1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

580615 inlägg · 6216 ämnen

HV71 - Timrå IK 2023-01-31

« · 2459112 · » Till forumet


Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Foppa72: Boyce blir kvar. Lundin, Andersson, Stenqvist, Alvarez (om han inte ger rabatt) :D sen man vet aldrig med Eronen och Palola och så klart Walli.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
HKN: Vilka kommer inte med i laget nästa säsong? Lundin och Boyce ,Andersson ?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Dr.Krykov: Den där Bohm-värvningen blev definitivt en bomvärvning. Inget snack om saken.
Men här vill jag försvara Nubben lite. I Växjö Lakers var Bohm faktiskt bättre än Tim Erixon, och det för ungefär halva kostnaden.

Så på papperet så var det ingen tokig värvning om priset var det rätta. Med facit på hand blev resultatet ju sedan otroligt mycket sämre än vad jag hade förväntat.

En flopp är en flopp är en flopp.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Gårdagens match.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Dr.Krykov: Ja och att kritisera Nubben härinne är att be om skitstövelutnämningen. Nubben är en helig ko hos lall-eliten på HS och all kritik mot honom, även om den till största delen är konstruktiv, är direkta kränkningar mot dem
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Sputnik: Vi får inte glömma vår finske scout! Det är nog ett gulddrag av Timrå.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
JanneH: Ja Kimmo har ju nästan dragit ner byxorna på de mer etablerade sportcheferna med sina under säsong värvningar än så länge. När de letar med ljus och lykta på en "torr" marknad.

Det är väl Fröberg som sitter på tronen än så länge dock med tanke på sina fullträffar säsong efter säsong med små medel.

Vi får Hoppas Kimmo träffar rätt med nästa säsongs lagbygge med, kan han hålla samma nivå som denna så kommer det nog kunna bli en riktigt mysig kommande säsong. 🙏
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
JanneH: "Ärva" är lite sanning med modifikation. Visst, vi gick upp och det va kort om tid, men det va han som byggde laget för att gå upp, de sa de innan säsongen började, han visste att det skulle bli tufft. Sen kan jag inte släppa Bohm-värvningen. Han sitter väl på läktaren i Vik nu? Så fel scoutat så man kan ju fundera om han ens sett han spela en enda minut innan man tog honom till Timrå.

Det jag gillar med Kimmo är att han inte har samma kompis-värvningar som Nubbe, han agerar snabbt och är inte rädd för att ta obekväma beslut. Som du säger, Kimmo är framtiden, han är en modern sportchef i ett topplag i SHL. Nubben blev till slut FÖR old school.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Sputnik: Ja Liiga för Lundin låter som det skulle kunna vara en bra match.

Sen vad gäller Nubben vs Kimmu diskussionen så har väl Kimmu mer eller mindre golvat hela hockeysverige med sina värvningar medan Nubben fick ärva ett HA-lag.
Nubben ska hyllas för det han gjort för oss men Kimmu är framtiden, svårare än så är det inte.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Smokey: "En ohymmlad historia"
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Bragd-Birger: Jag tycker fan att Nubben ska ta hjälp av en bra präntare, sätta sig ner, dra alla ocensurerade hockeystorys och offentligt icke berättade sanningar han besitter från sin enastående resa genom hockeyns DNA.

Den boken vill jag köpa!

Nubbens egna ord om spelet bakom HV:s säsong 22-23 blir ett litet kapitel bland de andra.

Någon som har några bra förslag på titel om Nubben nappar på en spännande pensionsförsäkring?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
snushane: Nubben bygger relationer med spelare och medarbetare över tid. Han vill inte bränna broar i onödan för att lugna en nervös styrelse. Det är en approach som nog passar sig bättre i en klubb som arbetar mer långsiktigt än vad HV gör där det var SM guld som gällde direkt.

Det gör också att han inte gärna sparkar personer han litar på och ser som kompetent trots att situationen kräver föränding, t.ex. Freddan och Ante.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Bragd-Birger: Nubben är för snäll för sin roll. Han vill alla väl så blir det han själv som snubblar på sina beslut, eller icke beslut !
Det går inte komma ifrån allt han gjort för Timrå. Och det är jag honom evigt tacksam över.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Nisse på Mon or: Nubben befinner sig väl i lite samma situation i år som han gjorde ifjol. Dvs att folk ovanför kliver in och fattar beslut som han inte vill fatta själv.
Han hade förmodligen inte gjort några förändringar av dubbelhuvudtränarsituationen i fjol, trots att det i efterhand visade sig ha fungerat minst sagt dåligt - och att manövern som slutade med Ante som ensam HC blev succé.

