Skarin

5463 inlägg · 26185 besökare

Historik

· 48 ·
Timrå IK > Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
friskan: Hihihi :) Flosklar är faktiskt kul. Enkel men fin humor ;)

Timrå IK > Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Per HApps: Men det funkar ju för Brünäs...hihihi ;) Som för övrigt varit väldigt nära att åka ur elitserien.

Men det är väl dem som sitter framför TV-soffan när det är matcher som styr........eller nåt.

Timrå IK > Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Nja.

Från programledare till panel kändes diskussionen som ännu mer uddlös än själva laget just nu. Det var ingen som kom någonstans i "tugget".
Själv tittade jag mest ner när Ewa pratade.

Skönt iaf att det inte blev något prat om namninsamlingen (och dess fantastiska argument) där vem som helst får skriva på. I synnerhet alla Timrå IK-hatare runtom i detta land.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Frella: Jo, på ett A4-papper iaf. Synd att den bästa är borta som vanligt.
Men vi är nog mest iskall överallt nu.......typ. Kanske saknas det centrar? Ja, åtminstone en.......en förstecenter.

Va fan, blir det inte 4-1 till oss?

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Frella: Äh, det är väl inte så viktigt med centrar. Vi har ju bra ytterforwards.
Eller förresten, jag ändrar mig nog. Centrarna ska ju hålla ihop kedjan, vara länken mellan anfall och försvar, bygga upp pp och ett bra anfallsspel, vara duktiga att teka osv, osv.
Det är viktigt med bra centrar.

Timrå IK > Sv: Timrå IK - Brynäs 2008-10-23
Ambroo: I det läge vi är och om Backlund skulle gå sönder känns det väl som att Petter Söderström kanske inte är rätt man att "rädda" ett bottenlag i elitserien. Hirsch kan nog sprattla till och göra en fantommatch. Det här var nog ett måste och det här var säkert den bästa som det gick att få tag på.

Timrå IK > Sv: Jonte Hedström
Olle: Gustafsson åkte på hjärnskakning men kan kanske vara tillbaka i morgon.

I övrigt köper jag avstängningen fullt ut. Det var inte särskilt snyggt. Men på det sätt sådant här hanteras i disciplinnämnden är många gånger bedrövligt.
Men det visste vi ju sedan tidigare. Det är väl snurrigt folk som är med där.

Timrå IK > Sv: Magnus Åkerlund
Blizzard: Hahaha, lysande sickan :)

Timrå IK > Sv: Magnus Åkerlund
JimmyH: Nu på slutet har herr Backlund svajat för mycket, den saken är säker. Framtill DIF-matchen såg det bra ut. Han var bra även den matchen i och för sig, förutom Figrens matchavgörande mål som han släpper på tok för enkelt. Nu är det lite av upp till bevis. Så är det ju faktiskt. I det här läget måste vi ha en målvakt som kliver fram och vinner matcher åt oss. Alla målvakter gör ju tokräddningar. Det måste Backe göra nu. Under Frölundas svåra period (perioden är väl inte slut än) har Honken hållit nere siffrorna med tanke på deras usla försvarsspel.
Jonas Gustavsson svarade för matchavgörande räddningar i kvällens match mot Frölunda, likaså Honken. Åkerlund har spelat riktigt bra och svarat för idioträddningar men framförallt hållit tätt. Nu är det dags att Backe kliver fram och räddar oss, samtidigt som försvarsspelet måste bli mycket bättre så klart. Det måste rensas framför mål och pucken måste ut ur zon till varje pris. Varför inte icing? Backe har ju lämnats ensam för ofta. Framförallt i början av säsongen, men då gjordes det ju mycket mål framåt istället. Men så bra som Åke var under hans 2,5 match har inte Backe varit hittills denna säsong. Nu får det inte ramla in puckar och han måste vara alert som aldrig förr. Nu kommer det inte göra det heller på torsdag eftersom jag tippar..........

TIK - BIF 4-1. Micke Lind gör Brynäs mål.

Matchtips > Sv: Extramatcher 21/10
Frölunda - Färjestad 4-2
HV71 - Djurgården 4-2

Timrå IK > Sv: Svarta fanor och talande tystnad
Per HApps: Jag tycker inte det är konstigt att spelarna går ut ibland. Inte minst efter en lördagsmatch när det är ett litet "uppehåll" framtill på torsdag. Det som däremot suger är ju om spelarna gör bort sig och att det blir skandaler. Det brukar det inte bli. Det man kan tycka är svagt och pinsamt är att man som spelare kan gå ut i vimlet när tabelläget är som det är. Det har ju gått åt helvete under en lång tid nu, då tycker man väl kanske att spelarna borde stanna hemma och inte synas så mycket.

