Historik
Föregående · 49 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: ” och då har de ändå tränat på det sedan i maj. Det är oroväckande”.
Det tror jag inte att dom har. Hela ”vårterminen” var väl barmark och gym? Plus att tränarna knappast satt hur de ville spela i maj. Spelarna gick väl på is i augusti och då började man nog träna på det, men laget var ju inte fulltaligt då.
Någon med bättre koll på statistik än jag kanske vet om vi haft fullt lag någon match den här säsongen?
Det tror jag inte att dom har. Hela ”vårterminen” var väl barmark och gym? Plus att tränarna knappast satt hur de ville spela i maj. Spelarna gick väl på is i augusti och då började man nog träna på det, men laget var ju inte fulltaligt då.
Någon med bättre koll på statistik än jag kanske vet om vi haft fullt lag någon match den här säsongen?
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{10375}: Det var en snubbe här inne förut som ältade Alcén och Limpan i var och varannat inlägg, inte kan du vara han va?…
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Precis, vill minnas att Brynäs låg 7-8:a och hade ett poängsnitt på 1,6-1,7 per match när dom fick sparken. Uppenbarligen var kraven betydligt högre då för vi var ju aldrig i närheten av samma siffror i SHL efter det.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Jan Grismöbel: ” Väntar till alla avsnitt släppts . Sen kan man plöja Börje en hel kväll.”
Det gör jag med, värmer upp med serien ”Salming genen” på SVT Play under tiden.
Det gör jag med, värmer upp med serien ”Salming genen” på SVT Play under tiden.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Sen vill jag minnas att jag läst eller hört att HAs TV-avtal är från 2019 och ska snart omförhandlas. HA var en betydligt mindre attraktiv produkt 2019 än nu och man fick väl betalt efter det. Lär bli betydligt dyrare för TV4 nästa gång om nuvarande lag är kvar i serien.
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Hur många gånger har man inte suttit och svurit efter en förlust mot Växjö, SAIK, FBK eller valfritt topplag där vi varit det mycket bättre laget, bombat målvakten med skott för att sen åka på en kontring/göra ett misstag för att få ett skitmål i arslet? Hur många gånger som helst…
Eftersom det har hänt så otroligt många gånger så är det ju inte att vi har otur/motståndarna har tur. Dom uppvisar ju ett topplagsbeteende som hittar en väg att vinna trots att spelet hackar. Och Brynäs, som i SHL var ett bottenlag i flera år, hittar en väg att förlora.
Det är det jag menar med topplagsbeteende nu i HA. Det är flera matcher vi inte spelat speciellt bra, men vi har hittat en väg att ta 3p. Det är inte tur när det sker flera gånger, det är just topplagsbeteende.
Bara att många här blivit skadade de senaste 6 åren i SHL och har svårt att se Brynäs som ett topplag… 😉
Eftersom det har hänt så otroligt många gånger så är det ju inte att vi har otur/motståndarna har tur. Dom uppvisar ju ett topplagsbeteende som hittar en väg att vinna trots att spelet hackar. Och Brynäs, som i SHL var ett bottenlag i flera år, hittar en väg att förlora.
Det är det jag menar med topplagsbeteende nu i HA. Det är flera matcher vi inte spelat speciellt bra, men vi har hittat en väg att ta 3p. Det är inte tur när det sker flera gånger, det är just topplagsbeteende.
Bara att många här blivit skadade de senaste 6 åren i SHL och har svårt att se Brynäs som ett topplag… 😉
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63: Alla lag har sämre prestationer under lång serie, alla… Även FBK och Man C… Så helt rimligt av Tigerhjärta att tro att det kommer någon sämre prestation under återstoden av serien. Tror man annat så är man ju inte realistisk.
Men laget måste ju internt ha någon liknande målsättning som att man inte ska förlora 2 matcher i rad. Vi har redan tagit 3p flera gånger utan att vi spelat bra, det kallar jag topplagsbeteende.
Men laget måste ju internt ha någon liknande målsättning som att man inte ska förlora 2 matcher i rad. Vi har redan tagit 3p flera gånger utan att vi spelat bra, det kallar jag topplagsbeteende.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Malken: Apropå Andrén, i senaste Sanny & Svensson så snackade ju Sanny om att ”sminka en gris”.. Andréns siffror i slutspelet blev ju så klart ”dopade” då Växjö var fullkomligt överlägsna alla andra lag. Sen blev han ”avslöjad” då han kom till Brynäs med ett helt annat försvar framför sig.