Och nu hamnar han i samma situation igen, i HV. Har svårt att se hur han ska kunna fortsätta efter detta. Han har ju blivit sidsteppad och nästan omyndigförklarad i sin sportchefsroll. För andra året i rad.
Förstår heller inte riktigt varför Nubben vägrade kicka Tommy. Dom verkade ju inte synka vad gäller spelare och hur dom används. Rasmus Bengtsson floppade under Tommy och skeppades. Nu är han en nyckelback i ett Oskars som går som tåget.
Westerlund värvades på två år, skeppades till Finland. Miele på väg bort. Vigneault är helt misslyckad. Osv.

Oavsett hur man ser det är det svårt att ta bort Nubbens roll i hv:s fiasko. Antingen har han byggt laget fel, gjort fel rekryteringar/förändringar under säsongen, eller så har han behållit tränare som misslyckats med att få ut kvaliten i truppen.
Totalt sett måste HV ligga i toppen av SHL vad gäller kostnader för A-laget. Likförbannat är dom inte bättre nu än vad dom var vid säsongsstart. Det imponerar knappast på den styrelse som precis börjat fatta beslut ovanför Nubbens huvud.

Så: skulle bli oerhört förvånad om Nubben är kvar i klubben efter säsongens slut. Oavsett vilken serie HV spelar i.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Rico01: hahaha tänkte samma, såg ut som det brukar se ut här 😂😂
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Timrå4ever: Att läsa det där forumet var ju inte direkt upplyftande. Blev en psykologistudie i självförakt och självskadebeteende. En intressant observation var att matchtråden i 1a perioden såg ungefär likadan ut som vårat forum har sett ut när det inte ser så bra ut... Typ karbonkopia.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
10. Kanske Nubben passat bättre just nu i ett halag med ambitioner uppåt? Att han fått 3-4 säsonger pä sig att bygga från grunden?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Tyckte väldigt synd om Laleggia igår. Speciellt på intervjun med CMore.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Perreman: Nja, har stod ändå för värvningar som Hansson, Bengtsson, Westerlund och Vigneault till att börja med. Två st har fått lämnat (FW,RB) och Vigneault är kass. Bara Hansson som han lyckades med av dom 4. Sen plockade han en trött gammal bodker, var ju givet att den inte skulle falla väl ut. Så tycker han har stått för en hel del märkliga värvningar.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
jå1: Vara nyanserad, sansad och undvikande av förlöjligande är ju inte alltid den här bokens bästa gren ;-)
Tycker som du att det är mindre trevligt när det sker mot nuvarande Timråledare/spelare eller före detta spelare/ledare med "legendstatus".
Att "fiender" som Dick, Wennerholm, Shinnimin, Fagemo, Jämtin m fl genom åren fått sina slängar av den sura sleven tycker jag är mer Ok.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
jå1: Käre rabben! Det finns INGEN somm förlöjliga Nubben! Hann är ju för hundan en ikon i Timrå!
Jag älska hann för allt hann gjort för oss! Vi får INT förglömma att han spika nästan hela vårt lag till denna säsongen innan hann lämna oss! Ja vill INT ta ifrån Kappanens fantastiska arbete att fylla i luckorna efter Nubben! Menn att besitta Nubbens kläder i HV71 dä vill ja int!!
För i Jönköping mä närområde ä HV71 nr 1 å gå dä int bra så hängs dä ut överallt!!
Så Nubben ha det int lätt nu!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Angående Nubben.
1. Vi Timråfans har ingen anledning att strö salt i Nubbens sår. Det klarar nog HVfansen alldeles själva.
2. Ingen behöver väl ifrågasätta Nubbens betydelse för Timrå IK år 2023 och bakåt.
3. Inte många hade protesterat om Nubben jobbat kvar i Timrå kontraktet ut. Var det 2 år kvar? Timrå IK släppte honom välvilligt, och vad jag vet utan likvid från HV.
4. När Timrå gick upp förra gången, var det med en stor del ha spelare som Nubben på kort tid fick värva i hop och eller ta med från ha. Nu i HV fanns truppen i stort sett klar, också sent på säsongen men som andra värvat.
5. HV gjorde säkert samma felbedömning som Brynäs, Luleå med flera gjort. Att SHL skulle översvämmas av toppspelare från KHL och AHL.
6. Hade Timrå varit i samma sits om inte J D, E.P, A.W och A.L varit tillgängliga? Risken är betydande.
7. Jag känner ändå en viss skadeglädje mot HV. Dels som gamla motståndare, som Timrå alltid haft svårt mot, även viss otur. Men även gentemot föreningens något stöddiga attityd. Men det gäller HV, inte Nubben.
8. Med det sagt så verkar det som om Nubben haft lite otur när han tänkte. Både vad gällde utflykten hill Frölunda och till HV.
9. Hoppas för hans skull att han får fortsätta kontraktstiden ut, 2 säsonger kvar efter denna. Men åker HV ur är det inte så säkert.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Smokey:

Fast om spelarna inte presterar är det indirekt ”Nubben” som inte har presterat. : )
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Smokey: Att läsa Sannys krönika idag är intressant.
Fy för att tillhöra HV. Det såg man ju av Laleggias intervju igår.

www.expressen.se/sport/hockey/blogg/sannylindstrom/2023/02/01/underminerar-hans-roll/
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
jå1: Vilka förlöjligar Nubben? Är väl mest HV-röster?

