1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 530909 inlägg · 4122 ämnen

Försäsongsmatcher 2020

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Smurfen: Ja, Frank är en stjärna! Han har DET!
Han sprider en väldigt avslappnad fötterna på jorden känsla runt sig där öppenhet verkar vara ett ledord. Det är svårt att ogilla Modo när han intervjuar Widebro eller Glader mfl. Frank for president!

M Horava: Är det du Frank?😆

Nä, jag håller med. Han verkar riktigt kompetent och gör ett kanonjobb för Modo.

JoseGonzales: Nej, det är inte samma. Ni får vila en hel kedja medan våra lån är en del av det ursprungliga truppbygget

Nucky: Ja, även om det tar emot i modohjärtat att säga så är ju Löven skyhöga favoriter till att rulla på och ta hem serien även utan Steen.
De har kontinuitet i truppen från förra säsongen (då de slog poängrekord!).
Modo med nytt lag har inga garantier att laget kommer att bli bra för allsvenskan. De kommer säkert att få kämpa med att få ihop spelet/gruppen fram till slutspel (om de ens tar sig dit).
Löven behöver inte värva mer nu utan borde fundera på att få in spets i februari inför avgörandet om de har behov av det vill säga..

Nucky: Haha! I wish..
Om jag hade något som påminde om Frank, skjorta, glasögon, vad f-n som helst, hade INGEN varit nöjdare än jag..

M Horava: Ärligt talat tycker jag att det är ett misslyckande om vi inte kommer topp fyra. Ja, vi har en massa nya, men ärligt talat så är det en högkvalitativ trupp enligt allsvenskt mått.

Jag undrar om inte Omark är ett riktigt bra tillskott. Han verkar lugn, pedagogisk och vara väldigt duktig på att analysera spelet. Det kan vara väldigt bra att han får tiden och möjligheten att jobba individuellt med spelarna på ett sätt jag inte tror att Hellkvist hann med.

Ärligt talat gillar jag årets spel bättre än fjolårets. Inga gigantiska skillnader, men forecheckingen ser mer sammanhållen ut och vi bjuder inte alls på lika många fria lägen i egen zon. Visst sorterade vi dåligt stundtals igår där två spelare gick på samma motståndare, men det kan vi nog styra upp.

M Horava:
Äh....

Nucky: Det kanske kan vara bra med en stor trupp denna höst med tanke på viruset...Löven kan ha tagit rygg för det

M Horava: Du får tänka att Löven hade Cannata som var en bidragande orsak att dom tog minst 30 poäng mera annars hade dom aldrig slagit poängrekord

{8399}: Ja, kanske det som är tanken. Känns dock långsökt

udden:
Otroligt kryddat med minst 30 poäng 😂

Inte

{5647}: Jo på pappret ser det bra ut. Sen vill jag ändå påstå att favoritskapet ska läggas på Löven och Timrå och nåt lag mer, inte på Modo. Jag tror att det är bra att Modo i år är lite underdog så att killarna får chans att i lugn och ro utvecklas som lag och vara bäst när det drar ihop sig till våren.

udden: ska jag vara ärlig så tror jag hans siffror beror på att han hade HA:s bästa försvar framför sig. Pettersson hade bättre siffror. Ska bli riktigt spännande att se hur det går i Oskarshamn. Jag tyckte att han var bedrövlig mot er. Långsam i sidledsförflyttningarna. Bartosak tyckte jag var klasser bättre av det jag hann se.

gizzo: Jag tycker att Canata var riktigt bra och att bara Bartosak var bättre i HA, men jag har precis som dig framhållit att han hade det klart bästa försvaret framför sig också. Han fick oftast se puckarna och Lövens backar tog bort returerna.

Men, då tycker jag att Bartosak var på tok för bra för allsvenskan. Han skulle spelat i NHL utan sina demoner. Jag hoppas att han blir fri från den psykiska ohälsan.

{5647}: Han framstår i mångt och mycket som ett litet barn

RedNek: Vem har sagt att det inte ska vara så?

{9105}: Snyggt mål av SAIK mot Löven. Ser den matchen nu I brist på annan hockey..

Helt klart ska man störa Löven i egen zon då många backar ser ut att få det mycket svårt då.

Nu kvitterade Grundström på ett dåligt försvarsspel.

{5647}:

Vart ser du den?

{5647}: Spelar JJ och isåfall, gör han nåt avtryck?

jonsson: Aftonbladet plus.
Jag betalar för allt jag tycker är värt att se.

{5647}:
Eller så vänder vi på det!!! Grundström gör ett riktigt bra mål. Är 2-3 meter efter backen men åker förbi och trycker in allt han har på mål.

Ett riktigt jäkla hockeymål. Mer sådant tack.

