1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 532917 inlägg · 4126 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Silly season - 2020
jonsson: Jag förstår inte problemet, Ja han talar knackig Engelska, men jag förstår varenda ord av vad han säger, Det är inga problem med att förstå vad han säger?

Spelar väl ingen roll tycker jag att han inte pratar snyggt flytande bara man förstår vad han säger. ?

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Modos J20 leder mot Timrås dito efter 1 spelad period. 2-0 på tavlan.

Tarasov: Vi fyller 100 år. Visst känns det som att vi kommer att toksatsa med cash från Cayman efter jul? Tror att vi har ett par åsnemiljoner extra i plånboken att smacka till med när andra lag pantar burkar...
Uppladdat:

500x0-storplankan.jpg

JoseGonzales: Nu till något kul. Vet du att en ofta bakis 34-årig Conny Strömberg vann poängligan i Allvenskan 2009 med sina tunga 64 poäng. Då hade han visserligen spelat på sig själv som poängligevinnare på lokala Örebro-kiosken, Bet365 eller hos nåt annat skit och tog gärna pucken av sina medspelare. Öviksbor är födda vinnare, det märker man....

locken: Vi ska vara öppen här på MoDo Hockey. Kom ihåg att jag är forumets största tönt och kan ändå röra mig fritt fortfarande, utan munskydd.

Confusius: Och vi kommer lite närmare fakta i morgon..

Nyhetsuppdatering 29/7
om 13 timmar · 2020.07.29 10:00

Tittare
MODO Channel direktsänder med nyheter angående herrlaget 2020/2021. Två gäster i studion - Sportchef Fredrik Glader har med sig spännande nyheter!

Kategorier: Allt innehåll, Säsongen 2020/2021, Herrlaget
Taggar: Direktsändning, Fredrik Glader, Nyhetsuppdatering

JoseGonzales: Läser lite nu om Dövik, frikyrkor, korplirare och MoDo-rövar på er stängda sektsida GrönGult.se. Andas bitterhet. Så blir det nog när Hägga alltid avgör...

JoseGonzales: Inte ens Deilert kan stoppa Hägga när han avgör ;-)

Roligt reportage på Modo Channel.
Där dom pratar med Olhaver och Sebbe!

" Klubben är jävligt proffsig"

Sebbe tycker att försäsongsträningen skiljer mycket,
" Här är det ett mer tänk med mycket mer hockey i övningarna"

Och om sitt hjärta för Modo: "Jag har i hela mitt liv hållit på Modo,
Ska bli riktigt roligt att dra på sig Modo-dräkten"

Kritiken är hård mot förbundet efter Khk:s uttåg.

Nu till nåt trevligt igen. Foppa uppfyller Sigges dröm.

Filiphm: Det känns lite ovidkommande i sammanhanget. Emil Berglund och Jonathan Dahlén har också samma hudfärg men ingen skulle väl jämföra dem

Costanza: Tja.. En tysk går också bra.. Jag håller på samlar burkar nu för bidra till nästa värvning... Tror att den här killens drömmar handlar om att få spela för MoDo!

Värdefullt att ha kontakter lite överallt.

modomille: Problemet med våra unga "grannens grabbar" är ju att dom är så jäkla bra att SHL klubbarna suger upp dom efter nått år !

JoseGonzales: Rahimi han spelar jävligt fult och är långsam som ett gammalt ånglok och han sitter ofta i utvisningsbåset då han inte hänger med i svängarna , ,,,,Bra med återvändare men Löven har väl bara en som kunde återvända

Costanza: Kunde inte sagt det bättre själv. Visst är hockeystjärnor förebilder för många, speciellt ungdomar, men det måste kännas konstigt för dom att frysa fast i nåt slags tonårstadie för hela sitt arbetsföra liv. Skjutsad överallt, maten på bordet efter träningar, hyran betalar klubben via nåt autogiro som spelaren aldrig ser.

Inte för att göra sig lustig över spelarna, jag är bara fascinerad över fenomenet. Skidåkare är ju likadana. Fastnar i ett dopingtest och kan inte ens redogöra för vad dom äter. Kör märkta bilar från skidlandslaget och tamefan sover med den där toppluvan från förbundet på. Är jag bitter? Nä jag skulle också vilja leva som en fågelunge istället för att vara den där jäveln som står och drar bonuskortet på Ica maxi för att få en bra deal på ett paket finn crisp som jag aldrig skulle köpt annars.

Så nu ska jag inte terrorisera er silly-tråd mer.

