1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533331 inlägg · 4126 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Modo - Vita Hästen 7/10
{5647}: Ja ni blev rånad på skotten också 37-22 till hästen !

Sv: Modo - Pantern 17/8
Steken84: Härligt, stick då. Såg en rätt bra mening i Luleås supporterklubb. Om du som supporter inte kan ge 100%, så varför ska du kräva det av laget?

Börja heja på något annat lag eller nåt.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Bad_Brett: Du får väl fördriva tiden med att kolla på fotboll istället. Du får hålla på Manchester i England och i Spanien håller du båda tummarna för Barcelona och Madrid. I Tyskland ska det finnas en riktig vinnarklubb också.

Välj ingen NHL-klubb som favoritlag bara, för systemet gör att klubben blir "dödsjuk" om några år. Laget kommer obönhörligen att dala i tabellen. Men om du måste, välj Rangers, de kommer nog hålla sig på övre halvan många år till.

Klokt att du byter ut dina gamla favoritartister också. Ha så kul på Justin Bieber- eller Rhianna-konserten.

Vi andra har följt MoDo hela vårt liv, kommer nog fortsätta att göra så. Klart vi bryr oss hur de går.

Om en knapp vecka är det premiär!

Sv: Silly Season
{7225}: Nu har vi ju slagit det bästa laget i Universum, så vi lutar oss tillbaka som de vinnare vi är. Vi behöver inte bevisa nåt. MoDo är störst nu.

Sv: Silly Season
KulltorpsOlli:

Angående: > Var Heart of Hockey har producerat så många elitspelare.

Jag har inte läst hela konversationen, men svarar ändå. Sorry om jag upprepar vad som tidigare sagts och missat target lite grann.

Men, men, hursom, jag kan dra en paj jag också:

Menar du allvar med att tex Ullmark är en medelmåtta? Killen spelar i NHL och tog plats i en VM trupp. Det är ju VM, KHL, NHL, SHL, Liiga, Junior VM för de andra grabbarna också.

Exemplen är många på att MoDo har en bra juniorverksamheten. Problemet är att man oftast inte kan dra nytta av den.

Men låt oss ta några exempel

1. I Tre Kronors World Cup lag kommer tre grabbar från Övik:

www.swehockey.se/ImageVaultFiles/id_119868/cf_78/roster_swe_wcoh_2016.PDF

2. Timashow är väl ingen MoDo produkt. Men han verkar ha trivts och utvecklats iallafall:

"Det var hur bra som helst. Jag fick bra förtroende och spelade hela tiden. De gillar kreativa spelare som kan hitta lösningar, det är bara titta på Peter Forsberg och Markus Näslund. Att komma dit var rätt." ( www.allehanda.se/ishockey/shl/timashov-om-varfor-han-lamnade-modo-och-uppvaxten-jag-har-inte-traffat-pappa-pa-fem-ar#Ishockey )

Jag ser det som ett tecken på att utbildningen är bra.

3. William Nylander flackar omkring, men han borde inte kunna klaga på sin utveckling under tiden i MoDo iallafall.

4. Jag vet inte om du ser Timrå som ett elitlag. Men MoDo-produkterna Jens Westin, John Westin, Andreas Molinder var ju kuggar i Timrå ifjol. Erik Nyström har väl också spelat hos er. Plus en hel drös med utlånade spelare som lätt går in och tar plats i truppen (förmodar jag iallafall, annars borde de aldrig ha lånats in). Så varför låna från MoDo när era juniorer är så duktiga?

Sv: Silly season
Nucky:

Också från Byberg :
" -De har fått en budget och än så länge har de inte börjat toucha gränserna"

Nej det får man ju för fan hoppas med bara 9 spelare på kontrakt. =)

{3627}: Jag tror att han(Ludwig) som alla andra stod och köade utanför Svarte Petters kontor, men han öppnade aldrig dörren.

Kön för att få spela i Modos allsvenska lag, måste ringlat runt hela fjällräven center...

Dock var det inga i kön som passade in i gruppen, eller hade rätt attityd, eller de egenskaper man letar efter.

