1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480258 inlägg · 4078 ämnen

Apropå ingenting...

« · 2228819 · » Till forumet


Sv: Apropå ingenting...
Saleva: Rätt trötta spaningar om MoDo. Även om jag känner att Karlins lag tycks ha en förmåga att smyga under radarn och bli en riktig darkhorse när det vankas slutspel. Räknar absolut inte med att vi vinner serien, men det hade varit kul att ställa till det rejält för ett lag som HV.

Men man vinner mot Mora sent in på försäsongen och spöar löven i ett genrep så hade jag nog i alla fall höjt ett varningens finger med tanke på att dessa verkade givna i en topp-4.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: jag gillar moras bygge. Ja även viks till viss del.
AIK har några fwd som är riktiga vapen, samt någon back.
Så de kan absolut bli farliga. Jag tror som sagt modo kommer hamna mellan 5 och 9. Men kanske så att man kan snäva tilldet och säga 6-8. Så de är nog inte helt fel ute. Blir bara lite knepigt när det nästan låter som lagen bör ta en paus i sin satsning för HV kan inte misslyckas.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva:
Ang den podden så var det lite lustigt att Sanny blev chockad när Lars L inte hade Hv som etta i sitt tips.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ToddW: Jag har respekt för att HV71, Björklöven, Västerås, Karlskoga och Mora tippas före oss. De två sistnämnda är väl främst på grund av tidigare facit och imponerande ledare som Hedberg i Mora medans de andra bör ligga i toppen på grund av hur det satsas. Nån/några av dem kommer inte leva upp till förväntningarna som många är inne på.
Utöver de fem ”givna” så är det väl vi, Södertälje och AIK som borde stå näst på tur i tabellen och då tycker jag vi känns mest stabil av dessa. Men där är man ju hyfsat partisk.

Under så är det lite grötigt med mestadels väldigt svaga lag i mina ögon, men där får man ju ofta äta upp sina ord i slutet av säsongen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey:
Det känns som att många generellt underskattar Mora, tror. Karlskoga får en lite sämre säsong än många tror inte dålig men kring 5. Västerås tror jag också kommer gå lite sämre. AIK är en mörk häst!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Rytter: kändes som typ de alla ansåg att modo har sin plats säkrad, men lika bra att inte lägga ut mer pengar för något av HV, Löven eller VIK lär ändå gå upp.
Lika bra å spara till annan säsong.
Ska bli intressant att se HVs öppning. Kan bestämma mycket framöver.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Ja skapa en separat tråd
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Foppatofflan:
Hänvisade till sannypodden : )
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ToddW: På tre matcher mot toppmostånd (Mora och Löven) så vann vi två och spelmässigt tycker jag att vi varit minst lika bra som bägge dessa lag. Jag har också väldigt svårt att se oss på under halvan. (Och snart blir jag tvungen att redovisa mitt tips).

Ska jag skapa en separat tråd? Jag kan göra ett script som plockar ut tidigare tippningar så de också läggs in där. Ligger det i Appropå ingenting är det svårt att filtrera.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
ToddW:

Hellre att dom tippar oss lågt och vi överraskar positivt än att vi tippas högt och det blir skriverier om kris mm direkt i början.

Det vi vet om förhandstips är att de ofta har fel och några lag överraskar negativt och några överraskar positivt. Jag tror faktiskt vi kommer placera oss i den senare kategorin och ett eller två av lagen Mora, Västerås, BIK kommer inte leva upp till förhandstipsen. Mora har jag svårt att se tippas så högt,

Adam hade ju till och med Mora som etta. Tycker dom tappat många bra spelare som gjorde deras lag förra året t.ex Larsson som enligt mig var en av seriens bästa centrar, OSL som var en målskytt och speedkula, Nörstebö som gav stabilitet i försvaret, Hilmersson som är mr Mora och hade rutin från SHL, Masuhr som iof var skadad stora delar men när han spelade gav rutin till försvaret, Eklind som med sin storlek och tyngd och arbetskapacitet betydde mycket för laget och skapade utrymme för de offensiva spelarna. Johansson som kom in sent på lån men från sin backplats låg bakom mycket offensivt. Det vill verkligen att de får jackpott på alla värvningar då dessa inte är lätta att ersätta, så förstår inte riktigt hur Adam tänkte när han tippade dem etta, jag har nog dem som en kandidat som inte kommer nå upp till förhandstipset.

Skulle jag gissa tror jag på plats 4:a för oss.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Saleva: yep, tittade live! :)
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Antar att det är bra att vi tippas som #8(av luckner och söderström) i HA, men finns det verkligen 7 lag som har bättre trupp än oss i dagsläget? 4/5-plats tycker jag låter mer rimligt. (som tränarna tippade).
Kommentera


Sv: Apropå ingenting...
Saleva: Ska ta och lyssna på den alldeles strax!

