1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533303 inlägg · 4126 ämnen

Bästa inläggen

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Amitiel: intressant höra Hellkvist i periodpauserna swe-can, berättar om juniorernas utveckling o möjligheter till a-lagspel i Modo, prat om Max W bl.a och även en intervju med honom

Sv: Silly season - 2019
Smurfen: Jag tror att Freddan kan vara riktigt bra. Han har rejält modohjärta. Han har sett väldigt mycket matcher och säkerligen skaffat sig många kontakter. Han har varit scout. Han var inte särskilt bra för en massa år sedan, men jag är övertygad om att han har lärt sig massor sedan dess. Glöm inte att Timrå faktiskt spelade en riktigt bra hockey förra säsongen, även om denna säsong var ett bottennapp.

Det enda negativa är väl att han varit målvakt och alla målvakter är skumma...

Nucky: Ifall han inte förlänger är det nog andra faktorer än bristande hjärta för klubben som driver:

- Småbarnspappa
- Sliten kropp?
- Känslan av att MoDo inte kommer kunna utmana

Jag hoppas verkligen han kör ett år till. Det tog ett par säsonger för Timander efter hemkomsten att bli den gigant vi minns honom som. Enström var fantastiskt bra, framförallt i början av säsongen, men är övertygad om att det finns ytterligare en växel att sätta in, framförallt i powerplay.

Kalle Jellvert har förläng avtalet med Modo

Gavelo: Känns aom ni har börjat en resa likt den vi gjorde. Vi åkte ur och trodde liksom att nu tar vi nya tag i HA. Man trodde att det skulle bli en barnlek och man blir topplag direkt, sen fick man en käftsmäll och fick se sitt lag kämpa och ta små steg för varje säsong. Ni har likt oss tagit steg för steg för varje säsong och nu tror jag ni blir ännu starkare till nästa säsong när flera av spelarma i er unga trupp vet vad som krävs, plus att ni lär kunna förstärka i lagdelar där det behövs.

Jag önskar inte lycka till för Leksand, glömmer aldrig att dom slog ut oss ur SHL, så därför hoppas jag på Mora och att Timrå blir kvar i SHL.

Sv: Slutspelsserien
atomragnar: Ursäkta franskan, men hur FAN kan ni bli upprörda över en förlust som betyder NOLL för Modo?
Träningsmatcherna i Augusti betyder mer än dagens match..
Hade du/ni hellre sett att man satsade som svin men samtidigt får en bruten fotled på Toby eller hjärnskakning på Norlinder?
Släpp detta nu och sikta in er på en intressant silly season istället.

Sv: Modo - Karlskrona
Robin Ztorken L: Fan, nu är Jinx-Ztorken igång igen😆

Nucky:

Ja sa efter SM-guldet (när man fått uppleva ett eftet alla silver) att huvudsaken för mig är att modo är en klubb som producerar lokala talanger. Det är nått spännande att se stjärnor födas och få se dessa vända åter.

Vi tappade bort detta i några år och det ledde oss ur serien. Nu njuter man av att se en trupp med svenska spelare och lokal anknytning, om vi spelar i shl eller ha är skit samma. Fast jag vill ju gärna se oss gå upp men inte på bekostnad av vad klubben håller på att bygga upp.

Missar vi att gå upp bryr jag mig inte så mycket, denna säsong är ändå den roligaste på länge. Bara hoppas publiken vänder åter för det förtjänar klubben med den vändning som skett med organisation och lag.

Vi ska njuta av detta för är vi inte ödmjuka och jobbar hårt så vänder det fort utför igen.

Mot tre nya poäng imorgon.

Viktor Hedman gör ett helt galet snyggt mål i nattens match hemma mot Sharks, måste vara fruktansvärt ovanligt med en back i den storleken som trampar översteg som Kyle cumiskey och avslutar som en en utpräglad sniper.

Övrigt om man vill se hur man spelar bra powerplay så kan jag starkt rekommendera att titta mer på Tampa bay

Sv: Modo - Aik
Loket: Ja att sparka tränare varje säsong har ju visat sig funka! Det är materialet som inte håller måttet!