Nucky: Det här kan bli en fånig åsiktspingis så jag får väl försöka dämpa mig. Jag förstår att Modo-supportrar går igenom ett rejält trauma just nu och frustration och cynism måste få utlopp.
Ursprungsfrågan var alltså om Timrå var en plantskola eller inte. Jag påstår att så är fallet och plockade fram några namn som exempel. Modo är också en plantskola och kanske har ni historiskt plockat fram fler. Men det var inte det som var frågeställningen. Men rent allmänt skulle jag nog hålla en lite mer ödmjuk profil om jag vore Modo-supporter. "Heart of hockey" kan bli ett ganska patetiskt varumärke om man harvar i den ack så oglamorösa hockeyallsvenskan. Det är den verklighet som ni får vänja er vid en bra tid framöver.

Monno: Du verkar vara helt historielös. Om du inte känner till att Timrå är och alltid har varit en stor plantskola så ska du nog inte uttala dig. Mats Näslund, Kjell Dahlin, Z, Anton Lander, Fredrik Modin m.fl. och då har jag inte ens gått in på den äldre generationen från 70-talet.

Monno: Ludde har presterat skapligt med poäng i Juniorlagen och förra säsongen i allsvenskan gjorde han 32 p på 49 matcher. Emil Pettersson gjorde 35 poäng den säsongen på 52 spelade matcher. Om inte ni gjort han sämre så kan han nog bidra med några poäng iaf.

dempa: Bäst vore om båda gick upp, ni spöar knäckehäxan och vi tar Karlskrona.

Från Allehandas intervju med Svartvadet idag: "Det viktiga är att det blir rätt spelare och att de är här av rätt anledning."

Den har vi inte hört tidigare!

Bad_Brett: Just därför är det rätt märkligt att så många säger "det är bra att starta om i allsvenskan och bygga om" osv osv. Bygga om vad? Hela ledningen är vad jag vet kvar?

Bygga om, fine. Minst 75% av styrelsen byts ut, ordföranden är en av dem. In kommer en styrelse som brinner för det enormt mycket. Ordföranden har Modo som huvudsyssla och inte som "hobby". De anställer sedan kompetent personal som utför arbetet de vill ha utfört. Tex anställer de en extremt driven sportchef som skall ansvara för sporten, från juniorlag till A-lag. Han har sedan en assistent som avlastar honom och sköter mängder av administrativa uppgifter samtidigt som man bygger organisationen stark med ett nätverk där det ingår både heltidsanställd scout i Nordamerika och Europa.

Detta var bara ett exempel, ett annat alternativ är att man egentligen inte gör någonting mer än att räkna ut hur mycket mindre pengar Svartvadet skall få spendera för att sedan låta föreningen dö i öknen.

Modo 95:

Jag ser fortfarande inget positivt med att spela i Allsvenskan.

Jag kan tyvärr inte vara en supporter som hittar positiva saker
i allt elände. Det är som att ha fötterna i ugnen och huvudet i frysen och tycka att det genomsnittligt är ganska skönt.

Jag har vuxit upp med Modo i högsta serien, vi har varvat kanonsäsonger med mindre bra men man har alltid haft hoppet där då hösten börjat att i år så händer det.

Vi har varit bortskämda med att få se otroliga hockeyspelare i Kempis och även på senare år i FC. Dessa spelare har ofta varit Modoiter men någon gång då och då har
man suttit och myst över prestationer i yppersta världsklass av spelare från andra lag också.

Vi har fått se spelare på gränsen till världsgenombrott, killar som Foppa, Näslund, Zetterberg, Sudden, Erik Karlsson, ja listan kan göras lång. Vi har också fått gästspel av många giganter under åren, Chara, Souray, Alex Steen, Daniel Alfredsson, Marian Gaborik, Mike Comrie, manny Fernandez, Marian Hossa, Jokinen och många andra.

Dom tiderna är över nu, för hur länge vet vi inte. Det vi vet är att i vissa lag vi möter kommer det att spela brevbärare och banktjänstemän. Vi vet också att i vissa hallar Modo kommer att spela i i vinter måste man ha skydd på skridskorna för det är asfalt fram till båsen och biljettluckorna är klädda med hönsnät.

