1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

482665 inlägg · 4079 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2049557 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Monno: Dessutom har dom riktigt bra lunch på sundsvall hockeys arenarestaurang etage, bara de borde vara skäl nog att lägga ner två tallar och flytta till Sundsvall
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno:
😂
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Ju mer man läser här på forumet så ju mer tycker jag Modo och Löven borde gå ihop och arbeta för att Timrå läggs ned och flyttas till Sundsvall där dom får börja om i Division 5.

Blir ju smidigt för spelarna också för dom bor väl ändå i Sundsvall allihop?
Fatta vilka poängrekord Dahlén kan slå i division 5!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DalleRalle: Vad jag vet så har aldrig någon krävt en direkt uppflyttning, du läser rätt mycket mellan raderna!?!

Däremot så har många krävt att man bör bli kompenserad och där finns det flertalet förslag om att både Lotta och att byta plats på det allsvensk topp2 lagen och shl’s 2 bottenlag, en idé som testas i flertalet andra ligor och sporter.

Jag hoppas att man för framtiden tydligt klargör att om detta skulle ske igen och att man tvingas bryta säsongen så skall lag ovanför ett visst sträck flyttas upp medans lag under ett visst sträck flyttas ner.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rip Kirby: Haha det är bra lustigt. Man fick snabbt höra att vår närhet till Modo (-4p) inte alls betydde något, eftersom vi kom 3a och de kom 2a, vilket betydde allt.

Samtidigt förespråkas det från samma håll att man borde bli kompenserad rejält, helst med direktuppflyttning. Just av den enkla anledningen att man gjort en kanonsäsong..Ja, herregud!

Jag hoppas verkligen samtliga blir kompenserad, utifrån dess prestation, osv. Men mer än så? Nä.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
gizzo: För mycket sulfater och sulfiter i hjärnhinnan. Försämrar kapaciteten.

Vad gjorde Timrå av sina 6 gratis miljoner dom fick för att dom var sämst i SHL ifjol?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:

Thomas-valkvae-olsen har utgående kontrakt med LIF, kan det va nått?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rip Kirby: Hade det funnits ett regelverk att stödja sig emot så hade det varit bra. Ditt resonemang hade varit korrekt om det funnits ett regelverk som täcker den här situationen.
Det enda man tydligt kan se är att lottning är andemeningen när matcher inte kan spelas.

Kort sagt så är vilket än beslut som fattats utanför rwfelbmmverket. Därför är det oerhört märkligt tt förbundet fattar beslut utan att lyssna med några andra än SHL.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jaca: Så man skulle alltså göra om systemet för upp- och nedflyttning och hitta på ett kvalförfarande bara för att Björklöven som för första gången sen stan brann råkar ha ett lag som kan mäta sig hade en chans att utmana om en SHL-plats?

Jo, jag hade säkert också varit skogstokig om mitt lag befunnit sig i samma position som ditt Löven. Men att hålla på och kräva nåt när man inte vunnit nåt, det håller inte. För vunnit nåt, det har ni faktiskt inte - ni vann HA och hade 1-1 i inbördes matcher i HA-finalen, men det innebär inte ett dugg, annat än att ni är bäst i HA säs. 2019/20.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DalleRalle: Nu tror jag inte att det kommer delas ut några fribiljetter men jag ställer mig ändå lite frågandes till det här påståendet om att serieupplägget ska vara så satt i sten att det aldrig kan justeras, speciellt i extraordinära tider. Licenskravet är väl exakt lika spikat som alla andra upplägg och det MÅSTE i princip ses över inför kommande säsong om inte halva Hockeyallsvenskan och förmodligen Malmö ska degraderas ett steg.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DalleRalle: har inget med serieupplägg att göra i detta fall då flera andra som exempelvis ssl och handbollen flyttade upp lag då detta är en extraordinär situation. Att inte ishockeyförbundet gör det är en gåta men visar bara på hur korrupta de är och det handlar bara om att de stackars shl-klubbarna då måste dela med sig av sina cmore-miljoner till två klubbar till. Detta förbund just nu utreds för matchfixning är bara en fingervisning vilka drägg som styr svensk hockey.... Jag förstår att Timrå vill säga att de minsann är bättre än modo men faktum kvarstår att löven och modo har fler poäng och blev etta och tvåa i serien.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jaca: Man skylla på systemet om man vill. Vid ett annat serieupplägg så hade ni kanske fått en fribiljett. Men som alltid så måste alla följa upplägget, även dessa gånger.

