1150x200-051a7674-5bbf-491a-93fe-5680d7648151.jpeg

Timrå IK

578014 inlägg · 6216 ämnen

Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28

2433023 · » Till forumet


Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Samt Niku måste hit inför nästa säsong. Han är alldeles för bra för JYP och Liiga rent generellt.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: Ja ta en trippel Explorer 🥳
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Kebab_House: jag tar en piri piri rulle med stark sås, tack.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: Det var ett jävla massa gnäll från dina sida
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Tyckte matchen igår var väl utförd förutom alla dessa utvisningar. Jag tyckte det var odisciplin blandat med att domarna spelade på matchen inför 3e perioden. Nu har dom 50.000kr på kontot iallafall.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: "Utvecklingsspelare" kan ju vara etablerade spelare i svenska mått mätt. Typ Frödén, Ryfors, Juolevi. Tog bara dom där som exempel. Alla dessa är ju kontraktslösa nästa år. Jag vet inte, men jag tror inte vissa organisationer vill låta sina "talanger" sitta på arslet 5 månader utan matcher. Det kanske t om finns en chans att vissa t om frigörs från kontraktet för att göra plats för andra spelare och så vidare.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Zäta75: Statistiken för blockade skott var ju ganska skev i förhållande till spelövertag och avlossade skott i Växsjös favör. Kommer inte ihåg exakt vad det slutade på men skevt var det och det kändes ända in i tv-soffan, våra skott utifrån gick sällan igenom o Växsjös puckar hittade åtminstone förbi första blocket enkelt allt som oftast.
Nåväl, beror det på att våra backar är dåliga på att hitta igenom med skott eller på att Växsjös forwards var snabbt "i ansiktet" på våra backar?
Likaså att Växsjö då får igenom många skott, beror det på att deras backar är rörliga och skicliga eller att våra forwards är seeeega på att komma ivägen för skott?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
kulltorp: var väl ingen värmning egentligen klubblös och kostar inte mycket en breddspelare men skridskoåkning sitter kvar sen senast
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
snushane: håller med om att backsidan är svag och att Svensson ser trött ut men annars tycker jag vi hade ett rätt bra spel mot Växjö förutom första 10 och alla boxplay. Tyckte vi störde dom högt och vann många puckar, vi hade bitvis tryck på dom i deras zon så jag håller inte riktigt med om att vi saknar grundspel. Sen ballar ju hela matchen ur när domarna lägger sig i och ska påverka slutresultatet. Den lilla eventuella agg jag känner över vårt egna lags prestation är en piss i havet jämfört med vad jag känner för domare Claesson. Om han behövde en njure och jag hade 20 st i kylen så skulle han bli utan.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: jamen vi har ju fan inte haft ett grundspel på 5 matcher, att vi vann mot Leksand senast var ju bara ren skär bonnröta. Finns ingen grund alls i spelet just nu. Som bortblåst.! Och det sitter i skallen på spelarna, kanske har det gått för bra. Nåt med inställningen har det med att göra. Och sen har vi ett backspel som är ett jävla skämt just nu. Dom tar ju inte ens i, Per Svensson på tre år känns som en käftsmäll som han spelar just nu🖕
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
DenRöda: tycker vi tagit in tillräckligt med ”utvecklingsspelare”. Finns pengar så borde man värva en etablerad stjärnback.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
JohnnyHockey: Finland, Schweiz och AHL om det är någon på utvecklingslistan.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
DenRöda: lån från shl klubb? Känns långsökt ändå. De kommer ju inte va klart flera veckor i förväg vilka som hamnar i ingenmansland
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Zäta75: Det ska finnas pengar till en toppspelare iallafall. Jag tror man vill avvakta för att se status på klubbar som ej tar sig till slutspel. Det hade varit väldigt lämpligt med ett lån i några månader.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
SMÅLAND: Jag håller dig i handen. Ove är här. Vi kan förlora mot sur-Jämtarna. Jag är inte säker.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Forwards måste täcka eller jaga i egen zon