Jag kanske är en medgångssupporter men jag ser som sagt inget positivt alls i vad som skett.

Rytter: Kan pappa Filppula och pappa Christensen flytta till Domsjö så att folk kan få se grannens grabb spela. Mamma Thomas däremot, hon vill bo centralt i Ö-vik.

Dundee: Det här är Örnsköldsvik. Inte Växjö, Linköping eller Sundsvall. Hockeyn är allt vi har. Modo är allt vi har.

Intresset för Modo kommer inte att dö för att vi är i allsvenskan. Visst kommer det kanske försvinna vissa åskådare. (Men samtidigt hur mycket kan ett lag som vare tokroliga i flera år egentligen tappa?)

Modo är ju vår stolthet. Modo är VÅRT lag. Klart som tusan vi sluter upp.

Det går visst att behålla bra juniorer. En av Sveriges bästa bestämde sig idag för att stanna kvar i Timrå IK, trots bud från alla SHL-klubbar... ;-)

Sv: MoDo - Leksand, bäst av 7
{3627}: Bara inte Rantakari får för mycket skit för hans avgörande tabbe.. inte hans fel att Modo inte gör fler mål på 41 skott eller var det var.

Jag håller en liten tumme att Wernbloms grabb och Co kommer starta en ny Modo-epok.

Sedan, grattis ändå till Leksand. Dom förtjänar faktiskt att vara i SHL.. inte deras fel att vi satsade åt helvete fel inför säsongen och brände miljontals kronor på en värdelös tränare och en hel hög transatlanter som aldrig hört talas om Örnsköldsvik.

Modo kommer att förbli laget i hjärtat.

modomille: Jag säger bara.
Fy faaan vad synd det är om Er supportrar.
Fy Faaaaan.

Skickade nedan till bladet igår, tyckte att de kunde göra en artiklel om den extrema snedheten i bedömningarna. Noll respons. Men faktum är att vi håller på att bli helt bortdömda. Publicerar det här istället.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Siffrorna kommer från SHLs egna matchstatistik, men jag har själv satt ihop det i en ”databas” och pivot:at fram lite siffror. Nedan är för hela matchserien så långt. Siffrorna är snitt per match.

Row Labels Ave. of Skott på mål Ave. of Tekningar Ave. of # powerplay
LIF 25 22 4
MoDo 31 35 2,5

Kontenta:
- MoDo Skjuter ca 25% fler skott på mål än LIF i snitt (31 per match mot 25).
- MoDo vinner ca 60% fler tekningar än LIF (35 per match mot 22)

Tyvärr för inte LIF statistik på missade skott på sina hemmamatcher. Men skott på mål och vunna tekningar är en väldigt god mätare på puckinnehav. Man kan sluta sig till att Modo har ett puckinnehav som är minst 25 - 35 % större. Minst.

- LIF får 1,5 PP fler per match än MoDo. (Brynäs ledde den här kategorin i SHL den här säsongen med 0,73 fler PP än sina motståndare. Ett allsvenskt lag är alltså dubbelt så bra som kategoriledaren i SHL? Det talar om hur stor skevheten är)

Samtidigt får LIF 60% FLER PP i snitt mer än vad MoDo får. Puckinnehav korrelerar med antalet PP (jag har räknat igenom SHLs hela statistik för grundserien). Ju mer puckinnehav, desto fler PP, ungefär 0,3 PP fler per 5% puckinnehav (dvs 55% puckinnehav ger 0,3 PP fler, 60% motsvarar 0,6 PP fler etc.) Det betyder att LIFs 1,5 PP fler per match motsvarar att LIF skulle ha pucken 100% av tiden.....I 5 av 6 matcher har Modo vunnit skott och puckinnehav. I 6 av 6 matcher så har Leksand fått fler PP. En helt orimligt fördelning på ett så stort antal matcher som 6. Särskilt med tanke på att MoDo var det lag som tog minst antal 2:or i SHL den här säsongen.....