Kung Widebro i SVT. Hägga avgör igen i vinjetten :-)

Eller: han äcklar fan mig. Han kan inte erkänna att han gjort något fel. Försöker med hjälp av media att släta över. Om nu modo var så mån som leksand att få björn vidare skulle de verkligen teckna tre år som han försöker få det att se ut som. Modo hade inget val efter hans personlighetsförändring. En riktigt falsk och egoistiskt person. Önskar så enormt att han misslyckas, leksand åker ur ochhan får sparken. Man vill ju bara spy av hans namn. Tur modo har en sådan jäkla bra ledning i denna kris med sektens och annan misshandel. Gooo Modo!!

jonsson: SHL som tvinga dem att bygga ut arenan kan väl pröjsa! Alternativt kan Helver gå in och pröjsa

{8384}: Lite synd att vi har för många väluppfostrade f.d. stjärnspelare. Vore ju kul om nån av dem bara sänkte några av de dumdryga 08-orna i journalistkåren. Om Trump vore Modoit..."That stupid bald drunk asshole at the Fake News Aftonbladet. Small brain...Working overtime for his bad old friend, Tjomme. really bad guy, really bad..."

JoseGonzales: Får vi läsa en årsredovisning i år som inte är snedskannad på hålat papper?

JoseGonzales: Ros var alltså i Leksand när han skrev det, och det var valborgsmässoafton kl 20 nånting.
Kan se framför mig hur han han, Tjomme och Björn tar en öl och pratar om tweeten:
”Vilket jävla liv det skulle bli! Haha
Ah.. vafan jag skickar den! Hoho”

Costanza: Ärligt talat så är hans resonemang väldigt konstiga. Han påstår han pratat med Modo redan innan Leksand kom in i bilden, om att han saknar energi och det är för långt med resor etc. Varför i hela friden skriva på ett 3 års kontrakt bara en månad innan? Sen var det ju långt ifrån en garanti att ni ens gått upp denna säsong, klart Björn visste det med. Nu kör han bara alla medel han kan för att komma undan känns det som. Tyvärr för eran del som faktiskt såg ut att fått en tränare att bygga vidare på. Men Björns moral är lågvatten deluxe, det är ett som är klart.

Tarasov: Det är just det här som är grejen. Han drar en snyfthistoria om hur han vill ha närmare hem till familjen i kristider och är dränerad på energi och han därför ville lämna oavsett bud. I nästa mening pratar han om 12 timmars pendling till Leksand minsann inte är något problem och att han "är villig att gå i krig" för klubben.

Det märkliga är att när Leksand hörde av sig, så gick han ut i media och mer eller mindre svartmålade MoDo genom att antyda att Glader aldrig hörde av sig etc. Varför göra det ifall det nu bara handlade om att få närmare hem? Kan det var så enkelt att det var som Svensson skrev, att han medvetet ville göra sig omöjlig i klubben och räknade ut att detta var det snabbaste sättet?

Vi ska vara på det klara med vad han håller på med nu. Det handlar inte om att ge en förklaring till MoDo-supportrar för att vi ska förstå honom. Nej, det handlar enbart om att charma Leksandssupportrarna. Dessa superlativ som att han är "Villig att gå i krig för Leksand" etc. är skrämmande så tätt inpå snacket om hur energilös han har varit och givetvis ett sätt att manipulera sin nya omgivning till att tro att han är en hyvens kille.

Det är precis som när man träffar någon som tycks älska en från dag ett och är noggrann med att förklara hur illa behandlad personen har blivit i tidigare förhållande. "Men du är annorlunda, tänk att jag hade sådan tur som träffade just dig!". Alla som har beblandat sig med denna typ av människor, vet att det alltid slutar på samma sätt. Och det jävliga är att de är så pass socialt skickliga att de enkelt kan manipulera sin nya omgivning till att älska dem. Jag kan garantera att Leksandssupportrarna snart har glömt bort detta och kommer vara eld och lågor. Romansen kommer pågå tills Björn tappar orken igen, och då kommer de stå här vid vår sida och undra "Vafan hände?".

{5647}:
” -Det känns grymt motiverande och det är en stor utmaning för mig. Jag känner att jag, tillsammans med Karlberg och Hallberg, kommer kunna driva en stor förändring i hur laget spelar ishockey på ett kraftfullt sätt. Vi ska utvecklas både som individer och som lag genom att spela den här ishockeyn. Vi ska spela en framåtlutad hockey som kräver mycket puckinnehav, där man ska känna sig trygg med pucken, och veta var kamraterna befinner sig. Det ska bli kul att få sätta sig in i byn och lära känna Leksand, och framför allt få komma igång med det nya jobbet, säger Björn Hellkvist.”

