Historik
Föregående · 7 · Nästa
Timrå IK > Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2025-03-11
Tufft läge för Modo. Måste göra 23 mål på två perioder mot Skellefteå om HV vinner mot med ett mål mot LHC ;)
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hur står sig Sundin, Stadin och Freij SHL-mässigt tror ni? Känns som Nubben-chansningar, men låter det vara osagt. Är ju iallafall bra vi får upp unga spelare, istället för avdankade finnar
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one: Jag vet inte jag. Juel gjorde inte sin bästa insats i första. Har inte så mycket mer att säga förutom att haveriet har mer att göra med hur vi spelade som lag(eller snarare bristen på spel överhuvudtaget). Om man ska se bortom favoriserande av målvakter är det väl positivt att OJ äntligen vågar göra förändringar under matchens gång på målvaktssidan, vilket han inte gjort tidigare.
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
The great one: Ok, synd du inte stod i båset med spåkulan och visade den för Jokinen då.
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
{469}: Äh nu ska vi inte vara så hårda mot utespelarna. De gjorde så gott de kunde!
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Men kan vi sluta skylla på målvakten för en gångs skull? Även de mest inbitna Juel-dyrkarna borde väl se att han inte gjorde sin bästa match. Borde han bytts ut? kanske inte. Är allt JJs fel? ja givetvis(ironi).
+ 5
Timrå IK > Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2025-03-08
Lander för sig som en 55 årig veteran på isen. Helt slut i kroppen?
+ 2
Timrå IK > Sv: Modo Hockey - Timrå IK 2025-03-08
Jätteskumt försvarsspel. Våra försvarare åker på chans och missbedömer helt anfallande spelare. Resultat Enorma ytor öppnar sig.
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Gött att ÖIK ser ut att bli kvar i HA. Fast definitivt vet vi först när Tingsryd spelat klart sin match men de måste vända 4-0 till typ 4-8 för att gå om ÖIK.
4-0 ÖIK - Björklöven nu
4-0 ÖIK - Björklöven nu
+ 4
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2025-03-06
Mora - Tingsryd 1-0. Tyvärr så leder Vimmerby mot BIK med samma siffror.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2025-03-06
Andersson: Hartmann har varit en av våra bättre offensiva pjäser senaste tiden så även mot LHC. Ingen slump att han fick chans i tre kronor. Synd att han är en av få spelare med självförtroende och driv just nu.
+ 9
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2025-03-06
RunarUp: Vi såg ju vad som hände förra säsongen. Spelade uselt i slutet av serien så vi tappade top 6 och vi mötte Rögle... Ut i två raka. Så jo de här matcherna är viktiga. Vi kan mycket väl åka ut direkt mot Örebro t.ex
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2025-03-06
Vargher85: Det värsta av allt är att vi har ett gäng spöken som vi inte lyckas förändra något emot. LHC, Örebro, FBK.
Missar vi top 6 är risken stor vi får möta Örebro som vi har svårt mot för sedan om vi mot förmodan går vidare möta Luleå. Går vi direkt till kvarten så lär det bli Färjestad eller Frölunda.
Så just nu känns det som vi måste plocka direktplatsen och hoppas på att vi får möta Frölunda för att ha någon chans i ett slutspel.
Missar vi top 6 är risken stor vi får möta Örebro som vi har svårt mot för sedan om vi mot förmodan går vidare möta Luleå. Går vi direkt till kvarten så lär det bli Färjestad eller Frölunda.
Så just nu känns det som vi måste plocka direktplatsen och hoppas på att vi får möta Frölunda för att ha någon chans i ett slutspel.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Linköping HC 2025-03-06
{10774}: Tror Eriksson har ganska små chanser i nuläget att ta en plats i NHL. Vad gör han som är bättre än Kapanen t.ex? Den enda NHL-mässiga spelaren vi har i nuläget är Hållander
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2025-03-01
En dröm vore någon som Lassi Thomson i Malmö. Skjuter mycket och gör många mål samtidigt som han inte är rädd för det fysiska spelet och kan tacklas då och då. Även Quenneville i Örebro skjuter mycket, men kanske lite tamare fysiskt.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2025-03-01
Näkyvä är rätt så menlös och vek i det defensiva han kan vi skeppa direkt.
Eronen som ändå spelat upp sig jämfört med förra säsongen är ett gränsfall då hans högsta nivå är rätt hög. Men som jag ser det håller han inte mot bättre motstånd som FBK. Dyr är han också. Kan nog hitta bättre till en billigare peng va?
