Historik
Föregående · 2 · Nästa
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Silfverkroken:
Det är inte det lättaste att va domare... Jag försöker in i det längsta ha förståelse för det... Men, andra utvisningen igår- Kelleher? otrolig tvåa... vårat mål bortdömt - deras spark godkänns.
Ibland får jag känslan av att laget som kommer "uppifrån" skall sättas på plats liksom.
Men... Jag tror dom bör hålla sig borta från demonstrativt tydliga protester mot domslut, det slutar bara med ytterligare utvisningar.
Det är inte det lättaste att va domare... Jag försöker in i det längsta ha förståelse för det... Men, andra utvisningen igår- Kelleher? otrolig tvåa... vårat mål bortdömt - deras spark godkänns.
Ibland får jag känslan av att laget som kommer "uppifrån" skall sättas på plats liksom.
Men... Jag tror dom bör hålla sig borta från demonstrativt tydliga protester mot domslut, det slutar bara med ytterligare utvisningar.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
KalleTeodor:
... Som en arbetsledare på jobbet ibland sa "har i en stund över så bare gnäll"
... Som en arbetsledare på jobbet ibland sa "har i en stund över så bare gnäll"
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Det är ju för tidigt att göra några säkra bedömningar men det är väl något överraskande hur Karlskoga börjat säsongen?
De brukar ju ligga topp 6 ivf...
Är det någon på forumet som känner till hur snacket går runt Karlskogalaget?
Har dom börjat serien med skador i laget?
Nån som vet?
De brukar ju ligga topp 6 ivf...
Är det någon på forumet som känner till hur snacket går runt Karlskogalaget?
Har dom börjat serien med skador i laget?
Nån som vet?
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Huss888:
Välkommen till forumet!
Vi får hoppas att laget hittar sätt att komma rätt förberedda mot både tänkta topp- som bottenlag.
Helt klart har man en intressant trupp på papperet... det trodde jag å andra sidan förra säsongsstarten också!
Välkommen till forumet!
Vi får hoppas att laget hittar sätt att komma rätt förberedda mot både tänkta topp- som bottenlag.
Helt klart har man en intressant trupp på papperet... det trodde jag å andra sidan förra säsongsstarten också!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Tigerhjärta:
Härligt med tre poäng i ett utsatt läge... och det bästa av allt... Man chansade inte med Johan Larsson! Forza Brynäs!
Härligt med tre poäng i ett utsatt läge... och det bästa av allt... Man chansade inte med Johan Larsson! Forza Brynäs!
+ 9
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Blå grottan:
1978 spelade Brynäs mot AIK en avgörande match i Scandinavium... Inte nog med att AIK vann, dessutom ryckte en gnagare av Brynäshalsduken på mig i trängseln efter matchen... Nä, gillar inte gnagare nåt vidare.
1978 spelade Brynäs mot AIK en avgörande match i Scandinavium... Inte nog med att AIK vann, dessutom ryckte en gnagare av Brynäshalsduken på mig i trängseln efter matchen... Nä, gillar inte gnagare nåt vidare.
+ 5
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Stefan R 63:
Intressant att läsa om tillfälligheter, tur, otur, dommartabbar, m.m.
Minns en fotbollsmatch nångång på förra årtusendet... mitt lag hade inte börjat säsongen så bra... faktiskt uruselt. Ingen vinst på evigheter...
Inför en bortamatch var alla målvakter indisponibla... jag blev nödlösningen den gången. Vi ledde matchen tills det var några minuter kvar... alla mina spelare agerade försvarare och det var trångt i mitt straffområde.
Plötsligt kommer det en hård boll som jag ser ca. 4 meter från mållinjen... bollen tar i ribban och styr ner i bakhuvudet på den dittills lyckade nödlösningen i målet...
Jag hann överhuvudtaget inte reagera så bollen gick i mål via mitt bakhuvud...
Otur??? Nä... hade jag nångång tränat på att va målvakt hade jag givetvis räddat...
... Jag hävdar nog att matcher ibland avgörs med en liten touch från fru Fortuna...
Intressant att läsa om tillfälligheter, tur, otur, dommartabbar, m.m.