Vi har väl varit överskattade i princip alla år utom ett, så på sätt och vis så känns det skönt med en mer konservativ tippning på oss.
Såg att tränarna tippar oss femma, vilket känns ganska rimligt med tanke på de andra satsningarna i ligan. Experter sätter oss som åtta, vilket jag tycker är lågt men inte orimligt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Det är ett problem med att allt inte läggs upp på den samlade sidan av någon anledning. Går man in på Allehanda så kommer du hitta mer innehåll om MoDo än på Hockeypuls.

Antar att ansvaret ligger på vardera journalist att lägga upp på samtliga sidor.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Då kanske det bara är jag som är gnällig, men när jag varit inne på deras samlade site så verkar Mora, Timrå och många lag få rapporterade varje träning. Det är möjligt att det är ganska sporadiskt, men att det ploppar upp i mitt flöde.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Foppatofflan:
Snackas Modo ca 60 min in, inte topptippade direkt..
radioplay.se/podcast/sanny-och-svensson/
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Men kan någon ge Harald en mikrofon!!!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Tycker att ÖA ligger i framkant när det gäller rapportering kring herrlaget. Nu har det varit lite lugnare sedan sista matchen men annars har de varit där ganska flitigt och ävensnackat upp försäsongsmatcherna. Jämför man med exempelvis VK (iofs inte mittmedia men en stor lokaltidning), så är det natt och dag.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Amitiel: Salomonsson?
Jag tror dock att vid alla stora årgångar så har MoDo haft ett starkt lag. Sedinarna, Näslund och de andra har utvecklats därför att de fått tuffa matcher.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Har väl alltid varit så, är ju först j18 och j20 Modo är bättre, men kollar man alla dom här större spelarna så är det ju väldigt få som har Modo som ungdomslag.

Nu kan jag glömma nån eller några men av dom här riktigt stora är det väl bara egentligen Peter, Sundström och Hedman som starta i Modo.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Det är grymt när Övik Hockey, Järved, Husum, KB eller Svedjeholmen har en väl fungerande verksamhet, men det som är oroande är egentligen hur långt vissa MoDo-lag legat efter. Detta trots att man generellt har lite bättre möjligheter till träning, utbildning osv. Många årgångar är som bäst när MoDo har ett riktigt bra lag och utmanas av ett eller ett par av de andra. När MoDo inte alls håller måttet brukar det inte bli bra.

Och diskussionen hur MoDo säger att man ska värna om de mindre lagen, men skiter i det och plockar det man vill ha har genom åren förekommit. Bäst är det när det finns konkurrens på orten!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Jo.. men tyvärr ganska vanligt att det finns småklubbar som har väldigt bra ungdomsversamhet och sedan kommer regionens storlag och plockar russinen ur kakan.

Vet att det var väldigt frostigt i Gästrikland ett tag där med Brynäs som värvade långt ner i åldrarna så att vissa småklubbar knappt fick ihop lag
till seriespel.
Samma problem finns i Innebandyn.
Det finns knappt en juniorserie i vissa distrikt!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Foppatofflan: Tycker det är händer lite på MoDo channel också !
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: exakt, lite det jag menade med ”nyheter”. Att man får nåt att läsa om, typ intervjuer med spelare och tränare, rapportering kring isträning etc.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Ebba var avstängd sista matchen, men annars hade de säkert öst in ännu mer poäng. Sanslöst faktiskt.
Lite oroad ibland över att Svedjeholmen flera gånger överträffat MoDo gällande pojk och flickverksamheten. I och för sig är det väldigt bra att SIF har en fantastisk verksamhet, men lite oroande är det ändå. Har man blivit lite bekväma?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gusse:
Damlagets framtid ser ljus ut 😁👍
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Gissar att allehanda har nån special inför hockeyallsvenskan nån dag innan det börjar
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
MorganaLefaey: Jo, men vi får hålla tillgodo med uppstartsträffen 13:00.
Sänds bland annat här.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Foppatofflan: abstinens de lux.
Jag såg timrå samt leksand i lördags. Igår blev det korta episoder av de övriga matcherna.
Nu sur över att jag nte kan se någon match idag....
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
KB65: Det vore kul om allehanda-människorna tog sig ned till rinken och rapporterade från träningarna, som de verkar göra från de flesta andra lag som Mittmedia rapporterar från. Jag tycker att den där Mattias verkar bra, men undrar om det är lite för mycket gofika med bullar på den där sportredaktionen nu och för lite gå ned till en kall ishall?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Foppatofflan: Förväntar mig väldigt få nyheter inom närmsta tiden, men hockeyabstinens börjar man få. Vill bara att säsongen ska dra igång!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: några fler här som har hockeyabstinens och som är svältfödda på Modo-nyheter?😃
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: han verkar verkligen gå bakåt i utvecklingen.
Kanske skulle behöva gå ner HA och få tillbaka lite självförtroende och flyt.
Men skulle nte tro att det ens är ett alternativ.
Men knepigare saker har hänt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Visst befinner sig alla tränare där då?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe:
Apropå högerskytt, kanske vill gå utomlands.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DrCox: Precis, när han säger något tänker man...tänk om vi hade en sån tränare...(hoppas vi har det i Karlin nu då). Men det bästa är att han oftast nonchalerar när kanalen han kommenterar i gör reklam för nån jävla golftävling eller nån tråkig fotbolls-match. Han borde som anställd säga typ, jaa blir ju intressant med golfen i Kuala Lumpur, men han kör oftast bara på om ett moment i matchen han kommenterar, helyllegrabb
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
DrCox: Amen!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
puffe: Ingen är bättre än Harald det är en fröjd att lyssna på honom och hans knivskarpa analyser av det som händer på isen.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: ett tips till daglediga.