Backarna MÅSTE rensa framför mål
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
DenRöda: Jag vill ha en ny backvärvning innan deadline i februari. Vi borde ha råd att skriva med någon i några månader med tanke på att vi haft mer folk än beräknat på hemmamatcherna och jag tror att det kommer att fortsätta så sålänge vi är med i övre delen av tabellen. Dessutom finns pengar från Blomqvist så nog borde vi ha råd med en bra back. I värsta fall får vi köra en insamling. Tror att det krävs för att vi ska kunna utmana i ett slutspel.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Ha precis vakna i hemmabaren efter rase i Lakedoom igår!
Sjukt besviken att vi int kunn få mä oss poäng!
Att fall ihop som ett korthus likt Lule i Gavlerinken!
Nä….
Ja ä rädd inför morgondagen i Sydkraft Arena!
Malmoe ä int å leka mä…
Dä gäll att int underskatta!!
Då går dä åt helvete!!!
För övrigt gratulerar ja Modoliderna redan nu till rekorde i antal skalper i rad!💪🥳
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: Jag är helt enig i backfrågan. Det behövs inte offensiva poängbackar när man har en av seriens bästa forwards. Rindell är en back som ska ha max 10min just nu. Varför inte bara fördela tiden där med Edfeldt. Den senare är bättre defensivt.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: Håller med dig. Eronen försökte igår med några skott i bra lägen men de gick inte igenom eller blev lätta för målvakten att ta. Vi måste fortsätta att skjuta från blå anser jag. Annars blir vi för lättlästa och risken är att vi bara spelar runt och inte får några skott på mål.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
falconuggla: Jag är sjukt besviken att vi inte tar kampen igår. Det kändes som vi hade en bra chans att vinna när vi ledde med 3-1 och 3-2. Sjukt besviken att de får fem mot 3 i 1.5 minut och gör mål och framförallt att vi inte tar kampen framför mål sedan 2 ggr i rad dessutom! De får två lätta mål på samma sätt och avgör matchen. Detta får inte hända igen!

Nu kräver alla 3p hemma imorgon mot Malmö men det blir nog inte så lätt. Malmö vann igår och vi har inte varit bra hemma. När vann vi hemma senast egentligen? Måste kolla i listorna.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: Klipp navelsträngen. Boyce måste få flytta hemifrån.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
DenRöda: även om boyce står där och det är en uppsida med honom så har han ju andra svagheter tyvärr. Men sen har vi inte den typen av producerande forwards som gör grovjobbet heller. Walli får inte chansen. Förstalinan har inte den rollen. Alvarez kan ju stå framför kassen men han spelar ju hockey med en pizzaspade så han kommer inte producera en massa poäng. Hartmann borde axla den rollen men han gör det inte.

Lite av den anledningen ställer jag mig frågande till att man värvar offensiva backar också, vi har inte laget som söker backskott ändå, Dahlén och co ska spela runt pucken och ta avslut själva. Kolla på Växjö, gör dom 3/5 mål mot oss från blå? Bästa poänggörare i Växjö är en back. Samma i Skellefteå. Man involverar försvaret på ett annat sätt. Tycker Timrå endera ska värva defensiva backar och fortsätta med den spelidé man har eller så värvar man tvåvägsbackar och försöker sprida ut poängproduktionen på fler linor genom att söka fler avslut från blå.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Personligen börjar jag gärna uppsnacket infor imorgon, första hemmamatchen på flera veckor ju, taggad!

Tre faktorer avgjorde igår, grabbarna kämpade inte tillräckligt, tog idiotiska jävla beslut (Eronens fasthållning, Svenssons stöt i mittzon), och domarna var katastrof. Ja, jag skyller delvis på domarna. Tvåan EA åkte på var bland det billigaste jag sett och det lade grund för vändningen. Däremot när Lundin får ryggraden omplacerad av en Växjöspelare så ser domaren ingenting helt plötsligt. Är så otroligt döless på domarnivån i SHL, som säkerligen färgar min allmänna syn på snöflingorna också, så klart.

Kul att se att polletten trillat ner angående vart Dahlén ska stå i PP dock!

Det är mer livat på en Söndagsbön än i Vida Arena under mellandagarna, patetiskt.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
falconuggla: Nä och det beror helt på vad man har för formation i PP. Båda målen av Dahlén är exakt den formation jag ville se. Hartmann är en av de skickligaste spelarna i serien vid PP. Anledningen är att han läser av spelet väl och låser klubbor vid eventuella pass över slottet. Precis som det ska vara. Utnyttja kvaliteterna vi redan har.

