal. Tänk er den dynamiska duon e och π, den lille snidaren √2 och sist men inte minst, fantommålvakten 30i.
Det är lite intressant det där. Ponera att ett lag pensionerar fem nummer per århundrade. Det innebär alla nummer är slut om sisådär tvåtusen år. Då tvingas man hitta på något nytt. Den mest logiska lösningen vore såklart att inkludera transcendenta tal, irrationella tal och komplexa tal. Tänk er den dynamiska duon e och π, den lille snidaren √2 och sist men inte minst, fantommålvakten 30i.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Salle:
Foppa har spelat i NHL-kedja i de två senaste internmatcherna, övriga kedjor intakta. Jag gillar det inte.
Foppa har spelat i NHL-kedja i de två senaste internmatcherna, övriga kedjor intakta. Jag gillar det inte.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
qwertas:
Det där var min första tanke också, att Ritchie tar Madsens plats samtidigt som Forsberg flyttas ut på kanten. I sådana fall skulle vi ha två kedjor av riktigt hög klass.
Sedan är jag lite nyfiken på Westin. Om han är så bra som vissa påstår, så skulle jag gärna se honom få chansen i fjärdekedjan. Det kan säkert bli fallet också, för vanligtvis är det ju någon som floppar. Det är ju svårt att veta exakt var de allsvenska värvningarna står. Hedman kan få problem med tempot, möjligen även Rosén ifall han är tänkt som ytterforward.
Det där var min första tanke också, att Ritchie tar Madsens plats samtidigt som Forsberg flyttas ut på kanten. I sådana fall skulle vi ha två kedjor av riktigt hög klass.
Sedan är jag lite nyfiken på Westin. Om han är så bra som vissa påstår, så skulle jag gärna se honom få chansen i fjärdekedjan. Det kan säkert bli fallet också, för vanligtvis är det ju någon som floppar. Det är ju svårt att veta exakt var de allsvenska värvningarna står. Hedman kan få problem med tempot, möjligen även Rosén ifall han är tänkt som ytterforward.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Wayne Gresky:
Det känns dessutom som att Forsberg och Danielsson skulle kunna vara ett tänkt radarpar. Det kan ju förstås vara så att Ritchie är tänkt på den platsen; Forsberg spelar ju oftast på kanten nuförtiden. I övrigt tycker jag att det känns som att kedjorna var på komponerade på ett sådant sätt som man skulle kunna vänta sig i premiären:
Skröder - Sundström - Dimitrakos
Madsen - Ritchie - Danielsson
Hedman - Svartvadet - Rosén
Häggström - K. Forsberg - Blomqvist
Men, ifall Peter spelar så tror jag att han kommer att göra det tillsammans med Danielsson.
Det känns dessutom som att Forsberg och Danielsson skulle kunna vara ett tänkt radarpar. Det kan ju förstås vara så att Ritchie är tänkt på den platsen; Forsberg spelar ju oftast på kanten nuförtiden. I övrigt tycker jag att det känns som att kedjorna var på komponerade på ett sådant sätt som man skulle kunna vänta sig i premiären:
Skröder - Sundström - Dimitrakos
Madsen - Ritchie - Danielsson
Hedman - Svartvadet - Rosén
Häggström - K. Forsberg - Blomqvist
Men, ifall Peter spelar så tror jag att han kommer att göra det tillsammans med Danielsson.
MoDo Hockey > Sv: Conny Strömberg
Frisco:
Jag kan inte låta bli att älska honom. Hattar med medicinbollar i TV, satsar pengar på sig själv och skryter om allt på krogen. Vilken kille!
Jag kan inte låta bli att älska honom. Hattar med medicinbollar i TV, satsar pengar på sig själv och skryter om allt på krogen. Vilken kille!
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
MorganaLefaey:
Chans? Har du konverterat till Tikismen?
Chans? Har du konverterat till Tikismen?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MODOJohan:
Har känt en klump i halsen ända sedan jag läste det. En av de coolaste profilerna i NHL's historia är nu borta.
Har känt en klump i halsen ända sedan jag läste det. En av de coolaste profilerna i NHL's historia är nu borta.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Icing-Ove:
Som jag ser det är hans namn synonymt med "bomb" nuförtiden. Det är förmodligen bara en tidsfråga innan Svenska Akademin klubbar igenom det hela.
Som jag ser det är hans namn synonymt med "bomb" nuförtiden. Det är förmodligen bara en tidsfråga innan Svenska Akademin klubbar igenom det hela.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Lumber Jack:
Det är en seger för ishockeyn att HV 71 vann. Djurgården lyckades nästan fuska sig till en guldmedalj genom att "fansen" började kasta stolsdynor, urin och snus så fort spelarna började se trötta ut. Att sedan utan grunder porta HV-fansen från finalen är nog det löjligaste och barnsligaste som någonsin har inträffat i Elitserien.
Jag gillar många av spelarna i Djurgården men det är allt. Som klubb har de på sista visat vilken usel attityd man har. Det är uppenbart att man anser sig ha andra rättigheter bara för att man är ett storstadslag.