Du skriver att Nubben inte presterar... Det kanske också är spelarna mm. som Nubben plockat in som inte presterar?

Nåja. Nubben har alltid en respektfull plats i Timrå. Han är en viktig del i den rödvita historien. Punkt.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Smokey: Ja lid mä Nubbeen!
Hann kann int ha dä lätt!
Hann kann nog knappt gå ut i Jerusalem.
Ja fundera på åk dit å ge hann en stänkare!!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Rätt osmakligt att läsa vissa kommentarer om Nubben här inne. Det räcker väl med att konstatera att han inte presterar. Varför förlöjliga en person som gjort väldigt mycket för Timrå? Jävligt respektlöst.
Låst ämne


Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Enligt mörka rykten har Jönköping erbjudit miljoner i svarta pengar för att köpa loss rättigheterna till Ångestfestivslen från Timrå.

Läkemedelsindustrin står i kö för att marknadsföra ångestdämpande medicin till hugade smålänningar.

Nubbens nästa uppdrag blir väl att stå på ångestfestivalsenen och högläsa den här bifogade dikten med dålig mick och skrapiga högtalare... JAG FRÖS! Dikten som beskriver HV just nu till 100%.

Stackars jävel. Lider lite med honom.

Många här som firar nuvarande glädjerus och IK-lycka med wirre. Ska fan doppa en tepåse i Explorern dagen till ära!

Det är kul med ishockey. Stackars HV-jävlar.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Rip Kirby: Jag kan ju undra vad en förening med håves kravbild och historia finner attraktivt hos en SC som uttalat tycker att serietillhörighet är tämligen ointressant för honom som person utan att det är utvecklandet av unga spelare som är det roligaste
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Perreman: Jo precis!
Ha även med att de flesta experter som sagt tippade dem högt, så nog löste han ett par namn som de flesta var överens om var bra värvningar på pappret.

Men någon måste hängas och nu är det bara Nubben kvar. Han höll oss som sagt kvar, så helt klappkass på övergången HA-SHL är han inte.

Med det sagt så är jag otroligt nöjd med Kapanen.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Chrille: Dicken kom ju även med en sylvass tippning igår, Luleå kliver in på topp sex när säsongen summeras. 😅
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
empa11: Angående Nubben:
Till att börja med kom han väl in i en i stort sett full HV-trupp med HA-spelare. Inte så jäkla lätt att lyfta in ett halvt SHL-mässigt lag på någon månad.

Sen är det tveklöst så att fingertoppskänslan inte är lika bra som förr. Det är inte många rätt bland de som värvats in.

Vi får vara lyckliga så länge Kimmo fortsätter träffa rätt i värvningarna, för det är fasen inte många sportchefer som lyckas med merparten av värvningarna.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Timrå4ever: vilket forum var det ? Nyfiken
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Rallarn: Aftonbladets ”experters” tips på HV:s tabellplacering 1(Dicken), 2,3,4,4,5,6,7,7,9,9🤥
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
JanneH: Som jag nämnt förut så tippar jag Finland angående Lundin, för att försöka få en offensiv roll i nått lag i Liiga.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
mikenomad: Såhär skriver man i Håveforumet i april 2022:

"Äntligen en sportchef med erfarenhet. Hult kastades in i rollen och fick lära sig efterhand. Johan Hult verkar vara en supertrevlig och sympatisk person. Han gjorde säkert sitt bästa men rollen som sportchef var fel för honom. Nu hoppas jag Kent Norberg ser över målvaktssituationen som har ignorerats i flera år samt stärker upp backsidan."

Man missade en väldigt avgörande fråga: Hur länge sedan är det som Nubben hade sin peak?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Rip Kirby: Beskåda Palolas stats från igår: Bedrövlig corsi men hypereffektiv och en PDO på 200% haha.
Uppladdat:

450x300-palolapng.pngpalolapng.png

Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Måste bara flika in att jag inte är helt överens med alla som konstaterar att Nubben gjort ett dåligt jobb. Absolut, han har haft pengar denna gång. Men min uppfattning är att oavsett är det otroligt speciellt att bygga ett lag utifrån en HA-trupp, som Nubben nu gjort 2ggr på kort tid.

