1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533264 inlägg · 4126 ämnen

Bästa inläggen

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Folkets lag enligt någon hybrislövare leverar igen.
Uppladdat:

500x0-img20200126111850.jpg

Sv: Modo - Karlskoga 2020-01-22
jonsson:

Gillar matcher som denna. Vi är skärpta defensivt och nyttjar våra lägen och ställer om fort och skapar fina lägen. Ser hellre denna typ av match än 7-4 eller 6-4 segrar där det svänger åt alla håll och vi vinner pga en het förstakedja.

Vi möter ett topplag och stänger ner dom i 5 mot 5. Bägge målen gör dom ju i pp.

Känns bra att vi börjar prioritera defensiven och spelar med större tålamod.

Gillar det jag ser, och känns som vi börjar försöka spela slutspelshockey och förbereda oss för det som komma skall.

Sv: Silly season - 2019
modomille: Att få se Pelle och Jon intervjua Belov skulle vara episkt.

Sv: Tingsryd - Modo 2020-01-17
Monno:

Detta blir en ny klassiker:

"Sedan bara för att något tar i huvet innebär inte det att det är en checking to the head."

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
Skönt med de högmodiga medgångssupportrarna i Umeå som höjer publiksnittet med 700 pers för att man för första gången sedan slutet av 80-talet gör någon form av avtryck i hockeysverige.

Sv: Modo - Aik 2020-01-15
JoseGonzales: Ö-vik har ~34 tusen invånare, Umeå har ~84 tusen invånare. Ändå har Löven bara typ 1,1 tusen mer per match. Vad är mer imponerande? Vettefan.

goleafs: Visst är det lite roligt att SAIK missat Superelit två år på raken:)

Tarasov:

Helt jävla underbart, även om vi missar kval och gå upp i år kommer vi ha chansen framöver med Björn i båset. Han är en stor del till våra framgångar med att locka spelare som vill spela för honom samt gjort om hela träningsupplägget.

Det jag skulle vilja se är att resurser läggs på en till tränare, vill ha någon tillsammans med Björn och Styf så vi kan sprida uppgifterna mer, har för mig detta var något björn önskade också.

Sedan är det kul att han verkar trivas så bra att han skriver 3 nya år.

Bästa av allt, Freddan Andersson kommer inte vara ett alternativ och spöka för oss i närtid.

Sv: Modo - Vita hästen 2020-01-11
{8839}: Såg att Tony Zabel anser att Modo är seriens bästa lag. Lätt att säga när man torskar stort förstås...

Det jag tycker är starkt är att vi vann trots att Karla inte var riktigt med idag. Det brukar ofta betyda att vi torskar, men nu vinner vi ändå med 5-0 fast hela förstakedjan har en dålig match.

Mina två unsung heroes är annars Victor Berglund och Fredrik Olofsson som båda gör ett oerhört stabilt jobb. Många gånger i det tysta utan att få rubrikerna.

Forza Norrland
Uppladdat:

500x0-screenshot20200111-202321texttv.jpg

Sv: Kristianstad - Modo 2020-01-08
Det tåls att nämna om och om igen men jävlar vad Karlkvist har jobbat på sin arbetsmoral sen Hellkvist vart tränare.

Fredrik svarade efter 4 min kl.20.20 (Det ser jag som ett VooDoo-tecken) och man vet att vår sportchef inte direkt ligger på latsidan!

"Tack för tipset! Han är inte ledig just nu som jag vet men finns endel andra som är tillgängliga men vi vill inte springa iväg utan att ha scoutat dem plus fått referenser om dem. Än en gång tack för ett fint engagemang. "

Vill ta tillfället i akt att hälsa gott nytt år till alla Modovänner därute i världen! (Vill vara före Lena ”modoiten” Endré på Skansen)

Som modoit är det tur att internet inte bara var en fluga.
(Vore drygt annars att nå ut till alla oss rödvitgröna ute i världen eftersom hjärtan i samma färger slår över hela vår jord!)

Nu lär man väl få skit från både vissna löv och tallarnas dito, dom kallar det hybris, vi modoiter sträcker på oss, slår oss på bröstet, fnissar lite lätt och står upp för den ibland hånade slogan The heart of hockey.

Oavsett division, oavsett vilka spelare som bär färgerna:
- VI är MODO Hockey, och vi skiter fullständigt vad andra säger, vi VET att vi berör världen över!

Skål på er alla alfredshems kamrater, och till alla er andra kan jag sträcka mig till att hälsa gott nytt år, med tillägget att jag stolt kan påstå att jag starkt ogillar de klubbar ni representerar.

