1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480567 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2049786 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
SKiLMY: Ge Bartosak vad han vill ha och fungerar inte det så hoppas jag verkligen Glader hittar en annan klassmålvakt. Jag vill inte se Lundin och Dackell som vårat målvaktspar när säsongen drar igång tyvärr.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
modomille: Som du vet så bygger man ju inte ett topplag på en säsong (om man inte spenderar jävligt rätt)
Modo kommer tapp de flesta av sina etablerade stjärnor, nu skall vi fylla på med spelare som behöver utveckling och tid för att kunna bli bärande spelare.
Visst har modo mycket förspänt med stark ekonomi etc, men inför nästa säsong kommer vi ha en utplockad trupp som är precis på samma nivå som 7-8 andra klubbars.

Nästa år skall vi inte räkna med topp 5, det vore övermod. Slutspel och sen arbeta med en utvecklingsplan 2-4 år för att sedan försöka igen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Ser inte varför vi inte skulle vara ett topplag nästa säsong. Vi är den mest attraktiva HA föreningen och vi kommer högst troligtvis ha en av dom största budgetarna även nästa säsong. Sen har vi kvar Hellkvist och vi har en bra stomme.

Riktigt tråkigt att Karla lämnar, hade hoppats att han skulle stanna. Här så skulle han kunna bli något av en legendar, medans i Finland kommer han bara bli en i mängden.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: känns som att det blir att starta från noll nästa säsong då. Vilken jäkla säsong alltså. Från att vi lyckats med så mycket till detta. Men är väll bara att gräva ned sig ett tag och ladda för nystart sedan. Tror på hellqvist jag. Lider med Modo dock för allt de byggt. Gooo Modo!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Snart kommer väl fler nyheter ang som lämnar :Norlinder, Hedberg , Tambellini, Björklund , Bartosack , Enström, From + några till !!!

Att vara Modoit skall inte vara lätt !!!!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
För närvarande ser jag truppen så här;

Lundin
X (tror inte Bartosak kommer)

X - Norlinder (?)
X - x
Hedman - Öhman

X - x - x
Åhström (?) - F. Olofsson - Rosdahl
Pettersson - x - Olhaver (?)
Sylwander - Jellvert - Häggström

För att få alla de poäng som Björklund + förstakedjan skrapade ihop krävs ett jävla jobb. Men jag tror inte vi ska försöka hitta ersättare för dessa killar i den bemärkelsen, utan att försöka sprida ut poängen mer till nästa år.

Åhström gjorde det bra i Uppsala, ge han chansen i en topp 2 kedja hos oss så kanske han levererar än mer?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gusse: Detta var helt tyvärr väntat, Modo hade satsat i flera år för att utmana om SHL platsen, när vi sedan av förklarliga skäl inte tog steget så väntar en ny plan vilket nog kommer innebära att vi kommer ha ett nytt mittenlag ett par säsonger för att kanske lyckas ha ett lag för toppen om några år, Karlkvist vill såklart spela Shl eller högre så det är naturligt att han inte vill vänta flera år till på den chansen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: höken säger Finland och Sport, hellre det än något lag i Sverige iaf..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Blir inte lätt att sälja säsongskort efter en sån nyhet. Blir inte lätt att få ihop en ny kraftig första femma.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gäsp:

Vilken klubb har lyckats knyta till sig han tro?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Ja riktigt tråkigt men tyvärr hade man det lite på känn. :(
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon:

Satan
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hanzon: Karlqvist lämnar Modo, det hade jag sluppit att läsa
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Är det någon som vet hur lång tid det tar med Modo:s överklagan till Ishockeyförbundet?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sven Tuta: Tutar du iväg mig? :( Hejdårå, jag kommer sakna er otroligt mycket.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DalleRalle: Sådant här jä... skitsnack med lövenanhängare kan du ta i eran bok, här pratar vi Modo. Och du, stanna kvar där, ingen kommer att sakna dig här
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales: Åh, segt å inte få äntra SHL efter denna evighet förstår jag?

Vi har plusstatistik mot precis alla andra i topp8, förutom er då. Så jorå, det hade klart räckt i statistiskt syfte för att man ska förstå vart detta skulle bära av för oss.

