1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532768 inlägg · 4126 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Vita hästen - MoDo 2021-02-06
Tarasov: pratade lite med pär igår och han är förstörd över detta, han brinner för modo och vill såklart inte det skulle sluta såhär. hoppas han får en ny tjänst inom hockeyn snart, är säkert bra för honom att få andra erfarenheter också i hans tränarkarriär. inte förvånad om han står i timrås bås nästa år som assisterande

Robin Ztorken L:
Du vet vad jag menar. Han må ha varit en dålig 1:e tränare men att fortsätta vara hånfull efter att han fått sparken är bara tråkigt. Han har gjort mer för klubben än de flesta av oss..

Steken84: Den tvåan satt skönt som fan..

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Jalapeno: Ja se vad ni ställt till med. Era jävlar.

hockey_21: Förstår inte riktigt hur du tänker när du vill att Brynäs ska åka ur och att du vill ha BIK eller Västervik i SHL. Men jag anar att du menar att om inte Modo går upp i SHL då ska inget annat Norrlands lag heller vara där. Jag vill ha Luleå, Skellefteå , Löven , Modo , och Timrå i SHL
Nä heja alla lag norr om Dalälven och låt Norrland bli ett riktigt hockey näste.
Jag hoppas fortfarande på att Timrå och Modo gör upp om SHL platsen framåt våren för kom ihåg att allt kan hända hur än mörkt det ser ut..

Heja Timrå och Modo (utom när ni möter Timrå)

Sv: Silly season - 2020
Costanza: Men kära vän, fattar du fortfarande inte efter det senaste åren att det aldrig funkar att värva sig ur kriser när felet sitter i ledningen!!!, Modo har som du säkert känner till praktiserat just detta många gånger och det enda resultatet var kortsiktig framgång och ett hål i bankkontot!
Visst skulle man få en boost och klara ingenmansland lite lättare men sen då, då har vi bränt en herrans massa kapital på några spelare som sticker efter säsongen och kvar står vi med halv trupp igen och de spelare som vi skall använda nästa säsong får mindre speltid, ser du inte problemet så är det du som är ute och cyklar 🚴‍♀️

Jag håller med om att Glader haft det tufft och gjort märkliga rekryteringar men samtidigt så finns det mycket bra också, Sveningsson, Olsson, Viklund och Hedberg var på förhand riktiga prestige värvningar, Corrado och Peters är klassvärvningar, även Brendan var en riktigt bra värvning.
Utöver det så har han jobbat hem Karla och tagit in Harju som varit enastående och även Rockwood som inte på något sätt är dålig.

Detta är inget dussinlag och tycker du det är rimligt att alla dessa mer eller mindre fortfarande underpresterar efter 35 omgångar samt att om vi värvar fler spelare så blir det bra?!, jisses snacka om att inte hängt med i hockeyn sista 15 åren.

Modo behöver nya tränare, där sitter felet och det är så tydligt att även en blind kan se detta.
Skall Modo plocka in någon spelare så bör det vara 1 st. Center som kan spela även nästa säsong annars är det ingen större mening att värva nu.

Robin Ztorken L:
Dock skrev Hägglund inget om det förrän några månader efter att Nieminen lämnat, lätt att scouta när man vet hur det gått det klarar t.o.m. jag😛😛😛

Fördelen med Glader är att han är betydligt billigare än de välkända sportcheferna.
Han har även press på sig att leverera, han kan inte falla tillbaka på gamla meriter. Han har även drivet att lyckas för att göra sig ett namn.

Ja, det har blivit ett "kaosår" Men det är så mycket mer än Gladers fel. Det är så många "om" den här säsongen att om några "om" hade blivit till vår fördel skulle vi lika gärna kunna suttit här glada som få:

- Heppo, kaut, Lindgren blev kvar. Säsongen ställdes in.
- Viklund skadade sig inte. Blev en backjätte.

+ Ville rekryteringen verkar knappt glader fått styra över. Den virriga starten med ledarskapet lär ha gjort det lättare för gagnon att avsluta karriären.
+Hedberg skulle kunna ha haft sin livs säsong i Modo. Intervjuer i SVT innan säsongen var han taggad, skadefri och till synes i total harmoni.
Även han likt gagnon förlorades av strulet vid säsongstart.
+ spets-spelare hade kanske fått det att lossna
Om säsongen startats med en tydlig spelidé och organiserad tränarstab.
+ skador, skador, skador, avstängningar. Ingen kontinutet.
+ som spelare i detta kaos är det nog svårt att hitta ett driv och en plan, när du inte vet vem som står i båset nästa match och vem du ska spela med.
Listan kan göras hur lång somhelst men en sak vet jag:

"Om" det finns en sportchef därute som hade kunnat förutse allt som skulle hända denna säsong då tycker jag också att vi byter ut Glader.