(OBS! FÖRTYDLIGAR ATT JAG EJ ANVÄNDER ORDET HATA PGA KRÄNKNINGSBENÄGENHETEN HOS VISSA INDIVIDER)

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
NuMo: Känner att det här med att jag enbart är välkommen tillbaka till MoDoforumet 2022 eller till en final mot Färjestad, är lite väl tufft. Har swishat pengar nu. Jag tror att jag behövs på forumet nu när TIK, Löven och SAIK gått ihop mot oss. Är man stor måste man vara snäll. Kunde ha varit värre...

Sv: Modo - Timrå 2019-12-29
KulltorpsOlli: Modo var en grym besvikelse idag, passningarna satt inte och det var svängdörrar bakåt. Visst kan Timrå såklart ha varit riktigt bra och gjort Modo dåliga också. Jag säger toppmatch av Timrå och bottennapp av Modo...

Sv: VIK - Modo
Nucky: Var i samma kö som Kenttä på Bolaget idag. Det blev krångel i kassan, med "Medges ej", visa leg och annat tjafs. Ville hjälpa karln, men fick då en armbåge av Leif Danielsson som sa åt Kenttä att snabba på. De hade tydligen bråttom till nåt SHL-möte.

Sv: VIK - Modo
Trilske: From kändes glödhet idag, skulle inte alls förvåna mig om han sänker Timrå på Söndag.
Tvillingarna är också riktigt rolig att se, Max betydligt bättre än Hagelin just nu.

Kul också att se Wallinder, vilken skridskoåkning killen besitter!

Efter att ni sett Norlinder göra 3 mål i första perioden i TV6, kan ni byta till datorn och se Tambellini göra det samma i Spengler Cup kl. 20.15.

Sv: Timrå - Modo 2019-12-20
Rytter: Go Jul och gott nytt till alla Modo fans

Nucky: Måste vara tufft för Dalle när tränaren är MoDoit, agenten är MoDoit, materialaren är Modoit. Sen få höra att Nubben och Madsen varit Modoit. Ryktet går sen att Zäta en gång skrivit på som Modoit och tidigare stått i klacken som MoDoit för att titta på min hyresvärd Foppa som är MoDoit.

{8384}: Skönt att kunna konstatera att det är Timrås klack som skämmer ut sig rejält. Deras banderoll får Sundsvall hockey att framstå som hedersknyfflar.

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
jonsson: Ja, Tambellini skulle inte ställt sej upp och haft ett leende(fast jag älskar det, ingen filmare där inte). Så gött att det blev mål direkt efteråt

Sv: Björklöven-MoDo 191207
Rytter: Tycker vi ska skita i vad Löven gör, eller inte!
Vi ska koncentrera oss på vårt eget och se till att vinna hockeymatcher, vilket vi är djävligt dåliga på att göra just nu.
Vi droppar som en gråsten i tabellen för närvarande

Sv: Björklöven-MoDo 191207
Costanza: Som Jonatan Lindquist sa i NHL-timmen. Det bästa med Umeå är att det ligger nära Ö-vik.

Olli Nomadinen :
Jag ser Wennerholm som en av oss, dvs ett helt vanligt nic på hockeysnack fast han har en lite annan plattform och lite bättre betalt för mödan. Vid närmare eftertanke är det nog en rätt bra liknelse....tvära kast😀

Sv: Karlskoga - Modo 2019-12-01
dempa: Ni hade 12 raka och var i stort sett SHL-klara både hos sportjournalistkåren och härinne. Visst, siffrorna idag är inte smickrande men för fan! Att ens vackla på en tro på topp 2-möjlighet för Modo är ju mer än lovligt skitnödigt. Skärp dig och kom in i matchen 👊

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
Riktigt jäkla imponerande att det alltid ska gnällas över något, tycker ju supportrar till ett lag med 12 raka vinster borde vara rätt nöjda, men nejdå inte Modo supportrar, hur bra det än går ska det gnällas över något, hade vi haft 12 egna juniorer i laget och legat 4 eller 5a i ligan så hade folk gnällt över uteblivet resultat.

Sv: Modo - Kik 2019-11-15
NuMo: Är det bara jag som redan går runt och nynnar

K-r-o s-s-a
K-r-o s-s-a
K-r-o s-s-a
Vi ska krossa Timrå!
Uppladdat:

500x0-85f01008-aa45-481d-a05a-fcc65518d012.jpeg

Sv: Modo - Västerås 2019-11-13
goleafs: Jag förstår att du vill släppa diskussionen, men det var ju ni som kallade Tamby för "korplirare" i jämförelse med Vesel efter en match. Mig veterligen har ingen här påstått att Vesel är en "flopp" heller.

