1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474669 inlägg · 4078 ämnen

Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20

2451311 · » Till forumet


Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
J F K:
Kimby har ett mkt gott rykte i Almtuna, håller honom rätt högt som tränare.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Tarasov: Tror att Västerås klarar Almtuna ändå, men uppsalagänget gör det förbaskat bra. Det som talar för Västerås är att man har pengar, har fått tillbaka skadade spelare och borde ta det, men det spelar mindre roll om man blir topp åtta än att vara topp tio med tanke på den där plat-n.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Charliejfz:
Svårt men Almtuna och AIK är iaf favoriter plus topp 6
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Vilka blir troliga kvartsfinal lag?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Nucky: Apropå Bernier miss mot DIF såg just Cannats vid Tiks 2-0 mål, rensade pucken rakt på Tikspelaren en meter framför sig, studs o mål..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Confusius: Så låter det inte under match😆
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Confusius: Ok fel av mig blandade ihop med Fortier som är lite kortare.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Gusse: Tror att 95% på det här forumet tror att vi har en bra chans att gå upp

Bara för att man ser saker som kan förbättras, betyder inte automatiskt att man inte tror på laget.

Vi är klara serieledare vilket betyder att vi går in i slutspelet som favoriter, och vi har aldrig haft en bättre chans att gå upp än i år
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Keriksson: Pooley är 188cm och väger 91kg ;)
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Gavelo:
Sluta tyck synd om grabben.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Robin Ztorken L: Det bör rimligtvis vara en billig spelare att ha i truppen och med tanke på det stundande kvalet så vill dom väl ha så många spelare som möjligt om det blir skador och skit, men så synd om framförallt Lucas.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Grötskalle: Tyvärr ligger nog inte det beslutet på vare sig honom, eller Modo.
Malmö bestämmer, tyvärr🥵
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Wernblom 13onde forward idag igen hos malmö, pojkstackarn kan ju omöjligt stå ut så mycket längre. Välkommen hem
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
KB65: Spelsinnemässigt var han det men hade svårt att hänga med när det gick fort.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Rödluvan: Går ju upp och ner i den där åldern. Tycker han var fenomenalt bra i höstas, både när han fick chansen i herrlaget och i J20. Men Kruukka var nog väldigt drivande i den linan med Umegård och Styf. Stort tapp.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
KB65: Umegård saknar det där lilla extra också tycker jag. En talang skillmässigt men han är inte så allaround och gör inte sina medspelare speciellt mycket bättre.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Nucky: Defensiven. Generellt. Melvin Strahl spåddes vara ett bra namn för draften för några år sedan men har varit en besvikelse enligt mig sen han kom upp i J18. Så inget bra målvaktsspel heller.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Nucky: Har sett några matcher. Stundtals väldigt uddlöst och frustrerat i offensiven. En hel del problem med disciplinen också.

Saknas spets. Vi tappade ju en tilltänkt toppspelare redan på försäsongen på grund av han blev dömd för ett brott (när han spelade för en tidigare förening) och sen försvann förstecentern Arvid Kruukka tillbaka till Luleå när vi missade topp 10. Sen spelar Jacobsson med herrlaget.

Bortsett från Malmö så är det dock topplagen som vi förlorat mot än så länge, så det kan mycket väl vända framöver.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Rödluvan: Ej sett matcherna, vad är J20’s akilleshäl? Tex ska göra några matcher med dom, får hoppas det räcker för att vända resultaten
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Rödluvan: tyvärr, förlust med 3-0 mot Ssk, j18 upp i topp iaf med 2-1 vinst mot Löven!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
jessy:

Nej inte liten, men ingen tuff och fysisk spelare. Ingen som bygger sitt spel på fart och fysik och närkampsspel som t.ex vela.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
jessy: J20 lär torska dagens match också. Fortsätter deras nuvarande spel så blir det kval.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Icing-Ove: Ingen är större än din älskling Liss Ove.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
jessy: I jämförelse med Giganten från Ö-vik är han pytteliten..
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Keriksson: Är pooley liten ???
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Rytter: Ja jag kan ju inte riktigt argumentera emot det du säger för du har en stark poäng, man kanske blir lite blind efter en sådan enastående säsong som
Modo gjort och när en eller några förluster kommer så kanske man drar lite för stora växlar av det, vi kan kalla det fartblind.
Som du säger så verkar vi ha lite lättare mot både Mora och Bik, ja även Dif i 2/3, det är väl bara Löven som känns riktigt läskiga.