Minns en fotbollsmatch nångång på förra årtusendet... mitt lag hade inte börjat säsongen så bra... faktiskt uruselt. Ingen vinst på evigheter...
Inför en bortamatch var alla målvakter indisponibla... jag blev nödlösningen den gången. Vi ledde matchen tills det var några minuter kvar... alla mina spelare agerade försvarare och det var trångt i mitt straffområde.
Plötsligt kommer det en hård boll som jag ser ca. 4 meter från mållinjen... bollen tar i ribban och styr ner i bakhuvudet på den dittills lyckade nödlösningen i målet...
Jag hann överhuvudtaget inte reagera så bollen gick i mål via mitt bakhuvud...
Otur??? Nä... hade jag nångång tränat på att va målvakt hade jag givetvis räddat...
... Jag hävdar nog att matcher ibland avgörs med en liten touch från fru Fortuna...
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
SuneMangs:
Barn kan ju i vissa åldrar va lite känsliga för vad föräldrarna ställer till med så barnen får "skämmas"
För 25 år sen skulle min dotter följa med till Scandinavium och se sin första match live! På den tiden var det alltid 12.044 på matcherna mot tigrarna och jag hade utlovat garanterad hög stämning!
När vi och indianerna gjort några mål var frågar min dotter allvarligt... "Pappa, varför reser du dig inte och hurrar på samma gång som alla andra gör det?"
Inte så lätt att va till lags alla gånger! ;-)
Barn kan ju i vissa åldrar va lite känsliga för vad föräldrarna ställer till med så barnen får "skämmas"
För 25 år sen skulle min dotter följa med till Scandinavium och se sin första match live! På den tiden var det alltid 12.044 på matcherna mot tigrarna och jag hade utlovat garanterad hög stämning!
När vi och indianerna gjort några mål var frågar min dotter allvarligt... "Pappa, varför reser du dig inte och hurrar på samma gång som alla andra gör det?"
Inte så lätt att va till lags alla gånger! ;-)
+ 17
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
modomille:
"ni var tippade i botten"
Tja... för ett år sen var jag väldigt nöjd med laget vi hade... på papperet!
Därefter anslöt Johan Larsson!
De gånger Manner hade tryckt på rätt knapp var vi ganska bra... vill minnas att vi gjorde 5 mål i sista perioden mot Växjö bl.a.
Tyvärr trycktes det på fel knapp lite för ofta!
"ni var tippade i botten"
Tja... för ett år sen var jag väldigt nöjd med laget vi hade... på papperet!
Därefter anslöt Johan Larsson!
De gånger Manner hade tryckt på rätt knapp var vi ganska bra... vill minnas att vi gjorde 5 mål i sista perioden mot Växjö bl.a.
Tyvärr trycktes det på fel knapp lite för ofta!
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Peja:
"Alcén byggde ett lag som levererade värsta tänkbara resultat"
Förra sommaren så jublade jag när jag såg vårat lag inför säsongen 22/23...
Seriens bästa målvaktspar ansåg ganska många... finländska vm-medaljörer på rad. Offensiva backar som ansågs kunna slå ett förstapass...
Ett bra lag på papperet hade Alcén värvat ihop... därefter kom Johan Larsson hem!
Skall man va efterklok en stund så tycker jag att Roy kunde fått stanna... om det fanns ekonomi till det.
Det stora problemet förra säsongen som jag ser det var utan konkurrens att Manner inte kunde ändra en taktik o spelsätt när det visade sig att det inte funkade.
Med våran historik av sparkade tränare genom åren så kan jag förstå att det inte kändes så lockande att låta Manner gå förrän det var det enda som återstod.
Är allt detta Alcéns fel?
Vad skulle han hitta på efter halva serien när det såg ut som det gjorde?
Oavsett vad ledningen sa så tror jag inte att man hade så stor kassakista.
"Alcén byggde ett lag som levererade värsta tänkbara resultat"
Förra sommaren så jublade jag när jag såg vårat lag inför säsongen 22/23...
Seriens bästa målvaktspar ansåg ganska många... finländska vm-medaljörer på rad. Offensiva backar som ansågs kunna slå ett förstapass...
Ett bra lag på papperet hade Alcén värvat ihop... därefter kom Johan Larsson hem!