Titta på de som tagit sig upp senaste åren; Karlskrona, IKO, Leksand, Timrå, Mora och nu HV. Hur många av dessa har lyckats etablera sig efter den svåra första säsongen? IKO och Leksand klarade sig ju förmodligen pga corona då bägge låg SOPSIST när säsongen stängdes och undslapp kval. Timrå ser ut att lyckas just nu, och där har ju Nubben ett finger med i spelet.

Jag kanske är orimlig för att jag verkligen känner med honom, eftersom han är en så otroligt fin och kännande människa. Men med svårigheter som ett nytt lagbygge innebär, samt att marknaden varit otroligt svag (kolla på Luleå och Brynäs tex och hur väl deras värvningar till deras befintliga goda grundtrupp slagit ut), så måste man nog väga in en hel del när man berömmer honom.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Zäta75: Exakt! Håller tummarna för att 7-åringen håller sig frisk så att vi kan åka ner på lördag för skön hockey och lite merch. Fostran pågår…
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
RunarUp: Ja, man ska inte missa den där spurten mot mål då han ser att det kommer uppstå ett farligt läge, sen den där mikroskopiska knuffen i ryggen på försvararen som gör att han får övertaget i duellen. En riktig måltjuv!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Såg i hv forum att dom vill att han ska skicka iväg Challe, då han verkar bara gå omkring och se förvirrad ut.😂

Det kommer juh aldrig hända är juh hans polare.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
Knass: Nej jag menar att Lundin kanske mer bör ha en producerande roll i ett HA-lag. Och nåt sånt vill vi ju inte vara...
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
eliassjo : 6.39 minuter.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
någon som vet hur mycket istid palola fick igår?
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
RunarUp: klockren analys! Och Palola kommer inte att bli någon som driver spelet, men han visade igår vad han är bra på. Och fortsätter han med att producera en poäng per match så är då jag jäkligt nöjd! Och när det gäller Nubben så tror jag att tiden har sprungit ifrån honom. Det är en helt annan grej att vara sportchef idag mot för 20 år sedan!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
UbbeNils: Precis. For helvidde, ge våra nya spelare en chans.
Hur många bipolära här inne sågade inte Rindell en bra bit under fotknölarna i början?
Svar: Ganska många.

Jag tror att Rindell kan bli en av SHL:s absoluta stjärnbackar nästa säsong, om han inte redan är på väg dit. En modern, superrörlig tvåvägsback med välutvecklat spelsinne.

Palola gjorde inte mycket väsen av sig i går, men målet som ser väldigt enkelt ut, var en uppvisning av klass, rutin och näsa för mål.
Kolla igen om ni missade det.
Följ Olli vid spelvändningen vid offensiva blå. Maxåkningen mot mål när Erixon flippar pucken till Lander och den lilla knuffen på Andrae som gör att han kommer ur balans och inte kan bryta passningen. Den lilla detaljen är så jävla smart och sätter oss i förarsätet i matchen.

Med detta sagt är jag inte säker på att Palola kommer att göra succé, men några mål och smart tvåvägsspel är jag övertygad att vi kommer få av honom.

Och som alla härinne ofta påpekar så har Kapanens första säsong varit en uppvisning i fingertoppskänsla. Fortsätter han att ha samma utväxling på sina nyförvärv framöver kommer vi bli en klubb att räkna med kommande säsonger.

Kiitos, Kimmo!
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
kulltorp: Det är allmänt känt att Nubben gärna blir bekväm och ep-scoutar om han får chansen. När han har pengar värvar han ungefär som en 12-årig mikenomad på skolrasterna när man valde vilka spelare man var i landbandylaget. Det är också så att Nubbens nivå är att ta lag till SHL. Max. När sedan nästa steg krävs, att etablera sig och sikta mot slutspel och medaljer, då har han mkt begränsade kunskaper och erfarenheter
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
mikenomad: Ja, med all heder åt Nubbens jobb med oss, jag önskar han all lycka och välgång.
Nu kommer han förmodligen ryka från HV oavsett hur kvalet går.
Hans gloria har verkligen åkt på sneddan, igen. Mycket märkliga värvningar till HV och Nubben får ju ta stort ansvar för kräftgången i år. Pengar har han haft så det räcker.

Tror tyvärr att Nubbens dagar som sportchef lider mot sitt slut.

Kapanen känns ju tex oerhört mycket proffsigare och bättre, so far.
Låst ämne

Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
TD: Palola måste förstås få lite mer träningar så han kommer in i liret. Igår var det inte många rätt, förutom målet då :)
Låst ämne

« · 2459112 · »