Sen tror jag som Peja, att Almtuna hade ett betydligt bättre kollektivt försvarsspel än Brynäs hade när Andrén var hos oss. Djurgården är ju fullständigt kaos nu, ingen målvakt skulle ha bra siffror där.
Sen tror jag som Peja, att Almtuna hade ett betydligt bättre kollektivt försvarsspel än Brynäs hade när Andrén var hos oss. Djurgården är ju fullständigt kaos nu, ingen målvakt skulle ha bra siffror där.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Räven: Japp, det stora problemet med vårt PP är pucktempot. Det går alldeles för långsamt och man kan ju tycka att det inte borde vara ett problem med all skills som finns i laget.
Utöver det är Indrasis genomskärare till Kopacka sönderläst och vi behöver andra alternativ. Skulle gärna se mer nedlägg till spelare bakom mål och sedan en snabb myra in till spelaren framför mål.
Sen ska så klart inte Blomman spela framför mål, men det ser jag som ett övergående problem när Ölund och Scott är tillbaka.
Utöver det är Indrasis genomskärare till Kopacka sönderläst och vi behöver andra alternativ. Skulle gärna se mer nedlägg till spelare bakom mål och sedan en snabb myra in till spelaren framför mål.
Sen ska så klart inte Blomman spela framför mål, men det ser jag som ett övergående problem när Ölund och Scott är tillbaka.
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Precis sett dagens match i efterhand. En riktig skitmatch från start till mål där vi satt kvar i bussen och åt chips i början. Tränarna ville uppenbarligen inte heller vinna matchen när man kör 3:e kedjan när vi ligger under med 5-2 och det är 5-6 min kvar av matchen. Varför är dom inte bänkade sedan länge?…
Men trots skitmatchen så leder vi serien, vi lär göra fler skitmatcher.. Vissa här inne verkar tro att vi ska vinna 52 matcher, allt annat är underkänt. Och vissa kommentarer här inne i kväll alltså… Vissa skulle behöva kolla sig i spegeln och fråga sig själv om man verkligen är en Brynäs supporter… Eller om man bara är en medgångssupporter…
Några skulle nog behöva se över sin mentala (o)hälsa också…
Men trots skitmatchen så leder vi serien, vi lär göra fler skitmatcher.. Vissa här inne verkar tro att vi ska vinna 52 matcher, allt annat är underkänt. Och vissa kommentarer här inne i kväll alltså… Vissa skulle behöva kolla sig i spegeln och fråga sig själv om man verkligen är en Brynäs supporter… Eller om man bara är en medgångssupporter…
Några skulle nog behöva se över sin mentala (o)hälsa också…
+ 15
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Scerban: Släkten är värst.. Helvete vad man saknar honom, det var en grym värvning av Alcén. Chris Abbott borde ju kölhalas av Rögles supportrar för hur man kunde släppa en sån här guldklimp med tanke på deras lik till backar.
Fortsätter Johannesson på liknande sätt resten av säsongen så kommer han så klart spela i NHL nästa år.
Fortsätter Johannesson på liknande sätt resten av säsongen så kommer han så klart spela i NHL nästa år.
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det blev en sen kväll på jobbet så jag har precis sett matchen i efterhand. Lite intryck:
- Första 10 min är en katastrof, sen växer vi in i det.
- Jag tror inte vi Brynäsare oroat oss så mycket men det känns ju som att hela hockey-Sverige, motståndarsupportrar och media, oroat sig över hur Benn ska klara skridskoåkningen, den stora rinken och ”tempot” i HA. Jag tror alla kan sluta oroa sig. Killen gör alltså sin andra match och är hur stabil som helst. Här är en spelare som vi kommer ha otrolig nytta av i slutspelet. Tack Scott!
- Nu gjorde förvisso Tärnström mål. Men det händer ingenting hos varken honom eller Blomman i 5 mot 5. Utöver det ser Kvist pucken som sin värsta motståndare. Jag kan inte minnas att jag sett en elithockeyspelare som är mer ovän med pucken
än Kvist. Jag såg min första Brynäsmatch -74 och har följt Brynäs regelbundet sedan -79 och jag kan inte minnas att Brynäs någonsin ställt en svagare kedja på isen än årets 3:e kedja. Bara att hoppas att det är den som splittras när Ölund och Scott är tillbaka.
- Roligt för Limpan att göra en bra match igen!
- Tycker att juniskedjan gör det riktigt bra ikväll efter ett par lite sämre matcher. Det var något byte dom körde ihop med Lindstein och Larsen på backen. Kan det vara yngsta 5:an på isen i HA eller SHL någonsin?
