Historik
Föregående · 249 · Nästa
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Smurfen: Umeå Energi? Fy fan, lamporna blinkar dagligen :-) Har fått dessutom fått köra ett 2000 watts element i vinter för att snål-Foppas Lerstenen inte har fungerande värme. Men idag landade både en ny sportchef och min 100 år MoDo T-shirt i postlådan...så jag är nöjd med dagen.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gavelo: Ja. Jag har som räknat bort Karla i vilket fall, han är värd att tjäna bättre pengar på en högre nivå. Han räddade klubben nu igen och vi ska vara tacksamma att han ställt upp helhjärtat för MoDo med ett leende. Nu måste vi alltså börja swisha till Timashov och Emil Molin...slutar jag bara betala kommunalskatt, bredband, el och hyra till Löven, så kommer det loss stålares....
+ 19
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gavelo: Blir en jäkla dynamik nu då ett SHL-lag alltid åker ur. Kommer att rita om hockeykartan. MoDo har skalat ner och anpassat sig organisatoriskt. Med publik så gör vi miljonvinster. Gillar det Gradin säger om att bygga en platå men ändå kunna utmana säsongen efter en massa spelartapp. Hoppas klubben fattar att målvakt+topp 2 centrar måste få kosta rejält...varje säsong.
+ 11
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Donald: Det bästa med att titta på Brynäs hemma, är när de petar in Dance Mix 1994 CD:n och Culture Beat och Mr Vain dundrar på i hallen..
+ 15
MoDo Hockey > Sv: Silly season
RagnarLodbrok: Expressen letar länge i sitt bildarkiv innan de hittar den mest passande bilden på sportchef Gradin att lägga på förstasidan.
Länkar:
https://static.cdn-expressen.se/images/2a/4a/2a4acf79a58949b28e28692a92cb044f/16x6/[email protected]
https://static.cdn-expressen.se/images/2a/4a/2a4acf79a58949b28e28692a92cb044f/16x6/[email protected]
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Från Hörnefors: Helt rätt att Gradin begär rejäla stålars för detta jobb. Sen undrar man ju om inte Bröderna Bus på ÖA har israelisk avlyssningsteknik installerat inne på arenan. Kan ju inte vara en slump att just Henrik Gradin blev nån typ av tredjelänk i deras diskussioner och sändningar från Fjällräven Center i slutet av säsongen.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
KB: "Nää. Inte hört nåt från MoDo" Gradin var smart nog att knipa igen truten när Adam J började luska. Sen hade ju den modoit som tjuvlyssnade på Hinken rätt. Han vill ha in mer kompetens i båten....
+ 15
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Fick intrycket under lövenmatcherna att Glader skulle få en annan roll och att det skulle in en ny sportchef som skulle ha en assisterande SC. Borde ju kunna minska arbetsbelastningen med det upplägget. (dvs sporten får mer resurser kommande säsong).
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Tobias Enström som assisterande tränare eller sportchef kanske. En Bömb...
MoDo Hockey > Sv: Silly season
hockey_21: Måste vara jobbigt för Hinken att gå runt i Ö-vik nu och snacka när folk sitter och tjuvlyssnar. "Kanon att du kunde komma loss nu"....till sotaren från Järved.
+ 8
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Idbyn: Helt rätt inställning. Bränn 2-3 mille på Timashov och två andra kedjekamrater för en superkedja. Vi kan ju alltid swisha....
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Idbyn: Du behöver inte vara orolig. MoDo vet vad de gör. Läste det nånstans..
1. Ny tränare som ställer krav på att vinna varje match
2. Öppna Storplånkan och lasta in mer cash när det känns tomt
3. Värva väldigt bra spelare som vill vinna varje match och som skjuter pucken i mål eller effektivt hindrar motståndaren från att skjuta in pucken i MoDo-målet.
1. Ny tränare som ställer krav på att vinna varje match
2. Öppna Storplånkan och lasta in mer cash när det känns tomt
3. Värva väldigt bra spelare som vill vinna varje match och som skjuter pucken i mål eller effektivt hindrar motståndaren från att skjuta in pucken i MoDo-målet.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
{5647}: Klubben har väl lyssnat av med Glader och MS och bestämt sig för att behålla vissa spelare. Inte förvånad om Sveningsson går till Löven och sin gamle radarpartner AH dock. Det stod väl mellan oss sist.
MoDo Hockey > Sv: Silly season
hanzon: Bömb efter Bömb kommer alltså....tänk om det finns en explösiv plän i görningen sen länge.
