1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532772 inlägg · 4126 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Vita hästen - Modo 2020-11-17
Wilhelmsson: Nä, men de slapp ett nedflyttningskval, kunde oförtjänt casha in en massa C-more pengar och sno vår tränare. Eller har du en annan uppfattning?

Sv: Silly season - 2020
{8225}: Det är först nu det kommit ut hyllningsbilder från Ö-vik kvällen då Karla kom hem. Hägglunds Vehicle ville vara med på ett hörn också....
Uppladdat:

500x0-karla.jpg

Sv: Södertälje- Modo 2020-11-13
Ni verkar gilla fisk.. Torsk igen

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
JoseGonzales: Men sluta dra alla över en kam! Personligen skiter jag i Björklöven har heller inte varit in och skrivit skit om löven heller.

JoseGonzales:

Fast han startade ju inte som sportchef i år. Hans första värvning var dessutom Tambellini, sedan följde han upp med Bartosak, Kanagasniemi och Belov. Ingen av dessa var specieltl dålig värvningar. Tambellini var ju dessutom en korpenspelare som löven sa nej till, så undra vem det är som inte kan scouta.

Förstår inte varför du försöker sänka Glader vid varje tillfälle du får.

Skönt att vi inte behöver sparka spelare och betala lön till tränare och spelare, nu har vi Villes lön och Gagnons lön för att värva spelare.

Rytter: Sen har Kaut en härlig Radulov aura! Ser ut som en stor arg björn.

Senare vi ju pratat om centrar. Och nu med Karlkvist hemma, undrar man ju hur JJ har det där uppe i norr?
Karla - JJ - Svenningsson skulle nog vara en ok kedja när alla lån drar!

Gavelo: Förövrigt taktiskt av Modo att dra igång ”Karla ska hem”-kampanjen en lördagkväll när många är extra givmilda👍

Svårt att själv inte bli riktigt glad när man ser Corrados reaktion efter hans avgörande - äntligen ser det faktiskt ut att det betyda något att spela hockey och vinna! :) Och då menar jag att hela laget ser inspirerat ut.

Det här med att likgiltigt dra skridskorna efter sig på plan och se loj och oengagerad ut kan fan få mig att vilja slita mitt hår. Fan, man har liksom världens bästa jobb. Spela hockey, lyfta lön, och representera världens bästa lag - vilken jävla ynnest!

Känslor på plan är det bästa som finns, så länge det inte renderar i dumma utvisningar såklart.

Messias : Det luktar fortfarande avlopp i A3...

Messias : skitsnack. Så har det inte varit på länge nu. Tidigare sparkade vi tränare ofta, men nu var AJ den senaste.

Att Ville lämnade sina tre barn hemma i Finland och möjligheten att åka hem i och med Covid 19 var förmodligen oerhört jobbigt. Jag förstår att han lämnar.

{8839}: Och har man inte hjärtat från början så kommer man få det Tydligen.
Det finns längst inne i själen i varje människa :-) Blink!

Patrik Karlkvist och Modo Hockey har ett förhållande som växt sig starkare genom åren, både mellan Karlkvist och föreningen, men också på flera andra sätt.

Inträdet i Modo har inneburit att en AIK:are (mamma Lotta) växlat till Modos färger och att en leksing (morfar Sune) nu bär en Modohalsduk med stolthet.

– Ja, det här ska man väl inte säga men jag är ju AIK:are från början. Men nu kan jag erkänna att jag oftare tittar på Modos matcher än AIK:s, även fast Patrik har lämnat Modo. Dessutom har min pappa, som är leksing, börjat heja på Modo, säger Patriks mamma Lotta Karlkvist och skrattar.

{5647}: förstod aldrig varför ni hajpade värvningen av Svenningsson (eller Aagard för den delen). En hyfsad grundserie i Oskars 18/19, men jag kan inte påstå att jag la märke till honom i kvalspelet.