Alldeles oavsett så är det inte nu vi ska vara bäst (äldsta klyschan i hockey) det är i slutspelet.
Med Dicken och en ny in så ska vi absolut kunna utmana om platsen på allvar, bara hoppas vi får vara skadefria.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
BobbyG:

”Modo blir blottade på sina svagheter när vi möter bättre lag.
Dif är det klart bättre laget första 10”

Du glömde den sista raden, alltså den som förklarar att jag skrev detta efter 10 minuter då Djurgården hade varit det klart bättre laget och just blottat våra svagheter, snyggt försök men den sköt jag ner direkt.

2023-01-18 12:38
Robin Ztorken L: Obegripligt minst sagt.
Våran klart sämsta kedja offensivt och våran klart sämsta kedja defensivt, vad är det Karlin vill försöka uppnå?!

Jag håller verkligen inte med om att den kedjan var bäst i mötet mot AIK, bättre än tidigare men fortfarande 0p och svaga defensivt, men du får såklart tycka att dom var bäst.

Hur vet du att den nya skadan inte uppstått pga den gamla? Är det ens bekräftat vad det är för typ av skada?, jag har inte hört något i frågan mer än vad Mattias på twitter skrivit om, men inget bekräftat.


”hur kan modo sitta i förarsätet om både löven och djurgården är KLART bättre?”
Modo sitter i förarsätet för att man mest troligt kommer vinna serien, vi har alltså bäst förutsättningar, detta har jag också förklarat men det verkar inte gå in hos dig!

Men jag lägger upp det jag skrev så folk här kan se vilken lögnare du är.. (KLART bättre 🤯)
Gavelo 20x20-logo-modo-hockey.gif · 15 timmar sedan
hockey_21: I ett slutspel är Löven favoriter, sen är djurgården ett lika bra lag som oss.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Gavelo:

Nu menar jag att vi har exponerat större svagheter hos våra främsta konkurrenter löven, dif, Mora, ssk, bik än vad de har lyckats exponera på oss. Inte hur det gått mot botten.

Sett över 3 matcher så har vi ju dominerat DIF i 2 av 3, ändå så tycker du att vi slår i underläge mot dem. Mot löven tycker jag vi varit bättre spelmässigt i 2 av 3. Mora har vi rätt enkelt mot av någon anledning. BIK fick den största överkörningen denna säsong i förstaperioden hemma, ett under att inte matchen var avgjord då. Det är väl endast SSK där vi inte övertygat tycker jag.

Tycker detta är loosermentalitet, vi har visat i serien och matcherna att när vi når vår nivå är vi extremt svåra att slå. Bara det att motståndarcocher tycker vi är bästa laget och med bäst struktur och är svåra att slå är ett gott betyg. Inte ofta man hör sådant beröm i intervjuer.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Gavelo:

"Jag har rätt om att Modos svagheter blottas när vi möter bättre lag, det är ju bara att titta på matchbilden, när tycker du att vi var överlägsna?"
i matchen du skrev detta, 6-3 mot djurgården

"2:a kedjan har under en tid varit klart sämst offensivt och defensivt, högst aktuellt när detta skrevs, bara en dåre kan påstå annat."
återigen i matchen du skrev detta så var kedjan kanske bäst

"Ang skadan hade jag rätt igen, en missbedömning som jag varnade för 3 veckor innan comebacken."
det är alltså en NY skada som inte har något med gamla skadan att göra men det är en missbedömning av läkarteamet som du förutsåg, har du veckans lottonummer också?

"Vad är det du inte begriper?, Modo sitter i förarsätet för vi leder serien men JAG håller inte Modo som favoriter i slutspelet, försöker du ens förstå?!"
hur kan modo sitta i förarsätet om både löven och djurgården är KLART bättre?
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Gavelo: Håller med. Klubben har dock sagt att de vill ha in mer grit och gjort så nyligt med Vela & Brickan så det finns säkert en plan eftersom man velat ta in Werner & Vigge också. Lätt att fastna i en match som jag gör. Vill att det ska smälla lite för publiken. Kanske klubben ser längre. Vi får se.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
BobbyG:
Jag har rätt om att Modos svagheter blottas när vi möter bättre lag, det är ju bara att titta på matchbilden, när tycker du att vi var överlägsna? Detta skrev alltså i mötet mot djurgården igår och du är nog i så fall enda personen som tycker att Modo var överlägsna ?!

2:a kedjan hade under en tid varit klart sämst offensivt och defensivt, högst aktuellt när detta skrevs, bara en dåre kan påstå annat. Vill du att jag tar fram statistiken från när detta skrevs?

Ang skadan hade jag rätt igen, en missbedömning som jag varnade för 3 veckor innan comebacken.

Vad är det du inte begriper?, Modo sitter i förarsätet för vi leder serien men JAG håller inte Modo som favoriter i slutspelet, försöker du ens förstå?!