Men jag förstår dig helt. Vi måste skita ner oss mer i kontoret.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
DenRöda: Lika med vårat PP att det inte finns nån som skymmer målvakten. Hartmann en bit upp i slotten och Lander bakom förlängd, då hjälper det inte om vi får skott på mål för målvakten ser pucken hela vägen. När vi spelar BP står det minst 2 Växjöspelare framför JJ som är helt chanslös. Vi är för "bekväma" för att ta smällarna man riskerar framför målet, tyvärr..
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Labban: Allt handlar inte om Didde nej. Men 18-20min av matchen av ren Didde handlar det om. Ingen vågar komma in framför våran målvakt när Didde är på isen. Har sagt det 5 gånger tidigare.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: Precis som när vi spelar PP så kommer motståndarnas Forwards och ställer sig för skott från blå. Vi gjorde aldrig det. Ingen vågade. Boyce vågar men han får inte spela
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Ja vad har hänt egentligen med vårat försvarsspel. Det som sett så bra ut när vi för en tid hade bäst målskillnad i hela serien. Trodde Ante satt det dära en gång för alla. För allt kan väl inte handla om Didde, eller?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Kebab_House: ja vi kan ge honom ca 70 matcher, han har ju fått ett tvåårskontrakt.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
snushane: det är nog många som inte hittar sitt ”grundspel” när man möter Växjö och dom får spela så mycket PP. Psykologiskt tungt att Växjö får två enkla mål på enkla dragskott från blå efter ställning 3-3 men vi har ju stora problem på backsidan. Offensivt gör vi ju en riktigt bra match men jag tycker det känns logiskt att det blir så här när backsidan håller låg klass.

Tror vi får finna oss i att torska mot Färjestad, Växjö och Skellefteå. Kapanen värvar för att hålla oss undan kval, inte för att gå till nån semifinal.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
snushane:

Mycket värt att vinna matcher, där man inte imponerat spelmässigt (mot Leksand). Gårdagens insats kan dessutom ses som ett fall framåt jämfört med tidigare matcher mot Växjö. Vi gjorde i alla fall mål och hade ledningen. Så alldeles nattsvart är det ändå inte - än…
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
söder över: kanske dags att se över coachingen, inte lätt att spela 3:e/4:e i Timrå kontra andra lag då Ante coachar sönder laget
Men
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Kebab_House: jag undrar vart vårt grundspel tagit vägen? Sen är det alldeles för många som inte verkar vilja ta ansvar på banan. Det där lilla extra verkar som bortblåst. Nån jävla mättnad som krypit in i laget. Och det är Antes förbannade ansvar att se till att spelarna ger allt i marcherna. Och sen det här jävla försvaret. Per såsen Svensson står som en jävla stenstod, hänger inte alls med nu då tempot skruvats upp i SHL. Och det gäller inte bara honom. Lundin är en annan.! Jaa, det finns flera som verkat tappat det totalt. Att vi vann förra matchen sätter jag inget värde i, det var mest ren jävla tur. Vi hade inget spel över banan i den matchen heller. Nää, nu får dom fan rannsaka sig laget och börja spela hockey igen.
Nästan så jag saknar Didde 🤔
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: Ge rindell lite tid för fan han har spelat 2 matcher lugna dig
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Rip Kirby: Hela tredjekedjan kör ju fast. Hade hoppats på mycket mer från dem och att kanske Pääjärvi skulle bidra med lite påhittighet och ta sig förvi motståndarna som man kanske minns honom från förr då han var som en hal ål i offensiven. Dock ser man ingenting av det utan det körs oftast fast som sagt. Detsamma gäller ju dock även Hartmann och även EA. Vet inte riktigt vad deras problem är om de inte klarar av tempot eller vad som är pudelns kärna.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
kulltorp: Stämmer bra. Vilket jag försökte belysa med den extremt korta tid #91faktiskt lyckas med sitt mission. Oftast är det ju mission failiure för hans del. Men, han lyckas dock ibland. Men det är förstås på tok för sällan för att det ska ge laget något större grepp/chans att kötta fast våra motståndare i egen zon med mjölksyra långt upp i tolvfingertarmen. Jag tycker att man kan begära mycket mer av en rollspelare med just den uppgiften.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
söder över: det bästa, och egentligen enda som var bra, med denna Hockeykväll var att dom andra matcherna föll väl ut så att vi egentligen inte tappade några poäng mot lag under oss.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Efter en heldag i trafiken så såg jag matchen i efterhand med.

Jag reflekterar som följer:

Någon såg denna match som en av de säkraste nollpoängs tillställningarna i år.

Jag höll med på förhand.

Sedan sprattlade man till.

Kvällens absoluta höjdpunkt är Landers intervju efter matchen!

Han säger exakt vad det handlar om.

Växjö är bra! Dom leder nu serien.
Tror Erixon att han matchar någon av spelarna i Växjö?
Tror Stenqvist att han kan åka snabbare än någon motståndare?

Vart fan tog den typen av insikt vägen inför tredje?

Optimalt med 5-3 i början av tredje?
Nä…

Men knyt nävjävlarna och kriga!!! Ni representerar Timrå IK!

Jaja…

Tim Erixon slår i botten hårt ikväll till skillnad mot E Pettersson som gör en av sina bästa.

Lyytinen visar känslor och tänder till!
Stenqvist är en jättemes som torskar varenda jävla duell på isen.. hur kan man göra en så kass match och ändå få spela!