Nej, jag såg hellre att HV 71 fick sitt fjärde guld än att Djurgården skulle få sitt sjuttonde. Nu blir det till att stanna hemma ikväll för stora delar av innerstan lär brännas ner nu.
Det är en seger för ishockeyn att HV 71 vann. Djurgården lyckades nästan fuska sig till en guldmedalj genom att "fansen" började kasta stolsdynor, urin och snus så fort spelarna började se trötta ut. Att sedan utan grunder porta HV-fansen från finalen är nog det löjligaste och barnsligaste som någonsin har inträffat i Elitserien.
Jag gillar många av spelarna i Djurgården men det är allt. Som klubb har de på sista visat vilken usel attityd man har. Det är uppenbart att man anser sig ha andra rättigheter bara för att man är ett storstadslag.
Nej, jag såg hellre att HV 71 fick sitt fjärde guld än att Djurgården skulle få sitt sjuttonde. Nu blir det till att stanna hemma ikväll för stora delar av innerstan lär brännas ner nu.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Cyklob:
Josefsson känns ruskigt intressant. Jag har alltid gillat honom och jag tror att han har kapacitet till att producera bra mycket mer han än han har gjort i Södertälje.
Josefsson känns ruskigt intressant. Jag har alltid gillat honom och jag tror att han har kapacitet till att producera bra mycket mer han än han har gjort i Södertälje.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa:
Där ser man. R.F. skrev på officiella om en annan kandidat som han hoppades mycket mer på än Challe. Han ville inte nämna vilket namn det rörde sig om dock.
Där ser man. R.F. skrev på officiella om en annan kandidat som han hoppades mycket mer på än Challe. Han ville inte nämna vilket namn det rörde sig om dock.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
arnio:
Nja, det kändes lite jobbigt där ett tag när jag insåg att vi bara har två målvakter som är bättre än er bästa.
Nja, det kändes lite jobbigt där ett tag när jag insåg att vi bara har två målvakter som är bättre än er bästa.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa:
Aftonbladet brukar faktiskt ha fler rätt än Expressen på den här fronten. Det blir nog inte Challe trots allt.
Aftonbladet brukar faktiskt ha fler rätt än Expressen på den här fronten. Det blir nog inte Challe trots allt.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
qwertas:
Jag tycker Esche är svår att få grepp om. När han lirade i Flyers tyckte jag att han var rent ut sagt kass, men av vad jag har förstått så har han varit en framträdande målvakt i KHL. Jag tror i varje fall betydligt mer på Tarkki.
En sak som slog mig förut var att Gustavsson har haft hjärtproblem. Han genomgått två mindre operationer under det senaste året. De kanske är rädda för att problemen skall komma tillbaka och därför vill ha extra reserv.
Jag tycker Esche är svår att få grepp om. När han lirade i Flyers tyckte jag att han var rent ut sagt kass, men av vad jag har förstått så har han varit en framträdande målvakt i KHL. Jag tror i varje fall betydligt mer på Tarkki.
En sak som slog mig förut var att Gustavsson har haft hjärtproblem. Han genomgått två mindre operationer under det senaste året. De kanske är rädda för att problemen skall komma tillbaka och därför vill ha extra reserv.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
qwertas:
Jag har stor respekt för Pecka, men jag tror att både Svedberg och Modig behöver mer tid på sig för att bli några riktiga matchvinnarmålvakter. Det är tidigt ännu, men jag tvivlar på att Brynäs kommer att ta sig till slutspel med dessa målvakter. Brynäs har värvat väldigt smart de senaste säsongerna, men i det här fallet förstår jag inte hur de resonerar.
Jag har stor respekt för Pecka, men jag tror att både Svedberg och Modig behöver mer tid på sig för att bli några riktiga matchvinnarmålvakter. Det är tidigt ännu, men jag tvivlar på att Brynäs kommer att ta sig till slutspel med dessa målvakter. Brynäs har värvat väldigt smart de senaste säsongerna, men i det här fallet förstår jag inte hur de resonerar.
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
MarcusElving:
Han var grym på försäsongen och inledde säsongen riktigt bra, men blev sämre med tiden. Förmodligen blev han trött av att spela så mycket.
Svedberg är en modern målvakt med en spelstil som påminner om Markström, fast rätt många klasser sämre. Han är lite för klen i överkroppen vilket gör att han ofta faller framstupa när han går ner på knä. Elaka munnar har kallat honom för "Simmaren".
Han står oftast bra placerad vid förstaläget, men har en tendens att gå ner lite för tidigt och eftersom han inte har den vassaste plockhandsken är han rätt dålig på höga skott.
Hans bästa sida är att han har en otrolig vinnarskalle och hatar att förlora, samt att han fixar 10 gratis-time-out per match genom att tappa masken. Har han ett försvar som är på alerten och är först på returerna så kan han vara en skaplig Elitseriemålvakt.
Jag tror ändå att ni kommer att bli besvikna efter att ha blivit bortskämda med Markström, Lindbäck och Läck. Modig är enligt mig ett ganska svagt kort.
