Historik
Föregående · 9 · Nästa
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Synct: Tror det var 5 milj om året jag hörde av en bekant för ett par månader sedan
+ 2
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
3800 biljetter sålda tills imorgon.. Kom igen nu, släpp resten av platserna för 23kr/st!
+ 9
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Det där blev en het potatis! Tycker det är självklart att man ska flyga i det här läget, ger laget bästa möjliga förutsättningar, upp till bevis nu! :-D
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Vad tycker vi om att Timrå ska ha betalat över 350k för att chartra ett plan till kvällens match?
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rautio vill bort, har haft det på känn, missat 4-5 matcher pga "sjukdom". Har väl passerat bäst före datumet och motivationen är väl inte på topp kanske
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
TIK 23/24?🤤
J.Johansson (T.Juel)
J.Dahlén - A.Lander - F.Hållander
T.Erixon - A.Rindell
V.Lodin - R.Hanzl - A.Wedin
D.Strömberg - J.Lyytinen
E.Pettersson - NY - S.Hartmann
D.Bernhardt - E.Eronen
M.Pääjärvi - P.Mieho - E.Walli-Walterholm
P.Svensson - S.Forsmark
J.Johansson (T.Juel)
J.Dahlén - A.Lander - F.Hållander
T.Erixon - A.Rindell
V.Lodin - R.Hanzl - A.Wedin
D.Strömberg - J.Lyytinen
E.Pettersson - NY - S.Hartmann
D.Bernhardt - E.Eronen
M.Pääjärvi - P.Mieho - E.Walli-Walterholm
P.Svensson - S.Forsmark
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Både Bernhardt och Forsmark kan nog ses som ersättare till Edfeldt/Stenqvist nästa säsong ja. Som det har sett ut hittills är ju det helt klart en uppgradering mot för hur det ser ur idag.
2023/2024
T.Erixon/NY - A.Rindell
D.Strömberg - J.Lyytinen
D.Bernhardt - E.Eronen/NY
P.Svensson - S.Forsmark
HA: N.Edfeldt
2023/2024
T.Erixon/NY - A.Rindell
D.Strömberg - J.Lyytinen
D.Bernhardt - E.Eronen/NY
P.Svensson - S.Forsmark
HA: N.Edfeldt
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
En grej som bör nämnas; nästa torsdag i hemmamatchen mot HV, så kommer Boyce med största sannolikhet bli den spelare som spelat mest matcher i klubbens historia, 681 st. Tycker det här är en ganska stor grej som klubben bör uppmärksamma lite mer, börja pusha för det redan nu kanske? Hoppas för guds skull att man inte nöjer sig med att lämna över en blombukett och att Backlund håller ett tal. Kör en liten ceremoni med videohälsningar, tryck upp tröjor, byt #23 till #681, alla biljetter för 23 kr kanske??
+ 36
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Med tanke på hur marknaden ser ut och i det läget vi befinner oss i så tror jag nog vi ska vara glada att vi ens lyckas få loss ett så pass etablerat och välmeriterat namn ändå. Ett kontrakt för resterande del av säsongen är jag hur fine med som helst
+ 9
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Skapligt målvaktspar vi kommer ha nästa säsong. 4an och 5an i SHLs %-målvaktsliga
+ 22
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Av reaktionerna att döma från Ilves-fansen så verkar han ha varit lite av en publikfavorit där. Skridskostark och fysisk, faktiskt litegrann det jag tycker att vi har saknat. Skillsen har vi. Egentligen bara Walli, Lander och till viss del Hartmann på forwardsplats som kan smälla på lite. Han kommer bli kanon i en 3/4-kedja. Det tar emot att säga det men Boyce är ju enbart kvar pga bra gubbe att ha i laget
+ 17
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Herminator: Sånt som kan hända om man går för hårt på vissa spelare en längre tid🤷♂️
Timrå IK > Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Helt sanslöst att man inte ens tänkte kolla på det
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Dubbeld: Vettefasen vad jag tycker om dom här långa kontrakten. JJ har visat sig vara en toppmålvakt den här säsongen, men det är också hans första riktiga säsong som förstemålvakt i SHL. Tänk om han är medelmåttig nästa säsong, då har vi han på kontrakt i 4 år till med en hög lön dessutom. Samma med Didde, skadebenägen som få men kontraktsförlängning på 3 år??
+ 2
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
TIK 23/24?
J.Johansson (T.Juel)
J.Dahlén - A.Lander - F.Hållander
T.Erixon - J.Lyytinen
A.Wedin - E.Pettersson - S.Hartmann
P.Svensson - E.Eronen/NY?