Svensson under isen igen med felpass och mjuka dueller.
Knätacklingen var dessutom sjukt onödig! Juniorbeteende i bästa fall!

Eronen plus minus noll men mjuk och liten i närkamper.

Rindell inte vän med pucken. Alltså på en sjuk nivå!
Han försöker involvera sig i spelet och det ska han ha cred för men fan det ville sig verkligen inte alls!

När fjomp IK kommer ut till tredje och bestämmer sig för att kissa på JJ framför eget mål så undrar jag verkligen som någon här var inne på, vad gör Pääjärvi på isen?

Och Boyce på bänken?

När det krävs högre intensitet i duellerna sitter han utvilad på bänken och Pääjärvi glider omkring för högt eller för lågt i varenda situation…

Walli? Vart tog fart och fysik vägen?

Lundin? Det här var antagligen hans sämsta match i år!

Han visar vilja men klassen höll inte HA standard idag.


Halva första och merparten av 2a är godkänd!

Inledningen och tredje perioden är pisskasst!

Jag tycker att Ante har svårt att åstadkomma förändringar av matchbilder.

Det ska till utvisningar eller annat yttre.

Den här matchen var återigen av den karaktären att en 3-4e lina kunde checkat hårt och surrat duktigt med skit på isen för att få Växjö ur gängorna.

Men det bara rullar på och duellerna är mesiga genom hela matchen…

Det blir blekt till slut och Växjö får defilera.

Rörelsen på Växjös frw är något för Molinder och grabbarna att kika på!

Mycket fina bågar kring alla linjer ger oftast bra uppspels möjligheter till spelare med yta och fart.

Jaja! Nytt bottennapp! Snart ny chans att lira hem poäng!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: Närå du har inte fel men dom bästa i liiga får vi inte lös men jag har fortfarande förtroende för kapaanen han kommer att hitta på någe bra!!🇺🇿🇺🇿
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
SMÅLAND: Jag bor ju i Paris sedan 3 månader. Kan ta tåget till Grenoble och frågar Janne om han är sugen på att komma tebaks ;)
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Edfeldt har hittills varit bättre än Rindell. Jag vet. 2 matcher har han spelat, men herregud vad han tappar puck.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Pinaceae: 🤣🤣🤣
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Villervalla:
"nästan som det var med Nordamerikaner på 80-talet."


Nästan som det är med Björklöven i Americanos.
FTFY
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Ja tro tillomä Jalle platsa i bakkuppsättningen i år!!
Hann visste va mann använnd klubba tä!!
Nackka framför måle!!
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Är man rädd för att ställa sig framför målvakten och skymma?
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Olle: Samma som min tanke, se på Lööke, riktigt bra i Liiga, var inte lysande ifjol däremot när han var i HA. Därför jag inte förstår vurmen för finska spelare som företeelse i denna bok, nästan som det var med Nordamerikaner på 80-talet.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Villervalla: Nationalitet tycker jag är mindre viktigt, det är Liiga som värvningsgrund jag opponerar mig emot. Känns som en liga allsvenskan främst värvar ifrån. Jag kan ha fel.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Karlsson74: Såg matchen i efterhand, reflektioner:
+ Spräckt nolla på Lakers.
+ Pp-mål igen efter lite pp-torka.
+ JJ, kunde slutat 9-4 i kväll utan honom.
+ Landers intervju efter matchen.
- Typ allt annat om man får vara lite hård
- Boxplay. Ok dom är riktigt bra i pp men det känns som det kunnat bli 3-4 mål till i baken i den spelformen.
- Lakers(som Skelet o Färjesta) ett nummer för stora, så är det bara.
- Vi var klasser sämre att blocka/täcka skott. Fast dom hade stort spel och skottövertag så nlockade vi mindre skott...
- Det kuggar inte i, varken defensivt eller offensivt. Vi blir fastcheckade mest hela tiden och dom spelade sig enkelt ur vår chevking större delen av matchen. Om det berodde på att dom har en bättre sprlstrategi är skickliga med puck eller snabbare på grillor vet jag inte. Men det som blir tydligt för en TV-tittare är att vi ser väldigt långsamma ut både vad gäller forwards och backar i en sån här match.
Låst ämne

Sv: Växjö Lakers - Timrå IK 2022-12-28
Labban: Kontrakt går att lösa, nu när vi har en aktiv sportchef. Nämnda spelare kan ju inte vara speciellt nöjda med sin utveckling heller. Kan tänka mig att Hartmann tex skulle passa bättre i Oskarshamns flänghockey.
Låst ämne

2433023 · »