Att räta ut frågetecken till utropstecken blir ju lite svårt när ingenting kunde spelas klart. Därav blir denna säsong i princip helt orankad. Det är vad jag försöker säga.

Kunde Löven gå upp till SHL?
Löven till SHL!

Kunde Timrå slå Modo/Löven?
Modo/Löven till shl-kval!

Mycket mycket som vi aldrig får veta!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sven Tuta: Var inte ute efter att läxa upp nån ;) Blir bara så sjukt less på alla konspirations teorier.. Nu ska vi se till att alla Norrlands ska bli lika dominerande som denna säsong.. Och att inget söder lag räddas kvar i HA som det hände nu!!
En annan sak som jag personligen önskar är att "vissa" spelare inte lockas av "vissa" lag som värvar friskt fast att det är värvningsstopp!.. Men det är väll som vanligt de säger en sak och gör en annan..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sven Tuta: "Modos forum är ett av de mest välbesökta i landet och utgör sedan lång tid tillbaka en mötesplats för hockeyfans från hela landet."
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jaca: Småler när lövenanhängare är i Modoboken och läxar upp Tikarna
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Intervju med Bosse Berglund.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jaca: timråiterna håller ju inte med om det men när de pratar om slutspelsserien så vill de gärna trycka på att de hade flest poäng och låg etta men när det pratas seriesammanhang så är poängen inget värda för Modo och Löven. Mycket märkligt
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DalleRalle:
Inte till 100%!! Löven och MoDo i en allsvensk final. TIK i PO2 med andra lag för att göra upp med förloraren av HAs final! Alltså är TIK lägre rankad än Löven och MoDo!
Ganska klart och det tror jag de flesta inser även om jag kan förstå att det svider i ett TIK hjärta..

Tycker personligen att nu när Bandyn, Handbollen mfl spelade vidare så såg väll SHL sin chans att för detta år i vart fall stänga ligan.. Hade vart helt klart bättre att åtminstone göra klart finalen, vinnaren upp och den sist placerade laget i detta fall OIK ner till HA..

När dessutom SHL inför stopp på värvningar men "vissa" lag fortsätter ändå att värva spelare så är pajas stämpeln på SHL ett faktum!!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DalleRalle:
Ja det förstår vi❤️❤️❤️ samtidigt så har du och dina kombattanter gått igenom deaa frågeställningar fram och tillbaka i en veckas tid.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rögle vill tydligen krita kontrakt med Tambi ... rätt förståeligt då vi tappar Bristedt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DalleRalle: Nej, vi tror att du bara är ute för att provocera
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hoppas ni ändå förstår att jag vill ju bara diskutera kring hur utfallet borde bli och kan bli, istället för att se det som att jag försöker snacka ner er, som ni verkar tro?

Angående regelverket så är det just lottning som ni skrev, men utöver det så finns det inget annat. Alltså ska detta beslut kvarstå, har jag inte rätt i det?