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Brynäs letar också sportchef:
"Det vi letar efter nu är en profil som jag inte tror är så vanlig. Det finns ett par namn som känns riktigt, riktigt spännande och om vi landar något av dem så tror jag att ni kommer förstå vad jag menar. Vi är ute efter någon med akademisk bakgrund, ett stort kontaktnät, en analytisk förmåga, bra förhandlingsteknik och ett starkt ledarskap."
Jag vet inte, borde de inte kunna hockey då de ska titta på timmar av videomaterial?
"Det vi letar efter nu är en profil som jag inte tror är så vanlig. Det finns ett par namn som känns riktigt, riktigt spännande och om vi landar något av dem så tror jag att ni kommer förstå vad jag menar. Vi är ute efter någon med akademisk bakgrund, ett stort kontaktnät, en analytisk förmåga, bra förhandlingsteknik och ett starkt ledarskap."
Jag vet inte, borde de inte kunna hockey då de ska titta på timmar av videomaterial?
MoDo Hockey > Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Viktig match för snart för Ingman, Hedberg och E.Molin på Cmore Hockey.
Brynäs IF > Brynäs IF - Växjö Lakers HC - 2021-03-31
Goalies
33. Ersson, Samuel
45. Andrén, Viktor
1st Line
15. Bertilsson, Simon
74. Billins, Chad
22. Pettersson, Adam
41. Scott, Greg
18. Rödin, Anton
2nd Line
2. Berglund, Kristofer
62. Hedberg, Tom
88. Descheneau, Jaedon
20. Palve, Oula
90. Harper, Shane
3rd Line
7. Björk, Marcus
8. Nyberg, John
79. Mannberg, Daniel
51. Sallinen, Tomi
24. Molin, Emil
4th Line
11. Ingman, Josef
29. Birgersson, Oscar
36. Ölund, Linus
55. Gunler, Noel
Extra Players
14. Alcén, Johan (LW)
33. Ersson, Samuel
45. Andrén, Viktor
1st Line
15. Bertilsson, Simon
74. Billins, Chad
22. Pettersson, Adam
41. Scott, Greg
18. Rödin, Anton
2nd Line
2. Berglund, Kristofer
62. Hedberg, Tom
88. Descheneau, Jaedon
20. Palve, Oula
90. Harper, Shane
3rd Line
7. Björk, Marcus
8. Nyberg, John
79. Mannberg, Daniel
51. Sallinen, Tomi
24. Molin, Emil
4th Line
11. Ingman, Josef
29. Birgersson, Oscar
36. Ölund, Linus
55. Gunler, Noel
Extra Players
14. Alcén, Johan (LW)
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Sven Tuta: MoDo har 21,000 artiklar på SportExpressen. Färjestad 13,200. Frölunda 11,600. Sponsorerna får i alla fall medieexponering.
+ 5
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Griffin: Det ska inte vara så lätt helt enkelt. Kul dock att se hur bra damlaget fungerar och kommit ihop som grupp, hoppas de får behålla större del av truppen.
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Nucky: Hoppas verkligen att kravbilden höjs till att varje match blir ett krig om poäng från och med kommande säsong. Karlin verkar ha den där tjurigheten att inte låta laget gå in lojt till match när motståndaren laddar stenhårt för en fight med MoDo.
+ 4
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Nucky: Precis. Tugg, tugg! "Låt vinnaren av SHL möta MoDo varje säsong för att kora svenska mästaren." Tugg, tugg!
+ 3
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Tarasov: Gillar den där finske centern. Går han till MoDo så har han ju i alla fall skalle och vet vad som är bäst.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
puffe: Tycker att MoDoiter här på forumet är det bästa gäng jag träffat på. Vi är dumma och dryga, snälla och givmilda, aggressiva och tuffa, roliga och skämtsamma. Det som dock håller ihop oss är att vi är jävligt lojala mot klubben och vi sätter seriöst, hårt mot hårt då det gäller. Ingen jävel kan förändra det MoDo-hjärta som slår...
+ 13
MoDo Hockey > Sv: Silly season
puffe: För varje vecka som går utan ett MoDo-guld så växer galenskapen. Stort ansvar ligger på nya Sportchefen och tränaren alltså....
+ 2
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Gavelo: Låter ju helt jävla kanon. Jag är med på MoDo Hockeys nya satsning: Karlin & Costanza.
+ 1
MoDo Hockey > Sv: Silly season
Bad_Brett: Men ska vi inte få in nån från forumet då till Styrelse eller annan position?
Föregående · 249 · Nästa