Det är bara att konstatera att domarna fattar konsekventa felbeslut, inte med mening utan för att de är undermedvetet påverkade (bias). Med en normal domarinsats hade den här matchserien varit stängd. En match kan absolut avvika. Men över 6 matcher ska statistiken inte se ut så här.

Rytter:

Jag tror att det är läge att lägga undan alla personliga strider här på forumet nu.

Det vi alla kan enas om är att Modo hur kassa dom än har varit i år är värda att vinna på Fredag.

Jag kommer att fira som om vi vunnit Stanley Cup om vi vinner på Fredag.

Nucky:

Modo vinner idag. Vi kommer att göra första målet och då måste Leksand ändra sin gameplan. Filppula blir segerorganisatör.

Med 3-2 i matcher till vår fördel då vi sedan flyttar över till Leksands hemmaplan så ligger pressen för första gången i den här matchserien på dem, vinna eller försvinna, dur eller moll.

Modo fixar det här och kommer förhoppningsvis inte sätta sig i samma situation de närmaste tio åren. För att detta ska hända måste man träna bättre och ha mycket mer ödmjukhet inför uppgiften. Inställningen man gick in i den här kvalserien med visar att man har en hel del att jobba med angående sin egen självbild.

Sv: Tv-Pucken 2015
Monno: Reideborn och Bjurö dagsform är som fruns. Man vet inte förrän det är för sent.

Sv: MoDo - Malmö, LÖRDAG 6 FEBRUARI 16:00
{7804}: Det är Växjö som är svenska mästare om du nu inte fattat det.

Sv: Färjestad - MoDo, TORSDAG 12 NOVEMBER 19:00
Det är väl för mycket att hoppas på att se Robbie earl bestraffad för den filmningen han bjöd på när han krockade axel mot axel med Olofsson(??) och earl fejkade huvudtackling och låtsades vara orörlig för att spela nästa byte.

Sv: Truppen 15/16
Varför tycker ni att er offensiv känns bra? Ikväll hade vi en Starkbaum med otroligt låg nivå som släppte in två mål som han annars brukar ta. Vi hade tre ordinarie backar borta, två av dem våra bästa backar. Och ändå gör ni bara tre mål, där ni princip fick två mål gratis av Starky. 
Hade Sandström stått ikväll så hade det blivit 7-1.

Ni har lite att slipa på om man säger så.. och då har jag inte ens tagit upp er förskräckliga defensiv och målvaktsspel.
Hoppas att ni kan rycka upp er till seriestarten, annars blir det inte kul då ni blev utskåpade mot ett Brynäs som ska kämpa för att undvika kval (Enligt JFK). 

Lycka Till!

Hörs hej! 

Sv: Direktkval till SHL 2015/2016
Snoop: Sen måste man bara tillägga, hur mycket man än vill hata er med derbyn osv osv...jag älskar foppa, när ja tänker på honom då blire alltid ett riktigt WOOW ! hans highlights på youtube och vad han gjort för sina lag och för svensk ishockey...osså när han så stolt står och säger att det här modohjärtat försvinner ALDRIG oavsett vars ja bor, de är mäktigt riktigt mäktigt och nåt som ja förstår kittlar i er alla modoiter...och de ska det göra också !! Håller man på Modo har man faktiskt aldrig något att skämmas över....ni har bidragit till väldigt mycket i svensk ihockey, må vara tikare och hade aldrig kunnat skriva detta när ja var tonåring, ni vet kanske hur det är...hoppas vi ses isamma serie (SHL) i framtiden så vi får hata er igen ;) ;)

Sv: 2015-03-05 Brynäs - MoDo
jämtland:Gillar inte Brynäs, men slår dom ut Färjestad redan i Play in så jublar jag. Kan inte vara bra för fbks ekonomi att åka ur redan då.