- Jag tycker Brynäs nu visar topplagsbeteende. Vi gör långt ifrån vår bästa match, men åker hem med 3p!
Forza Brynäs!
- Första 10 min är en katastrof, sen växer vi in i det.
- Jag tror inte vi Brynäsare oroat oss så mycket men det känns ju som att hela hockey-Sverige, motståndarsupportrar och media, oroat sig över hur Benn ska klara skridskoåkningen, den stora rinken och ”tempot” i HA. Jag tror alla kan sluta oroa sig. Killen gör alltså sin andra match och är hur stabil som helst. Här är en spelare som vi kommer ha otrolig nytta av i slutspelet. Tack Scott!
- Nu gjorde förvisso Tärnström mål. Men det händer ingenting hos varken honom eller Blomman i 5 mot 5. Utöver det ser Kvist pucken som sin värsta motståndare. Jag kan inte minnas att jag sett en elithockeyspelare som är mer ovän med pucken
än Kvist. Jag såg min första Brynäsmatch -74 och har följt Brynäs regelbundet sedan -79 och jag kan inte minnas att Brynäs någonsin ställt en svagare kedja på isen än årets 3:e kedja. Bara att hoppas att det är den som splittras när Ölund och Scott är tillbaka.
- Roligt för Limpan att göra en bra match igen!
- Tycker att juniskedjan gör det riktigt bra ikväll efter ett par lite sämre matcher. Det var något byte dom körde ihop med Lindstein och Larsen på backen. Kan det vara yngsta 5:an på isen i HA eller SHL någonsin?
- Jag tycker Brynäs nu visar topplagsbeteende. Vi gör långt ifrån vår bästa match, men åker hem med 3p!
Forza Brynäs!
+ 19
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: Du behöver inte ha citationstecken där, dom är stjärnor på HA nivå, det är bara att kolla statsen. Berra och Kinnvall har varit HAs bästa backpar hittills.
+ 11
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Anders Berg: ”Det ska till ett mirakel om Lindbäck blir vår förstemålvakt. Mirakel på så vis att han måste visa upp ett spel som han inte gjort på flera säsonger.”
Nja, Lindbäck hade väl en riktigt bra säsong i Jokerit säsongen innan han kom till Brynäs? Det är egentligen förra säsongen som är hans första svaga på flera år. Minns dock att han hade en väldigt bra period (runt 92%) efter jul fram tills man tog in Olkinuora…
Men just nu är ju definitivt Clara 1:a
Nja, Lindbäck hade väl en riktigt bra säsong i Jokerit säsongen innan han kom till Brynäs? Det är egentligen förra säsongen som är hans första svaga på flera år. Minns dock att han hade en väldigt bra period (runt 92%) efter jul fram tills man tog in Olkinuora…
Men just nu är ju definitivt Clara 1:a
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
BIF Kungen: Du vet att man kan se matcherna i efterhand va? Jag brukar stänga av alla notiser på mobilen på fredagar och se matchen i efterhand efter att frugan lagt sig…
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{10381}: Kenttä är överreklamerad. Eller hade du velat att Alcén gav Stråhle ett 4-års kontrakt?
Nu sa ju MoDo tomtarna att Stråhle ”vann” tränarmatchen iom att Löven fick Brynäs precis dit dom ville….
Edit: Sitter och tittar på IKO-HV och underhållningsvärdet är ju mil från gårdagsmatchen
Nu sa ju MoDo tomtarna att Stråhle ”vann” tränarmatchen iom att Löven fick Brynäs precis dit dom ville….
Edit: Sitter och tittar på IKO-HV och underhållningsvärdet är ju mil från gårdagsmatchen
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Man hoppas ju verkligen att det blir 3:e kedjan som splittras när Scott och Ölund gör entré igen. Jag är dock rädd att det blir 4:e. Tycker att 4:e stod emot hyfsat bra igår och då är ändå Löven överlägset bästa laget vi mött. Men 3:e hamnade ofta i långa byten i egen zon. När tempot skruvas upp hinner en spelare som Kvist inte med i tanken och det blir panikicing eller dåliga pass…
Med Scott och Ölund in hoppas jag att Tärnström hamnar på läktaren och Kvist blir 13:e som kan få spela BP
Med Scott och Ölund in hoppas jag att Tärnström hamnar på läktaren och Kvist blir 13:e som kan få spela BP
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Costanza: ” Ni har åkt ur SHL och nu förlorar ni mot Löven. Du borde lyssna på JFK.”
