1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

481108 inlägg · 4078 ämnen

Brynäs - MoDo 120925

« · 1519727 Till forumet


Brynäs - MoDo 120925
Kvällens trupp

62. Hari, Janos
28. Forsberg, Kristian
23. Svensson, Björn
       

70. Kempe, Mario
17. Madsen, Morten
27. Öberg, Peter
 
6. Byström, Ludvig
75. Stehlik, Richard
 

25. Müller, Marcel
20. Steen, Alexander
22. Nagy, Ladislav
 
15. Cumiskey, Kyle
3. Lehtivuori, Joonas
 

12. Spina, Dave
24. Sundström, Niklas
10. Skröder, Per-Åge
 
49. Regehr, Richie
51. Ahnelöv, Jonas
 

29. Starkbaum, Bernhard
69. Ahlsenfelt, Oscar
Kommentera


Sv: Brynäs - MoDo 120925
Lumber Jack: Brynäs passar tydligen på att ställa pillertrillaren i kassen nu när fokus och snack kommer att vara kring Steengate.

Dom är inte helt dumma därnere. ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Satan va less jag är på kommentatorn...

Men dumt att släppa in det där skit målet i början men faktiskt bra spel efteråt.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Jätteräddning Rahm, annars 1-1 Modo
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Patrik Källstr: Hur ser Steen ut?
Står det 1-0 eller 1-1v
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Berka: 1-0. Menar att de skulle varit 1-1 normalt sett där :)
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925

Berka: 'Hur ser Steen ut?'

han verkar ha näsa för målet. :)

Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Patrik Källstr: Ah :)
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Patrik Källstr: Btw. Där jag är nu finns inte ens P4 ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925

Berka: Då är det inte skoj. Har du hamnat i Timrå?

Vilken tur att Brynäs pp verkar vara lika dåligt som Modos i år.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Patrik Källstr: HAHA typ ;)
Nä men 75 mil norr om Timrå iaf ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925

Berka: Okej :)

Kommentatorn på SR: Period 2 solklart till Modo! Sista sekundrarna tryckte Modo på med allt!

Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Patrik Källstr: Tkr Modo spelat riktigt bra PP. Dock är Rahm tyvärr rätt jävla bra...

Steen är ja.. För bra för elitserien om man säger så. Han är då en av de bästa i Modo. Och då har han inte spelat sen april...

Widing är rolig, kommentatorn friast vad han tkr om Steen, Widing svarar att " ja det hade ju vare jobbigare med Sedinarna" :-P
Sen är han sportslig nog att han bara gratulerar modo till en bra värvning.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925

Monno:

Det syns att Rahms anabola har gett resultat. Grymt stark i överkroppen. Det där kommer han ha glädje av i många år framöver.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Iskall straff Kempe innebär 1-1
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Patrik Källstr: Var det inte offside där innan straffsituationen?
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Zappaholic:Tyckte det åxå såg ut så..
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Gusse:WWW.bänkastehlik.nu resten av matchen
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Gusse: Är han ostabil ?
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Jätteräddning Rahm 5 sek kvar
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Gusse:För tredje gången  så hinner knappt sudden börja så har dom förlorat,men annars bra match av Modo
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Patrik Källstr: Är det OT nu?
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Berka: Vi (Brynäs) vann i sudden, ganska orättvist men jag klagar inte ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Gusse: Modo suger tydligen på övertid !!

Surt att alltid förlora extrapoängena... Kommer visa sig förödande i slutet!

Dags att Uffe tar tag i detta för ska vi kryssa 50 % av matcherna för att sen ge bort extrapinnen då kan vi lika bra inrikta oss på kvalserien!!!
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Enligt SR var Modo bättre. Jag klagar dock inte med 1 poäng mot världens bästa mästare Brynäs.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Patrik Källstr: Enligt mig som såg matchen på TV så var Modo något bättre än oss i framför allt andra och delar av tredje. Annars ganska jämnt. Vi fick långa anfall när Järnkrok och Lindholm var inne, annars var vi något uddlösa.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Patrik Källstr: Poäng är godkänt, men under omständigheterna så känns det ändå lite småsurt!
MEN Modo har varit USEL i alla 3 ot denna säsong.
Som jag tidigare skrev, detta kommer kosta oerhört i slutet när tabellen summeras !
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Berka: Ja vi kan ju knappt ha spelat ens 5 min OT i år totalt.