Det är inte första gången spelarna går ut, inte minst när det är match igen i slutet av nästa vecka. Jag ser inte så mycket fel i det om dom sköter sig. Dock så är ju läget som det är nu. Vi ligger i botten och då borde det som sagt vara bättre att vara hemma. Att bli totalt förnedrade av nykomlingen Rögle borde väl tala sitt tydliga språk. Vi stannar hemma, vi spelar lite tv-spel istället.......typ.

Timrå IK > Sv: Nåt måste hända
Per HApps: Inga kommentarer. Jag tror det blir bäst så ;)

Timrå IK > Sv: Nåt måste hända
Per HApps: Det är klart att det var en schism när det gäller Nubben. Det har jag ju alltid sagt ;) Att inte fler har förstått det är för mig en gåta.

Det är ingen dans på rosor det här inte.

Skönt att det är ett litet "uppehåll" i alla fall.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Det är väl inte så mycket som är upp-tempo just nu. Därför skickar jag en länk.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
JimmyH: Jaså kan Backe ramla ner på fjärde plats på Ardis-listan? Det var som tusan. Krizan ramlar väl ner till sjunde...

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
JimmyH: Jo då. Framtill matchen mot DIF var Backe bra. Bättre än ifjol trots alla insläppta mål. Du blev glad när jag sa det, men jag menade det. Han var väl bra mot DIF också, trots det billiga målet som du blundade för som gjorde att matchen gled ur händerna på oss. Men, men. Du slingrar dig. Det gör kanske jag också.

Alltså, framtill DIF-matchen (på ett ungefär) så tycker jag Backe gått framåt. Men även just då tycker jag ju inte att han är en topp 3 målis. Nej, nej. Nu verkar det som att det börjar bli som vanligt igen. Det skrev jag också. Det blev nog lite för mkt för dig i ditt Backe-älskande.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Skarin: Förtydligande: "Jag hade tyckt synd om honom (Åkerlund) både inför och efter matchen iaf".

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
JimmyH: Jag diskuterade också matchen. Att släppa in första målet så där tillhör väl i allra högsta grad matchen. Inte minst eftersom vi spelade bra framtill dess med bra intensitet och en hel del tacklingar. Men det svarade du inte på.
Men ok, sedan provocerade jag :) Men det var ju sant det jag skrev för bövelen. Det är det viktigaste i min värld i alla fall. Kan inte svara hur det är i din. Du erkänner ju sällan att du har fel. Att jag drog upp Ambroo var bara som en extra krydda i provocerandet eftersom du varit irriterad på honom tidigare. Det var ju dig jag menade. Men det förstod du nog.
Men du brukar provocera mig också. Men det är kanske en annan sak. Men fortsätt gärna. Då kontrar jag, det är ju bara roligt, :)

Men dina uppgifter om att Åke var skadad gör ju hela diskussionen mer annorlunda. Men ändå skrev du dina åsikter i valet av målvakt som 50/50. Det tycker jag fortfarande är pinsamt skrivet. Eller 50/50. Herregud, du tycker det var ett bra beslut att ställa Backe i mål ser jag nu. Härligt. Jag hade tyckt synd om honom både inför och efter matchen iaf. Inte du.

Men som sagt, nu när du fått uppgifter om att Åkerlund var skadad och att det var därför han inte vaktade buren då är det väl bara att lägga ner det här.

Att det kanske skulle bli så här var väl kanske inte så konstigt. Vi har problem på backsidan och vi saknar en duktig center. Dessutom har vi ingen topp 3 målvakt som vinner matcher åt oss. Men Åkerlund var iaf på väg dit.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
250kg kärlek: Jo, kris är det. Tycker du också det nu?

JimmyH är väldigt bra på att ta omvägar. I grund och botten tycker han som mig väldigt ofta. Jag tycker ofta som han också. Men han saknar ofta ödmjukhet och är orättvis i sin bedömning många gånger. Det gör att han blir sur på mig och avreagerar sig via sin blogg. Kul men barnsligt och igenomskinligt. Han gillar att härma också. Så har det varit länge nu. Sådant märker jag eftersom jag kan honom utantill. Det gör mig irriterad. Det är jobbigt. Dessutom vet jag att han avgudar Johan Backlund något enormt. Det har han gjort ända sedan han kom hit. Kanske är det för att han är så lik hans bror till utseendet. Han anser att Backe är topp 3 i elitserien och är kaxigt inställd till det. Det tycker inte jag. Han tycker också att Phillippe "släpp-in-vad-du-vill" De Rouville var en bra målvakt. Det tycker inte jag.

Dessutom har JimmyH och hans sambo Kattiz åkt med mig till matcherna under många år nu. Dit och hem. Vad det hör hit vet jag väl inte. Men det kanske hör hit ändå. Ödmjukhet och rättvisa är något som jag gillar skarpt. Ibland spricker bubblan.