En kaxig lövare är ändå bra roligt måste jag säga, fler såna tack :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Håller med. Som året vi gick upp senast så gick ST ut med att Haukeland vad klar för Kokkoo i Februari. När det är sin egen tidning så vill man bara spy
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Jaca: Sen kan man ju med lätthet förstå att tex Berglund som ryktades vara klar för Luleå redan i Januari men nekade mest troligen var klar.
Det borde vara förbjudet för andra klubbar att ens prata med kontrakterade spelare medans denne fortfarande har säsong för vi såg hur det påverkar spelarnas prestationer, Berglund blev så dålig att han nästan var utanför laget och JJ som direkt blev klar för Saik hade en jätgedipp i spelet sista 10 omgångarna.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ante08:
Tror Du på det där själv ens?.
Jo att kontrakten är daterat före värvningsstoppet stämmer nog, men de är knappast skrivna då!..
Det där med värvningsstopp är en jävla bluff!..
Man kan alltid hoppas att det biter SHL i arslet till slut..
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Nubben röstade för att Timrå skulle få hela summan eftersom dom vann några matcher på slutet. Två lag i denna serie hade varit kapabla att slåss uppåt och Timrå är inte en av dom.. tror löven hade typ 20-7 i målskillnad på 4 matcher mot Timrå, ”topplag”
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Slipsnissarna i söder dödar hockeyn låååångsamt men i stadig takt. Om vi skulle skapa en piratliga "Elitserien" med eget gemensamt TV-bolag, då stängs alla spelare av från landslag för all framtid och får ej spela NHL eller vad gäller?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tikkare: Svenska hockeyförbundets regler täcker inte situationen. Det finns inget riktigt tydligt direkttiv gällande det här.
SHL hjälpte Svenska Hockeyförbundet fatta det beslut SHL ville ha, men det finns ingen tydlig regel man kunde förhålla sig till.
Det är därför exempelvis handbollen och innebandyn valde att flytta upp lag, för man hade heller ingen skrivelse. Man tog helt enkelt ett annat beslut än hockeyn.

Det som egentligen stör mig absolut mest är att man fattade beslutet utan att ens prata med Allsvenskan och Division ett. Sedan sitter ärthjärnan Anders Larsson och blir förvånad när dessa tycker att de inte fått vara med att fatta beslutet. En ledtråd hade ju kunnat vara att allsvenskan och Division ett inte hunnit ha sina möten.

Den fullständiga maktfullkomlighet och arrogans Anders Larsson med det kommunicerar är faktiskt inte värdigt ett så pass stort förbund som hockeyförbundet. Hade man tagit in synpunkter från de tre högsta serierna och därefter fattat ett hyggligt välgrundat beslut så skulle kritiken från Modo, Löven och Väsby varit väsentligt mindre. Nu är det fullständigt uppenbart för alla med någon form av förstånd att hockeyförbundet gick på lobbying från SHL och ignorerade resten av hockeysverige.

Ja, jag är medveten om att beslutet mycket väl kunnat bli precis detsamma, men det hade känts bättre om man som förbund faktiskt försöker företräda alla sina medlemmar och inte bara de som betalar feta middagar med mycket alkohol.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: två serier har jag förespråkat länge. Och i dessa tider då vi ska vara så miljömedvetna så slipper vi många resor med flyget. Miljömupparna skulle garanterat jubla åt en norr och syd serie. Ring Miljöpartiet. Dom kanske kan göra påtryckningar på hockeyförbundet, eller varför inte lägga in ett lagförslag om att banne mej ha två serier.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Självklart är ju lönekostnaden den största posten i SHL, 60 procent. Hittade en intressant rapport, "Hur mår svensk elithockey?"
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Jamen nu är ju reglerna inte så! Jag har själv förespråkat för en direkt uppflyttning för lag 1 i serien. Gnälla och grina till sig nåt som inte existerar blir ju sandlådenivå. Skriv och gnäll på svenska hockeyförbundet som sätter reglerna. Jag lovar jag är den förste som skriver umder en regel som säger att lag 1 ska gå direkt upp.!!!!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tikkare: Tror att det kommer att hända en del snart vad gäller lönenivåer, sponsorer främst i SHL. Toppspelare kommer nog att bli tvungen att kapa lön eller så blir det fler juniorer. Läste att den största posten är resor. Ser vi kanske en mer "ekonomisk" serieindelning i en nära framtid?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tikkare: Man kan ju vända på det också, varför skulle inte 2 lag få chansen att avancera uppåt?
Det är ju än mer orättvist att fråntas möjligheten än att något lag blir direkt uppflyttat!

Skulle något lag bli uppflyttat så har iaf säsongen haft en mening (även om ni timråiter gärna tycker att allt är fel om inte Timrå får samma ”fördel” som alla andra) men vi andra ser hellre att något eller några lag flyttas upp för att annars har som sagt säsongen inte haft någon mening öht och det drabbar oss som satsat i många år på denna säsong, DET är orättvis så det sjunger om det.

