1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533090 inlägg · 4126 ämnen

Bästa inläggen

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
{8384}: William Wallinder 2 nya år

Björn Hellkvist tränar Modo nästa säsong!

Sv: Silly season - 2020
Heyerdal: har fram tills nu trott att Bartosak var en omöjlig förlängning och lagt ner tanken. Tills för ca en timme sen när jag fick höra av en trovärdig källa att han i stort sett är klar. Så jag är lur på att det kan vara Barto som presenteras idag

Kan ni inte flytta detta till Apropå nånting så att vi kan diskutera silly season här?

hockey_21: Att vi skulle tappa en jäkla massa spelare förstod man ju när säsongen tog slut.
Det fanns väl nån önskedröm om att Karla skulle stanna.
Men förutom Rosdahl och Olofsson (framförallt) är det ju rätt väntade namn som lämnar.

Eller jag tvillingarna var oväntat och tråkigt, men inte astungt tapp. Hade inte räknat med att dom skulle vara ordinarie ändå.

Men kan inte låta bli att bli jävligt besviken på Olofsson. Om det var pengarna som räknades kunde han väl skita i att skriva nytt för en månad sen?
Och sen till Oskarshamn av alla lag?
Tydligen hade Oskarshamn lastat upp massor av cash till Hedberg också men han hade vett nog att tacka nej.

KB: Som sagt. Oskarshamn får gärna gå i graven. Får en oförtjänt gratisplats, 6 nya fräscha extramiljoner på kontot, 40 totalt. Ändå går de ut och tjuter och vill ha mer! Äckelplastlag!!! Nej nu tycker jag samtliga Hockeyallsvenska klubbar går ihop i en unison strejk mot SHLs sektfasoner. Som jag nämnt innan så tycker jag Vi fiskar efter stor sponsor och skapar en ny liga som SHL lagen kommer komma krypande till. Och som tidigare nämnt så är vi inte långrandiga. De välkomna efter att ha gått ner på knä och kysst våra ringar med klubbmärket på. 😉

{6870}: Det är väl Svenska Hockeyförbundets sätt att sätta lag som inte smeker SHL medhårs på plats. Kontentan är. Ställ er i ledet och rätta er efter SHL, annars ska vi göra livet surt för er.

Hoppas för övrigt att alla säger upp CMore sport!

Rytter: Trio Widebro, Glader och Hellkvist är det bästa som hänt MODO på väldigt länge. Fullt förtroende.

Idag fyller världens vackraste klubb MoDo Hockey 99år! Det firar jag med att bli medlem! Hoppas fler av er hänger på, viktiga pengar in till klubben i dessa tider!

Heyerdal:
Olhaver 1 år

{9028}: Sådant här jä... skitsnack med lövenanhängare kan du ta i eran bok, här pratar vi Modo. Och du, stanna kvar där, ingen kommer att sakna dig här

Tarasov: Nubben röstade för att Timrå skulle få hela summan eftersom dom vann några matcher på slutet. Två lag i denna serie hade varit kapabla att slåss uppåt och Timrå är inte en av dom.. tror löven hade typ 20-7 i målskillnad på 4 matcher mot Timrå, ”topplag”

Ersättare till Hedberg ifall han lämnar? Rätt lika i sitt spel men med bättre skott. Torde känna Björn också.

www.eliteprospects.com/player/28927/amil-krupic

{9028}:

Timrå på våra läppar? Jag ska be google indexera dessa gästböcker så får vi se.

Vågar sätta 1000kr på att det är mer Modo snack i er gb samt från er Timråiter än tvärtom.

När corona bröt serien vad det ju viktigare att håna modo (och till viss del löven) än att faktiskt diskutera vilken förlust detta var för hockeyn i sverige. Nästan så man trodde att ni hade gett upp chansen att nå SHL-kval och det kändes som lättnad att det bröts så ni slapp bli synade.

Ni borde verkligen fokusera mer på er egen klubb, skriv om er insamling istället och försök skapa intresse för den som exempel. Den behöver all reklam den kan få, har ni passerat 100.000 i värde än? Ger mig fan på att spelarna i våra lag (herrar, damer och juniorer) har bidragit mer till vår insamling än vad ni har gjort totalt bland fans i eran.