Koivisto sköter sig helt ok, har gärna kvar honom i brist på något bättre.
Forsmark bra. Svensson bra. Nässén har bra blick gör spelet och gör det mesta bra.
Eronen som ändå spelat upp sig jämfört med förra säsongen är ett gränsfall då hans högsta nivå är rätt hög. Men som jag ser det håller han inte mot bättre motstånd som FBK. Dyr är han också. Kan nog hitta bättre till en billigare peng va?
Koivisto sköter sig helt ok, har gärna kvar honom i brist på något bättre.
Forsmark bra. Svensson bra. Nässén har bra blick gör spelet och gör det mesta bra.
+ 5
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2025-03-01
{469}: Jag håller med. Lundmark borde lyfts upp en sån här match och spelat mer. Han kliver fram och räds inte som många andra spelare i laget gör.
+ 11
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Färjestad BK 2025-03-01
Man ser tendenser.. vi hade några matcher för motståndet passade oss Brynäs och Frölunda t.ex, vi kunde spela med intensiv forecheck. Mot Örebro och FBK blir vi som alla andra gånger sönderlästa och det finns ingen i laget som kan bryta mönster. Inte förvånande att en sån som Lodin gör ett avgörande mål när det är precis den spelartypen vi också hade behövt. Någon som kan spela avigt och oömt.
+ 1
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2025-02-27
Kulltorp: Tyvärr såg det ut som det alltid gör mot Örebro.
-Tafatt försvar. Var tog det aggressiva försvarspelet som vi haft de tre senaste matcherna vägen där vi går på kropp? Vad fick oss att ersätta det med rumpviftningar och stillastående nervöst vindrutetorkande med klubban.
-Oförmöget anfallsspel förutom i tredje perioden där vi fick lite mer öppna ytor några gånger. Nedstängda.
JJ kanske borde tagit Karlkvists mål på slutet, men går det att lasta honom för slutresultatet sett över hela matchen? Nej. Visst Örebro är duktiga, men bara när man ger dem ytor att spela på. En sån som Karlkvist ska ha en snyting direkt på hakan varje gång han får pucken annars ställer han till med djävulskap.
-Tafatt försvar. Var tog det aggressiva försvarspelet som vi haft de tre senaste matcherna vägen där vi går på kropp? Vad fick oss att ersätta det med rumpviftningar och stillastående nervöst vindrutetorkande med klubban.
-Oförmöget anfallsspel förutom i tredje perioden där vi fick lite mer öppna ytor några gånger. Nedstängda.
JJ kanske borde tagit Karlkvists mål på slutet, men går det att lasta honom för slutresultatet sett över hela matchen? Nej. Visst Örebro är duktiga, men bara när man ger dem ytor att spela på. En sån som Karlkvist ska ha en snyting direkt på hakan varje gång han får pucken annars ställer han till med djävulskap.
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2025-02-25
Någon som vet varför Tim Erixon inte har någon WÖ-tröja till auktion? Han är ju skadad men både Didde och Melander har varsina tröjor trots att de är långtidsskadade.
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2025-02-25
{469}: Alla lag får 65k euro minst, men såg nu att det inte är lönsamt förrän lagen når semi-final. Inte så bra deal då
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2025-02-25
Tom Topp: Varför vore CHL en mardröm? Förutom skaderisken tror jag det vore något bra.
Nvm glöm det jag sa. Det är tydligen inte lönsamt med CHL förrän lagen når semi-final. Trodde de där 65k euro som alla lag får skulle täcka upp mer.
Nvm glöm det jag sa. Det är tydligen inte lönsamt med CHL förrän lagen når semi-final. Trodde de där 65k euro som alla lag får skulle täcka upp mer.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2025-02-25
Fantastiskt match av hela laget återigen. Spelar vi på högsta nivån är vi svårslagna
OT Lassi Thomson hattrick av en back, inte allt för vanligt va?
OT Lassi Thomson hattrick av en back, inte allt för vanligt va?
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2025-02-25
Frölundas tvåsiffriga kolumn i insläppta mål spräckt. Nu 100 mål insläppta som sista lag.
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Frölunda HC 2025-02-25
Hasa den lille spjuvern såklart helt oförstående
+ 1
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Leksands IF 2025-02-22
Tankar kring Oliver Johanssons kontraktssituation? Han verkar fått ett kontraktsförslag på bordet, men verkar inte vara helt nöjd med det. Skambud eller något annat i det som gör det svårt för honom att nappa?