Klockan 13 i morgon sänds allsvenskans upptaktsträff på Sportkanalen.

Bara att få se Kung Harald, wow
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Tarasov: Båda två förlorar med stor sannolikhet på att lämna för J20, men i Wallinders fall kan jag köpa det. Han har de fysiska förutsättningarna för kunna ta en plats i seniorlaget och hade kört fast lite hos oss.

Strömgrens val förefaller däremot väldigt korkat. Han skulle må väldigt bra av seniorspel, både för att bli tuffare men även taktiskt.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K:
Både Strömgren och Wallinder får spela J20 för
Rögle idag!
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Det är mer en reflektion över att vi i tiotalet år legat långt efter rent taktiskt. Det är alltså verkligen inte baserat på ett dåligt beslut, utan bara en besvikelse över att man enkelt kan se hur de flesta besluten är pojklagsmässiga och inte ett tecken på att vi taktiskt är mogna.

Men, däremot är vi skickliga på att individuellt utveckla spelare tekniskt, skriskomässigt och fysiskt.

Det som också brukar gälla är dålig disciplin och många utvisningar. Där är det för tidigt att dra slutsatser, även om man verkar förlora den här matchen pga just det.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Gavelo: Eller så kanske vi inte ska tjata om juniorernas speltid i Herrlaget. Bättre att dom lär in sig att spela med defensivt ansvar.

Så att vi inte skola en massa Rockwood i Modo! 😉

Nä då..skämt och sido.
jag tror fortfarande på att det kommer komma några killar varje år att kunna slåss om speltid i A laget när dom är mogen, Som sagt jag tror mycket på Nordin i år! 👍👍
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: 3 mål släppte MoDo in på femminutersutvisningen 4-3 blev 4-6 men 5-6 nyss
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: Kanske lite magstarkt att såga hela juniorverksamhetens taktiska utbildning bara för att några juniorer går bort sig i j20 matcherna.
Skall man tillämpa den måttstockens så har inte modos A-lag oavsett skolning inte haft någon fungerande taktisk utbildning sen skröder satte 2-0 och säkrade kontraktet hemma mot SSK 2011. Typ.
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
J F K: 4-3 till MoDo sen klumpigt en femminutersutvisning så 4-4 snabbt o lång tid kvar på femman
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Silly: Såg precis MoDo göra 3-2 mot Timrå I J20. MoDo ser individuellt skickliga ut, men taktiskt blir man orolig. Det är helt klart så att Timrå spelar mycket mer moget.
MoDo tappar två man bakom förlängda mållinjen i boxplay och då byter en av dem istället för att jobba hem. Man spelar inte smart efter linjerna. Man väljer generellt svåra lösningar.

Nu gick man återigen bom och två spelare går på samma timrå-it så att en annan blir sopren och kan kvittera.

När kommer vi någonsin att utveckla våra spelare taktiskt?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
snushane:
Jo jag har sett matchen i efterhand.
Och det var klassskillnad på lagen denna kväll. Ert dilemma enligt min mening. Er press vart bortspelade varenda gång ni klev på, allra helst i 1 :a perioden. Och ert försvar ligger inte tillräckligt nära dem i pressen , backarna åker för lite skridsko så dom glider efter puckföraren och markeringarna i hemjobbet så är det problem att räkna in dem motståndarna. Den delen vart i alla fall bättre under matchens gång. Men växjö gick ner sig lite gran och fokuserade mer på stänga ner matchen som dom är så duktiga på.
Domarinsatsen var det inget fel på, ja dom missase en klar nerdragning av Lodin i mittzonen. Men den kvitterades med att blunda 1 minut senare på en lika klar nerdragning på lycksell i mittzonen. Utvisningarna slutade 8-8 så det var Fear tycker jag.
Inga i Timrå klagade heller i pauserna på några konstiga domslut. Så jag vet inte var du såg som ger dem resultatet som katastrofdomare?
Kommentera

Sv: Apropå ingenting...
Sputnik: jag skyllde INTE förlusten på domarna, men dom var likt förbannat usla..
Kommentera

« · 2228819 · »