Ge mig en anledning till att vi borde lyssna på er HA mästare? Vi vill ju inte stanna i HA i 7 år, så modos ”resa” är ju inget att ta efter…
Ge mig en anledning till att vi borde lyssna på er HA mästare? Vi vill ju inte stanna i HA i 7 år, så modos ”resa” är ju inget att ta efter…
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
{5647}: Det blir lätt lite Kalle Anka när man säger att vi ”gick rakt i fällan”. Vi är det bättre laget större delen av matchen men Voutalainen står på huvudet och snor matchen. Svårare än så är det inte. Lite samma sak som vi Lindbäck kritiker har förväntat oss att han ska göra för oss…
Att säga att Löven får matchen exakt dit de vill… Tror du Stråhle är nöjd med spelet över 60 min?…
Att säga att Löven får matchen exakt dit de vill… Tror du Stråhle är nöjd med spelet över 60 min?…
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Beror lite på hur Alcén tänker. Ska jag ta in en yngre kille som vi kan utveckla på ett flerårskontrakt eller går jag all in och tar in någon som kan leverera för oss resten av säsongen då vi ska tillbaka direkt?
Är det det senare alternativet skulle jag mycket hellre se exempelvis Wännström. Här och nu skulle han vara en mycket bättre hockeyspelare ihop med Scott och Ölund än Stakkestad.
Är det det senare alternativet skulle jag mycket hellre se exempelvis Wännström. Här och nu skulle han vara en mycket bättre hockeyspelare ihop med Scott och Ölund än Stakkestad.
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lemp: Jag tycker att Larsen-Billins har fungerat bra ihop. Däremot så tycker jag att Lindstein haft det riktigt kämpigt emellanåt och kanske skulle behöva Benns erfarenhet bredvid sig.
Allra helst skulle jag nog se att man vilade Lindstein ett par matcher nu när Benn gör intåg. Han är trots allt bara 18 år, har haft en sjukt hektisk sommar men 4 resor över pölen tror jag? Det kanske är det som börjar komma ikapp honom lite?
Allra helst skulle jag nog se att man vilade Lindstein ett par matcher nu när Benn gör intåg. Han är trots allt bara 18 år, har haft en sjukt hektisk sommar men 4 resor över pölen tror jag? Det kanske är det som börjar komma ikapp honom lite?
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lunkz: Jag tror att Detroit kanske behöver något år till på sig för att kunna utmana på riktigt. Atlantic är en tuff division. Men Yzerman håller verkligen på med att bygga något bra och återställa dom där de hör hemma efter de senaste årens kräftgång…
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62: Caps kommer nog fortsätta vara ett haveri denna säsong och nästa. Allt handlar om att Ovie ska slå Gretzkys målrekord, allt annat är sekundärt.
Bäckis kommer så klart inte tredjas från Caps utan blir kvar kontraktet ut för att hjälpa Ovie att nå målet.
Bäckis kommer så klart inte tredjas från Caps utan blir kvar kontraktet ut för att hjälpa Ovie att nå målet.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk: ” Men säger han inte det att dom kan bättre?”
Nja, Alcén säger: Samtidigt vet jag att de båda tycker att de kan bättre”. Det är inte samma sak tycker jag då det inte är Alcéns åsikt.
Det har varit otroligt mycket snack om kravbilden i Brynäs. Ledningen försäkrar oss om att den finns där. Då tycker jag att man kan visa det utåt också.
Klart man inte ska kasta en 18-åring som Clara under bussen. Men om Lindbäck, i hans ålder och med hans erfarenhet inte klarar av kritik, då ska han inte vara uttalad 1:a i Brynäs med de ambitioner som finns i år.
Han har inte kommit upp i nivå än, det ser och vet alla. Inklusive Alcén, Gällstedt och Limpan själv.
Skulle Limpan fortfarande ha varit 1:a i NHL kan du lita på att tränaren vädrat sin åsikt vid liknande tavlor från 1:a målvakten. Han förväntas rädda laget ibland och förväntas alltid ge laget möjligheten att vinna matchen.
Nja, Alcén säger: Samtidigt vet jag att de båda tycker att de kan bättre”. Det är inte samma sak tycker jag då det inte är Alcéns åsikt.
Det har varit otroligt mycket snack om kravbilden i Brynäs. Ledningen försäkrar oss om att den finns där. Då tycker jag att man kan visa det utåt också.
Klart man inte ska kasta en 18-åring som Clara under bussen. Men om Lindbäck, i hans ålder och med hans erfarenhet inte klarar av kritik, då ska han inte vara uttalad 1:a i Brynäs med de ambitioner som finns i år.