Och Hellkvist har ju helt jävla rätt när han snackar om att självgodheten måste bort.
Vi kan ju börja med oss supportrar, varje jävla säsong sitter majoriteten härinne och pumpar upp varandra om att vi minsann ska bli ett topplag, att truppen minsann håller hög klass, likt förbannat blir vi ett bottenlag varje säsong = självgodhet

Utgå från verkligheten vi befinner oss i idag! Dom två senaste säsongerna har vi varit ett bottenlag i Allsvenskan, acceptera det och utgå därifrån, då först kan vi sätta rimliga målsättningar! Tittar vi på tabellläget idag så har MoDo överpresterat den här säsongen!

Vi har tagit två tabellplaceringar per säsong, så logiken gör ju då gällande att vi ska bli 8 den här säsongen. Vi måste komma ner på jorden och utgå från verkligheten, det är DET Hellkvist snackar om!

pean:
Skall bli mkt intressant och se om Norlinder kan leverera spelet mot Almtuna match efter match. Kan han det tror jag så kan det vara den krydda den här backlinjen behöver. Han spela inte med J20 igår så gissar att han stannar. Skulle ställa upp som följer
Norlinder - Enström
Hedberg - Berglund
Enström - Hedman
Walfrid som extra.....

Kan även bjuda på en konspirationsteori ang Wahlgrens utlåning. Västervik och Rögle har under säsongen haft ett visst utbyte, Västervik släppte ju sin amerikan till dem. Christopher Bengtsson får förtillfället inte spela i Rögle, antagligen tittar man på en lösning för. Västervik är säkert sugna och Rögle skulle inte ha nåt emot men tror inte Bengtsson vill själv. Modo är på och Rögle tar upp problemet att man i princip är skyldiga Västervik en ersättare.

Lösningen blir då att Modo lånar ut Tim till Västervik, som dessutom inte bränner nåt lån. Just nu förhandlar Modo då om Bengtsson och detaljerna i den affären... förhoppningsvis går det i lås imorrn då! 😁 vill tillägga att jag bara gissar.

Såhär lagomt bitter efter ännu en förlust så börjar man ju fundera i vanlig ordning. Förutom en rensning i truppen så skulle jag vilja se en ny andretränare när Styfs kontrakt går ut. Verkar ju inte riktigt vara hans kopp te att ha hand om FW om man ser tillbaka på senaste 15-20 omgångarna. Just nu funkar ju iofs inget annat heller. Så många tycker kanske det är värt att förlänga och ge honom tid att lära sig.

Hamnar vi topp 8 får vi ju ändå se det för vad det är, ett fall framåt från förra säsongen. Problemet är ju att man efter första 10 omgångarna-ish i kombination med Tobys dominans byggde upp sån förväntan och fick en helt annan kravbild än man hade innan säsongen. Hamnar vi under topp 8 så blir det nog att tanka motorsågen dock, så att säga.

Sv: Modo-Västervik
Gavelo:
Oj, här åkte man tidsmaskin X antal decennier i tiden.

Tänk att det fanns en tid när folk på riktigt resonerade så här. Utgår från att du är ironisk.

Sv: Pantern - Modo
Tarasov:
Känner mig fö rätt nöjd med att jag skrev att Johan E:s spetsegenskaper fixat en del poäng åt oss... skall vi räkna in 3 nya där tycker ni?😎

hanzon: Tvillingarna kommer aldrig, enligt mig, att förtjäna någon större Modo-medalj, förrän de visat att de förtjänar den.

Att de är fantastiska spelare tar jag aldrig ifrån dem.

Sv: Silly Season
Ludvig Elvenes klar för modo!

Sv: Modo - Västervik
Robin Ztorken L:
Robin Z 💕💕 Victor Öhman

Sv: Karslkrona - Modo
Confusius:
Ikväll blir det fest!!!! Tar en extra proteindrink m alpesinsmak och låter Blumchen - Blau augen dåna i högtalarna. Kommer säkert bli vräkt igen men det rinn lätt ikv!!!!!!🎉🎉🎉🎉🎉🎉🎉💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻🤪🤪🤪

Gavelo:

Vi kan väl börja med lite hån i sann Timråanda. Precis som dom gjorde när foppa var tvungen att lägga av och hade problem med kroppen.

Nej just ja vi är större än så och vi lider inte av lillebrorskomplex. Storebror vet bättre än så.