Han var grym på försäsongen och inledde säsongen riktigt bra, men blev sämre med tiden. Förmodligen blev han trött av att spela så mycket.
Svedberg är en modern målvakt med en spelstil som påminner om Markström, fast rätt många klasser sämre. Han är lite för klen i överkroppen vilket gör att han ofta faller framstupa när han går ner på knä. Elaka munnar har kallat honom för "Simmaren".
Han står oftast bra placerad vid förstaläget, men har en tendens att gå ner lite för tidigt och eftersom han inte har den vassaste plockhandsken är han rätt dålig på höga skott.
Hans bästa sida är att han har en otrolig vinnarskalle och hatar att förlora, samt att han fixar 10 gratis-time-out per match genom att tappa masken. Har han ett försvar som är på alerten och är först på returerna så kan han vara en skaplig Elitseriemålvakt.
Jag tror ändå att ni kommer att bli besvikna efter att ha blivit bortskämda med Markström, Lindbäck och Läck. Modig är enligt mig ett ganska svagt kort.
Redigerad kommentar
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai:
Jag har aldrig trott på det ryktet. Det låter väl som att siktet är inställt på att spela i Nordamerika nästa år.
Att Linus Videll skulle gå till MoDo ser jag däremot inte som helt otroligt. Han skulle ju garanterat få en betydande roll i laget.
Jag har aldrig trott på det ryktet. Det låter väl som att siktet är inställt på att spela i Nordamerika nästa år.
Att Linus Videll skulle gå till MoDo ser jag däremot inte som helt otroligt. Han skulle ju garanterat få en betydande roll i laget.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Bad_Brett:
Eller så var det kommentaren i Allehanda.
Eller så var det kommentaren i Allehanda.
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
shinzawai:
Något löst rykte bland AIK-fansen har jag för mig. Kanske var där Poffa fick det ifrån?
Något löst rykte bland AIK-fansen har jag för mig. Kanske var där Poffa fick det ifrån?
MoDo Hockey > Sv: RE-building the future 2010/2011
Poffa:
Har också hört detta. Det känns spontant som en bra lösning.
Har också hört detta. Det känns spontant som en bra lösning.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Viskarn:
Haha. Tarkki och Dahlberg smäller faktiskt lite högre än Modig och Svedberg. :)
Haha. Tarkki och Dahlberg smäller faktiskt lite högre än Modig och Svedberg. :)
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
shinzawai:
Videll skulle säkerligen få spela med Sundström och Skröder eller kanske till och med Peter Forsberg. Om han få bra betalt så vore det nog ett ganska smart karriärsdrag.
Tedenby har ju ett år kvar på kontraktet och det känns väl ganska långsökt att han (eller HV 71) skulle vilja bryta det.
Videll skulle säkerligen få spela med Sundström och Skröder eller kanske till och med Peter Forsberg. Om han få bra betalt så vore det nog ett ganska smart karriärsdrag.
Tedenby har ju ett år kvar på kontraktet och det känns väl ganska långsökt att han (eller HV 71) skulle vilja bryta det.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Salle:
Det känns helt plötsligt som att MoDo gör allting rätt. Jag är ganska förvånad kan jag säga.
Det känns helt plötsligt som att MoDo gör allting rätt. Jag är ganska förvånad kan jag säga.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
MorganaLefaey:
Det var som katten. Bra jobbat Freddan, då står vi inte med brallorna nere ifall Tarkki sticker.
Det var som katten. Bra jobbat Freddan, då står vi inte med brallorna nere ifall Tarkki sticker.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:
Att Djurgården "har en sådan fantastisk publik" beror på att ishockeyintresset i Stockholm är så lågt att folk hellre dricker öl, hoppar, brölar och skriker på matcherna än koncentrerar sig på spelet... Ungefär som i fotbollen.
Jag tycker att Djurgården har en fantastiskt roligt lag på isen, men supportrarna har blivit så där irriterande som endast Djurgårdare kan bli. Ni vet sådana som eter rekor och drickyer viiin.
En publik som däremot har utvecklats enormt är Södertäljes. Trots att det ofta är halvtomt i hallen så det bjudits på mycket stämningsfulla och välutförda sånger.
Att Djurgården "har en sådan fantastisk publik" beror på att ishockeyintresset i Stockholm är så lågt att folk hellre dricker öl, hoppar, brölar och skriker på matcherna än koncentrerar sig på spelet... Ungefär som i fotbollen.
Jag tycker att Djurgården har en fantastiskt roligt lag på isen, men supportrarna har blivit så där irriterande som endast Djurgårdare kan bli. Ni vet sådana som eter rekor och drickyer viiin.
En publik som däremot har utvecklats enormt är Södertäljes. Trots att det ofta är halvtomt i hallen så det bjudits på mycket stämningsfulla och välutförda sånger.
Föregående · 290 · Nästa
Jag tycker att det är skönt med sådana här matcher emellanåt. MoDo brukar ju gilla att göra det spännande på slutet.