Såg er match igår, och måste säga att det ser rätt dysfunktionellt ut. Nu gjorde ni tydligen en bra (åtminstone relativt utifrån säsongen so far) förstaperiod, och då fattar jag ert tabelläge. Alla ser helt osynkade ut, det drälls med passningar och spelas obegripligt nonchalant (vad är det med alla dom där bakom-ryggen-släppen som verkar gå helt på chans?). Nu mötte ni ett BIK som inte såg särskilt mycket bättre ut, men mot ett mer homogent lag hade ni med största sannolikhet blivit avfärdade.

Karlkvist, fine. Han kommer så klart att sätta välbehövliga kassar åt er. Men det måste finnas röta inom truppen. Med tanke på hur hela laget ser ut på isen är väl tränarbänken mest trolig. Det här ser inte ut som ett lag med harmoni och trygghet i spelsystemet (finns det ens ett sådant?).

Gillar visserligen när det går dåligt för Modo, men nu börjar t o m jag tycka att måttet är rågat. Ni behöver ju liksom inte gå AIK 19/20 on our asses.

Sv: Karlskoga - Modo 2020-11-01
{8399}: Jag hoppas du förstår varför nästan alla skulle peka på dig om man ställde frågan vilken som är HS drygaste person!

”Det ser kört ut på förhand”

Det är inte Tamba Bay vi möter, då hade jag kunnat ta ditt uttalande, men när vi möter BIk så är 3 poäng inte alls omöjligt.
Bik är favoriter men modo har bra chans på poäng idag!

Hassan: Jag tror att du fått i dig tillräckligt. Ta nu lite vätskeersättning så kanske du inte blir så bakis imorgon.

{8399}: Du aspirerar verkligen på titeln internets drygaste person.

Att man ser till att få extra finansiering för en ny spelare måste väl vara ansvarstagande?
Soffbiljetterna etc. är ju egentligen lite samma sak. Att man söker extra finansiering.

Majbrasan: 1000 pers som swishar en 500kr, måste ju vara väldigt enkelt att nå 500k !?

Jag svischar några tusenlappar så hoppas vi att fler hänger på med det man kan, alla bidrag är bra.

Sv: Modo - Vita hästen 2020-10-23
{8384}: På tal om att förbättra sig sen förra matchen. Tycker Styf gör en stabil match.
Sist var nog en match han vill glömma. Men riktigt bra ikväll.

Skönt för Heppo att få näta!
Nästan som med Susse att han bara gör mål när han tvingas.

hanzon: En modoit skrev på twitter för nån vecka sen att han var saknad. Karlkvist gillade tweeten.
Tolkar det som att han är 100% klar för oss vilken dag som helst nu.

En tur och retur biljett på finlandsfärjan, Ville åker ena vägen och Karla tillbaka den andra.

Tarasov: Tur det inte var krav på 300 i publiken, då hade Pantern fått börjat om igen

Ser just nu på Modo dam mot GHC, vilket fint passningsspel dom behärskar, nu i 2:a perioden står det 3-1.

Sv: Modo - Kristianstad 2020-10-16
Legend 27: "Normalbegåvad" det kan man ju undra om dom ekonomiansvariga i Björklöven har varit genom åren. Tycker inte att du ska ha huvudvärk för Modo, utan koncentrera dig på ekonomin i Löven. Det märkliga med Umeå är ju att det är en universitetsstad med mycket personer som är duktig på ekonomi, men bevisligen har dom aldrig jobbat i Björklöven. Det är inte många år sedan som ni var ned och vände i lingonserien och mötte Vindeln i derbyn, på grund av ekonomin. Tycker du ska hjälpa honom som sitter på torget och säljer bingolotter, så att ni kan hyra in extra bajamajor, när det är mycket publik i hallen så att man slipper troaköerna på 40 minuter. Och får ni in pengar så slipper Kenttä åka hem till torget i Haparanda och sälja karelska piroger. Ville Nieminen spelade 10år i NHL och vann Stanley Cup guld med Foppa, men han är inte normalbegåvad enligt dig ??? Så det du menar är alltså, att fyllskallen Walsson är mer än normalbegåvad ?