Sv: Gruvan Boys - Modo
Sven Sewage: man kan ju undra för vem du skriver dina inlägg för. De som finns inne på eran gula sida är du och dina nick samt några få supporters till SAIK resten har du skrämt bort. De andra är just supporters som kan föra en saklig debatt oftast med glimten i ögat. Men du ska bara vräka ur dig skit hela tiden. Du är bara ute efter att provocera, vilket du lyckas rätt bra med. Tidigare nämnde du att du var rädd för att "frun" skulle se dina inlägg här, du menar väl Tant Barbro? För att du ska leva med en "riktig kvinna" finns inte på skalan. Nä, ta o dra tillbaka till gruvan dina inlägg kommer inte att saknas här.

Forsberg 1978:Tidig skatteåterbäring, eller så gick det bra för Foppa i Las Vegas

Amitiel:

Haha, den typiska MoDo-mentaliteten. När saker går åt pipan, så beror det aldrig på inkompetens i de egna leden. Nej, det är alltid någon annans fel: 

"NHL-lagen snor våra stjärnor! Annars hade vi vunnit varje år!"

"Vi har för dålig ekonomi för att ge oss in i budgivningar!"

"Vi har haft otur med skador!"

"Inget lag har så mycket tur som Brynäs!"

"Med en bättre domarinsats hade vi vunnit!"

"Luleå, Skellefteå, Örebro får mer pengar från kommunen! Orättvist!"

Låt oss se nykter på det hela för en sekund. MoDo är kända i hela ishockeyvärlden. MoDo har fostrat en av våra mest folkära idrottsmän genom tiderna. MoDo drar i förhållande till stadens storlek extremt mycket publik, vilket skvallrar om en enorm entusiasm. Man brukar säga att en stamkund är 10 gånger så mycket värd som en "vanlig kund" och jag gissar att MoDo har en väldigt hög procent stamkunder jämfört med många andra lag.

Charlotte Gustavsson har insett detta. Hon är tillräckligt intelligent för att begripa att hon styr över en potentiell guldgruva och att det negativa tjafset om hur svår marknaden är bara är en dålig bortförklaring i hopp om att inkompetensen i föreningen inte ska vara lika uppenbar.

Saken med Charlotte är att hon en visionär när gäller idéer om hur man får ut maximalt av arrangemanget, men saknar erfarenheten för att kunna fatta vettiga sportsliga beslut. Detta hade säkerligen inte varit något problem med Näslund, som trots vissa mindre bra värvningar, verkade ha relativt bra koll på vad han höll på med. Svartvadet framstår som en panikslagen hönsfågel i jämförelse. Det verkar inte finnas någon som helst plan, utan taktiken tycks vara följande:

1. Avvakta tills en spännande spelare (oavsett position) dyker upp på marknaden 

2. Lägg ett lågt bud och spela "MoDo är en bra språngbräda till NHL"-kortet

3. Se på medan spelaren skriver på för en konkurrent

4. Gnäll i media över hur tajt budgeten är

Redigerad kommentar

Sv: Leksand-Modo 2014-11-15

Sven Sewage:

Men hej är du tillbaka. Ja det är klart ni har ju torskat två raka så då måste du ju runt och förklara för alla andra supporters hur värdelösa deras lag är. 

Gå tillbaka till SAIK-boken och fortsätt diskutera med dig själv, förslag på ämne "Är Zackrisson och Widing värda pengarna"

Sv: MoDo Hockey - Brynäs - 2014-10-18

OldSchool: skärp dig nu. Jag tror alla förstått vart du vill komma. Fira på du, men inte här.

och till er övriga modoiter: skål och trevlig kväll, blicka framåt. Nästa match är en ny match! Godnatt!

zigge: Enligt Skellefteåmodellen skall hann upp på listan över våra exporter till NHL!

J F K:

Jag måste hålla med Berka här. Det är inte försvarbart att göra dessa glädjebudgeteringar år efter år. Ja, då är det läge att sparka personal och sänka spelarbudgeten ytterligare. Hellre det än att tigga av kommunen.

Det är rätt uppenbart att det inte finns det rätta kunnandet i MoDo när det gäller ekonomi och marknadsföring. Tyvärr är detta ett vanligt problem bland idrottsföreningar där svågerpolitiken regerar. Det är mer lockande att anställa en gammal ishockeyspelare som tack för lång och trogen tjänst, eller grannens dotter som har tagit en kandidatexamen i mediateknik, än att plocka in "riktig" personal (exempelvis managementkonsulter med 10-15 års arbetslivserfarenhet och masterexamen från Handels).