Smurfen: Det är roligt att folk på twitter är givmilda mot dom som har det jobbigt hemma iallafall.
Uppladdat:

500x0-21875cf9-c2ba-495e-bda0-e2d475f3e441.png

Heyerdal: Jag ringde precis och sa upp mitt C-more hos ComHem med anledningen att skänka summan månadsvis till MoDo istället för SHL.

Personen på andra sidan linjen blev extremt glad!
Det gjorde min dag

Sv: Ha final Björklöven-Modo 2020-03-10
Bad_Brett:

Ja, mitt intresse dog rätt mycket efter sortin mot Leksand. Har följt Modo sedan barnsben och hade aldrig kunnat tro att det skulle sjunka så som det gjorde. Brukade skratta åt "medgångssupportrar", men faktum var att hur mycket jag än försökte så gick det inte att vara lika engagerad som jag en gång varit. Flera jag känner kände samma sak. Jag gick givetvis på matcher och fortsatte att stötta klubben, men det var inte alls med samma engagemang som tidigare. Den här säsongen har varit den roligaste sedan 2007 och jag har verkligen fått tillbaka intresset. Såg verkligen fram emot den här matchen, alla jag känner skulle dit, till och med min pappa som haft en brusten blick i många år och som inte varit på en match sedan jag vet inte när. Det var samma känsla i luften som 2007. Och sedan blir det spel inför tomma läktare.

Hoppas de kan ladda om inför lördag och inser det stora i att vi trots allt bara är sex vinster ifrån SHL. Oavsett publik eller inte. Hoppas säsongen inte blir inställd. Åker upp till Umeå på lördag i Modo-tröja ändå och ser matchen med några kompisar som bor där, har trots allt fått några av mina bästa vänner genom Modo. Man får göra det bästa av situationen och försöka skapa lite finalstämning ändå.

atomragnar: Det känns som att hockeygudarna alltid ska hitta på något spratt när MoDo är på gång (bortsett från 2007).

- Finalen 1994 med tidernas sämsta domare och en #21 som blev krasslig lagom till att det skulle avgöras
- Finalen 1999 då Brynäs hade den mest osannolika tur jag någonsin skådat
- Säsongen 04/05 som blev förstörd av att #21 först bröt båtbenet och sedan blev brutalt överfallen psykopat-Peter.
- Säsongen 09/10 då vi på något bisarrt sätt lyckas missa slutspelet med det kanske bästa laget som någonsin har spelat i SHL (med undantag för lockoutsäsongerna).
- Matchserien mot Leksand då vi var så otroligt överlägsna att inte ens Perra trodde att Leksand hade någon chans och sedan lyckas vi klanta till det.

Och nu, efter att i princip varenda säsong efter guldet har varit kantad med ångest, faller pusselbitarna helt plötsligt på plats: Ekonomin är i sin ordning, den engagerade publiken är tillbaka och vi har sevärda spelare som verkar trivas ihop. Trots motgångar och frustration, har man någonstans i bakhuvudet haft den där känslan "I år händer det!". Vi lyckas på något galet sätt värva en VM-målvakt .Och sedan kommer en jävla pandemi och sätter stopp exakt när det roliga börjar. Det är inte klokt.

Årets lag reduceras till något man roar sig åt att kolla igenom på Elite Prospects om några år. "Ahh, just det, vi hade en tjeckisk VM-målvakt det året. Ahh, just det, den där Tambellini var ju rätt hyfsad":

Det är nu jag hoppas att laget är så sammansvetsat att de tänker "Fan, vi tänker inte låta ett jävla virus förstöra det roliga, vi kämpar vidare nästa säsong". Men sådant händer bara på film. Bartosak, Karlqvist, Tambellini, Kangasniemi, Johnsson, Toby, Hedberg, Berglund, Belov försvinner, ekonomin förstörs av publikfria matcher och vi är tillbaka på ruta ett igen.

Deus ex machina.