Skall man va efterklok en stund så tycker jag att Roy kunde fått stanna... om det fanns ekonomi till det.
Det stora problemet förra säsongen som jag ser det var utan konkurrens att Manner inte kunde ändra en taktik o spelsätt när det visade sig att det inte funkade.
Med våran historik av sparkade tränare genom åren så kan jag förstå att det inte kändes så lockande att låta Manner gå förrän det var det enda som återstod.
Är allt detta Alcéns fel?
Vad skulle han hitta på efter halva serien när det såg ut som det gjorde?
Oavsett vad ledningen sa så tror jag inte att man hade så stor kassakista.
+ 10
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Makita:
Jag håller på Öster sen 1967... Harry Bild är min stora idol!
Trodde botten var nådd när jag såg dom i Ettan mot öns stolthet... några år sen nu!
Det får nog bli nån resa till Gävle i vinter ändå... verkade inte självklart för nån månad sen!
Jag håller på Öster sen 1967... Harry Bild är min stora idol!
Trodde botten var nådd när jag såg dom i Ettan mot öns stolthet... några år sen nu!
Det får nog bli nån resa till Gävle i vinter ändå... verkade inte självklart för nån månad sen!
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Såg Rangers mot Washington i början av 90- talet... Frågade bänkgrannen vem av svenskarna han gillat bäst... Själv var jag stor Sandström-fan och väntade mig nåt liknande. Men hans favorit var x- et Eriksson...kommer inte ihåg förnamnet, lite överraskade tyckte jag!
Såg Rangers mot Washington i början av 90- talet... Frågade bänkgrannen vem av svenskarna han gillat bäst... Själv var jag stor Sandström-fan och väntade mig nåt liknande. Men hans favorit var x- et Eriksson...kommer inte ihåg förnamnet, lite överraskade tyckte jag!
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Jag har varit Brynäsare sen mitten av 60-talet, därför måste jag erkänna att min kunskap o erfarenhet av allsvenskan är mycket begränsad. Följde förstås skadeglatt Frölundas besök där under slutet av förra årtusendet...
Men, jag har ingen aning om hur man bygger ett lag för HA eller vad som krävs för att ta sig ur det träsket på kortast möjliga tid.
Dock behöver man inte oroa sig för sin okunskap, forumets experter förefaller ha järnkoll på allt från ismaskinist till bästa hotell i Karlskoga...
Förlåt en anings blåögda dagdrömmar... Men, tänk om nån talat om för Manner att bästa målvakt skall stå... att det är tillåtet att ta timeout i SHL... att det kan va taktiskt att toppa laget i slutet av tredje och gå ner på 3 femmor om man har en knapp ledning...
Men, jag inser att så enkelt kan det ju naturligtvis inte va... mycket enklare att ge Alcèn skulden för ALLT!
Men, jag har ingen aning om hur man bygger ett lag för HA eller vad som krävs för att ta sig ur det träsket på kortast möjliga tid.
Dock behöver man inte oroa sig för sin okunskap, forumets experter förefaller ha järnkoll på allt från ismaskinist till bästa hotell i Karlskoga...
Förlåt en anings blåögda dagdrömmar... Men, tänk om nån talat om för Manner att bästa målvakt skall stå... att det är tillåtet att ta timeout i SHL... att det kan va taktiskt att toppa laget i slutet av tredje och gå ner på 3 femmor om man har en knapp ledning...
Men, jag inser att så enkelt kan det ju naturligtvis inte va... mycket enklare att ge Alcèn skulden för ALLT!
+ 7
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
munkas:
"Den positiva känslan"
Mycket kan sägas Limpans säsong men jag tror att hade man lyckats få in två spetsforwards som visste var målet var beläget så hade vi inte behövt kvala.
Men trixet är ju att hitta nån som duger... som vi har råd med... OCH, som vill spela för Brynäs.
Svårare än så är det väl inte... eller?
"Den positiva känslan"
Mycket kan sägas Limpans säsong men jag tror att hade man lyckats få in två spetsforwards som visste var målet var beläget så hade vi inte behövt kvala.
Men trixet är ju att hitta nån som duger... som vi har råd med... OCH, som vill spela för Brynäs.
