1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

576240 inlägg · 6216 ämnen

HV71 - Timrå IK 2023-01-31

2459559 · » Till forumet


Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
empa11: snyggt gjort!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
snushane: Mest likes när man dör vinner, det är sen gammalt.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Sputnik: haha, gummimattan från omklädningsrummen ut till båsen och mittlinjen får ha namnet ” Walk of Nubben”
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
empa11: Ja jag har varit skeptisk till Nubben de senare åren i Timrå, men jag kommer heller aldrig glömma allt han gjort för Timrå. Hur han nästintill jobbade gratis en tid och gav allt när vi var på ruinens brant. skulle nog våga påstå att han är en stor del i att Jonte blivit en sån UrTimråit med, på sättet han tagit hand om honom från start.

Välkommen hem Nubben den dag du känner dig färdig med hockey, då kan du pensionera dig och västen åker upp i taket. Så får du förhoppningsvis om du klarar att sitta still.. ha en gjuten sittplats i SCA arena. 😊
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
empa11: mycket bra gjort!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
empa11: Han kan komma tillbaka som klubbdirektör.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Brände iväg ett Mail till Nubben och önskade lycka till i slutracet, och bara påminde att även om det stormar mycket nu så är han för evigt en ikon i Timråland, och vi är otroligt många som är evigt tacksamma för allt han gjort för Timrå.

Tror han behövde höra det. Åsyftar främst allt konkret hat han får från HV-håll. Jag tycker nog det är uteslutande konstruktivt från vårt håll!
Gokväll på er så laddar vi för 3 pinnar och en REDIG Boycehyllning imorgon!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Andersson: Kulltorp vill ha likes bara. Det bjuder jag på.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Antar att mitt inlägg från i morse blev modererat på grund av länken till en kommersiell sida. Valde i alla fall ett abonnemang som ska medge access till Timrås matcher (samt så mycket mer). Ska testa i ett par veckor och se om man pallar med att stanna uppe på kvällarna. Med start från imorgon, då vi enligt uppgift möter HV igen. Gick enligt ungefär samma uppgift riktigt bra igår kväll. Med storstilad start och lyckad avslutning 💪
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
kulltorp: Fast Snushane är en privatperson , inte ett mångmiljard-företag ?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
HKN: Halloran som redan gjort klart med ny klubb till nästa säsong för övrigt. Tappara i Finland
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Modo 2-2 tack vare Halloran. Stort misstag i 4-4 spel.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
kulltorp:

Hade antagligen varit bäddat för succé med det arenanamnet 👍
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
snushane: Vad hade du pyntat in om det hetat Snushane Arena?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Puckat: fy fan vad snålt.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
russkiy medved blyat: Tror de har en ”bara 10 fingrar kväll” i arenan. Blev ngr utomsocknes som kom bara.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Helt dött i modos arena ikväll, protest av något slag? Villkorstrappa?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Smokey: "....och hela den biten"
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
söder över: Alvarez kör som vanligt. EA väntar på röntgen.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Synct: Tror det var 5 milj om året jag hörde av en bekant för ett par månader sedan
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Har vi någon koll på läget med EA och Alvarez efter skott-täckningarna?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
SMÅLAND: Ja, ha de trevligt å tömm minibaren du!😁🤢
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Sputnik: Ante och Kapanen fixar detta, dom har ju öga för detta :)

Kontrakt rivs och kontrakt skrivs.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
UbbeNils: Det mesta skulle jag tro är redan uppbundna av redan existerande spelaravtal. Mycket möjligt att spelarbudgeten utökas till nästa år men jag vet inget om ekonomin i Timrå så jag vågar inte spekulera mer än så.

Sen måste ju spelarna i fråga också vilja komma o spela i Timrå. Det är ju inte som att Kimmo kan bara kasta pil med förbundna ögon och träffa en världsspelare som skriver på utan vidare.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
UbbeNils: Jo hoppas det blir lite ökad budget på lagbygget till nästa säsong. En riktig toppback vill jag hemskt gärna ha in.
Visst vi har Rindell och Lyytinen som har färgat ordentliigt, men känner att det är den stora skillnaden mot topplagen före oss i tabellen. Dehar ett större djup på backsidan etc.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Sputnik: Inte extra, men fina pengar för att vi håller oss kvar.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Synct: Ja ScA har väl gjort ett storvinst, så nu får de öppna storplånkan.😎