Han har inte kommit upp i nivå än, det ser och vet alla. Inklusive Alcén, Gällstedt och Limpan själv.
Skulle Limpan fortfarande ha varit 1:a i NHL kan du lita på att tränaren vädrat sin åsikt vid liknande tavlor från 1:a målvakten. Han förväntas rädda laget ibland och förväntas alltid ge laget möjligheten att vinna matchen.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
lapad: Det var lite det jag försökte få fram med mitt inlägg. Det är hållningen utåt att målvakterna presterat bra hittills. Men jag tycker man även man kan visa utåt att man har hög kravställning med typ en kommentar som ”Vi förväntar oss mer”. Istället för att säga att vi bara förlorat 2 matcher sen försäsongen drog igång.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SuneMangs: Känns inte så konstigt att Alcén uttrycker sig som han gör. Dömer han ut målvakterna så dömer han ju samtidigt ut sig själv då det är hans värvningar.
Jag köper inte kommentaren att man är nöjd med målvakterna pga att man bara förlorat 2 gånger sedan man drog igång försäsongen. Det är ju enbart pga vår överlägsna offensiv som vi gjort det och säger ingenting om målvakternas insatser.
Ibland kan jag tycka att det är klädsamt att ta på sig lite neutralare glasögon. Alcén skulle kunna uttrycka sig ”Dom har väl båda börjat lite svagare än vi önskat, men vi vet att båda har mer i sig” utan att såga någon målvakt vid fotknölarna. Alla ser ju ändå att de börjat svajigt och bjudit på ett par mål. Även om Clara spelat upp sig på slutet.
Det blir lite Bagdad Bob om man hävdar att man är helt nöjd med målvakternas prestation hittills.
Jag köper inte kommentaren att man är nöjd med målvakterna pga att man bara förlorat 2 gånger sedan man drog igång försäsongen. Det är ju enbart pga vår överlägsna offensiv som vi gjort det och säger ingenting om målvakternas insatser.
Ibland kan jag tycka att det är klädsamt att ta på sig lite neutralare glasögon. Alcén skulle kunna uttrycka sig ”Dom har väl båda börjat lite svagare än vi önskat, men vi vet att båda har mer i sig” utan att såga någon målvakt vid fotknölarna. Alla ser ju ändå att de börjat svajigt och bjudit på ett par mål. Även om Clara spelat upp sig på slutet.
Det blir lite Bagdad Bob om man hävdar att man är helt nöjd med målvakternas prestation hittills.
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: Med reservation för att jag inte sett så många av AIK's matcher. Men visst måste väl Nordh ha presterat bra mycket bättre än Rudslätt hittills?
Men som vanligt känns en del landslagsuttagningar märkliga och Monten hade väl världsrekord där..
Men som vanligt känns en del landslagsuttagningar märkliga och Monten hade väl världsrekord där..
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: ”Vem/vilka sätter identiteten i en förening?”
Det måste så klart börja i toppen hos styrelsen. Det här är Brynäs, det här står vi för och det här är hockeyn vi vill spela. Det här har jag skrivit om flera gånger tidigare men det måste ju börja där. Sen ska det ”rinna nedåt” till klubbdirektör, sportchef, tränare och spelartrupp.
Det viktigaste blir ju att sportchefen värvar tränare som tror på upplägget och sen fyller spelartruppen med spelare som passar in i de roller som krävs för den typ av hockey man vill spela.
Har man kontinuitet så ligger ju allt detta fast över tid oavsett om man byter tränare. Brynäs har ju bytt spelsystem helt med varje tränare vi haft. Nu blir det bara exempel, men ingen kan få mig att tro att spelare som Rödin och Berra är optimala för både den hockeyn vi spelade under Bulan och som vi gjorde under Manner…
Det måste så klart börja i toppen hos styrelsen. Det här är Brynäs, det här står vi för och det här är hockeyn vi vill spela. Det här har jag skrivit om flera gånger tidigare men det måste ju börja där. Sen ska det ”rinna nedåt” till klubbdirektör, sportchef, tränare och spelartrupp.
Det viktigaste blir ju att sportchefen värvar tränare som tror på upplägget och sen fyller spelartruppen med spelare som passar in i de roller som krävs för den typ av hockey man vill spela.
Har man kontinuitet så ligger ju allt detta fast över tid oavsett om man byter tränare. Brynäs har ju bytt spelsystem helt med varje tränare vi haft. Nu blir det bara exempel, men ingen kan få mig att tro att spelare som Rödin och Berra är optimala för både den hockeyn vi spelade under Bulan och som vi gjorde under Manner…
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
ellis: Det är väl varje hockeyspelares driv och önskan att spela och tävla på en så hög nivå som möjligt? Finns väl ingen anledning att åka hem till Brynäs och spela så länge man har en tröja och bidrar där borta?