-

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
{5647}: Gagnon var en obegriplig värvning, en överårig transantlant som redan megafloppat. Sluta göm dig bakom Styfs oerfarenhet Glader utan träd fram och erkänn att du värvat ihop ett gäng rätt klappkassa spelare för HA:s största budget

Sv: Modo - Tingsryd 2021-01-31
Tarasov:

Man blir inte klok på detta lag, man kommer från en riktig kämpaseger med stabilt försvarsspel och snabba kontringar, till detta som mer liknar div1 spel. Detta i en match som betyder allt, chans att dra ifrån Väsby med 2p och kik med 1p (Sett till senaste omgång) samt gå upp i rygg på taif.

Vi har snackat mycket om spelsystem vs inställning. Idag tycker jag faktiskt man kan hålla med Styf att det är inställning som är usel. Spelar ingen roll vilket system man har om man inte åker skridskor och går in fullt för att vinna kamper över hela banan.

Tycker det syns tydligt att inställningen inte är där idag, även om en medspelare inte sätter passet perfekt på bladet så måste man ju fortsätta att trampa och gå på andrapucken eller göra det bästa av situationen, idag stannar ju våra spelare av istället, samma när man pressar så gå fullt ut på spelaren, slå inte av på sista två meterna och sväng undan.

Så idag var det ju inte främst taktiken som sänker oss, det var en sådan match då man inte var där. Vad det sedan beror på, om det är att man tömde sig mot löven, om man söp skallen av sig igår, om man inte litar på tränarna skiter jag faktiskt i då det inte är acceptabelt att visa upp denna inställning och stå still och spela hockey.

Är så ruggigt besviken att vi inte kan följa upp matchen mot löven på ett bra sätt då den är så viktig för oss. Det var nog här vi tappade chansen på topp10 och får inrikta oss på att undvika kval.

Det går inte ens att ge individuell kritik idag för alla var helt värdelösa.

Vad ska man göra för att stoppa blödningen. Värvningar ger nog en boost, men det som gör skillnad är att få ut mer av nuvarande spelare. Tror helt enkelt att det är en ny röst som måste in i båset, verkar som man slutat spela för Styf. Det är väl 17m kvar, fokus måste vara att hitta ett spel och jämnhet för går vi in med detta till ett kval kommer det bli läskigt att möta kik eller Väsby som har allt att vinna. Vi kan inte se uppåt nu när vi gett bort chansen att haka på i och med denna förlust.

Jalapeno: du är inne i Modos bok nu och söker tröst och förlåtelse för en bedragare/svikare/brunskjorta/åsnebrottare. Så vad hade du förväntat dig?

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
Smurfen: Just hemma efter några timmar i häktet. Fight med vaktmästarna i A3. Bastanta grabbar, men George höll emot bra.
Vann vi?

Sv: Björklöven - Modo 2021-01-29
{9252}: Säkert. Eller så regnar det rödvitgrönt konfetti från taket efter slutsignal. Det vore nåt för Cmore-sändningen. MoDo-laget hyllar mig när jag klättrar ner från ventilationstrumman. Åker sen ärevarv med mig på isen medan jag samtidigt förklarar JFK:s nya spelsystem för grabbarna :-)

Sv: Modo - Södertälje 2021-01-27
Varför inte testa en enkel smidig lösning? Låt "Piva" ta över huvudcoachningen, ställ tillbaka Styf som assisterande. Styf är ej är kompetent eller bekväm med huvudansvaret.

Då Piva Johansson har många år som huvudcoach under bältet kan jag omöjligt se att han skulle göra det sämre. Då slipper vi sparka någon, och gör bara en omstrukturering. Det bör ju även Styf gå med på då han sagt att han är helt prestigelös och bara vill MODOs bästa.

jessy: Det hoppas jag verkligen. Men för att ge Glader lite cred, så ska det ju sägas att jag tycker han bara har gjort bra värvningar sen säsongen väl drog igång. Karla (duh), Rockwood, Harju, Boivin och Niederbach är alla mer än godkänt än så länge. De tre första snittar mer än 1p/match.
Kaut var ett bra NHL-lån också.

Sv: Modo - Björklöven x2 2021-01-22 och 23
{5647}: Vi gjorde å andra sidan säsongens överlägset bästa match.

{8384}: Corrado vilken gigant!