{5647}: På MoDos sida 'Apropå Ingenting' som borde beröra MoDo mest skriver Rytter o JFK bl.a. mycket om Leksands matcher(vilket inte borde behandlas där). Det finns sidor för Leksands matcher o där man kan spy galla över vad dom gör(om man vill det) På MoDos sidor ska vi väl skriva om Modo eller?

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Robin Ztorken L: Rahimi hade legat etta i eran mål och poängliga hittills..

Sv: Kristianstad - Modo 2020-10-14
Majbrasan: Nu har vi lyckats göra två mål på tre hela matcher, det tredje gjorde KIK,s målis.
Det vill säga han är i delad ledining i den interna skytteligan, Klang heter han va??

Övriga mål vi gjort har tillverkats när matcherna redan varit avgjorda.
Byt tränare nu!!! Skaffa en som åtminstånde kan prata engelska

gizzo: Ni Björklövare kan verkligen allt om hockey, fan vad vi blir imponerade varje gång ni kommer hit med era västerbottenssanningar! Var höll ni hus förut? Vi ropade, men ingen dök upp..😂

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
gizzo: Samtidigt har vi fans som heter atomragnar och en spelare som är känd som Hägga, mannen som avgör matcher i femte...

Sv: Modo - Almtuna 2020-10-10
Sputnik: SÅKLAART ni inte ville ha Ohlsson ;)

Ska lyfta några positiva punkter:
-LP är det mest kreativa vi har, och jag skulle vilja byta plats på honom och Hepo.
-Viklund och Corrado är klassbackar på den här nivån.
-Wallinder gör det så LÄTT. Sjukt spännande namn att följa i vinter.
-Modo äger sin spelidé vilket man sagt flera gånger. Nieminen ska spela som Modo vill spela. Däremot har vi lång väg kvar innan det liknar något i offensiven.
-Sveningsson är rapp, intensiv och har ett riktigt bra skott.
-Anthony Peters är definitivt ett steg upp mot Hanses/Lundin.

{8399}:

Nervös när Brynäs värvat Bertilsson och Berglund som är dyra mitt under pågående pandemi?

Tycker det är helt rätt att de som tagit ansvar ska ha rätt till mer stöd. För mig är Luleå och DIF bra exempel som inte gett sig in i budkrig. Luleå hade säkert velat behålla Komarek och Lassilanti men hade inte råd då dom skar ner i budget, dom kunde inte heller ge sig in i budkring kring Sellgren. För mig är det klart att dom tagit ansvar som många andra inte gjort och kan gott bli extra kompenserade.

En klubb som satt sig i ekonomisk knipa pga att man ökat sina kostnader ska inte få kompensation för detta. Exempel VH som värvat in 5-6 pers ska knappast få kompensation för detta, svårt för en klubb att motivera att man behöver 3-4 målvakter, 12 backar och 17 forwards. Man ska inte få kompensation bara för att man har det tufft, man ska få kompensation för minskade intäkter kopplade till publikbortfall.

{8399}: Synd att bara 4 st Brynäsare köpte biljett och en torr brynäsbuffé för 1400 kr. Försöker Campese vara Costanza?

mightyquinn: jag tror inte alla är medvetna om det, för ni visar ingen ödmjukhet överhuvudtaget.

jag sitter och hoppas innerligt att det laget som slår ut er är antingen timrå eller modo ifrån slutspelet.. kommer blir jädrans glad, och ni supportrar kanske kommer ner på jorden igen

{5647}: Du plockade ju även att du tycker han såg starkare/bättre tränad ut i år. Precis som han själv säger.

Det är en upprättelsens dag för JFK minst sagt. =)

Messias :
Ja på en direkt fråga svarar han att Björklöven ligger lite före nu men hoppas vara ikapp i slutspelet vadan mindervärdeskomplexet?

Ingen aning men från lövenhåll brukar det det påpekas att man värvar billigt. Vilket jag egentligen inte alls bryr mig om och tycker är en helt oväsentlig diskussion som gått rundgång säkert 10 ggr här. Men i den kontext du lyfter fram Glader verkar det snarare som att komplexen finns på annat håll.

