Historik
Föregående · 8 · Nästa
Timrå IK > Sv: Silly Season 2023-2024
DenRöda: Snabba puckar av Kinnvall att bestämma sig för Timrå 1 vecka efter att ha degraderats med sin moderklubb-ish
+ 4
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Verkar bara vara Emil Forsberg som ska ut och flyga imorgon. Snålar man in på flyg en sån här viktig match?
+ 2
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Med tanke på hur hockeygudarna ändå har varit på vår sida den här säsongen så hade det varit helt otroligt om vi skulle lyckas vinna imorgon och även få Frölunda i en semi, som vi har 4-0 mot den här säsongen PLUS att det blir hemmaplansfördel isåfall (om Luleå vinner). Kan ha jinxat allting nu med då talar det ju nästan för att det kan bli en final också..
+ 3
Timrå IK > Sv: Slutspel 2023
Har småskrattat när jag läst journalister som säger att Timrå ska vara nöjda inför kvartsfinalserien men tycker mig nu ändå se att dom verkar vara lite mätta och inte verkar brinna för det till 100%
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
DenRöda: Lite kluven till OJ som center.. Kanske att EP kan lira där istället? Tycker han kommer mer till sin rätt som center
J.Dahlén - A.Lander - S.Hartmann
P.Mieho - E.Pettersson - A.Wedin
O.Johansson - R.Hanzl - F.Hållander
M.Pääjärvi - E.Andersson - E.Walli-Walterholm
D.Värmhed
J.Boyce
En jäkla bredd!
J.Dahlén - A.Lander - S.Hartmann
P.Mieho - E.Pettersson - A.Wedin
O.Johansson - R.Hanzl - F.Hållander
M.Pääjärvi - E.Andersson - E.Walli-Walterholm
D.Värmhed
J.Boyce
En jäkla bredd!
+ 1
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Vi var långt in i grundserien en av klubbarna som släppte in minst mål bakåt och vi har tagit oss hela vägen till kvartsfinal utan att offensiven på något sätt har imponerat, så något rätt tror jag ändå backarna har gjort. Varken Eronen eller Stenqvist ser jag som något jättetapp, båda blandar och ger väldigt mycket, Eronen har en hög högstanivå men kommer för sällan upp i den, ingen av Bernhardt/Forsmark kan dock mäta sig med Eronen när han är som bäst, men uppsidan i båda är ju enorm. Lägg därtill att Ero verkar vilja ha en rejäl löneökning så tycker jag man gör helt rätt i att släppa honom. Wedin får väl ses som ett nyförvärv, både han och Hållander är ju högklassiga spelare på den här nivån. Så i det stora hela kommer vi nog kanske inte ha en bättre trupp på pappret nästa säsong men förhoppningsvis ett bättre lag på isen där O.Johansson, S.Forsmark, D.Bernhardt, F.Hållander
D.Värmhed mfl kommer fortsätta ta kliv. Känns bättre att ha dom på kontrakt än Palola, Alvarez, Stenqvist osv
D.Värmhed mfl kommer fortsätta ta kliv. Känns bättre att ha dom på kontrakt än Palola, Alvarez, Stenqvist osv
+ 10
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Måste säga att Juel, Bernhardt och Hållander är ruggigt starka nyförvärv inför nästa säsong av Kapanen. Juel har varit landslagsmässig efter nyår, säga vad man vill om Bernhardts defensiv osv men 95p på två säsonger som back är respekt, och Hållander är på gränsen till en NHL-spelare
+ 14
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Oliver Johansson lirar med TIK J20 idag, första matchen tillbaka från skada
+ 12
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Sputnik: Vi har ju en i princip full trupp redan. Är enligt mig en center för tredjekedjan som fattas (om inte tanken är att någon av Värmhed/Andersson/Johansson är tänkt att ta den?)