Missförstår du den raljanta tonen med flit? Jag har svårt att tro att du har missat varför folk här skojar lite. Det är inte Vesel som hånas, utan lövenbloggaren.

Sv: Modo - Björklöven
Heyerdal: Tack för en bra underhållning och grattis till er alla . Nu är ni i topp och där kommer ni att stanna.När man vinner en sån här match då har man ett bra lag.
Nu får ni uppleva en vår som innehåller allt, spänning och ångest men något helt underbart......kval till SHL.

Heja Timrå och Modo

En sån här kväll saknas inte SHL allt för mycket, tänk om vi kunde få upp oss, Timrå och Björklöven i SHL,

Ben Perrault: Drog igång lövblåsen å blåste bort alla små ängsliga löv som gömt sig under den nyfallna snön

{8225}: Jag tycker kanske inte att den är så obskyr, men det finns en fond med f.n. +11 MSEK att köpa spelare för. Du får gärna följa mitt exempel och sätta in litet pengar i ditt eget och dina barns namn, så får både du och dina barn era namn på en publik lista. Efterföljande skall du naturligtvis sitta och stirra på listan tillsammans med dina barn och känna delaktighet i Modos återtåg till SHL. Det kallar jag uppfostran.

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
NuMo:
Det blev bara 3p på tambellini. Skönt med en relativt bekväm resa idag, nu hoppas vi på en rejäl revansch för det senaste debaclet mot SSK.

Sv: Mora IK - Modo Hockey 2019-11-01
modomille: Tre poäng av Tambellini. Bara en sån sak. Men det är ju inte slut än. :)

Över 6000 sålda till matchen mot löven redan nu!

Sv: Modo - Karlskoga 2019-10-25
modomille: Säga vad man vill om Björklund, gammal, skäggig, åker på lädret, spelar fult, osv osv men karljävlen levererar oavsett i match efter match!

{5647}:
Ja rejält dessutom, på gränsen till ohederligt mot Sundlöv. Då Sundlöv själv uttrycker att hoppas de spelar SHL med Modo istället. Jag var aldrig förtjust i Sundlöv som GM, däremot gav alltid ett hederligt intryck vilket förstärks av denna ”artikel”.

Sv: Ssk - Modo 27-09-19
Ruggigt länge sedan jag var aktiv här. Antar att det beror på de senaste årens kräftgång rent resultatmässigt. Förstår att många supportrar lackar ur när det tar emot, men livet går ju ändå vidare. Däremot blir man lite orolig för supportrar som saknar perspektiv och får tunnelseende. Jag personligen tycker att Modo för första gången på många säsonger kan gå in i ett seriespel med en positiv känsla. Det känns liksom bra i hjärtat och det har släppt lite av den ångest som omhuldad förening rent kravmässigt. Tänk om vi supportar bara kunde lugna oss lite och se saker som möjligheter istället för problem. Att sparka tränaren efter omgång 4 kan vi väl ändå vänta med? Läs skita i. Laget måste få arbetsro och en chans att skruva till de taktiska delar som inte kuggar i. Årets start har kantats av domarmissar och felstudsar vilket är skittrist att bevittna. Däremot har ju tidigare säsonger startat med segertåg för att senare råka ut för pyspunka. Låt oss därför ge detta lag minst 15 omgångar innan vi skriker efter förändring. Tack för mig.

Sv: Modo-Mora 25-09-19
{5647}: Han är inte så flashig av sig. Lite som Sundström i offensiven, ser långsam och smått nonchalant ut, men när man tittar i poängprotokollet är det likväl 5 assist där.

{5647}: Hahahahahahaha! Ni är fan absurt fokuserade på domarna och precis a l d r i g gynnar de er. Ni behöver inte ens spela för att det ska vara så tydligen. Så sjukt pinsamma 😂😂😂

Sv: Modo-Västervik
Dundee: offside
Uppladdat:

500x0-offside.png

dempa: www.expressen.se/sport/hockey/jag-ar-klar-jag-gillar-inte-hur-hockeyn-ar-nu-/

Stackars Challe tycker att spelarna bara tänker på pengar i dag och inte på laget.
Antar att det är därför han satt av kontraktet med Modo i lugn och ro innan han skaffade nytt jobb. För att han inte tänkte på pengarna. =)

Foldron: Föga förvånande så är vi intressantast på sociala medier, men det visste vi ju redan...

www.hockeysverige.se/2019/08/02/allsvenskan-sociala-medier

Bad_Brett:

Svårt att mäta styrka på pappret, men ger mig på ett försök att jämföra trupperna som jag ser dem just nu.