Vela är dock något jag backat på och det har jag även skrivit här för några dagar sedan
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Rytter: Över dessa 37 omgångar så har vi givetvis exponerat svagheterna hos motståndarna mer än tvärtom, dock blir det kanske lite missvisande då iaf 6-7 lag i denna serie helt enkelt inte har förutsättningarna att ställa slagkraftiga lag på isen, dom är helt enkelt för dåliga.

Det jag och säkerligen de andra som hyser viss oro handlar mer om att vi får problem när det blir grisigt och tätt, våra spelskickliga spelare får inte samma utrymme att slå flippmackor och dribbla siljansvängar i offensiv zon och vipps blir vi ganska trubbiga.

Djurgården gick ut hårt igår och Aagaard, Ap med flera hade rysligt svårt att inte dras in i det griseri som stundtals pågick och det blev vårat fall, vi höll oss inte till gameplan och fällde krokben på oss själva, eller som Karlin sa, Vi hade pratat om att minska misstagen och spela rejälare i egen zon, så slarvar vi med pucken ett flertalet gånger första 3 minuterna så jag fick ta timeout, så mycket var det med den jävla gameplanen , sen rykte vi upp oss i 10-12 minuter sedan var vi tillbaka på ruta ett. (inte korrekt citerat)

Sen håller jag inte riktigt med i lövenmötet senast, tycker Modo gör en ganska svag insats, inte direkt dålig men Löven var det bättre laget över 60 minuter
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Gavelo: Som sagt Gavelo

”Nu är det fyra förluster på de sju senaste matcherna, var står ni egentligen?
– Äh, det är svårt att säga. Alla har sämre perioder under en säsong och många hade nog varit glada om de hade det som en dålig streak. Man måste tänka lite nyktert på det hela.”

Tror folk inte inser hur försvagat laget är just nu, är bara att kolla på våran topp 6

Aagaard - Vela - Woods (ur form)
Niederbach - Theo - Sveningsson

Det där är inte en topp 6 för ett utmanande lag.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Rytter: det är ingen idé att diskutera mot gavelo, inte nog med att han har bokens bästa hockeyöga, han har nästan aldrig fel, han är dessutom läkare. bara senaste veckan har vi:

"Modo blir blottade på sina svagheter när vi möter bättre lag." (modo var överlägsna)

"Obegripligt minst sagt.
Våran klart sämsta kedja offensivt och våran klart sämsta kedja defensivt, vad är det Karlin vill försöka uppnå?!" (kejdan var kanske lagets bästa i segern)

"Det är inte röntgenläkaren som gjort fel, det är Modos läkarteam som åter igen gjort en missbedömning och det är det som diskuterats." (ny skada på dicksison, inte den gamla)

"Som jag skrev, Modo sitter i förarsätet truppmässigt men jag räknar aldrig bort löven." 2023-01-19 09:50
"Både Löven och Djurgården är bra och bättre än oss så vi måste överträffa oss själva om vi skall ha en chans." 14 timmar sedan
"Nej jag har inte Modo som favoriter" 11 timmar sedan

tar inte upp vela igen, den vet vi alla om
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Gusse: Det 10 matcher före dem jag listade nedan (glömde dessa i inlägget)

30,3% i PP
93,3 % i tagna poäng
100 % i vinster
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Gavelo: Inställda Corona säsongen så hade vi rätt många förluster på slutet och vårat stora försprång till Timrå höll på ätas upp. Då höjde vi oss igen när det brände till och vi tog andra platsen ganska enkelt. Jag tror helt enkelt att vi blivit lite bekväma när vi leder serien så stort som vi gör. Man tar inte i det lilla extra som behövs alla gånger. Sedan har många spelare sämre form just nu.

Helt omöjligt att vara på topp en hel säsong. När matcherna börjar gälla mycket mera igen så kommer nog engagemang bli högre och med det så kommer också formen att höjas. Kan vara så att många redan nu längtar till slutspelet.

Jag vägrar att tro att vi plötsligt blivit så mycket sämre och dom andra lagen så mycket bättre. Men då är jag en envis dåre också...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Gavelo:

Kan tycka att vi har exponerat större svagheter hos våra motståndare än vad de exponerat hos oss.

Ta djurgårdens spel i onsdagsmatchen, så dåliga försvarsmässigt har vi aldrig varit under säsongen.

Mot löven har vi 2 förluster men anser nog att vi var bättre i senaste matchen hemma, det var nog bara förlusten i Umeå där de faktiskt körde över oss.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Gusse: Vackert att du listat upp allt du kunde hitta på, men om vi håller oss till sanningen så ser faktan ut såhär.
Senaste 10 matcherna:
9,6% i PP
56,6% i tagna poäng
50% i vunna matcher

Jag tycker det är extremt befogat av många här att vädra en viss oro
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Gavelo: Ja det är klart. Tror man att..