Men vi gör en riktigt bra match! Och jag tror faktiskt Steen står för stor del av det. Enligt mig bästa kedjan ikväll. Steen kommer betyda enormt mkt för oss.

Starkbaum ser ju faktiskt ok ut. Ingen Fasth direkt, men han står ju iaf i vägen :-P

Sen tkr jag Kempe gör det riktigt bra! Och straffen är ju en utsökt delikatess.
Och Hari är verkligen ingen spelare för de lägre linorna..
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Monno:vem skall hari peta i någon av de två toppkedjorna?
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Monno: Grattis till en pinne. Steen ser bra ut.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Monno: Jag är väl inte helt ute å cyklar när jag påstår att Modo har varit stekheta på OT spel de senaste 2 säsongerna?!
Vad händer i år?, hur kan man dominera som sista 5 mot Timrå samt som det tydligen var sista minutrarna ikväll för att sedan totalt klappa ihop på OT och förlora direkt?

Är Modo så nonchalanta och glömmer bort att man är 4 man ?!
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
arnio: Tack, vi hade hoppats på nån fler.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
ja, ibland ska man ha lite flyt också. Det hade vi idag. Grattis till en riktigt fin värvning.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
qwertas:Spina?
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
qwertas: Det är där skon klämmer. Frågan är om inte bästa hade vare att när Ritto kommer tillbaka så lånar man ut honom till allsvenskan. Tror han skulle producera rätt bra där.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Berka: Jo ifjol var vi ju riktigt duktiga både i OT och straffar.
Jo men var ju samma emot Brynäs nu. Helt klart bättre slutet av 3dje sen full kollaps i OT...
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Monno: Ah de är trist.. Bra att vi tar poäng men börjar vi inte att vinna nu så kan de bli tungt att nå slutspel!

Ajja heder å Modo som iaf gör en bra match mot Sveriges klart bästa lag ;)
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925

Berka: Jag är nöjd. Vi var i två perioder bättre än Brynäs på bortaplan. Matchen kunde slutat hur som helst och det var inte helt rättvist att höstlövet seglade in, men spelar vi såhär räknar jag kallt med många poäng i vinter för Brynäs var i sanning inte dåliga.

 Brynäs spelade rätt vårdslöst och hade flyt med utvisningarna. Å andra sidan kvitterade Modo på en feldömd straff så man ska nog vara försiktig med kritik mot domarna. (Mer än att linjedomarna hade en jobbig match med offside). 

Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
J F K: Om domarna förfördelade Brynäs samt dömde en felaktig straff till Modo så ska man väl inte vara försiktig med kritiken? Då ska man väl istället dela ut dubbla salvor kritik? :)
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Tycker det känns bra inför fortsättningen iaf. Längesen det kändes så tryggt att höra Modo på radio. Inga lägen efter lägen från motståndarlagen, backar som tog hand om de mesta i egen zon. Nu ska bara pucken sitta lite oftare, att släppa in ett mål efter 60 minuter är bra!
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925

Grattis till 1 poäng!

Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
J F K: Jag måste sätt jag är väldigt nöjd med Steen. Nu hoppas jag nästan styrt modo ligger lite lågt överlag och framförallt med Enström. Så kanske den värsta stormen blåser över.
Det verkar ju ändå som att andra klubbar helt plötsligt ser lite mellan fingrarna att "Nä men vi är enade, modo tog ju bara in en spelare för att ersätta en skadad nyckelspelare".
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925

J F K:

Jag är också nöjd med hur det såg ut, bortsett från Stehlik som är en katastrof över hela banan. Vissa klagade på att Tollefsen var dålig i uppspelen, men Stehlik måste vara bland det sämsta jag har sett på den här nivån. Hans räddning i den här matchen var att MoDos försvar var så pass mycket mer organiserat än tidigare.