Undra hur länge Hellkvist kommer vara ”Grymt motiverad”

JoseGonzales:

Tur att du inte är förhandlare. Klart dom måste säga stenhårt "nej" officiellt, detta pga att få en så bra ekonomisk ersättning som möjligt för att bryta kontraktet.

Går man ut och velar och säger, vi får se vad som händer och öppnar dörren lite på glänt så spelar man Leksand i händerna. Då kan Leksand bara vänta och ta honom gratis.

Så jag skulle hellre säga "well played" till Widebro och övriga, precis som man skulle ha gjort för att maximera vår vinst i detta.

{9105}: Om Jonathan ska utvecklas så skall han ha en roll där man bygger mycket av spelet kring honom, en sådan roll kanske han inte får/fick av dom klubbarna i shl som visat sitt intresse och då är jag helt övertygad om att Allsvenskan är en bättre miljö för honom att utvecklas i.
Folk rent generellt verkar tro att man måste spela i Shl för att kunna ta nästa steg i sin utveckling, ja det kan stämma för en del men säkerligen minst lika många är inte beroende av att spela i en bättre liga utan är beroende av rätt roll och miljö.

Sen är inte shl så speciellt mycket bättre än allsvenskan, det 5 sämsta lagen i shl skulle spela jämt med det 5 bästa i allsvenskan!

Kul för Timrå, kul för allsvenskan, kul för oss!

{8879}:
Hade det varit vår spelare hade vi varit överlyckliga. Men tyvärr valde exv Olofsson/Norris FHC

Amitiel: Jag tycker inte att han har betett sig normalt. Som jag har sagt förut, om detta är helt kalkylerat från hans sida så är det ett närmast psykopatiskt beteende vi talar om. En sak är att strunta i kritik, men att medvetet sabotera och göra folk arga och ledsna för egen vinnings skull, det är sådant som psykopater pysslar med.

Nu tror jag inte att Björn är någon psykopat, utan som jag har nämnt tidigare så lider han av en fruktansvärd sjukdom och tvingas ta mediciner som kan ha hemska biverkningar. Jag förstår inte varför det är tabu att diskutera detta, då Björn själv har varit helt öppen med hur komplex sjukdomen är, hur han har fått problem med hormonerna och hur det har påverkat hans mentala kapacitet och psykiska välmående.

Jag tror många av oss som har jobbat väldigt hårt under en period har upplevt den där märkliga depressionen som kan infinna sig när man väl får vila och plötsligt får tid att tänka. Blanda in en cocktail av svårdoserade mediciner, en sprucken dröm och nästan alla av dina spelare, dina vänner, flyttar.

Kanske handlar det om att jag helt enkelt inte vill tro att Björn är ett sådant stor kräk som han framstår som...

{5647}: Återigen, du är nedlåtande igen. Läs igenom vad du skriver.

Jag kan också ha bra konversation med Ivandrago(vad det nu har med saken att göra) trots att vi inte tycker lika alltid, men han är respektfull och en bra moderator.

Men ett tips, läs vad jag skrev idag(för första gången på länge här, och vad du svarade) . artigt, nej!

Dessutom ber jag om ursäkt till Smurfen med flera, detta hör inte hemma här, men man måste få försvara sej.

{9025}: Hur kul är Tobbeskämten eller Bartosackskämten för er? Exakt lika elakt från de supportrar som kör dem.
De bidrar inte heller till en produktiv diskussion... Se det från din egen synvinkel om du hade tyckt det var roligt om det var er spelare?

Silly: Nog är Rönnberg rätt äcklig på att promota sig själv alltid:
Det är precis som att Frölunda kommer att behöva göra massor för att Norlinder ska kunna ta en plats i Frölunda. Jag tycker att det är ett gigantiskt misslyckande om de inte får honom att producera från dag ett, men det handlar väl om endast att göra marknadsföring för både Frölunda och framförallt för honom själv.

Man kan tycka att han borde kunna vara ödmjuk någon gång, men han verkar ha ett gigantiskt bekräftelsebehov. Han kunde inte ens ta ett skämt som när Bulan kallade Frölunda ett bottenlag, utan att bli helt vansinnig. Säkert en bra tränare, men hans personlighet känns inte särskilt trevlig.

Ta åt oss Modoiter !!!!!

"– Supportrar och sponsorer har varit fantastiska och de har gett oss en extra energiboost. Att få uppleva det här stödet är en enorm känsla, avslutar Fredrik Glader."