Sättet dessa klubbar sköts på är närmast surrealistiskt enligt mig. Man har inga problem att lägga mångmiljonbelopp på spelarrekryteringar, men att kunna få till en fungerande hemsida eller organisera så att alla som vill hinner köpa en öl i baren i pausen, verkar vara stört omöjligt.

Man måste sluta med att se hockeylaget som bygdens lilla gullagris och istället driva det som ett riktigt företag. Med risk för att sväva iväg lite:

Blir någon sugen på att beställa denna när ni ser den här bilden?

butik.modohockey.se/images/zoom/replica018.jpg

Det finns inget "sälj"-tänk överhuvudtaget i den här föreningen. Fram med en cool hemsida som får kidsen att tycka att MoDo är fräckast i världen. En bild på Torp som trycker upp råttan Wallin i planket. Erbjud spännande "bundles" med 3st matchbiljetter, 3st ölbiljetter och replica. Ge rejäla mängdrabatter så att folk lockas till att beställa mer än vad de egentligen har användning för. Lägg till specialgrejer i dessa "bundles" så att folk blir benägna att betala flera gånger för samma sak för att få den kompletta samlingen.

Det är ingenting annat än stor losermentalitet att tro att MoDo ska vara beroende av några kommunpengar. Det finns ingenting som säger att MoDo inte skulle kunna göra en Pokémon. Ta fram en mobilapp i stil med Candy Crush Saga, där MoDo-fans tävlar mot andra MoDo-fans och kan köpa genvägar genom spelet genom att betala in pengar till nyförvärvskontot etc.

Möjligheterna är oändliga, men inget av detta lär hända så länge klubben fortsätter att rekrytera inkompetent/oerfaren personal.

Sv: MoDo Hockey - Rögle BK 2013-02-26
J F K: Alla vill nog möta Brynäs i slutspelet, inget snack om det.

Sv: RE-building the future 2013/2014

Gustafsson:

Skröder är född 78. Lika gammal som Pavel Datsyuk. Ett år äldre än Joe Thornton. Tre år yngre än Martin St. Louis, Åtta år yngre än Teemu Selänne. Jag undrar om fansen till San Jose resonerar likadant; "Det är hög tid att vi kör ner Joe Thornton i tredjekedjan, och låter någon rookie ta hans plats i förstakedjan istället".

Han har knappt missat en match sedan han kom till MoDo, så han har knappast några större skadebekymmer. Redan 2008 började det tjatas om att han hade tappat klippet i skridskoåkning, men det stoppade honom inte från att vinna hela Elitseriens poängliga ett år senare. Jag hade kunnat köpa resonemanget om han hade slutat göra poäng. Men faktum är ju att han fortfarande är den i laget som gör mest poäng - I konkurrens med spelare som Nagy och Ritola.

Jag tror vi MoDofans har blivit väldigt bortskämda. Sundström och Skröders poängproduktion har gått ner något, men det är fortfarande två kvalitetsspelare. Om Skröder har motivationen och får hålla sig fortsatt skadefri kommer han vara en toppspelare i Elitserien i fem säsonger till. Att han vissa säsonger "bara" gör 35-40 poäng är för mig ett ganska angenämt problem.

Sv: Anders Forsberg klar för Modo?

Gurra88: Men har du inte fattat att alla reagerar starkt på DIG och hur omoget, okunnigt och rent av korkat du argumenterar i allmänhet?
Kan inte se att nån modoit härinne har reagerat speciellt starkt på det sätt Forsberg blivit behandlad, tvärtom: fullt normala reaktioner i form av misstänksamhet och tvivel när det gäller hur ledningen har agerat.
Svårare är det inte.
JFK uttryckte det mkt bra:

"Det som stör mig är riktigt korkade uttalanden. Folk som gör hönor av en fjäder. Folk som tar journalisters ord som lag. Folk som ger sig in i diskussioner och antingen inte förstår eller skiter i att läsa de svar som ges."