Annars är jag imponerad av Björn Svensson, som jag tycker har varit en av MoDos absolut bästa forwards såhär långt. Steen gjorde en riktigt bra insats för att vara första matchen.

Rahm ser ruskigt stark ut i överkroppen och jag tror han har haft mycket glädje av sina steroider. Tråkigt men förmodligen sant.

Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Spina klart bäst i första linan idag. Starkt att spela 1-1 där nere med en medioker Susse och en Skröder i koma. Med Steen dök det plötsligt upp en ny första lina. 
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925

McFire:

Första matchen och Steen åker omkring som en General och bestämmer där ute. Bästa spelaren jag sett i Elitserien på mycket länge, och det var hans första match.

Steen ser isen på ett sätt som påminner mig om Foppa, håller i pucken i en mikrosekund extra och isen öppnar upp sig.

Snart kanske vi har en försvarsgeneral också.

Tycker absolut inte Modo ska vänta tills någon storm lagt sig. Modo har inte gjort något fel och styrkesignalerna som skickas när man utmanar hockeyligan ska inte underskattas. Att Överstegrisen Loob var tvungen att be om ursäkt med mössan i hand understryker bara detta.

Personligen tycker jag att det känns som Elitserien och Modo vaknade upp ur en lång koma ikväll, nu jävlar kör vi!

Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Bad_Brett: Rahm hade nog varit starkare i överkroppen om han inte hade tagit steroider och istället tränat som en elitidrottare de senaste två åren.
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Peja: Underskatta inte steroider.

Om han tränat någorlunda hårt på steroider så bygger man upp en muskelmassa som du sen har nytta utav resten av ditt liv. Det är ju inte så att man krymper direkt man slutar ta bola :-P Såg nån bild å Rahm och han är rätt biff faktiskt.
T.ex. kan en 70kg kille utan större problem bygga upp sig tio kilo muskler med bola. Något som kanske vare omöjligt lr krävt enormt hårt arbete före att uppnå annars.
Snacket om att han bara tog bola för rehab tror jag inte ett skit på.

Men tror vi kan konstatera att Brynäs gjort ett kap och lämna det där. För snart kommer väl Boork kopian Huge och säger vad vi ska tycka ;-)
Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925

Peja:

Intala dig det du. Själv är jag övertygad om att Ludmila hade enorma fördelar av det i Atlanta 1996.

Underskatta inte heller fysikens innebörd för ishockeymålvakter. Det moderna målvaktsspelet bygger mycket på storlek och att stå rätt placerad. Det största problemet många unga målvakter har är att de inte orkar hålla uppe överkroppen när de går ner på knä, vilket du förmodligen kunde se Svedberg ha problem med första året i Brynäs. Rahm såg ut som en oxe på isen. Det är klart att han kanske har tränat fantastiskt hårt under sommaren, men tyvärr tror jag att steroiderna har gjort sitt jobb med grundfysiken.

Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925
Monno, Bad_Brett: Kan nog mer om anabola än vad ni tror. En kort tids träning med anabola steroider ger inte samma grundträning eller muskelökning som flera års elitträning. Klart att Rahm är vältränad, men jag har sett många spelare som är "biffigare" än honom... Er f.d spelare Marcus Jonasén var t.ex mycket biffigare (ingen aning om hur han ser ut nu) när han spelade elithockey i Modo.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Brynäs - MoDo 120925

Peja:

Jag är övertygad om att många fler har dopat sig. Blomdahl sägs ha experimenterat en hel del med spännande preparat under somrarna när han var yngre. 

Och det skulle inte direkt förvåna mig om detsamma gällde före detta stjärnor som Mats Sundin.

Kommentera

« · 1519727