Rytter: pengarna läggs på legoknektar istället för en arena som håller måttet

Nucky: Sylle får grisa dubbelt nu med Häggas frånvaro.

mightyquinn:

Lite Trump varning på detta:

"det är därför ALLA lövare är så otroligt otroligt ödmjuka"

Jo alla andra lags fans tycker nog ni är extremt ödmjuka. Själv skulle jag nog säga att ni lider av hybris och är lika avskydda som SAIK fansen.

Sv: Västerås - Modo 2021-01-19
{8384}: VIK kommer blåsa oss av banan.
Kom ihåg att vi lyckas få med oss två poäng för att vi möter en motståndare som fullkomligt kollapsar med en målvakt som släppte allt som gick mot mål.

Vi gör en rent ut sagt urusel match igen men mot ett Väsby som lyckas vara ännu sämre.
Så tro inte detta var ett steg framåt, det var snarare ett bakåt trots två poäng, det såg ut som en match mellan två lag från björnligan.

Vi har inget försvarsspel någonstans över hela banan och läcker som ett såll, vi släpper minst 5 mål varje match.
Nu står hoppet till att man släpper prestigen och sparkar Styf för han håller inte och har tappat det fullständigt
Vi måste ha en riktig headcoach, nu!!!

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
4-0 och alla kan dra åt helvete!!
4-2 nu är vi på gång!
5-2 jaha tragiska modo
5-5 men nu jävlar
5-6 flyger på moln
6-6 jaha då är vi där igen. Förlorar mentaliteten
6-7 vi gav bort 3 poäng

Sv: Väsby - Modo 2021-01-18
Fyfan.. Lider med er. Förra säsongen förstörde coronaviruset era chanser till avancemang och i år ser det ur såhär istället..

Bad_Brett: Från min sida så har det ingen betydelse vart du kör berusad, det är så fel att framföra ett motordrivet fordon drogpåverkad även om det sker på en sjö. Nästa gång så är det kanske inte på isen som fyllekörningen sker.

Gavelo: Jon Häggqvist på ÖA har på Twitter gått ut med att skoter fyllan är INTE Hedberg

KB: 100-åringen som tömde Storplånkan och vann.

Sv: Modo - Karlskoga 2021-01-13
Rip Kirby: Fattar ärligt talat inte ens hur Styf kom dit han är idag. Juniortränare i Modo och sen head coach? Hur kan en brunkarback utan teknisk eller strategisk finess hamna som huvudtränare i ett allsvenskt lag med mål att gå upp i SHL? Vet han själv hur han fick det här jobbet? Rekryteringen är så märklig från början, att han inte klarar av det här jobbet kan inte komma som någon överraskning för någon.

hade runt 43 mails när jag kom hem ifrån sjukhuset, vilket var igår, mycket roliga saker att läsa och lite små rykten iaf

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Peters gör återigen en jättematch

Sv: Modo - Timrå 2021-01-03
Idag hade vi rätt inställning och marginalerna med oss!!
Timrå gör en relativt okej match men jag vet att dom kan betydligt bättre.
Oavsett så ligger vi 12 i tabellen och vi tar varenda pinne vi får.
Denna seger handlade inte om 3 poäng, den handlade om att kunna komma till spel med rätt inställning och göra allt man kan för att vinna matchen trots att man kommer till spel med kraftigt reducerat manskap!

JoseGonzales: Drog ni seriöst på er skador på tre bärande spelare i samma match? Helt sjukt.

Vad var det för odds på det (too soon?)...?

Olli Nomadinen : Gott nytt år!
Tror vår största chans till vinst är att lämna walk over.
Nån på sekretariatet kanske blandar ihop lagen och ger oss vinsten, åtminstone tillfälligt.

jonsson: Tycker att mycket är bra, men analysen helt felaktig. Det behövs inte nya spelare i första hand. Det behövs en tränarkonstellation som får de spelare vi har att prestera som de kan.
När exakt alla spelare är sämre än vad de var förra säsongen, borde man inse att det inte kan vara fel på alla spelare.
Och även om det är inställningen som varit fel, måste man både analysera varför ingen verkar vilja spela och varför inte coacherna när fram till spelarna. Resultatet oavsett är ganska givet.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-29
Nucky: Jag vill inte på något sätt helgonförklara Glader men jag tycker tyvärr att han lite ofrivillig hamnat i en jävla prekär situation.
Förra säsongen så hade Modo redan en bra kärna i truppen och en coach som var ytterst delaktig i rekryteringarna, samma coach var även en del i några av årets rekryteringar innan han valde att lämna för Leksand, kvar blir då Glader som på egen hand skall hitta en tränare som kan ta tillvara på det redan befintliga materialet samt även rekrytera klart efter ett sällan skådat manfall.
När sen tränaren visade sig bli en miss och att första Centern väljer att sluta så blir det mer reagera än att agera för Glader.