J.Dahlén - A.Lander - F.Hållander
E.Pettersson - R.Hanzl - A.Wedin
P.Mieho - NY - S.Hartmann
M.Pääjärvi - E.Andersson - E.Walli-Walterholm
J.Boyce
D.Värmhed
O.Johansson
J.Dahlén - A.Lander - F.Hållander
E.Pettersson - R.Hanzl - A.Wedin
P.Mieho - NY - S.Hartmann
M.Pääjärvi - E.Andersson - E.Walli-Walterholm
J.Boyce
D.Värmhed
O.Johansson
+ 2
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Bragd-Birger: Oskarshamn kan väl vinna va så länge Frölunda torskar? Vi har ju några plusmål på FHC
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2023-03-07
Tycker det ser bedrövligt ut.. Knappt ett pass på bladet
Timrå IK > Sv: IK Oskarshamn - Timrå IK 2023-03-04
Vi har fortfarande bra chans på kvartsfinal eftersom OIK-Frölunda möts på tisdag
+ 3
Timrå IK > Sv: Linköping HC - Timrå IK 2023-03-02
FÖRSTÅR MIG verkligen inte på dom som rasar över målvaktsvalet. JJ har varit strålande hela säsongen, utan tvekan våran bästa spelare och en av SHLs bästa målvakter. Klart att han ska stå nu när han har fått vila en match och vi har häng på en kvartsfinalplats. Folk verkar ha tappat det helt efter det som hände mot Malmö
+ 11
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Hur jag hoppas att Timrå ser ut 2023/24
J Johansson (T.Juel)
J.Dahlén - A.Lander - F.Hållander
T.Erixon - A.Rindell
E.Pettersson - R.Hanzl - A.Wedin
J.Lyytinen - E.Eronen
V.Lodin - NY - S.Hartmann
D.Strömberg - NY
M.Pääjärvi - E.Andersson - E.Walli-Walterholm
Extra:
P.Mieho
J.Boyce
P.Svensson
D.Bernhardt
Låna ut:
D.Värmhed
O.Johansson
En stabil tredjecenter in och en back som kan logga 20 min/match är något jag tycker har saknats i år
J Johansson (T.Juel)
J.Dahlén - A.Lander - F.Hållander
T.Erixon - A.Rindell
E.Pettersson - R.Hanzl - A.Wedin
J.Lyytinen - E.Eronen
V.Lodin - NY - S.Hartmann
D.Strömberg - NY
M.Pääjärvi - E.Andersson - E.Walli-Walterholm
Extra:
P.Mieho
J.Boyce
P.Svensson
D.Bernhardt
Låna ut:
D.Värmhed
O.Johansson
En stabil tredjecenter in och en back som kan logga 20 min/match är något jag tycker har saknats i år
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-02-23
Att Dahlén fick en abuse för att han drämde av klubban i stolpen😂Får man inte visa känslor längre?
+ 3
Timrå IK > Sv: Timrå IK - Skellefteå AIK 2023-02-23
Bara LHC vänder så ser resultaten ut att gå våran väg iallafall..
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Tim Juels tre senaste matcher: 2 insläppta och 124 räddningar, ett snitt på 41 räddningar per match det. Bra fingertoppskänsla av Kapanen att han lyckades signa Juel innan den formtoppen. Fortsätter han spela på detta sätt så kan vi mycket väl sitta på SHLs bästa målvaktspar nästa säsong
+ 6
Timrå IK > Sv: Örebro HK - Timrå IK 2023-02-16
Vår bästa offensiva back agerar utfyllnad i fjärde och får fyra byten i första perioden..
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Synct: Haha det går inte ihop! Walli i första är ju hyfsat välförtjänt dock. EP som center tror jag funkar mycket bättre än att han går som vinge, blir mer involverad i spelet. Men att man som SHL-lag åker ner med 12 forwards är ju för dåligt, J18/J20 har ju inga matcher vad jag vet
+ 4
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Karlsson74: Är väl veckan därpå vi kanske börjar bli i behov av en backup-målvakt. JJ lär ju stå alla veckans matcher iallafall, sen kanske det är dags att han får vila en match. Så ingen superstress, huvudsaken det blir rätt :-)
+ 3
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
Att Rautio för det första landar ett kontrakt i Schweiziska högstadivisionen är sjukt i sig. Men att det också är en klubb som redan har tre målvakter på kontrakt gör det ännu mer orimligt? Ville han inte spela eller vad är grejen?
+ 5
Timrå IK > Sv: Apropå nånting...
falconuggla: Definitivt bättre än Rautio och hade känts mycket tryggare med Karhunen. Ville inte Rautio utomlands redan nu?
Timrå IK > Sv: Timrå IK - HV71 2023-02-02
Woody Jokinen: Vore rent av idiotiskt att spela Boyce högre upp i kedjehierarkin bara för att han slår rekordet. Är ju ändå poäng det spelas om och han är en begränsad hockeyspelare
+ 7
Timrå IK > Sv: HV71 - Timrå IK 2023-01-31
{9829}: Halloran som redan gjort klart med ny klubb till nästa säsong för övrigt. Tappara i Finland
+ 6
Föregående · 8 · Nästa