Vi kan konstatera att Brynäs utbildat en massa bra spelare som tillbringat minst en decennium där borta. Mest spelare från FBK och liknande där man kommer hem med svansen mellan benen och längtar efter mammas köttbullar efter 1 säsong i AHL..
Vi kan konstatera att Brynäs utbildat en massa bra spelare som tillbringat minst en decennium där borta. Mest spelare från FBK och liknande där man kommer hem med svansen mellan benen och längtar efter mammas köttbullar efter 1 säsong i AHL..
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Alcén sa ju vid någon intervju, minns inte vilken, att det hela tiden funnits en plan för 8 backar. Så vi får se vad det tar vägen. Sen ska vi ju alla ha i åtanke att både Berra och Kinnvall är skadebenägna, så många kroppar kommer behövas.
Det ska iaf bli jäkligt spännande att se Benn spela.
Det ska iaf bli jäkligt spännande att se Benn spela.
+ 7
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stenis: Det finns en sund konkurrenssituation nu bland backarna också med Benn in i laget. Jag håller med att Berra och Kinnvall känns gjutna och ett av HAs bästa backpar. I övrigt kanske något sånt här:
Benn - Lindstein
Billins - Larsen
Cukste (7:e)
Johannesson på läktaren (tills han övertygar mer än någon annan på träning).
Det står väl mellan Larsen och Johannesson som 8:e back när alla är friska då dom är unga. Börjar vi bänka importer är risken nog stor att det blir gnäll.
Benn - Lindstein
Billins - Larsen
Cukste (7:e)
Johannesson på läktaren (tills han övertygar mer än någon annan på träning).
Det står väl mellan Larsen och Johannesson som 8:e back när alla är friska då dom är unga. Börjar vi bänka importer är risken nog stor att det blir gnäll.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox: Tycker oerhört synd om Lindblom som var på väg att break’a rejält i Flyers när den där j-a cancern slog till.
Skulle han komma hem så vore det en grym förstärkning oavsett liga. Kan han hitta tillbaka till 16/17 formen men den erfarenheten han har nu så skulle han vara fullständigt dominant i SHL.
Skulle han komma hem så vore det en grym förstärkning oavsett liga. Kan han hitta tillbaka till 16/17 formen men den erfarenheten han har nu så skulle han vara fullständigt dominant i SHL.
+ 14
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta: Mycket märkligt som sagt. Tränartrion måste se något som alla vi andra missar gällande Billins/Johannesson. Tyckte det såg mycket bättre komponerat ut senast när Johannesson var sjuk och Larsen tog hans plats.
+ 8
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Lindström: ” Å där åkte Baby Face
Länkar:
SHL: HV71 sparkar Tomas Montén som tränare”
Jäkla märkligt att Nubben verkar sitta säkert. Visst är Montén en kass tränare, men Nubben har ju ställt ett helt skevt lagbygge på isen precis som förra säsongen.
Ser stora likheter med Brynäs hur man övervärderar den egna truppen. Nubben har ju dessutom dömt ut sitt eget lagbygge redan efter typ 10 omgångar iom att man tar in Shore igen… oerhört glad för att inte Brynäs är en sån här kaosförening längre.
Länkar:
SHL: HV71 sparkar Tomas Montén som tränare”
Jäkla märkligt att Nubben verkar sitta säkert. Visst är Montén en kass tränare, men Nubben har ju ställt ett helt skevt lagbygge på isen precis som förra säsongen.
Ser stora likheter med Brynäs hur man övervärderar den egna truppen. Nubben har ju dessutom dömt ut sitt eget lagbygge redan efter typ 10 omgångar iom att man tar in Shore igen… oerhört glad för att inte Brynäs är en sån här kaosförening längre.
+ 6
Färjestads BK > Sv: Det elfte Guldet
eltifoso: Era misslyckade supportrar var ju dock pinsamma i matchen mot Frölunda. Snacka om att vara bittra för att Rydahl valde ett annat lag. Men banderollen tyckte jag var långt över gränsen…
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Precis sett dagens match mot Östersund i efterhand. Vill börja med att gratulera Clara till en riktigt fin insats. Lugn och trygg och bjuder på ett par riktiga monsterräddningar.. Hoppas han kan bygga på det här och fortsätta leverera liknande insatser. Då har han snart konkurrerat ut Limpan.