Jag kan rakryggat stå och säga att skulle vi gemensamt få rösta om att flytta upp 1 lag så skulle jag rösta på Löven till 100% och jag är tämligen säker på att en överhängande majoritet Modoiter skulle lägga sin röst på Löven, lika säkert som att samma antal Timråiter skulle rösta på sig själv.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Badsalt: Jösses. Även om det inte handlar om några stora pengar blir man förbannad. Vilka skulle ens klaga om pengarna hade gått 50/50 till Modo och Löven? Någon av de två lagen hade ju ändå vunnit hela kakan om man spelat om det?!

Fast jag förstår ändå HA. De vill väl behålla Löven/Modo i ligan så pass mycket att de inte vill ge oss ett öre mer än nödvändigt. Tänk så ointressant HA skulle bli om Löven och Modo hade gått upp...
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
JoseGonzales: jag förstår mej inte på ditt tänk? förmodligen är du 12 år nyss fyllda och precis börjat intressera dej för sporten hockey. Hur många lag har inte vunnit HA och inte gått upp tror du genom åren? Varför skulle just Löven bara få frisedel rätt upp i rövhålet SHL? För att dom vann serien överlägset, eller?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Det skulle inte förvåna mig om Nubben hellre ser att alla får ta del av pengarna inklusive de från fortsättningsserien, än att Modo och Löven ska få fördelar. Skitsamma om Timrå får mindre, så länge inte någon annan får mer
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
hockey_21:
Nu skall du inte vara sån, eftersom ingen vann finalen så vet kan vi omöjligt veta vilka som skulle ha vunnit, alla kunde alltså ha vunnit.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Badsalt:

Om det går till på det här sättet måste nån som sitter där vara emot Norrlandshockeyn.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Badsalt: Låter väldigt konstigt. Varför ska 12 lag som inte hade en chans att få den nu helt plötsligt få dela på den.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Badsalt:
😂😂. Beslutet tog antagligen gemensamt av alla 14 klubbar, såklar är det helt i sin ordning alla hade ju lika stor chans att vinna finalen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Badsalt: Äh, nu får ju Nubben råd med en ny modern dator. Man får ändå glädjas för honom en dag som denna...
Uppladdat:

450x300-netscape.pngnetscape.png

Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
www.vk.se/2020-03-23/klart-sa-fordelas-segerpremien
Modo och Björklöven blir återigen pissade på. Nu är det bestämt att prispengarna från den allsvenska finalen inte ska delas lika på Björklöven och Modo (Vilket hade varit det mest självklara) utan ska delas lika på alla 14 lag i allsvenskan. Det blir alltså 7000 per lag, där 12 av dessa lag inte på något sätt är kvalificerade för det. Jävla pissliga!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Det är ju rätt troligt att Viktor skrev på redan när det först ryktades om det =)
Men Klasen, hur bra är han nu? En enkelt EP scouting säger ju att det inte är en kille på uppgång som kommer till Norrbotten direkt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson: Eller så skrev dessa spelare på för sina nya klubbar innan värvningsstoppet infördes?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Costanza: Gör det! Pengarna kan sättas in på samma konto som vår generella insamling. Hälsa Näsan och Foten att de kan göra detsamma!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
jonsson:
I praktiken kommer det vara så, antar det kommer bli lite missförstånd på vägen men spelare som har överenskommelser med 2 klubbar men det får man ta.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel:

Verkar som det är bara att köra, ingen verkar bry sig.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: värvningsstoppet känns bullshit bara. Skall se ut som att de tar ett visst ansvar. Shl fick igenom sin stängda liga nu tsm med fuskland. Hoppas vi kan få ihop ett slagkraftigt lag nästa säsong, kan bli något av att de anmält till riksidrott eller vad det heter och att detta snart är över. Gooo modo!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Ett vänligt påpekade bara: Alla värvningar som presenteras nu är skrivna, och daterade före värvningsstoppet infördes i SHL.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bragd-Birger: Vi ska gemensamt swisha så att Nubben får en ny dator. Förstår att han blir grinig av att scrolla Eliteprospects på Netscape 2.0 och Win95.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Smurfen:
Måste missat något, var det inte värvningstopp.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Å där blev Viktor Berglund presenterad av Luleå !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Bragd-Birger: När de ändå är igång, kan de fixa så att hockey-VM blir av? Vore schysst!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Monno: åh, neeej! Då vore ju vi helt rökta, med tanke på hur framgångsrika ni är när ni samarbetar.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rip Kirby: Det är väl just det som folk påpekar att Björklöven var allsvenskans bästa lag och borde därför få spela SHL nu när säsongen vart så konstig som den blev. Det är betydligt mer logiskt än att inget lag får gå upp. Nu kommer ju det inte ske så jag har släppt frågan så livet kan gå vidare.
Kommentera

« · 2049786 · »