M.Pääjärvi - R.Hanzl - N.Halloran
D.Strömberg - A.Rindell
E.Andersson - A.Lundin - E.Walli-Walterholm
J.Stenqvist/NY?
J.Boyce
N.Edfeldt
J.Johansson (T.Juel)
J.Dahlén - A.Lander - F.Hållander
T.Erixon - J.Lyytinen
A.Wedin - E.Pettersson - S.Hartmann
P.Svensson - E.Eronen/NY?
M.Pääjärvi - R.Hanzl - N.Halloran
D.Strömberg - A.Rindell
E.Andersson - A.Lundin - E.Walli-Walterholm
J.Stenqvist/NY?
J.Boyce
N.Edfeldt
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
hockeyärnice: Och rad 1 enda ner till sargen likt Rögle och i NHL🤩
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Växjö Lakers 2022-11-03
Ikväll hoppas jag på tre poäng till Timrå, två poäng av Dahlén så han går upp på topp 5 i alla tiders poängliga, och Pääjärvi på lineupen😍
+ 5
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Vad höll Björn Oldéen på med idag egentligen? Flertalet felsägningar. Säger att man inte får plocka målvakten i flygande anfall när det var exakt det vi gjorde i förra matchen? Reprisen vevades ju flera gånger på den sekvensen, ändå säger han att man inte får göra så?😅
+ 8
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Pallar man en övertid till med plockad målvakt? Kommer inte gå hem varje gång😅
+ 3
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2022-11-01
Hörni, hur jävla bra är inte Lyttinen? Rent av en bättre back än LaLeggia i mitt tycke
+ 18
Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Dr.Krykov {8179}: Tycker ni Andersson är en bättre center än Blomqvist? I mitt tycke så är Andersson en bättre spelare men det här experimentet att spela honom som center är jag inget fan av och då tycker jag Blomman är ett bättre alternativ där för ingen av dom borde spela högre upp i laget än i fjärdekedjan när alla är tillgängliga
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - IK Oskarshamn 2022-10-25
Så här tycker jag att man borde ställa upp, känns onödigt att röra om allt för mycket i kedjorna nu och ändra på ett vinnande lag..
54. Dahlén - 51. Lander - 14. Pettersson
91. Pääjärvi - 78. Hanzl - 13. Halloran
57. Wedin - 33. Lundin - 94. Hartmann
10. Alvarez - 44. Blomqvist - 24. Walli
19. Andersson
23. Boyce
54. Dahlén - 51. Lander - 14. Pettersson
91. Pääjärvi - 78. Hanzl - 13. Halloran
57. Wedin - 33. Lundin - 94. Hartmann
10. Alvarez - 44. Blomqvist - 24. Walli
19. Andersson
23. Boyce
+ 7
Timrå IK > Sv: Luleå HF - Timrå IK 2022-10-20
Oroväckande med skadan på Hanzl. Halloran, Hartmann och Hanzl på skadelistan isåfall, inga dussinlirare direkt. Enormt starkt att ta 5/9 poäng på bortaturnén (med bud på fler mot LIF) med tanke på det.
+ 6
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Pääjärvi i CMore: "Sjukt kul att komma HEM igen. Revanschsugen, mycket fart och fläkt kommer att komma från en driven och Magnus"
+ 7
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Rautio i mål, Alvarez i förstakedjan och Noel i första backpar ikväll. Kan bara sluta på ett sätt det här😅
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Kan vi snälla bara sluta prata om Joulevi? Han kommer inte spela här. Någon namedroppade honom för några veckor sedan och nu verkar många inte kunna släppa tanken på honom😅
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Verkar vara den enda som tycker beslutet att skicka LaLeggia är bra. Sedan sättet man verkar ha gjort det på känns allt annat än bra gjort. Fantastisk offensiv back, där är han topp i ligan. Men defensivt.. Redan en av dom som varit inne på flest mål bakåt. Det håller inte. Har minst en grov miss varje match som leder till en farlig målchans/mål. Helt ärligt bara i offensiv zon som han är bra. Och tror faktiskt det inte bara är ekonomiska skäl som ligger bakom det här beslutet. I år är han inte det där självklara förstavalet som han var förra säsongen, tex när vi jagar kvittering. Istället är det Stenqvist som får speltid sista minuten när vi jagar ett mål, mot Leksand tex
+ 8
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Sputnik: Ja, lyckades luska fram att det är hans mamma så han kan vi nästan räkna in som klar. Kapanen har haft honom i fyra års tid i Kalpa så han har nog ganska bra koll på honom. Frågan är om han är breddbacken eller LaLeggias ersättare? Eller kanske att man skickar LaLeggia och ersätter honom med två lite mer oflashiga backar?
+ 1
Föregående · 9 · Nästa