{5647}: Värt att nämna är att vi gör vår andra match, SAIK gör sin sista match inför SHL-premiären. Blir rätt stor skillnad ändå.

Det virriga försvarsspelet blir förhoppningsvis bättre ju fler matcher som spelas,

Messias : Men Granberg får ju inte såsa på sådär. Hade han åkt skulle grundström aldrig hinna förbi där. Förstår inte varför inte backen går mot första stolpen så Grundström kan slå honom.

Jo, men det är såklart en riktigt bra spelare på den här nivån. Han går alltid stenhårt på mål.

gizzo: Har du glömt vad Fagervall sa utan Cannata hade laget aldrig tagit så många poäng jag brukar läsa VK ibland sorry mannen fakta är fakta

udden: Lövens fans fick för första gången sjunga att det finns bara en klack i hallen. Det tog dem två timmar att komma på det.

{5647}: Och så kom 2-1, men I först i sudden. Ett ganska taffligt ingripande av Poulin då Wingerli kom så till att han bara kunde skjuta en backhand. Wingerli åkte enkelt runt Andreasson, men hade inte mycket vinkel att skjuta.

{5647}:

Och övertidstorsk

jonsson: Rätt trist match. Kanske inte någon riktig nerv och verkligen inte någon hatmatch som det tydligen ska vara. Det är försäsong och ingen publik. Utan publiken blir det svårare att engagera sig.

Domarnivåm var helt olik mot alla andra försäsongsmatcherna jag sett. Det släpptes massor som dömts annars. Jag tycker faktiskt att nivån var för hög när det handlade om slashing mot klubbor och liknande.

{5647}: Men Grundström kommer göra många poäng. (Och sitta utvisad massor). Han är precis som i Modo fysisk, med full fart och rakt mot mål.
Hans satsning mot Skelleftebacken var dock jäkligt ful. Från blind side med full fart, väldigt sent och armar/klubba högt. Det var bara tur att backen hann se honom, för annars hade det kunnat bli otäckt.

{5647}: Dåligt med drag här trots att det bara är 90 minuter kvar innan nedsläpp. Det är naturligtvis inte viktigt att vinna idag, men det skulle kännas bra om vi gjorde det. Försäsongen är bra för att sätta rätta vanorna...

4th Line
23. Sylwander, Daniel
33. Tjernström, Max
17. Häggström, Magnus

2. Öhman, Anton

3rd Line
28. Pettersson, Linus
40. Jellvert, Kalle
25. Olhaver, Gustav

18. Viklund, Tobias
63. Enström, Tommy

2nd Line
36. Ohlsson, Sebastian
29. Aagaard, Mikkel
7. Åhström, Tobias

6. Dahlroth, Jesper
5. Corrado, Frank

1st Line
10. Heponiemi, Aleksi
11. Gagnon, Aaron
15. Sveningsson, Filip

27. Mikkelson, Brendan
12. Lindgren, Jesper

Goalies
35. Dackell, Oliver
30. Peters, Anthony

{5647}: Ni ska vinna idag, alla spelare på plats + er fjärde match och vår andra match utan alla spelare på plats. MODO är solklara favoriter idag!

Costanza: Ingen Hedberg eller Wallinder idag alltså. Misstänker att Peters står emot Löven och Timrå, och Dackell mot Mora.

{5647}: Det är för att vi alla som tänker se matchen på Sportbladet inser att vi mest troligt måste dras med Tomas Ros, blir lätt dämpat då.

JoseGonzales: ni har toppat med korttidslån som är riktigt bra också. Försvinner våra så tar vi in motsvarande, medan jag tror att ni inte egentligen vill ha 15 forwards I truppen.

JoseGonzales: Hahahaha Real Löven vill tona ner sin överlägsenhet inför en träningsmatch :)

Peters står ikväll.

Zup: Hedberg saknades på senaste träningen, skada el sjuk?

JoseGonzales:
Bra gillar att vara favorit!

Confusius:
Han vågar nog inte kan bli så mkt konstiga frågor i chatten.

Tarasov: bara AB som visar?

Vilka målar ikväll?

Häggström gör det han är bäst på, målar mot Löven.

jonsson: 1-0 av Häggström. Löven strular lite som vanligt under den här försäsongen i ett uppspel och Hägga sätter en puck från dålig vinkel.

Zup: väntade inte till OT idag...

{5647}:

Ser inte matchen var det ett bra skott eller tavla av målisen?

jonsson: det var ett välplacerat skott från snäv vinkel

wedde: Någon som ser kan gärna få referera lite 😋😋

Smurfen: pp löven. Goalie interfernce på ohlsson

Mantler åker alltså ut och blir medvetet pååkt, en på snudd och en som träffade,ruggigt genomskinligt

« · 2079180 · »