Slutligen, den ekonomiska ersättningen är givet till stor del för er och Löven, men inte 100% menar jag. Hur räknade ni t.ex att ni och Löven ska ha hälften av Lif/Oskars cash? När så vitt jag vet rankingen inför kvalet inte ens var klart. Är ni med hur jag tänker?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Modo vill behålla 2/3 av truppen, min gissning är att halva truppen måste ersättas, då räknar jag värvningar och de som slutar med hockey, Enströmarna och,Hedman, ev Tommy blir kvar om han är intressant och skadefri
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Det är lugnt, SHL har ju infört värvningsstop
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky:

Hur många tror ni kommer att lämna?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
karlasklubba: www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/gjorde-210-poang-nu-ar-kedjan-pa-vag-bort/

”Kim Rosdahl, forward, SHL
Enligt uppgifter till SportExpressen finns det intresse i SHL för Rosdahl. Bland annat har tidigare klubben Malmö visat ett visst intresse.”
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: tror att varje förening får ansöka utan inblandning av ligan
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: tanken vad jag förstår är den typen av arrangemang som föreningar har närmaste tiden, Modo har en landslagsturnering i april t.ex eller skulle haft
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
S-vikaren: sorry skummade av sidan, stämmer !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Vi kan säkert få pengar för de inställda 3-4 evenemangen också från annan stödpeng, matmässan mfl.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Jo. vilket bara vidimerar hur sjuk fördelningen från CMore är.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Statsministern är MoDoit. Näringsministern är Lövare. Nubben är Timråit.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Kollade lite: SHL omsätter 1,9 miljarder (2019). Hockeyallsvenskan 620 miljoner (2018)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Med samma fördelning som rådande CMore-avtal blir det 185 miljoner till SHL och 11 miljoner till allsvenskan, typ. DIvision 1 får ingenting.

Jag hoppas verkligen att man fördelar det här mer rättvist. Och inte bara att SHL delar med sig till allsvenskan, utan att man fördelar det till alla föreningar. För att få spets, måste man ha bredd!!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: 196 miljoner till hockeyn.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Heyerdal: Menar du Jacob Peterson? Han är center. Peterson har ryktats till FBK.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: regeringen skjuter till 500 milj till klubbar som missar arrangemang , Modo har en del nu som blir inställda, möjlighet finns att få ersättning
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
NuMo: Utan att värdera det, så har man i innebandyn beslutat att man använder upp och nedflyttning. Dvs tvärtemot hockeyn.
Oavsett ståndpunkt så kan man konstatera att det är ett komplicerat beslut och någonting förbundet rimligen borde kollat med samtliga föreningar först. Inte bara SHL.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Ja, vi har varit rätt kritiska mot andrakedjan med Rosdahl och Olofsson, men egentligen har de presterat rätt bra sett till hur en andrakedja brukar prestera. Det är förstakedjan och den i Timrå som presterat exceptionellt bra, som gjort att vi har lite för höga förväntningar helt enkelt.
(Kombinerat med att vi släpper in lite för mycket mål i min smak).
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Frölunda släpper Jacob Pedersen lovande back, duktig i Löven förra säsongen där han var på lån
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
karlasklubba: Rosdahl var ju uppskattad som tusan i Malmö minns jag galna höken sade när han blev klar för Modo, nu har han visat att han faktiskt har ett ganska hyfsat målsinne och Malmö behöver bygga om efter en ganska spretig säsong så nog skulle han kunna vara påväg tillbaka.
Vore synd för oss för när Rosdahl är i form så är han nästan för bra för allsvenskan.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Nucky: Har du länk till det? hittar ingenting på Expressen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Mikael Karlberg då istället kanske, Kenttäs kompis....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Håkan Åhlund till AIK. Den såg jag inte komma...
Dels är jag klart tveksam till att AIK har några pengar alls, men också för att jag trodde att han skulle plockas in av Löven.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sammanfattningsvis kan man väl konstatera att Nubben, dvs. Timrå är nöjda med tingens ordning och därför är man inte intresserad att bestrida något.

Glader, dvs. Modo är missnöjda med tingens ordning och man vill därför bestrida det.

Man kan tycka att Allsvenskan som organisation borde ha haft ett möte om vad man tycker om situationen så att man varit mer samstämmiga om hur de skulle agera mot SHLs organisations slutsats och lösning på problemet.

Då hade inte Timrå ställts Mot Modo t.ex.