Svårare än så är det väl inte... eller?
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
munkas:
Nja... jag brukar hålla ut ända tills den feta damen har sjungit...
Men, jag minns ett tillfälle när den blöta filten kändes tung... vet inte vilken match... men vi låg under med uddamålet. Målisen plockas och tyvärr slår motståndarna spiken i kistan med ytterligare ett mål. kanske 15-20 sekunder kvar och matchen är ju givetvis förlorad... Manner sätter INTE in målvakten så vi fick ytterligare ett minusmål till vår redan urusla +/-
Då började jag misströsta om Manner var rätt person för uppgiften...
Nja... jag brukar hålla ut ända tills den feta damen har sjungit...
Men, jag minns ett tillfälle när den blöta filten kändes tung... vet inte vilken match... men vi låg under med uddamålet. Målisen plockas och tyvärr slår motståndarna spiken i kistan med ytterligare ett mål. kanske 15-20 sekunder kvar och matchen är ju givetvis förlorad... Manner sätter INTE in målvakten så vi fick ytterligare ett minusmål till vår redan urusla +/-
Då började jag misströsta om Manner var rätt person för uppgiften...
+ 1
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Treklövern1912:
Nä, inte så positivt kanske... men om man får bort lite negativt så blir det ju enklare att nå en positiv känsla!
Nä, inte så positivt kanske... men om man får bort lite negativt så blir det ju enklare att nå en positiv känsla!
+ 2
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Treklövern1912:
Det här raljerandet över vad som varit är så gränslöst smaklöst...
Brynäs står inför en aldrig skådad prövning, då kan vi väl för h---vete sprida positiva vibbar... eller tiga still?
Forza Brynäs!
Det här raljerandet över vad som varit är så gränslöst smaklöst...
Brynäs står inför en aldrig skådad prövning, då kan vi väl för h---vete sprida positiva vibbar... eller tiga still?
Forza Brynäs!
+ 20
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Bedövningen börjar släppa... vi spelar i allsvenskan till hösten, bara att konstatera.
Jag minns känslan för 9 månader sen när laget började ta form... Det spekulerades i att vi nog hade seriens bästa målvaktspar! Ett antal finska medaljörer anslöt... offensiva spetsbackar likaså. Johan Larsson bestämde sig för att komma hem... det såg verkligen bra ut!
Det skulle letas upp några spetsforwards också... Med tanke på läget i KHL ansågs det bli ganska lätt att fylla laget med kompetens!
Hur kunde detta gå så totalt fel?
Ett nytt kapitel skall börja skrivas på Sätraåsen... Det viktigaste nu är att det görs rätt... inte nödvändigtvis att det går fort!
Och som med allt annat... lättare sagt än gjort!
Forza Brynäs!
Jag minns känslan för 9 månader sen när laget började ta form... Det spekulerades i att vi nog hade seriens bästa målvaktspar! Ett antal finska medaljörer anslöt... offensiva spetsbackar likaså. Johan Larsson bestämde sig för att komma hem... det såg verkligen bra ut!
Det skulle letas upp några spetsforwards också... Med tanke på läget i KHL ansågs det bli ganska lätt att fylla laget med kompetens!
Hur kunde detta gå så totalt fel?
Ett nytt kapitel skall börja skrivas på Sätraåsen... Det viktigaste nu är att det görs rätt... inte nödvändigtvis att det går fort!
Och som med allt annat... lättare sagt än gjort!
Forza Brynäs!
+ 13
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Zappaholic:
För ett par år sedan hade Malmöforwarden blivit utvisad för ruff på målvakten...
När våran back tacklar in forwarden i målområdet är det OK att godkänna målet.
Blir det inte mål borde backen få två minuters utvisning för interference... tycker jag!
För ett par år sedan hade Malmöforwarden blivit utvisad för ruff på målvakten...
När våran back tacklar in forwarden i målområdet är det OK att godkänna målet.
Blir det inte mål borde backen få två minuters utvisning för interference... tycker jag!
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
{8399}:
Osäkert... ett par av målen ser inte otagbara ut... men det finns små hål för pucken att leta sig förbi... utan att det därför är en målvaktstabbe!