Kul att Styf och Eriksson stannar i MoDo !

hanzon: Possler öppnar upp för spel i Modo!

hockey_21: Jag börjar helt ärligt undra om det finns medicinska orsaker till detta. Hans beteende är inte normalt. Oavsett om det har skurit sig med ledningen så måste han ju någonstans ha förståelse för att fans och sponsorer är helt oförstående till vad som händer.

Dels verkar det som att sjukdomen i sig kan leda till dålig impulskontroll, irriationer etc. Och dels verkar det som att medicinen i sig kan vara ett problem:

"For instance, levodopa — a Parkinson’s drug that activates dopamine receptors — can induce mania in some people."

Jag tycker det är att uppenbart att Björn har flippat på ett eller annat sätt. Det är som att han försöker skada MoDo på alla sätt han kan inte, dvs inte bara jävlas med Glader och Widebro, utan faktiskt medvetet göra supportrarna som köpt soffbiljetter etc. arga och ledsna. Det känns inte som ett normalt beteende och känslan är att Glader och Widebro är lika frågande som alla andra.

Neurologiska sjukdomar är knepiga saker. Medicinen måste vara perfekt balanserad och yttre faktorer tenderar att ställa till det. Besvikelsen över att säsongen ställdes in i kombination med pandemin kanske har triggat någon episod. Det känns i ärlighetens namn som att det är den enda förklaringen i dagsläget. Annars hade han insett att media frossar i detta och ser honom som någon sorts lyteskomik.

Jag tror i ärlighetens namn inte att Leksands styrelse vill ha honom längre ens om de får honom gratis. Jag hade tvekat både en och två gånger innan jag anställde en sådan personlighet, framförallt i dessa tider då det kan bli förödande för klubben att behöva kicka en tränare mitt under pågående säsong.
Uppladdat:

500x0-parkinson1.png

500x0-parkinson2.png

modomille: Det där måste väl vara ett klockrent kontraktsbrott?!! Snacka om illojalitet mot sin arbetsgivare, stäm fanskapet!

Vilket jävla svin!

{5647}: Jag tycker att Hägglund gör både fansen, föreningen och Björn själv en tjänst, av att genomföra den intervjun.

Han ger Hellkvist chansen att dra ett streck över detta, i lokala tidningen, och försöka vinna tillbaka förtroendet. Resultatet blev istället det motsatta och nu fick alla svart på vitt att Hellkvist är ett asshole. Modo vet nu att de måste ge sig ut på tränarmarknaden om inget extraordinärt sker. Bättre att sanningen kommer ut nu än om 1-2 månader, för Modo alltså. Mer tid på sig.

Ser det därför inte som att Hägglund gav Björn utrymme att sabba mer för Modo, utan tvärtom. Björn ansvarar givetvis helt själv för vad han säger, och hade han velat träna Modo nästa säsong hade han inte uttryckt sig sådär.

Hur kan folk ens tvivla på Glader, kollar man på vad Björn har för mål vilket är göra sig omöjlig och bli fri från kontraktet och vilka uttalanden han gjort hittils är det ju rätt självklart vilken av dom som hittar på saker.

Jan Erik:

Många supportrar går Hellkvist ärenden genom att hävda att MoDo bara ska göra sig av med honom. Hoppas verkligen att MoDo står på sig. Att låta Leksand ta honom utan någon kraftig kompensation borde inte finnas på världskartan.

KulltorpsOlli:
Så det får bli punkt för Dahlens väl och ve i Timrå om man brinner extra mycket Timrå så finns det är sillytråd där.

KulltorpsOlli:
Vi behöll alla spelare som vi ville ha kvar efter säsongen 18/19. Det är inte förvånande att de lämnar nu.

Våra unga backar födda 99-00 har varit extremt bra och är fortfarande väldigt utvecklingsbara. Fanns garanterat intresse redan efter förra säsongen:
* Victor Berglund - 4 säsonger i a-laget
* Tom Hedberg - 2 säsonger i a-laget
* (Norlinder) - andra säsongen i a-laget, spelade JVM och Montreal har förmodligen väldigt mycket att säga till om här.

* Karlkvist - har spelat med oss i 4 säsonger och producerat extremt bra. 28 år och vill ut på annat äventyr.
* Johnsson - andra säsongen med oss och vann poängligan. 27 år och självklart att han tar chansen till SHL med tanke på hans säsong.
* Tambellini - Överlägset bästa forwarden i HA 19/20 med makalöst poängsnitt. Han är helt enkelt för bra för den här ligan. Tror personligen att han hade försvunnit även om vi gick upp.