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Leksands IF 2025-02-22
Centrala sundsvall känns ju inte som ett alternativ. Men ponera att om en ny arena ska byggas någon gång i framtiden, var ska den då byggas? För mig känns nuvarade plats logisk om man bygger nytt/helrenoverar, men då måste man fixa trafiksituationen. Eller finns det något annat ställe som är bättre, typ nära Timrå Centrum eller i Birsta?
+ 1
Brynäs IF > Sv: Matchtråd: Timrå IK - Brynäs IF 2025-02-20
Tack för en god match. Alla lag kan ha en sämre match. Tror ni vinner serien ändå till slut vilket är grymt starkt
+ 11
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2025-02-20
Bra match av hela laget idag. Lovar gott att vi spelar bra mot bra motstånd. Brynäs kanske inte gör sin bästa match, men vi svarar bra när de spelar bra i andra perioden.
+ 7
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2025-02-20
Hållander har jobbat riktigt bra hela matchen. Kul att han får göra mål också
+ 8
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-02-15
Nisse på Mon or: 6 poäng upp. Inte omöjligt. Men vi kan lika gärna tappa 5 poäng och hamna utanför topp 6. Vore uppfriskande om vi skärpte till oss mot slutet av serien och plockar många poäng för en gångs skull
+ 3
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-02-15
Vi har många lirare i laget, som alla har skicklighet. Men det märks hur viktigt det fysiska spelet, att vara orädd/gå på mål och passningsspelet är. I SHL får man inte mängder av tid eftersom försvarsspelet är så pass bra i de flesta lag, då gäller det att göra något bra och göra det snabbt helst utan att bli mosad i sargrundeln. Dahlén, Wedin, EP, Pääjärvi är alla en bit efter det där drivet i skridskoåkningen och oräddheten som Hållander har och som ger honom en extra edge. Kapanen är duktig såklart, men även han tycker jag ligger en bit efter. På SHL nivå duger såklart det vi har för en placering i mitten och ta oss till slutspel. Men ska vi gå långt i ev slutspel och vara framgångsrika mot de bästa lagen som Färjestad, Frölunda, Luleå och Brynäs, ja då tror jag det krävs att de flesta spelare överträffar sig själva.
+ 2
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-02-15
Lander är en gåta. Måste ha hänt något. Förra säsongen var likadan. Saknar Lander som snurrar upp försvaret med enhandsfattning och gör mål då och då i ren frustration. Lander som är svart i ögonen och förbannad i intervjuerna. Nu verkar han betydligt timidare och säger att laget måste lyfta sig lite slentrianmässigt. Lander är en ledare och vi behöver Ledare som tar tag i gruppen just nu och stakar ut vägen. Även om Jokinen måste steppa upp sitt game gällande matchcoaching är det spelartruppen som måste ta tag i det här för en förändring. Det Jokinen kan göra är att blåsa av en hårtork, men någon av spelarna måste kliva fram ordentligt i omklädningsrummet.
+ 4
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-02-15
{469}: lite skillnad att gå från lovande fjunis i HA till att vara en avgörande faktor i SHL. Av det jag sett hittills av Eriksson ser han ut som OJ brukar göra, bra intentioner då och då men ingen som utmärker sig på isen genom att göra sin gubbe eller vara någon särskild prickskytt. Men ung är han så kan säkert bli bra med 10 kg mer muskler och några år i Hockeyallsvenskan som assisterande kapten.
+ 2
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-02-15
Jåkkinen: aktiva matchcoacher som inte drar sig för att förändra under matchens gång är mindre vanligt. Majoriteten har stoltheten kring en färdig "game plan" och om det inte funkar är det fel i planeringen/förberedelser inget som går att ändra under matchens gång. Dit hör de flesta tränare skulle jag säga och även OJ.
+ 4
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-02-15
Malmö är ett lag som blivit bättre och bättre de senaste säsongerna även om det inte riktigt visat sig i tabellen alla gånger. De verkar varva riktigt bra matcher mot topplag med lite sämre insatser mot bottenlagen. Vi är ju ett av topplagen denna säsong så de kanske taggat till lite extra denna gång. Ser svårt ut att vända matchen som matchbilden sett ut.
Timrå IK > Sv: Malmö Redhawks - Timrå IK 2025-02-15
Ibland är Eronen inte med överhuvudtaget och blir helt borttrollad i egen zon. Verkar vara en sån match idag.
Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2025-02-13
EP på isen igen som det verkar, inget allvarligt då
+ 10
Föregående · 7 · Nästa