Har man en kärna och ett redan inarbetat spelsystem så kanske man bara behöver rekrytera 1-2 toppspelare på hela försäsongen vilket nog kan innebära extra noggrann scouting medans Glader behövde hitta 10-12 spelare varav 5-6 toppspelare, målvakt och tränare.

Jag anser att Glader gjort ungefär vad man kunnat förvänta sig av en normal sportchef under rådande förutsättningar, tyvärr har det fallerat på den enskilt viktigaste pusselbiten som är tränaren, därför har vi idag ”En båt med bra potential och stark motor men ingen ratt”

SPARKA TRÄNARNA OMGÅENDE!!!!!!

{5647}: -2 för Styf så här länge. Hur många chanser får han från Pappa Styf innan han blir bänkad

Rytter: känns skönt att komma tillbaka efter en break och sätta ditt trottoarkanten. men att stå i en intervju och säga att dom förlorade matchen pga ett självmål, jag tycker dom förlorade matchen i andra perioden när dom inte ens kom in i vår zon typ.

sen tycker jag att Rautio har fått mycket skit på sig senaste tiden ( jag har gett han skit me ) men idag hade han en mkt svår match framför sig när han fick stå många långa stunder med inga skott på sig, men ändå fick hålla nollan!

nej detta var en skön vinst, firar jag med att ligga kvar i sängen pga min fina gåva jag fick i julklapp - corona.

samt skulle ej förvåna mig om han går till hv71 när säsongen är slut , för det blir väl närmare hem för honom

Costanza: God jul og et godt nytår til jer alle. Bortset fra æselbryderen.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-12-18
Jalapeno: haha, herregud. Jag har tyvärr blivit tvungen att bo i en av Dalarnas största städer sedan 7 år tillbaka. Du och dina åsikter personifierar hur en Leksing beter sig här i Dalarna.

Ni kan aldrig ha fel oavsett hur mycket fakta som publiceras. Alla andra elit-klubbar i närområdet ses det ner på. "Alla som hejar på Mora är bönder" hör man dagligen.

Kan meddela dig att jag träffar personer som hejar på Leksand, Mora samt Brynäs dagligen i jobbet. Det som skiljer er från Brynäs och Mora-fansen är att ni har total avsaknad av ödmjukhet och öppenhet.

Ni är på en lägre nivå än de värsta klyktattarna, vilket säger en del.

Confusius: Keentä efter matchen, har Ingram gjort sin sista match? Det får vi se! Dagen efter, han blev hemkallad klart sen i torsdags!!!

Sputnik: Alltså, MoDo, Timrå, Löven, AIK, SSK och kanske BIK och VIK lär ju ha hyfsat liknande upplägg och intensitet på träningen. Framförallt så kan de erbjuda försäsongsträning på ett helt annat sätt än resterande allsvenska lag också.
Sen kanske t ex vi har fått lägga om lite fokus med tanke på inledningen, men vet inte ens om så är fallet.

Att Löven skulle köra nån sorts Rocky Balboa/Ivan Drago träning uppe i bergen hela nätterna och intervall-träning på is hela dagarna medans de andra 13 lagen käkar chips och spelar lite kompis-hockey varannan dag är ju hysteriskt.

{5647}: Hade inte hepo skrivit på för hela sässen???

Jalapeno: andra dåliga ursäkter är att försöka stänga serien när man riskerar att åka ur SHL. En leksing ska väl vara jävligt ödmjuk i dessa tider?

Gavelo: Nånting säger mig att det var costanza som triggade Hank. Sen finns det några som håller på och tramsar, på en låg nivå, börjar bli lite tröttsamt faktiskt.

Messias : Ni kan ju börja med att försöka vinna mot division 1-laget Väsby.

Tarasov: Gillar Edwins intervju:
Tillsammans med Mikkel Aagaard och Filip Sveningsson har 26-åringen också hittat kemi.

– Ja, det tycker jag också. Ingen av oss har väl haft den inledning som vi önskat och har hoppat runt lite. Nu har man satt ihop de stökiga killarna i klassen och så får vi lösa det tillsammans, säger Edwin Hedberg och skrattar.

Jalapeno: Ja, det är du, Hellkvist och Roos som älskar Tjomme.

Nu lägger vi ned den diskussionen.

Laken: Vi använder juniorer. Ni hade det för några år sedan också.

Nucky: lite orolig för vad som skulle hända om Brynäs åkte ner. Om hockeysnack är ett slags medel över brynäsarens allmänna hälsotillstånd så ser det inte lovande ut. Verkar kapabel att bryta ihop om frugan kommer hem med fel sorts frukostflingor.