Jag tror att dessa släpptes/lämnade på ömsesidiga grunder:
* Björklund - Spelat 4 säsonger och var förmodligen värvad för en förstakedja men har hamnat längre och längre ner i hierarkien. Han har dock gjort det jäkligt bra i mina ögon och accepterat sin roll i laget.
* Hanses - Spelat 4 säsonger och har egentligen varit alldeles för ojämn. Förmodligen dyr.
* Hagelin - Skadad i princip hela denna säsong.
* From - För ojämn. Jag hade gärna behållt honom då han fortfarande är ung och kan utvecklas men förstår att han inte blir kvar.

Förväntades nog att stanna kvar men lämnade trots kontrakt:
* Olofsson
* Rosdahl

?
* Hellkvist...

Gavelo:
Ungefärliga citat:

"Det var en kul tid i Modo men nu är jag redo för en ny utmaning"
"Leksand skulle kännas som en härlig utmaning"
"Nu är det upp till klubbarna att lösa det här problemet och det hoppas jag att de gör"

Ingen kan väl ärligt säga att han inte vill lämna Modo för Leksand efter uttalanden som dessa?

Tarasov:

Men det vidriga i detta är ju att TJ försökte redan i höstas locka honom. Detta kan jag tycka är ok då han hade utgående kontrakt och TJ gör rätt som hör sig för. Men han fick nej av björn, sedan skrev björn ett 3-årskontrakt med modo. Leksand har interna stridigheter om vem som ska träna klubben och hittar ingen lösning. TJ får panik då dom står utan tränare och börjar lasta upp pengar för att få honom att ändra sig. Mitt i all frustration efter hur säsongen slutade så hör man av sig med ett nytt bud för att locka över honom.

Vidrigt beteende av leksand. Hade detta varit på krogen hade TJ blivit åtalad för sexuellt ofredande. Så nu vet vi vad han är för typ.

S-vikaren: Det som är fel med hela systemet som jag sagt. Spelare vill framåt, ledare vill framåt. Vi fans skall ställa oss i ledet, betala pengar och hålla käft. Vi är dock inte svårflörtade, visar spelare hjärta och lite heder så får man respekt tillbaks från oss. Fine att spelare vill uppåt i systemet men nån gång kan man tänka i det lite större perspektivet och inte glömma bort vilka som är hjärtat och anledningen till att de har det jobb de har, känns som agenter präntar in aningen för mycket ego i spelares sinnen ibland.

Rytter: Inte nog med att dom tar spelare från oss, att dom ger sig på en kontrakterad tränare gör ju att man går i taket, TJ måste vara den dummaste sportchefen i Sverige fy fan för Leksand.

Confusius: "Jag är så tom efter 2 år, suckar Björn". "Efter att han pratat med sin kompis Tjomme på telefon så fick plötsligt Björn ny energi igen. 10 dagar går.." "Du kan alltid komma hit, Björn!, säger Tjomme". "Det låter bra, Tjomme! säger Björn". "Hoppas Björns arbetsgivare släpper Björn, tänker Tjomme. Bollen ligger hos Björns arbetsgivare". "Jag ringer mina kompis-kotlettfrillor på kvällstidningen och ber dem kontakta Björn och skriva om att Björn hört att Tjomme vill ha Björn till Tjommes klubb". "Nu fattar nog Björns arbetsgivare att Björn vill till sin kompis Tjomme"

Trilske:

"Jag är noga med att poängtera att jag inte vill lämna Modo utan att Modo får en ekonomisk ersättning."

Då säger vi att vi tar leksandsfallskärm, det är ju pengar dom klarade sig utan detta år, detta är minimum kravet på kompensation. Sedan kan hellkvist dra åt helvete och åka ut med leksand nästa år.

Varför i helvete skriver man ett treårskontrakt om man ändå inte orkar ladda om ifall det inte blev som det var tänkt.

Nej Hellkvist tränar inte Modo nästa år, det är jag helt övertygad om nu. Han har gjort sig omöjlig för en fortsättning i klubben. Vem fan vill se honom kvar nu om ens lite av detta stämmer, hur ska spelarna som är kvar i klubben kunna ha någon respekt för honom längre?

Att spelare som har SHL klausul drar till SHL eller spelare utan kontrakt drar till SHL kan jag köpa, men när en tränare som man har enorm respekt för gör på detta sätt är det skandal. Vilken jävla sits han sätter oss i, att börja leta tränare i detta läge och så sent som i April är inget annat än en kniv i hjärtat på oss modoiter från Björn.

{8384}: William Wallinder 2 nya år

Björn Hellkvist tränar Modo nästa säsong!