Tittar vi på övriga laget så är det inte lika mycket offensiv briljans i dag som normalt. Men jag tycker det är årets bästa bortamatch hittills. Vi är lite mer cyniska och bjuder inte Östersund på lika mycket som vi gjort i övriga matcher. Likadant här, det här är en match som laget kan bygga vidare på.
All in all, stolt Brynäsare, 6p i veckan och nu kan inte nästa fredag komma fort nog då vi får mäta krafterna mot Löven och förhoppningsvis med Benn i laget!
Tittar vi på övriga laget så är det inte lika mycket offensiv briljans i dag som normalt. Men jag tycker det är årets bästa bortamatch hittills. Vi är lite mer cyniska och bjuder inte Östersund på lika mycket som vi gjort i övriga matcher. Likadant här, det här är en match som laget kan bygga vidare på.
All in all, stolt Brynäsare, 6p i veckan och nu kan inte nästa fredag komma fort nog då vi får mäta krafterna mot Löven och förhoppningsvis med Benn i laget!
+ 18
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Auchinleck: Absolut har vi en utmaning på målvaktssidan just nu. Men att snacka om ”track record” blir ju pajigt då Brynäs förmodligen är den klubb som utbildat flest NHL vakter…
Jag ger Limpan 10-15 matcher till att höja sin nivå, har det inte hänt något innan dess måste Alcén ut och värva. Förhoppningsvis kollar han marknaden redan nu.
Jag ger Limpan 10-15 matcher till att höja sin nivå, har det inte hänt något innan dess måste Alcén ut och värva. Förhoppningsvis kollar han marknaden redan nu.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Zzz: ” Sen tycker jag det är mäktigt av Färjestad att låna ut en sådan talang till en klubb med uselt track record med målvakter och som inte har någon erfaren målvaktstränare.”
Vilken planet lever du på? Brynäs track record vad gäller målvakter… Vad har vi nu, är det 4 fd. Brynäsare som spelar i NHL? Vår målvaktscoach är dessutom målvaktstränare i 3 kronor…
Mycket märkligt läser man här inne, men det här tog nog åtminstone dagens pris…
Vilken planet lever du på? Brynäs track record vad gäller målvakter… Vad har vi nu, är det 4 fd. Brynäsare som spelar i NHL? Vår målvaktscoach är dessutom målvaktstränare i 3 kronor…
Mycket märkligt läser man här inne, men det här tog nog åtminstone dagens pris…
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Här inne är det som vanligt full lekstuga.. Det är heaven or hell, svart eller vitt. Däremellan finns det ingenting… Det blir ju lite roligt att läsa sådana här pajaskommentarer (som det vimlade av) levererad förmodligen någon gång i slutet av 2:a perioden…
” Japp. Det blir inte SHL 24/25. Inte för Brynäs i alla fall. För klent. Mentalt, mest.”
Ingen nämnd, ingen glömd…
” Japp. Det blir inte SHL 24/25. Inte för Brynäs i alla fall. För klent. Mentalt, mest.”
Ingen nämnd, ingen glömd…
+ 13
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det här tycker jag är intressant:
”With his defensive play, Jordie Benn is the perfect addition to complete a team’s shutdown-pairing.”
När det blir dags att stänga matcher i 3:e perioden kanske man ska lira Benn-Berra alternativt Benn-Cukste?
”With his defensive play, Jordie Benn is the perfect addition to complete a team’s shutdown-pairing.”
När det blir dags att stänga matcher i 3:e perioden kanske man ska lira Benn-Berra alternativt Benn-Cukste?
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja: ” Man måste nog också fundera på hur Benns inträde påverkar helheten. Om Benn är märkbart långsam kan det bli en för långsam backsida”
Som Alcén svarade på det där, han spelade match för några dagar sedan mot Colorado med McKinnon och Rantanen i spetsen. Då hänger man nog med i HA också…. Sen är det klart att det blir en anpassning till den större isytan och ett annat backspel. Men att han skulle vara långsam tror jag vi kan glömma, skridskoåkningen har ju varit en av hans styrkor.
Från EP gällande Benn:
”Jordie Benn is a steady defensive defenseman with decent size and very good strength. Calm in his defensive zone, Benn does an excellent job reading the play and containing his opponent. Battles hard along the boards and thanks to his strong skating is standing his ground. Has only limited puck-moving abilities, but is strong on the puck, possesses a hard shot and plays a crisp 1st pass. With his defensive play, Jordie Benn is the perfect addition to complete a team’s shutdown-pairing. (by Rafik Soliman, January 2018)”
Som Alcén svarade på det där, han spelade match för några dagar sedan mot Colorado med McKinnon och Rantanen i spetsen. Då hänger man nog med i HA också…. Sen är det klart att det blir en anpassning till den större isytan och ett annat backspel. Men att han skulle vara långsam tror jag vi kan glömma, skridskoåkningen har ju varit en av hans styrkor.