{5647}: Hahah, en klassiker. Så talar en av svensk hockeys mest enögda supportrar!!
Vad du säger egentligen är: Motståndarna är aldrig bra om de vinner, det är vi som gör en sämre match. Vi är egentligen bättre.
Classic..

Gavelo: Ikväll så e man mordorit igen!! Gör som vi gjorde igår VINN FÖR FAN!!!👍👊👍👊

dBrobban:

Hur mycket vet jag inte men är väl 1600 sålda soffbiljetter.

Skulle vara intressant och veta om allt folk som var på sin skrytresa till Italien under sportlovet och drog hit skiten tycker att det var värt det.

Hej
Nu har jag skänkt 150 kr. Även spridit länk bland mina vänner på Facebook

KulltorpsOlli: lövenspelarna är skitnödiga nu..släng in puckar på mål och gröta in pucken, Cannata tar 99 procent skott utifrån..kötta...mal ner Blötröven.!

Nucky: Ska bli spännande att se de två bästa lagen i Hockeyallsvenskan spela match ikväll! Lycka till och krossa IFK Umeå!

Sv: Finalduellen
Andreas Thomsson: Bevittnade tidigare idag en liten björk som till synes hade blivit påkörd av en traktor (eller liknande) här i Umeå. Den låg iallafall på marken och såg väldigt ledsen ut.

Tolkar detta som en absolut sanning att vi tar hemma detta 3-0 i matcher.

Sv: Grishockey 2020
Rytter: Ett är då säkert, Hedman kommer göra allt i sin makt dessa matcher. Han kommer täcka skott med både ansikte och pung samtidigt om det krävs.

Sv: Grishockey 2020
Spock: Foppa har betalt domarn rejält den här gången så det är lugnt. Allt går enligt plan. Har själv ingen biljett så jag måste krypa in och gömma mig i ventilationsutrymmet på tisdag lunch i A3. Kika på Cmore när en 98 kilos ninja glider ner från innertaket.

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
{8399}:

Men du har fel. Ditt scoutöga vet vi det är fel på med tanke på att kangasniemi är temposvag och har dålig teknik enligt dig.

Tambellini är bästa spelaren i ha, han är mer komplett. Har storlek, teknik, spelsinne och en målskytt av rang. Han är en sådan som syns och driver spelet och kliver fram och avgör matcher. Dahlén kommer strax där bakom, men att han är bättre glöm det.

Skulle aldrig byta honom mot Dahlén.

Sv: Karlskoga - Modo 2020-03-06
Steken84:
Visst räknar man inte matchen mot Tingsryd i det sammanhanget?

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Tikkare: Tror ni mer ska oroa er för att Dahlén är borta nästa år. Det lag som stänger ner er förstafemma vinner mot er. Vi vann med vårt B-lag mot er. Gå och lägg dig

Sv: Modo - Tingsryd 2020-03-04
Sputnik:

Ni kan väl diskutera Timrå-löven i er bok och vilka spelare som var jätte jättedumma.

Helt ärligt vi bryr oss inte, vi firar våra 3p.

Modo - Tingsryd 2020-03-04
Matchdags igen då. Kämpa tills oss tre poäng idag och bara hoppas att björklöven gör det de skall. Gooo Modo

Foppatofflan: Det säger en del att Löven som inte gett en enda junior ens en sekund speltid, utan hellre kört på fyra backar, nu gör det.
Jösses vad man verkar rädda för oss.

Man kan förstå varför timråiter hänger här, då de skäms så mycket över hur Löven dissar deras lag. Vilket hån...
Löven hade ju kunnat vila spelare redan förra matchen om det nu var så viktigt...

Nucky: Att eventuellt få tillbaka Bartosak och Norlinder - shit, vilka förstärkningar!

Sv: Aik - Modo 2020-02-28
udden: Jag förstår att du inte gillar löven, men de är ganska provokativ och det kommer bara locka lövade hit som vill försvara sig och det blir bara tröttsamma diskussioner att skrolla förbi.