Osäkert... ett par av målen ser inte otagbara ut... men det finns små hål för pucken att leta sig förbi... utan att det därför är en målvaktstabbe!
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
{8399}:
"Förstemålvakt" ???
Tycker det är väldigt ovisst... hade Limpan släppt fler än 3 tror du?
"Förstemålvakt" ???
Tycker det är väldigt ovisst... hade Limpan släppt fler än 3 tror du?
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
KulaShaker:
yes!!! Den berömda ketchupeffekten nu tack... undrar när domarna skall börja visa ut de vita också???
yes!!! Den berömda ketchupeffekten nu tack... undrar när domarna skall börja visa ut de vita också???
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Bulten:
Ifrån ofattbar låg nivå så överträffar du dig fortfarande i märkliga kommentarer...
Du förstår alltså inte vilken PR- förlust det skulle innebära om Brynäs lägger ner damlaget?
Media skulle gotta sig i eländet...
Detta blir inte lätt ifall herrarna inte klarar sig kvar... en balansgång ekonomiskt och sportsligt...
Men, först till 4 gäller... hoppas rödhökarna så smått börjat planera SHL- festen... det är väl vår bästa chans!
Ifrån ofattbar låg nivå så överträffar du dig fortfarande i märkliga kommentarer...
Du förstår alltså inte vilken PR- förlust det skulle innebära om Brynäs lägger ner damlaget?
Media skulle gotta sig i eländet...
Detta blir inte lätt ifall herrarna inte klarar sig kvar... en balansgång ekonomiskt och sportsligt...
Men, först till 4 gäller... hoppas rödhökarna så smått börjat planera SHL- festen... det är väl vår bästa chans!
+ 3
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Treklövern1912:
Såg första matchen 1968... känns overkligt längesen. Ikväll är en bra kväll att ta ett steg åt rätt håll! FORZA BRYNÄS
Såg första matchen 1968... känns overkligt längesen. Ikväll är en bra kväll att ta ett steg åt rätt håll! FORZA BRYNÄS
+ 4
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
{8399}
It aint over till the fat lady sings...
Är det nån gång man kan lyssna på sån "klokskap" så är det nu!
I morgon kan det va sista SHL-matchen som spelas på Sätraåsen på väldigt länge.
60 mil en väg bromsar mig och pensionspengar har redan lagts på tre Brynäsmatcher i vinter... ni som har en möjlighet, åk... stötta!!!
It aint over till the fat lady sings...
Är det nån gång man kan lyssna på sån "klokskap" så är det nu!
I morgon kan det va sista SHL-matchen som spelas på Sätraåsen på väldigt länge.
60 mil en väg bromsar mig och pensionspengar har redan lagts på tre Brynäsmatcher i vinter... ni som har en möjlighet, åk... stötta!!!
+ 2
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Lite mer än ett dygn kvar, klockan tickar ner mot ett kval som känns obehagligt ovisst. Våran från början tunna trupp kommer att sakna rutinerade spelare redan från match ett.
Hur tungt väger de här förväntningarna?
Pressen att tillhöra årgången som kan bli den som skickar ner Brynäs i allsvenskan...
En allsvenska där ALLA lag kommer jättetaggade för att lägga krokben för laget med så många historiska guld.
Finns det nån junior som kan greppa möjligheten att likt Markan komma in och bli våran nya hjälte?
Många frågor kan väckas... helt klart blir det spännande och ovissa matcher.
Eftersom det är 60 mil en väg upp till Sätraåsen och jag redan har varit där i år så får det bli att hålla alla tummar hemma i TV- fåtöljen!
Forza Tigrarna!
Hur tungt väger de här förväntningarna?
Pressen att tillhöra årgången som kan bli den som skickar ner Brynäs i allsvenskan...
En allsvenska där ALLA lag kommer jättetaggade för att lägga krokben för laget med så många historiska guld.
Finns det nån junior som kan greppa möjligheten att likt Markan komma in och bli våran nya hjälte?
Många frågor kan väckas... helt klart blir det spännande och ovissa matcher.
Eftersom det är 60 mil en väg upp till Sätraåsen och jag redan har varit där i år så får det bli att hålla alla tummar hemma i TV- fåtöljen!