Karlin har slut på ess i rockarmen
Alla spelare har tappat formen och kommer aldrig att hitta den igen
Vi inte är tuffa nog
Vi är sönderlästa och kan inte byta spelide
Halva laget är klara för andra klubbar
Tycker man att 6 noll poängare av 35 matcher inte är bra nog
Dom andra topplagen inte har några svagheter som vi kan utnyttja

Ja då kan man redan nu sluta följa denna säsong.Jag vet inte hur Modo måste prestera för att få folk på det här forumet att faktiskt tro på laget kan gå upp.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Robin Ztorken L:

Ja, varför är det så? kanske är läge för Bernhardt och Näsen att kliva ner nått hack i kedjan, som nu på onsdag mot lite svagare motstånd och låta Ingman Brickley köra 1:a backpar
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Gusse: ?
Det är på senare tid som Modos svagheter exponerats, serien ledde vi långt innan.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
KB65:
Ja iom skadan på Tanner så var vår centersida något i stil med
Vigge - EJK-Nordin- Tjernström nu är det

Vela - TJ - Adam P - EJK

Och tänker att Niederbach kliver in när forwarden kommer, plus att vi väntar på JD.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
KB65: Tänk att alla lag vet våra svagheter och vet hur man stoppar oss. Och ändå leder vi serien stort. Otroligt...
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Robin Ztorken L: Håller med om att de inte fungerade framåt. Minst två gånger stod Bernie vid blå och tappade ut pucken genom att spela med små marginaler vid blå och dessutom direkt ansvarig för 0-1 målet. Samtidigt - minuten efter ett pucktapp slår han en perfekt passning från egen planhalva på bladet på en forward. Blandar och ger med andra ord.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Icing-Ove: Igår låg Nässen/Bernie bakom massor med DIF chanser.
I egen zon är dom inget annat än en ren katastrof som dom sminkat över med en härlig offensiv men när inte det funkar framåt bör dom inte spela alls.

Tror dom mår bra av att vila ett antal matcher och spela
Ingman Brickley
Berg Noren
Wahlberg Folin
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
KB65: Visst, tänk vilka spelartyper vi har i år som vi inte hade då och vilka vi skeppat iväg, Sylwander och Hasa bland andra.
Tycker det är Modo som är mer lika Löven ifjol och dom har minskat på antal kilon och istället fått in små lirare som Pooley, Schilkey... spelare som Brickley, Ingman och några till förhoppningsvis stoppar på ett brutalt med schysst sätt innan de hinner avsluta.

Sen förlorar alla lag matcher, vi har 6 nollpoängare på 35 matcher, överlägset minst av alla lag, Nu sammanföll slutet på vår långa svit och början på en svacka med en räcka matcher mot lag vi har svårt mot, Glöm inte att vi slog både Östersund, Löven och SSK under vår svit, Djurgården också förresten.
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Confusius: Det är bra att vi får lite pisk & stryk så att vi vaknar upp. Tycker vi spelar för mesigt när vi inte är överlägsna. Fick även en surströmmingsburk över mig på det trevliga Timråforumet. Bara bra. Påminner om 2007. Bernie måste sluta spela TV-spel in på småtimmarna. Länge leve den killen!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Nucky: Men snälla du!! Har inte sett en enda användare härinne sagt- eller trott att säsongen är körd.

Och jag kan lova dig att inte en enda jävel här inne vill att det ska gå åt helvete för oss!

Ska folk hängas eller förlöjligas för att dom uttrycker en viss oro inför ett kommande slutspel? Det är väl en helt normal reaktion över något man älskar!
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
KRB: Att du inte tror på Berna är en sak.

Att klubben skulle vilja sälja honom inför ett stundande slutspel något helt annat
Kommentera

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Statler: Vi hade tydliga brister och inte minst orutin i ett slutspel förra året men var ändå för all del med i racet om att spela en final. Jag tycker vi har tagit enorma kliv i lagbygget och rent allmänt hur det ser ut spelmässigt på isen jämfört med ifjol. Sen får du ju dra egna slutsatser av det om du vill.

Tycker bara det är lustigt hur lätt folk har att förbise alla bra prestationer den här säsongen och det läge vi har satt oss i, samtidigt som man kan haka upp sig monumentalt på dipparna.
Jag tycker exakt allting ser bättre ut i jämförelse med ifjol. Att vi har varit i eller fortfarande är i en svacka är vad det är.
Kommentera

2451311 · »