Tänkte mer i fall Ubbe tänkte på nya Tv avtalet, men det träfer ju inte i kraft förens säsongen 24/25. 🙂
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Sputnik: Sponsorpengen ifrån SCA lär ju garanterat öka i och med att dom köper arenanamnet, vet inte vilka summor det handlar om alls dock.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
UbbeNils: Vad för extraoengar får vi nästa säsong?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
UbbeNils: Bernhard är lång å väger mycket , Modano har värvat honom
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
UbbeNils: sen så har vi Edfeldt och den nye från Örebro som också behöver matchvana! Nä låt Bernhard stanna i Övik! Men har jag fel så pudlar jag gärna!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Sputnik: Till nästa säsong får vi ännu en bra sudd med pengar, måste väl finnas hur många backar som helst som är bättre.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Håkkybåkky: Ja had ja kunn had ja komm menn ja ä på hotell i Linköping ett par dar å på freda bli dä Ånges rabbuslingar i Saab Arena å sving huvve fram å tebaks 🤣
Ses vi där???
Å Sankt Bernharth vill ja se först innan ja yttra mä!!!
Sett för lite utav SuperAllsvenkan i år!!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
DenRöda: Jao, men känns konstigt att Kapanen skull ändra sig nu när det nyligen blev "klart" att Bernhardt spelar i Timrå nästa säsong om Modo inte går upp?
Verkar som att Kapanen ser nånting som en annan hobby scout inte ser.
Jag har mer än gärna fel angående magkänslan jag har.

Vi har inte jättemycket utrymme att agera till nästa säsong.
Men det är klart, får vi behålla Eronen, sen in med Bernhardt och en klassback så har vi ju mer "råd" att misslyckas med en förmodat billig Bernhardt.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Tom Topp: Så är det.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Sputnik: Man kan faktiskt bryta ett avtal också innan det börjar gälla.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Sputnik: jag fattar inte det där! Som jag ser det så går inte Bernhard in på sju backar i dagens Timrå!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Timråiten: Hinken har Rautio lite i åtanke om Tex Williamsson inte håller. Men han har inte pratat nått med Timrå och vet inte vart de står där riktigt. Om det blir nån förändring på målvaktssidan så han kommer loss ens vill säga.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
sargad: Ja känslan är att det blir Kapanens första "floppvärvning" i så fall.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
kattan: Utan att ha kött på benen så undrar jag om Bernard är bättre än våra backar nr 3-6 idag?
Tveksam på den pjäsen.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
kattan: Jo och det är väl där lite av min tveksamhet kring Eronen varit, hans bristande spel med fart.

Hinken lyfte upp att bernhardt har det lite svårt med försvarsspelet ibland. Det var därför man värvade Brickley som är lite mer allround och starkare i egen zon.

Med den beskrivningen tillsammans med att Bernhardt inte är den snabbaste på rören så är jag tveksam att han håller i SHL. Jag tror chansen är rätt stor att vi lär bryta med honom under säsong ärligt talat.

Hoppas Modo går upp så behåller vi Eronen och sen in med en lite mer tempostark back istället ändå. Tycker i grund och botten att Eronen har ett rätt bra tvåvägsspel
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Strax under 4000 sålda biljetter till imorrn, vilket är på tok för lågt. Nu tycker jag att varenda jävel som har möjlighet tar sitt ansvar och hjälper till att fylla ladan!!
Oavsett vilket tycke man har för Bojjan så förtjänar meste Timråiten genom tiderna en fullsatt ishall när denne ska hyllas!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
3800 biljetter sålda tills imorgon.. Kom igen nu, släpp resten av platserna för 23kr/st!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
JanneH: Känns lite respektlöst att skriva så, alla är ju hockeyspelare och har ett namn. Alla bidrar ju på sitt sätt, och gör det djävligt bra. Det är min tanke, vill du skriva på det sättet, så ok.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Lite info om resten av säsongen.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Sputnik: Lite tudelad jag. Med en förlängning där så blir Bernhardt (förutom Forsmark) enda nya backen in. Då hoppas jag nästan Modo går upp så vi får in ett annat namn än D.B. då känslan kring honom inte känns bra. Har ju tjatat om en topp 10 back hela säsongen nu, men så som Rindell har övertygat mer och mer så är det fan inte omöjligt att han kan bli just den backen över tid, tillsammans med Erixon är det fan ett riktigt bra backpar. Tycker Eronen är lite väl ojämn. Igår spelade han fast sig en handfull gånger på grund av tempot. Han har sina styrkor han också givetvis, men jag vettefan.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
DenRöda: Ska Rautio till Modo om Kimmo fixar annan målis?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Sputnik: Fan tänk nästa säsong asså... när Kimmu bytt ut alla sopor mot kingar, när alla kingar vi redan har blivit ännu kingigare och trumvirvel... Ante har satt försvarsspelet!!!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
DenRöda: Jag har mer landat i att Eronen kan bli kvar också. Ihop med Lyytinen är han riktigt solid, en säsong SHL i bagaget med och lär kunna vara ännu bättre nästa säsong. 👍
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Foppa72: Boyce har kontrakt.

Rautio
Stenqvist
Eronen
Lundin
Alvarez
Andersson
Palola
Walli

Dessa har utgående. Jag gissar på att Walli samt Eronen kan förlängas.
Det skulle behövas få in spelare som har samma utvecklingskurva och driv som Rindell.
Låst ämne

2459559 · »