I övrigt tycker jag väl inte att han analyserar så vidare bra. Snarare tvärtom många gånger. Men han verkar "äntligen" börja inse att Challe KANSKE inte är rätt man för dagens TIK och att denna klubb också har/har haft mycket negativt i sig bakom kulisserna osv, osv. Det är inte bara ros hela tiden. Det är lite nyström också, hehe. Det har han sällan velat se. Han är bra den gode Jimmy. Men han är lite väl sent ute med sina teorier.

Men det är inte slut än. Han skriver mig under "chock". Det är komiskt och gulligt av honom. Men för mig är det inte konstigt att Backe gör en sådan här insats. Det har hänt så många gånger förr. Men inte enligt Jimmy så klart. Han blev väl sur när jag tog upp Figrens billiga mål i ett SMS mot DIF när matchen var målmässigt jämn. Det blundade Jimmy för. Min chock var istället hur i *pip* Challe (en av Jimmys idoler) kunde ställa Backe i mål denna match. Men det förstod nog inte Jimmy att jag och alla andra ifrågasatte detta. Han tycker istället att det var rätt, eller ett 50/50-val som han uttrycker sig. Hmmmmmm. Det visar väl vad han kan egentligen. Enögdhet kallas det, men också tjurighet. Där har ni lite av det goda.

Hur många matchers avstängning får Jonte tror ni? Vad tror Jimmy? Jag hoppas på noll, men det bör väl bli ett par iaf, så som det såg ut.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Kerstin_k: Du behöver inte gå på måndag. Som TUR är är det inte match förrän på torsdag. Ska bli skönt att få vila lite ifrån denna bedrövelse.

Vila kan däremot inte styrelsen göra. Dom måste arbeta. Nu måste det hända något. Jag skäms.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Mackelito: Vi har Åke. Backe är väl alltid vaken?

Timrå IK > Sv: Timrå IK är på väg ur elitserien, tack vare.....
Springsteen: Inte till 99% kanske. Men han var en så kallad matchvinnarmålvakt. Han hade också dåliga kvällar, helt klart. Men det är klart man saknar Kapanen. Han hade dock ett stort minus i att han var skadad och sjuk lite för ofta.

Ditt namn fick mig osökt att tänka på The Boss. Jag tror jag ska se en konsert med honom nu, men det kan bli annat också.

Timrå IK > Sv: Timrå IK är på väg ur elitserien, tack vare.....
Raggaren Putte: Du har inte tänkt på att Kapanen var.....typ skadad lite här och lite där?

Timrå IK > Sv: Timrå IK är på väg ur elitserien, tack vare.....
Laken: Jaha, du tänkte så ;)

Timrå IK > Sv: Timrå IK är på väg ur elitserien, tack vare.....
Bigthelin: Kapanen hade kanske ont någonstans. Det hade han ju stup i kvarten.

Timrå IK > Sv: Timrå IK är på väg ur elitserien, tack vare.....
Per HApps: Hehe, ja precis.

Laken: Du glömde Charles mejl.

Timrå IK > Sv: Timrå IK är på väg ur elitserien, tack vare.....
Raggaren Putte: Att bäst målvakt för stunden ska stå måste vara det mest självklara för en tränare. Men tydligen inte för Charles.

Timrå IK > Sv: Timrå IK är på väg ur elitserien, tack vare.....
Laken: Vart Linkan är? Han och spelarna ska snart flyga hem till Sundsvall igen. Det lär inte vara karoeke-stämning på planet ;)

Timrå IK > Sv: Timrå IK är på väg ur elitserien, tack vare.....
Per HApps: Oj då. jag vet mycket. Men det där visste jag faktiskt inte om. Det förändrar hela den situationen.

Timrå IK > Sv: Timrå IK är på väg ur elitserien, tack vare.....
Raggaren Putte: Ja den jämförelsen är riktigt bra faktiskt.

MB: Klart det inte är förbestämt vem som ska stå i omgång X. Är det så är det ju än mer pinsamt. Men så är det inte.
Challe ville väl......ja, vad ville han egentligen.
Mjo, han har nog överlägset sämst räddningsprocent.

Timrå IK > Sv: Timrå IK är på väg ur elitserien, tack vare.....
Sitter här i min ensamhet och ju mer jag tänker på Challe och hans beslut om att sätta Backe i mål desto mer skrattretande blir det.
Även på förhand är det tjänstefel av Challe att byta målvakt till Backe. Det är så pinsamt.

Timrå IK > Sv: Timrå IK är på väg ur elitserien, tack vare.....
250kg kärlek: Ja, Magnus Nyström kanske använder pennan igen, vad vet man?