Forza Tigrarna!
+ 3
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
lapad:
"Att tro bl.a. föreningen kommer ta tillbaks Manner & Co är som att tro på att det kommer bli 30 grader varmt och sol i Gävle i morgon"
2006/2007 fick Leif Boork sparken av Brynäs för att sedan komma tillbaka och leda laget genom det årets kval...
Livet har lärt mig att man skall vara försiktig med ord som alltid och aldrig...
Ibland händer det saker som man inte kan förutse...
OBS. Jag påstår inte att Manner kommer tillbaka, men man kan aldrig va riktigt säker!
"Att tro bl.a. föreningen kommer ta tillbaks Manner & Co är som att tro på att det kommer bli 30 grader varmt och sol i Gävle i morgon"
2006/2007 fick Leif Boork sparken av Brynäs för att sedan komma tillbaka och leda laget genom det årets kval...
Livet har lärt mig att man skall vara försiktig med ord som alltid och aldrig...
Ibland händer det saker som man inte kan förutse...
OBS. Jag påstår inte att Manner kommer tillbaka, men man kan aldrig va riktigt säker!
+ 3
Brynäs IF > Sv: Alla Helvetes Kval
Peja:
"Det är där jag menar att Alce'ns noll koll kommer in i bilden, med en sportchef som har koll hade man inte behövt lita fullt ut på Manners kontaktnät"
Du vet alltså att Manner stod för alla försök att locka spelare till Brynäs?
Är det helt otänkbart att Alc'en har haft kontakt med ett helt gäng spelare men att alla tackat nej för att dom haft bättre erbjudande från andra lag?
Jag tänkte att du som har många åsikter om laget kanske vet?
För jag har ingen aning.
"Det är där jag menar att Alce'ns noll koll kommer in i bilden, med en sportchef som har koll hade man inte behövt lita fullt ut på Manners kontaktnät"
Du vet alltså att Manner stod för alla försök att locka spelare till Brynäs?
Är det helt otänkbart att Alc'en har haft kontakt med ett helt gäng spelare men att alla tackat nej för att dom haft bättre erbjudande från andra lag?
Jag tänkte att du som har många åsikter om laget kanske vet?
För jag har ingen aning.
+ 1
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Svensson_62:
Ken Hibbit på en lerig plan... ögonen tåras bara jag tänker påt!
Ken Hibbit på en lerig plan... ögonen tåras bara jag tänker påt!
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
mk:
"Undrar om inte Bulten är Gurra 88"
Minns bara en kommentar från Gurra, men den var å andra sidan desto bättre...
Innan senaste guldet bedömde Gurra laget "som det sämsta laget Sundlöv ställt på is"
Man skall inte va rädd för att ha åsikter! ;-)
"Undrar om inte Bulten är Gurra 88"
Minns bara en kommentar från Gurra, men den var å andra sidan desto bättre...
Innan senaste guldet bedömde Gurra laget "som det sämsta laget Sundlöv ställt på is"
Man skall inte va rädd för att ha åsikter! ;-)
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Malken:
Johan Larsson var stundtals riktigt bra igår... bästa sen skadeproblemen uppstod!
Hela förstafemman var riktigt bra!
OM... man bortser från de huvudlösa utvisningarna. Dimas var oförsiktig och onödig, kanske lite hårt dömt med 5 minuter där.
Dock... Det sättet Rödin tar motståndarens klubba och slänger iväg är helt oförsvarligt, där sätter han verkligen laget i skiten, så gör INGEN lagkapten i min bok.
Hade vi haft nåt på bänken så skulle Rödin blivit bänkad ett par matcher!
12 timmar och 20 minuter kvar... går det att övertala nån frälsare som vill komma in och göra skillnad för ett gammalt klassiskt lag?
Johan Larsson var stundtals riktigt bra igår... bästa sen skadeproblemen uppstod!
Hela förstafemman var riktigt bra!
OM... man bortser från de huvudlösa utvisningarna. Dimas var oförsiktig och onödig, kanske lite hårt dömt med 5 minuter där.
Dock... Det sättet Rödin tar motståndarens klubba och slänger iväg är helt oförsvarligt, där sätter han verkligen laget i skiten, så gör INGEN lagkapten i min bok.