Från EP gällande Benn:
”Jordie Benn is a steady defensive defenseman with decent size and very good strength. Calm in his defensive zone, Benn does an excellent job reading the play and containing his opponent. Battles hard along the boards and thanks to his strong skating is standing his ground. Has only limited puck-moving abilities, but is strong on the puck, possesses a hard shot and plays a crisp 1st pass. With his defensive play, Jordie Benn is the perfect addition to complete a team’s shutdown-pairing. (by Rafik Soliman, January 2018)”
+ 6
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huge: Tänk hur olika man kan se på hockey…
2-4 kan jag hålla med om är svår för Limpan. Från den vinkeln blir det svårt att göra annat än att styra pucken rakt ut. Där måste backarna vara mer uppmärksamma.
3-4, där måste Limpan vara kvick nog att hinna hålla 1:a stolpen. Det är ett för klent ingripande för en 1:a målvakt i ett lag som har som uttalat mål att ta sig tillbaka direkt.
4-4, det spelar ingen roll om den styrs lite på backens klubba. Det är inte ett speciellt hårt skott men Limpan är totalt felplacerad i målet som har den stora ytan till höger om sig.
Jag har skrivit det tidigare, men det kanske tål att upprepas. Ska man vara 1:a målvakt i ett Brynäs som vill ta klivet upp igen, ja då måste man vara en toppmålvakt i ligan. En toppmålvakt ”snor” en match ibland när laget inte spelar bra. En toppmålvakt räddar ofta fler skott än förväntade. En toppmålvakt ger laget chansen att vinna varje match.
Än så länge har Limpan inte visat något av det. Vi måste väl kunna ha lite högre krav på Brynäs 1:a målvakt än att det är bra om han inte begår rena misstag?
2-4 kan jag hålla med om är svår för Limpan. Från den vinkeln blir det svårt att göra annat än att styra pucken rakt ut. Där måste backarna vara mer uppmärksamma.
3-4, där måste Limpan vara kvick nog att hinna hålla 1:a stolpen. Det är ett för klent ingripande för en 1:a målvakt i ett lag som har som uttalat mål att ta sig tillbaka direkt.
4-4, det spelar ingen roll om den styrs lite på backens klubba. Det är inte ett speciellt hårt skott men Limpan är totalt felplacerad i målet som har den stora ytan till höger om sig.
Jag har skrivit det tidigare, men det kanske tål att upprepas. Ska man vara 1:a målvakt i ett Brynäs som vill ta klivet upp igen, ja då måste man vara en toppmålvakt i ligan. En toppmålvakt ”snor” en match ibland när laget inte spelar bra. En toppmålvakt räddar ofta fler skott än förväntade. En toppmålvakt ger laget chansen att vinna varje match.
Än så länge har Limpan inte visat något av det. Vi måste väl kunna ha lite högre krav på Brynäs 1:a målvakt än att det är bra om han inte begår rena misstag?
+ 11
Föregående · 49 · Nästa
Visst sprattlar Limpan till i perioder med fina räddningar. Det stora problemet är att han alltid minst har en riktig tavla per match. Det är så tydligt att utespelarna inte litar på Limpan, om du inte ser det så byt glasögon farbror…
Brynäs har som uttalat mål att gå upp direkt, med spelarbudgeten man har så ska man vara absolut topplag i ligan. Ska man då vara 1:a målvakt i Brynäs så ska man vara en toppmålvakt i ligan. Där är inte Limpan, och har inte varit, varken denna säsong eller den förra.
En toppmålvakt ger alltid laget chansen att vinna matchen. En toppmålvakt flera ”expected goals”. En toppmålvakt drar på sig rånarluvan ibland och vinner matchen åt laget. Tänk Voutalainen mot oss senast. Limpan har tyvärr inte varit i närheten av den nivån sedan han kom tillbaka till Brynäs.
Klart att Alcén och Gällstedt säger att dom är nöjda med målvakterna utåt, dom kan inte säga något annat. Men om inte Alcén redan nu dammsuger marknaden efter en duglig 1:a målvakt så är det banne mig tjänstefel. Eller så får Brynäs byta ambition utåt och säga typ: ”Målet med säsongen är att etablera oss som ett vinnande lag i HA”…