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Framtill Rögles 1-0 såg det ju faktiskt väldigt bra ut med hög intensitet och mycket tacklingar. Ända till att Backe kliver in i handlingarna. Han får ta på sig två mål vid ställningen 3-0 (d.v.s. avgjort).

Jag vill inte överdriva, trots att det är lördagkväll. Men nu är det kris. Fy fan!

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
RTS: Hahaha :) Förlåter du mig?

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
250kg kärlek: Tycker du har fel. Två mål får han ta på sig. Dessutom skulle Åke stått.

Vi orkar inte.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Ambroo: Absolut. Redan för 97 år sedan så sa jag att det här kommer aldrig att gå med en sådan här centeruppsättningen. Med Timo i laget och en riktig center (d.v.s. INTE Jonte) då ser det bra ut. Dessutom Styf och Lotvo och Åke i mål.

Nu är det inte så.

Sedan måste väl även du se att vi möter ett lag idag. Ett Rögle på bortaplan som kör sin grymt intensiva ishockey och täpper till i mittzon. Då blir det inte lätt. Det är bara lägga ner och jaga som gäller. Tyvärr har inte det heller gått.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
RTS: Dennis är bättre än Skogs iaf.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
250kg kärlek: Hehe, det står 3-0 och Backe får ta på sig två mål. Men det kanske inte du har sett. Du är en av få isf.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Foyn: Nej, behåll honom. Challe eller Jonte måste bort.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Ambroo: Det här kan vara Charles sista match, för gott.

Att man ställer en seg och bedrövlig Backe i mål, när Åke varit lysande och visat oss hur en matchvinnarmålvakt uppträder, då borde inte mkt tala för att Challe få vara kvar.

Jag ser inga alternativ. Jag behåller hellre Jonte (trots att han suger) än Challe.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Skarin: Precis som jag sa, det sa Challe nyss i TV. Men det han inte sa var att "vi dog av efter deras enkla och billiga mål".

Men, det är två perioder kvar.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Snacket efter första perioden blir så klart. Hur i helvete kan Charles ställa Backe i mål........NU!?????? Är Challe verkligen helt hundra? Det är tammefan skandal!

Det såg väldigt bra ut framtill Backe kliver in i handlingarna. Det var bra fart, mkt tacklingar. Sedan dog vi.

Två perioder kvar.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Enligt rapporter från Timrås värmning så spelar Robin Jonsson. Viktigt!
Då har vi åtminstone 6 backar att använda.

Nervositeten börjar sakta men säkert stiga. Kan bli en bira snart.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
jonmannen: Nja, varför blir det så känsligt när vissa vill sticka ut? Det är för lite sådant.
Och detta "kaxiga" uttalande är ju faktiskt sant. Det vet dom väl också om. Sveriges bästa hockeyklack. Självklart spelar akustiken i deras nya arena en stor roll också. Påminner om E-On ;)

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Sune: Jag förstår vad du menar. Men i det här fallet har dom varit bra länge. Väldigt länge.

Timrå IK > Sv: Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Sune: En grymt bra klack som sjunger nationalsången. Det är gåshud det.

Timrå IK > Rögle BK - Timrå IK 2008-10-18
Det här blir läckert. Vilken klack. Här snackar vi en sjätte utespelare.

Timrå IK > Sv: Magnus Åkerlund
JimmyH: Det borde du göra oftare tycker jag. Jag är inte mer annorlunda nu än "då" ;)

Detta är Backes tredje säsong i TIK. Det verkar som att det här kan bli hans bästa säsong, trots riktigt dålig räddningsprocent. Hans karriär i TIK ser ut att gå uppåt som målvakt, och det var väl ett av kraven jag hade på honom inför denna sesse men också så klart ett måste, inte minst för honom själv. Tarvainen, tack tack. Sedan tycker jag inte riktigt att han är topp 3 i elitserien, men kan mycket väl bli. Den diskussionen behöver vi INTE ta nu iaf.

Hur som havre. Nu är det Åke som gäller för hela slanten. Frågan är hur länge.

Mot BIF hemma är nog Backe tillbaka. Men han kanske rent av står i morgon. Man vet aldrig med Challe.

Det viktigaste är ändå om Lotvonen eller Robin kan spela. Kanske var dumt att låna ut Erik? Han var helt okej som back.

Det här är en grymt viktig match som vi inte får förlora. Jag är redan nervös.

Timrå IK > Sv: EU-stöd
Maggan: Det blir väl trevligt att åka upp dit då? ;) Vi kanske har bortamatch samma dag ju :) Två flugor i en smäll.

Timrå IK > Sv: Magnus Åkerlund
Kramer: Det har varit en tung dag med många tråkiga nyheter kan jag säga.

Jag blir trött på allt lall. Det måste man få bli. Folk verkar bli upprörda för allt möjligt. Det är höst. Jag är arg.

· 48 ·