Hade vi haft nåt på bänken så skulle Rödin blivit bänkad ett par matcher!
12 timmar och 20 minuter kvar... går det att övertala nån frälsare som vill komma in och göra skillnad för ett gammalt klassiskt lag?
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
JohnnyBotox:
Blir nästan tårögd...
Tack för tre väldigt insiktsfulla och tänkvärda inlägg... det bästa på HS denna vinter!
Blir nästan tårögd...
Tack för tre väldigt insiktsfulla och tänkvärda inlägg... det bästa på HS denna vinter!
+ 4
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Mycket kan sägas om kvällens match... Men jag håller det kort.
Rödin tar tag i motståndarklubba o slänger den...
Dima med onödig tackling i ryggen...
Bägge utvisningarna i anfallszon helt oprovocerat...
Hur kan det inte bli utvisning när Björnen får ett bautarapp en meter framför mål?
Nu får vi samla ihop oss och ta några oväntade poäng snart.
Varför inte på torsdag o lördag? Då ser jag matcherna live.
Rödin tar tag i motståndarklubba o slänger den...
Dima med onödig tackling i ryggen...
Bägge utvisningarna i anfallszon helt oprovocerat...
Hur kan det inte bli utvisning när Björnen får ett bautarapp en meter framför mål?
Nu får vi samla ihop oss och ta några oväntade poäng snart.
Varför inte på torsdag o lördag? Då ser jag matcherna live.
+ 2
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Bulten:
Många spekulationer... många säkra påståenden! Du verkar ha en viss pejl och insyn?
Kan du avslöja hur många potentiella värvningar Alcèn har haft kontakt med?
Eller är det bara finländarna som var aktuella i våras?
En öppen fråga: Hur går man som sportchef vidare om alla man frågar säger "tack-men nej tack"?
Många spekulationer... många säkra påståenden! Du verkar ha en viss pejl och insyn?
Kan du avslöja hur många potentiella värvningar Alcèn har haft kontakt med?
Eller är det bara finländarna som var aktuella i våras?
En öppen fråga: Hur går man som sportchef vidare om alla man frågar säger "tack-men nej tack"?
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
Spajderman:
Brynäs kan inte slappna av och tro att allt löser sig bara för att statistiken talar för oss. Vem som helst av målisarna kan skada sig innan kontraktet är säkrat... jag ser den här värvningen som en ren gardering för att inte hamna i den situationen att vi går in i en hektiskt period o kanske riskerar att stå med skadad målvakt!
Brynäs kan inte slappna av och tro att allt löser sig bara för att statistiken talar för oss. Vem som helst av målisarna kan skada sig innan kontraktet är säkrat... jag ser den här värvningen som en ren gardering för att inte hamna i den situationen att vi går in i en hektiskt period o kanske riskerar att stå med skadad målvakt!
Brynäs IF > Sv: Tippa SHL
Jugge:
Tungt att tänka på gårdagsmatchen... har inte sett några repriser men en känsla jag har är att förstafemman (åtminstone backarna) släppte till flera frilägen? Skall man producera framåt är det ju ofrånkomligt att det blir en å annan kontring... men igår var det några för mycket.
Tungt att tänka på gårdagsmatchen... har inte sett några repriser men en känsla jag har är att förstafemman (åtminstone backarna) släppte till flera frilägen? Skall man producera framåt är det ju ofrånkomligt att det blir en å annan kontring... men igår var det några för mycket.
+ 3
Brynäs IF > Sv: A proposito de nada
En mille i elkostnad för december... hur ligger de andra lagen till där, nån som vet?
+ 1
Föregående · 2 · Nästa
Nybro spelade några säsonger i högsta serien på 60/70-talet... Det hade man kanske inte noterat med nåt större intresse om det inte varit för att några spelare från Koppers IF värvades till Nybro... Koppers bytte senare namn till Stenungsund så är det lite lättare att placera för dagens hockeyfans som inte bor på västkusten!
Eftersom vi möter serieledarna så borde det väl inte va så stor risk för underskattning hoppas jag... jag har inte sett nån match med Nybro inblandade så jag vet inte riktigt vad man skall förvänta sig... Forza Brynäs!