Klart Z:a ska hyllas, en av våra riktigt stora spelare. Satan så bra han var när han va på topp, hans backhand avslut upp i krysset när han bröt in på mål ger en rysningar. Många sköna sekvenset ftån landslag och i detroit man minns. Men av någon anledning blev han inte lika omskriven i svensk media som sedins, foppa, sundin, näslund mm kanske för att han inte hade lika många säsonger där han låg i poängliga toppen, trots att han hade kapaciteten tog han aldrig hem poängligan men conn smythe throphy är inte så illa heller. Är nog en av de bästa tvåvägs centrar vi kommer få fram, ruggigt komplett spelare.

Tarasov: 1-6: Oscar Hedman

dempa: Problemet är inte om du är oinsatt eller inte, problemet är att du lever i fel århundrade.

Sv: Silly season
Heyerdal: Läser man intervjun i allehanda är det rätt tydligt att Timrå eller någon annan förening aldrig i realiteten var aktuellt.

Precis som jag var inne på var det just ett samtal med den nya tränaren som var vad som krävdes för att krita på. Det är väl inte så ofta jag har rätt, men här hittade den blinda hönan sitt korn:)

Fonden gått upp typ 100 000 kr sen Tränaren blev klar.

{297}: Kenny Jönsson gjorde det. Naturligtvis är det inte "kul" att flytta hem och spela i Allsvenskan. Det handlar om att fullt ut kunna uppskatta hur en hel stad har väntat i nästan 20 år på att på att de ska komma tillbaka och få revansch efter 1999. Att kunna uppskatta att ett halvår av tråkiga bussresor trots allt är något som skulle ge en enorm glädje till tusentals människor.

Tror det var Suede-sångaren Brett Anderson som sa att det var först när han blev äldre och bildade familj som han verkligen insåg hur stort det är att varenda person i publiken är där för se dem uppträda.

För Sedinarna har det gått lite åt andra hållet. De blev häcklade av Wikegård och folk i Nordamerika för sin spelstil. De blev illa behandlade i landslaget. MoDo och fansen var tryggheten och hjärtat. Vill minnas att Henrik opererade bort en bit av ett finger för att kunna göra snabbare comeback i MoDo efter en skada. Minns hur jag tyckte att det var bisarrt hur någon kunde vara så dedikerad.

Sedan vann MoDo SM-guld. Båda tvillingarna vann poängligan och visade sedan i VM 2013 hur fantastiska de var för alla svenskar som hade missat deras framfart. Det känns som att det var då de tappade gnistan lite. Både MoDo och Canucks var för dåliga för att de skulle kunna vinna någonting. De hade redan bevisat för världen att de är världsstjärnor. De var inga ungdomar längre. Tror att moroten till att komma tillbaka snabbare och starkare efter varje sommaruppehåll försvann en smula.

Hoppas ändå de kan tänka att hoppa in på ett korttidskontrakt nästa vår eller så. Skänka lite glädje och hopp till en stad där ishockeyn faktiskt brukade vara en stor källa till glädje hos många.

Sv: Modo Hockey - Almtuna 180302
KRM:
Det positiva nu är att vi har 8e platsen i våra egna händer.
Det negativa är att vi har 8e platsen i våra egna händer.

{8399}:

Men vilket jävla gnäll. När klubben äntligen gör något bra tillsammans med eldsjälar som t.ex foppa och erken och man kommunicerar tydligt vad som gäller runt fonden samt skapar en rätt ok hemsida då ska det gnällas över en 50 lapp, och belysas vad dom gjort fel. Lyft istället fram det positiva så vi kan sprida detta och bygga intresse.

Själv undrar jag om att det går att göra automatiska överföringar. Är sugen på att skicka 200kr i månaden då jag sällan går på matcher då jag inte bor i övik. Vet någon om detta fungerar?

Efter säsongen ska jag fundera på cmore abonnemanget. Blir det inte bättre fördelning kan jag tänka mig att lägga en del av pengarna från cmore kostnaden på månlig överföring till fonden. Så detta borde dom fixa, kanske lättare för folk att föra över mindre summa varje månad istället för en klumpsumma.

Gillar att Sundlöv gett pengar till fonden 😀

Sv: Modo vs BIK Karlskoga 7/2
Tarasov: Som jag skrev i början av 3:e ang att Molin/Marklund varit osynliga
Jag skrev -”Bara därför lär väl dom avgöra för Modo i slutet”
Marklund var med i förarbetet till straffen som Molin satte, så jag va inte helt fel ute ;)

Skönt att ta 2 poäng efter en sådan svag start och många märkliga domslut emot + ett bortdömt mål igen!
Att Modo nu helt plötsligt börjat vända 3:e perioder till seger tyder på att laget ändå har en styrka som man arbetat fram, den styrkan kan bli riktigt viktig för slutspurten

Sv: Modo - AIK x2
Från Hörnefors: Med facit i hand så har ju timrå en betydligt bättre sammansatt trupp. Så nej Freddan hade inte lyckats bättre i Modo men säcken hade definitivt lyckats i timrå.