Målvakter:

Tycker modo vinner denna match, svårt att veta vart Cannata står, krävs att han verkligen presterar och blir en given förstamålvakt annars står dom där igen med två andramålisar och vi vet ju vilken otrygghet detta spred i laget förra säsongen. Rankar Hanses/Lundin som minst ett snäpp vassare.

Backar:

Här har löven två klassspelare i Deilert och Cooper, detta är väl jämförbara i styrka med våra etablerade backar i Enström och Öhman. Hellström/Lassen och Hedman/Enström tar ut varandra. När man går djupare ner så tycker jag att vi har bättre potentia och jämnhet l i backbesättningen med Hedberg, Norlinder, Berglund så vi leder knappt på poäng här. Får vi dessutom in Viklund så ser vi bättre ut på pappret.

För löven gäller det att deras juniorer samt div 1 förvärv som skolades in förra säsongen verkligen tar ett kliv, sådana som Aktell och Tornberg måste upp minst ett snäpp. Svårt att veta ifall juniorerna kommer ta en plats och vad det kan bidra med, popovic och stenvall är ju verkligen oprövade på denna nivå och över en hel säsong.

Forwards:

Crandall och Hutchins är garanti för mycket poäng, men de ska in i Fagervalls tuta och köra spelsystem också. I övrigt har det iallafall namnkunniga spelare på denna nivå i Andersson, Selin, Söder, Viklund, Lindquist, Lundberg mfl. Men det var till stor del denna skara med spelare som misslyckades ifjol så det gäller att t.ex Söder och Viklund höjer sig både ett och två steg ifall det ska bli jämnare som lag. Med Crandall och Hutchins kan de iaf ställa två offensivt farliga kedjor på isen, men resterande spelare måste bidra mer också.

Angående spelare med modobakgrund så väntar man fortfarande på OSL riktiga genombrott. William Eriksson som öste in poäng i J20 verkar ha svårt med steget till seniorhockey och imponerande inte alls på mig det jag såg förra säsongen.

Modo har behållt stora delar av truppen och vi har poänggaranti i spelare som t.ex Karlqvist, JJ, Björka. Våra frågetecken är ifall juniorerna LP, Wernblom, Karlström, Åhström har ett steg till i sig och kan bidra direkt och hela säsongen. Sedan är det avsaknad av förstacenter som skrämmer, är Olofsson den vi har sökt efter och kan han gå direkt in i HA och dominera? Våra nyförvärv är svårt att veta hur de kommer bidra, jag tycker iaf att Rosdahl och From känns spännande till vårt spelsystem och de vi värvat borde vara plus mot Öhman, Pettersson och KJ iaf. Styrkan är väl att vi har fått behålla all vi vill.

Här är det jämnt mellan lagen, kanske lite plus för Löven i och med värvningarna av Crandall och Hutchins för jag tror att deras etablerade forwards bara hade en dålig säsong förra och kommer vara starkare i år.

Tränare:

Hellkvist över Fagervall alla dagar i veckan. Ett år till med Hellkvist spelsystem i ryggen borde göra oss tryggare. Tycker inte Fagervall spelare en modernhocky och har svårt att sätta ett tryggt spelsystem trots att han varit i laget länge, spelet fladdrar för mycket och dom har ingen riktig trygghet, visade förra året att han har svårt att ändra och bryta en negativ trend.

Summering:

Modo har starkare målvakter, backar och tränare. Forwards litet plus för löven. Men totalt tycker jag vi har en bättre och starkare trupp och tror vi slutar ett par placeringar före Löven.

Men det ska ju spelas om det också.

modomille: Kul med SCA-cupen i år. Alla lagen spelar i allsvenskan, så det blir en hygglig värdemätare.

A Steen är en match ifrån modo. Önsketänkande kanske ;)

Tarasov: T.Viklund, Toby Enström och Alex Steen skrev på hos mig nyss. Zuccarello tvekar dock, Snål-Foppa måste lösa hans gamla P-böter hos Mamma Mia först.

Rytter:

"Väldigt intressant värvning. Fan vad jag längtar till säsongen startar."

Det är just det här jag menar MoDo har lyckats med konststycket att hålla intresset uppe på ett sällan skådat sätt. Engagemanget smittar av sig på fansen. Blir lycklig.

Nucky: Oerhört sorgligt med Tobias Forsberg.