ÄMNET GÅR NU IN I SIN HUNDRADE RUNDA I GÄSTBOKEN VERKAR DET SOM OCH DÄRFÖR SÅ KOMMER VI SNART ATT STÄNGA DEBATTEN.

/ Moderator.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DalleRalle: Det om något är väl logiskt ellerhur?!
Leksand och Oskarshamn spelar under Allsvenskan i kvalet, alltså är man inte klara för Shl, nu strök man säsongen och då är det väl rimligast om det 4 lag som stod på samma plats delar på extra pengarna, det är 100% rättvis alla dagar i veckan, förstår du inte det så är du trög tyvärr.

Men du börjar mer och mer framstå som en grinolle med lillebrorskomplex, ranta över till eran bok nu och håll tummarna att modo inte får ett försprång på er till säsongen 20/21
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DalleRalle: Har du inte kört samma argument väldigt länge här och inte övertygat någon. Vad får dig att tro att vi kommer att byta åsikt nu?

Att du sedan kallar andra för sjuka. Hur var det nu med fakta och konstruktiv kritik?

Du är som norrmannen som kör bil och lyssnar på radion. "Varning, det är ett fordon som framförs på fel sida vägen på E4an".
Då tänker norrmannen. "En? Alla kör ju för fasen på fel sida. Alla är okunniga".
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Hassan: Vad jag vet så har inte Nubben tagit ståndpunkt öht annat än att han minsann inte vill att Modo skall flyttas upp.
Jag säger inte att han har fel men visst är det väl ändå lite märkligt att han först tyckte att Timrå hade foten i shl lika mycket som modo och Löven men ansåg heller inte att det andra lagen i kvalserien hade någon chans på shl utan att han la ribban bakom sig fast med hans eget resonemang uppåt så bör samtliga 6 lag ha en lika god chans på shl lika mycket som Timrå, men njaaaaääää det ansåg han tydligen inte!

Sen när han ändå tycker att Timrå var lika nära som lagen ovanför (?) så vill han ändå inte stå gemensamt med de 2 bästa klubbarna i sak utan han ansåg nog att OM dessa 2 lag som med all rätt driver frågan hårdast får genom något av vad dom kräver så kommer Timrå hamna i skymundan och det vill inte Norberg och därför väljer han en sida där han nog vill spela Shl men han gör samtidigt allt för att inte löven och i synnerhet Modo skall få chansen till det.

”Om inte jag får skall ingen annan heller ha”

Ge Modo och Löven halva shl extrapengen som leksand och Oskarshamn får kommande säsongen!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: En bytesaffär? Har ju blivit poppis med trejder, även i Sverige.

Skämt åsido så vill jag såklart behålla Rosdahl även om man är lite biased av hans sista del av säsongen, han kom inte riktigt upp i nivå efter skadan även om kanske inte fick så mycket draghjälp av Freddy i den avslutande delen heller, men mycket talar för att Freddy kommer växla upp nästa säsong.

Jag hoppas man går efter typ Daniel Ljunggren eller Filip Sveningsson som är två högklassiga HA-spelare, det kan vem som helst se och inget som kräver ivandragos scoutöga. Men det är nåt speciellt med TAIF-spelare, fått en liten fäbless för många av dom under åren i HA.

Känns inte omöjligt att vi plockar tillbaka OSL heller, apropå TAIF.

Läste nån gammal intervju med Netterberg (som jag inser nu också haft en sejour i TAIF) och han verkade väl hyfsat klar med HA. Även om han nog mestadels syftade på livet i division 1, så han kanske inte är helt omöjlig att locka till sig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo:
Håller med i det mesta, regelboken blir nog lite för snårig om allt möjligt ska finnas åtgärder för. Vanligt bonnförnuft är dessvärre bristvara idag. Om Timrås/Nubbens planer? Det skiter jag i!
Nu så, blev några vitröda arga på mig för att jag inte är timråit?
Kommentera

« · 2049557 · »