{7943}: En nordamerikanska tränare/sportchef utan koll på svensk hockey. Vad kan gå fel?

Sv: Modo - Troja 3/1
Supertrött: Enligt Pelle H på ÖA var det tydligen lugnt för Hedman , spelar troligtvis mot SSK ! 👍

Hejsan modovänner. Stressade ihop en namninsamling, hoppas den duger. Om inte, får någon annan gärna skriva en. Skriv gärna på! Tillsammans mot SHL och förbundet!

www.petitions24.com/shl__hockeymordare

Sv: Modo - Tingsryd 8/12
Gavelo:

Ursäkta men jag tycker det är väldigt mycket skitsnack i resonemanget kring Jakobsson vadå sönderläst och bättre ifjol?

Han har väl verkligen varit en hit, kommer in från nästan ingen speltid alls och skapar en riktigt vass kedja med Karlkvist och Ekarv. 7p på 12 matcher är för mig väldigt bra för en spelare som inte varit någon poängspelare på seniornivå, han gjorde t.ex 12p på hela förra säsongen. Dessutom så är han bättre i defensiven än tidigare.

Jag tror du har helt felaktiga förväntningar på Jakobsson, för mig har han verkligen bidragit till lagets goda form och skapat en till ledande kedja. Sedan har han dippat något de senaste matcherna, men tycker ändå att han varit bättre än förväntat.

{5647}: Leifby på Aftonbladet har skrivit en massa vettiga saker, medan Madhawk är skitgrinig för att han tror att pantern inte blivit tillfrågade alternativt att inte Malmö tjänar på det och skriver en massa sörja.

Han som brukar ha vettiga synpunkter missar här fullständigt målet. Han kan inte ha spenderat fem sekunder till att tänka igenom varför detta kom till. Koppla gärna in hjärnan innan du börjar hacka på tangentbordet och ta av dig Malmöhatten så kanske det blir lite bättre det där Madhawk.

Mario Kempe med sitt första NHL mål i natt för Arizona! Riktigt kul!
Tyckte Mario kändes lite omogen när han kom till oss. Men han har verkligen jobbat stenhårt och utvecklats för att till slut faktiskt nå NHL vid 29års ålder.
Riktigt imponerande resa.

Sv: Modo - Troja 7/10
Rytter: Timrå bjöd inte på något skönspel direkt men då ska man ju också komma ihåg att vi åker till match med 10 forwards och i princip de mest tongivande spelarna borta och med andrakeepern i målet. Med detta i åtanke så kan man, som timråit, inte klaga på så mycket. Brattström spelade riktigt bra i målet och det vet ju också ni modoiter att med en bra målvakt så tar man en hel del poäng som man inte hade gjort med en medelmåttig keeper i kassen. Sen tror jag många timråiter är betydligt mer nöjd med årets lag än det vi hade ifjol med JP och Dahlén. Hellre skitpuckar och tre pinnar än skönspel och torsk.

{8198}:

Styf klar för 2år!

{5647}: Jag deltar i sökningen.

Fick höra idag att Jesper Sellgren troligen kommer att stanna ännu en säsong i Modo. En bekant känner hans mamma och hon lär ha sagt att han ska stanna här nästa säsong också. Får hoppas att det stämmer då..

Måste säga att det är intressant se en del folk prata om att det måste vara kontinuitet annars kommer Modo aldrig vända det här, samtidigt ser man samma personer efter förluster skrika på spelare och tränare att dom måste sparkas.

Och sen det vanliga vid vinst är det SM guld vid förlust kvalspel finns inget mellanting.

Sv: Modo - VIK 170213
{5647}: ? Vad vill du jag skall lära AJ, eller vad menar du?
Du ser väl hur det ser ut, behövs ingen nyansering det är bara att titta på spelet så förstår du.

Sv: Modo - TIngsryd 170208
Tarasov: Kul att Karlavagnen har fått en radarpartner i Smoothie. Sov gott modoiter, det ska jag göra

Amitiel: Modo förlänger tre år med Emil Molin och Tobias Ericsson.