Sv: Försäsongsmatcher 2020
Gavelo: Äh ni har bara otur

Rytter:
Han kontaktade Löven och valde att betala tkr 100 tkr månad för att få spela där, andra klubbar erbjöd lön men det ville han inte ha. 100% bekräftad källa.

Rallarn:

Absolut jag dömer ingen, det är tragiskt det som har hänt och hoppas att han får det stöd och hjälp han behöver av klubben och personer runt sig.

Men min fråga var nått annat, det gällde om det fortfarande skulle vara roligt att skriva att Tobbe Enström är ett fyllo som vissa Timråiter har riktat in sig på.

{5647}:
Förlorar vi resten av matcherna under försäsongen med 4-0 så skulle jag nog vara orolig. Men en plump i protokollet är helt ok. Fö verkar det inte vara så oviktigt med försäsong då det förekommer någon form av kollektiv utlösning här, så fort Leksand åker på en förlust...... under försäsongen😂😂

8-3 till MoDo, fan vilket snyggt mål. Beep-Beep!

Tarasov: Jag läser på expressen:
www.expressen.se/sport/hockey/shl/hat-och-vrede-maste-ju-fa-finnas-i-viss-man/
Det känns som att det är rätt nonchalanta kommentarer om Modo.

Johan tycker att Modo saknar samma djup i forwardsbesättningen. Det uttalandet är ju rent av korkat. Är det någonting vi har jämfört med ifjol så är det djup. Vad som kan saknas är spets i och med att seriens bästa kedja dragit, men det är en annan sak.

Adam tycker inte att vi har en röd tråd, men det är ju det vi haft. Vi har letat efter spelare som varit duktiga på skridskorna och därmed passar bättre in på spelsystemet. Då var det snarare så att vi tidigare år värvat bra spelare, men inte alltid anpassade för att spela det spel vi vill spela. Dessutom hade vi en överrepresentation av offensiva backar, medan det nu är MINDRE spretigt.

Johanna känns tyvärr endast inkvoterad och att hon tror på ett mellanår för oss kan jag köpa. Tämligen flat analys.

Sanny skiter i allsvenskan för han bryr sig bara om SHL, så hans ordbajsande är rätt irrelevant här.

Kort sagt. Jag tycker att det är tråkigt att när man har en panel som ska komma med synpunkter så saknar de intresset för att göra någonting bra av det. Det vore mycket mer intressant om de verkligen engagerade sig.

{5647}:

2-0 FBK efter första. Får se om TJ går ut imorgon och istället vill att säsongen ställs in och ingen flyttas upp eller ner.

JoseGonzales: Kommer ni att fortsätta med 50 kr per biljett? :-) Jättegulligt att ni var sååå nära publikrekordet...

{8399}: En riktig Modoit skriver MoDo, som det stavades en gång i tiden....

bisterfinnen: Fan vilken fart vi har hos många spelare. Man ska inte dra för stora växlar på försäsong såklart, men de första åren i allsvenskan såg verkligen inte ut såhär.

Bad_Brett: Lite orättvis kommentar om Peters på hans första träningsmatch? Vill du ha en hackkyckling är det väl bara gå in på Timrås forum och ta första bästa, modoiter är fredade 😉

{6870}: Peters ser alltid rätt placerad ut, så han behöver sällan rädda skotten. Bara stå i vägen.

mattias - 74: Tycker faktiskt att MODO skötte det hela fantastiskt bra,
utifrån vad som serverades från Tjommen o Hellqvist.. Vad tycker du dom skulle gjort annorlunda?

mattias - 74: Första isträningen och många ville in och kolla på MoDo. Men regler är regler...
Uppladdat:

500x0-modo-publik.jpg

mattias - 74:
Andra lags supportar ÄLSKAR Nordkoreas plank!

jonsson: Jag förstår inte problemet, Ja han talar knackig Engelska, men jag förstår varenda ord av vad han säger, Det är inga problem med att förstå vad han säger?

Spelar väl ingen roll tycker jag att han inte pratar snyggt flytande bara man förstår vad han säger. ?

Modos J20 leder mot Timrås dito efter 1 spelad period. 2-0 på tavlan.