Jag gillar Timrås engagemang, liten budget men alltid samma go i sina lag, gillar löven för deras dragningskraft på hemmaplan men jag undviker att snacka så mycket om sådant för att hålla forumet någorlunda enögt ;)

Sv: MoDo-Skellefteå 2020-02-29
Slutade 7-0 med 70-14 i skott. Modo spelar kvar I SDHL nästa säsong. Grattis till damerna! :)

Nucky: Den dagen MoDo har pucken i 69 minuter i andra perioden mot Färjestad borta, då avslutar jag mitt 16-åriga konto här på Hockeysnack. Det kan jag lova SMÅLAND och Clay.

KB: Han går tydligen för fullt i vanlig träning också!

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Hakning-Henrik: Låta Barto ta allt;)

Sv: Modo-Kristianstad 2020-02-21
Rytter: Det är sorgligt uppenbart vad Kristianstads strategi är. Slasha och haka så många gånger att domarna till slut känner "Vi kan inte ta fler på raken nu". MoDo blir frustrerade, ger tillbaka och domarna kompenserar.

Hade de dömt efter regelboken hade vi spelat 5-mot-3 hela den andra perioden.

Det ska bli intressant att se hur försvarsspelet utvecklar sig med Bartosak, för det lär väl justeras lite efter hans önskemål.

När han får komma ut och utmana skytten 1v1 så känns han rätt omutlig, förhoppningsvis kan spelarna anpassa sig och arbeta för att han ska se skotten istället för att täcka/skymma hans sikt, och istället fokusera på att förhindra överspel och plocka bort eventuella returer. Första målet han släppte in i Modotröjan är nog ett typexempel på hur han inte vill att spelarna agerar - en olycklig styrning som ställer honom.

Och även om motståndarna har "gata in" så känns det som att det ska mycket till för att överlista honom, så länge han har hyfsat fri sikt.

Bra gjort av Glader

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
goleafs: Nja, det var först för någon vecka sedan vi lånade in JP få en Kalix. Vi har haft en tunn backsida, men kompenserat med Wallinder och Styf. Jag tror att det var ett aktivt val att inte ta in någon förrän nu inför avslutningen och då fönstret stänger just för att låta juniorerna känna på det. (Förstår att konceptet att utveckla juniorer är någonting man som lövensupporter kan tycka är ett okänt begrepp).

Sv: Modo - Västerås 2020-02-14
Rytter: Tycker ändå detta säger det mesta. Trots att han kommit in under en jobbig period med dålig form och backskador, har han redan överlägset bäst räddningsprocent och GAA. Och det lär inte bli sämre när han är blir varm i kläderna...
Uppladdat:

500x0-screenshot20200214-233302.jpg

Sv: Silly season - 2019
Anton Karlström till Västervik enligt Madhawk då de släpper Nowick. Snart två fulla Modo kedjor där nu. :D

Sv: Modo - Timrå 2020-02-12
Rytter: Timrå har ett mentalt övertag på modo. De har flytet. Det har inte vi. Se bara på deras skitmål. Sen tycker jag att Timrås supportrar borde skämmas som inte kan hålla käft under en hyllning till en modoikon, tragiskt.

Sv: Karlskrona - Modo 2020-02-08
{5647}:

Skönt med att komma tillbaka efter två förluster. Kan inte räkna med att det ska gå från uselt till 100% på en match.

Viktiga idag var inställningen och att vi tog kampen, sedan finns det mer att slipa på i defensiven och andra detaljer.

Bra att bartosak fick första vinsten och var nästan 97%. Bp var bra och pp låg på 33% så det får vi vara nöjd med.

Nu tar vi med oss vinsten och laddar för Timrå hemma på onsdag.

Lek med tanken att både Löven och Modo gick upp till SHL i år. Fyfan vad roligt det skulle vara. Långt ifrån omöjligt tror jag.

Löven och Modo har garanterat de bästa HA-trupperna de senaste 10-15 åren.

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
{6870}:
Jellvert är en favorit, en tekniker som förvandlats till grovjobbar med smartness

Sv: Modo - Björklöven 2020-01-29
Sulfat:

Älskar backchecken av liss. underbart att se.

Sv: Silly season - 2019
Nucky: Nu börjar kommentarerna komma på Yoda Marklund nivå. Kan vi inte bara lägga sandlådenivån åt sidan. Ganska trött och läsa om pajkastningen härinne.