Tarasov: Plötsligt är AJ både tränare och sportchef, man häpnar..

Sv: Modo - Västervik 25/11 2016
Gavelo: Men vad pratar du i? Domarnivån är väl som den är, men att JFK pissar på domaren varje match kommer inte leda till någon förändring överhuvudtaget. Det är jävligt märkligt att bara i Modo boken så är det kommenterar om domaren. Speciellt när Modo släpper in mål eller förlorar.

Jag har inte läst i någon media om att Modo väcker en debatt om domaren. Det är bara vanligt gnäll som alltid kommer från förlorare.

Sv: Pantern - Modo 28/10
Amitiel: Ursäkta, men detta är bara fortsatt struntprat.

Modo har i år en fallskärm från SHL, man har fortfarande en stark organisation med Allsvenska mått mätt. Man har fortfarande ett bra varumärke och många spelare hade nog tro och förhoppning att Modo skulle utmana om en SHL plats redan i år.

Det finns INGENTING! som talar för att det blir bättre efter ett par säsonger i Allsvenskan.

Tvärtom så talar allt för att det kommer att bli sämre för varje år tills man som det flesta andra klubbarna gör får sitta och hoppas på en mirakelsäsong som kanske aldrig kommer!

Juniorverksamheten kommer att krascha redan efter det här året. Gratis klubbor, subventionerade lägenheter, fri utrustning kommer att vara ett minne blott som förhandlingsmedel när man söker spelare till NIU. Redan till nästa års intag får Modo känna av en slev av verkligheten och det kommer inte bli bättre.

Endera går vi upp den här säsongen eller också kan vi lika gärna dö medan vi försöker. Sälj Modo till nån sheik om det behövs. Att sakta tyna bort och bli en skugga från det förflutna är inget val. 80 åriga gubbar som sitter på läktaren i en tom arena och berättar hur det var för trettio år sedan då Modo vann SM-Guld, nej tack!

Jag fattar fan inte att staden som man pratar om med vördnad i hela jävla Kanada har gått och blivit ett jävla loosertillhåll. Skär bort och släng ut rötan och plocka in folk som är redo att kavla upp skjortärmarna och bli lite skitig, både på och utanför planen. Fan, spelarna vi har nu är ju allihopa klonade och 3D printade ur nån jävla smördeg.

Slut med ******* Kumbaya!

Sv: Modo - Mora 18/10
Har ej följt med så mycket i år och för den delen skitit i att kommentera här så mycket. Men i alla fall jag är inte ett dugg förvånad att vi inte är bättre en så här. Men verkar vara många som trott på en snabb återkomst, åker man ur shl så får man räkna med några rejäla piss år i allsvenskan innan man kommit rätt. Bara titta på Timrå det är ju inte förens i år egentligen dom blivit riktigt riktigt bra. Det här laget som Modo har är inge topplag dom kan absolut kriga om en plats bland dom 8a främsta men något topplag är det verkligen inte. Tycker det är sjukt illa att lägga den pressen på detta unga lag. Nä byt målsättning låt grabbarna få etablera sig och växa i kostymen så blir det nog bättre framöver.

Och nej jag är inte negativ utan jag är mer realistisk vad man kan förvänta sig av en ganska tunn trupp med otroligt många spelare som ej spelat på denna nivå tidigare.

Kommer man top8 med detta material så får vi vara mer en nöjda.

Sawchuk: Jag kan inte låta bli att få konstiga vibbar när jag ser AJ i intervjuer. Senast efter matchen mot Vita hästen. Han ser stressad ut hela han. Kan inte fästa blicken, vet inte var han ska ha händerna mm. Vet inte alls hur han är som tränare men han inger inget lugn i mina ögon.

{5647}: Jag utgår från att du inte är allvarlig nu, är det någonstans vi hudflängts så är det väl från Övikshåll. Fast sanningen är att kritiken mot oss och hur laget skötts varit högst befogad. Precis som den är mot er nu. Och "lillebror"....är det meningen att jag ska bli provocerad nu? Snarare är det så att jag är så jävla tacksam att mitt lag öht existerar så jag har nåt att följa. Vi var i ett läge häromåret att en tillvaro som lillebror till Modo, att vara Modos lilla bitch, tedde sig som en våt dröm