Det här är du i ett nötskal.
Säger nån att CZ gjorde ett Ok jobb med Brynäs sett till resurserna så är du där och tolkar det som att man tokhyllat honom som den bäste tränare i världen.
Säger modoiterna att dom är nöjda med Byström, ja nog fan lyckas du få det till att dom höjt honom till skyarna som den absolut bäste junior dom nånsin haft, Foppa inräknat.

Till sist klassikern: det räckte tydligen med att ställa TJ i båset förra året så lyckades det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen med att ta guld.
Hur i glödheta helvete kan man kläcka ur sig nåt så urbota korkat?
Om han nu ensam tog guldet genom att vifta med sitt trollspö eftersom soporna på isen knappast kan ha bidragit med nånting, varför funkar inte trollspöt på årets lag?
Jag menar: det brukar ju räcka med att han ställer sig i båset för att det ska bli guld, enligt dig?

"Som sakt, det hade inte varit något liv om jag sågat SAIK:s ledning istället. Eller hur?"

Haha, underbar gurralogik.
Om nu alla härinne sågar och hela tiden har sågat SAIK:s ledning, varför skulle dom då bli upprörda ifall även du hade gjort det?
Eller är det nån ny konspirationsteori du lanserat, som går ut på att alla modoiter sågar ledningen bara för att just DU tycker tvärtom?
Du verkar ha höga tankar om din egen förträfflighet och hur du uppfattas som skribent.
Kan försäkra dig att ingen uppfattar dig som mer än HS största driftkucku.

NU FÅR DET F-N VARA NOG!!!
En halvtimma senare fick jag svar. Med besked.

ALLA: Från och med nu är det NOLLTOLERANS från min sida.

Jag, och jag hoppas jag får med mig mina MoDoratorer, kommer att vara STE(E)NHÅRD på all form av Trolleri och tjafsande härinne. Speciellt ifrån andra lags skribenter.

Detta i en, sista, förhoppning att kunna rädda detta forum från att dö ut totalt.

Snälla ni hjälp mig med detta.
Mvh MoDorationen.

J F K:Och vad skönt om Timrå kan ta tre poäng. Jag vill aldrig se dem före oss i tabellen, men väldigt gärna placeringen bakom. Långt ifrån kvalserien...

Sv: MoDo Hockey - Timrå IK 2012-09-15
jens_88: Måste få säga att jag är grymt imponerad av Modo. Timrå däremot gjorde nog sin sämsta match den här säsongen.

Bad_Brett: Äntligen säger jag. För de hemma i tv-sofforna så kanske det inte spelar så stor roll men för de närvarande i arenorna så är oftast nationalsången en riktig stämmningsdödare.

Som det varit så piskar man upp en bra stämmning med intro, klackar som sjunger, tifon etc, för att i nästa moment döda allt med en ofta dåligt framförd nationalsång.

Jag tycker personligen det är ett riktigt beslut.

Wayne Gresky: "Gurra har t ex inte postat ett enda konstruktivt inlägg i Modoboken under hela sin HS-karriär."

Vad värre är: det har han inte gjort i Brynäsboken heller...   :-)

Han har iaf bidragit till en av HS-historiens mest klassiska citat inför fjolåret, värt att rama in:

"Det här måste vara det sämsta lag Sundlöv nånsin ställt på isen."

Sug på den....

Sv: MODOs ekonomi
Gästkrönikören Björn har skrivit några (nåja) rader om Modos ekonomi med anledning av det bokslut för säsongen 11/12 som Modo presenterade i måndags.

Sv: RE-building the future 2012/2013
arnio: en äkta brynäsare gläds inte. Dom gnäller.

bj21: GB Sandwich förknippar jag med Kristian Huselius, Andreas Lilja och Henrik Tallinder.

Bad_Brett:

Men Svedberg är lik förbannat en idiot ändå.

Huge: Sa han som aldrig sett ett fel som Brynäs gör. Oavsett vad det gäller. Brynäs har, så länge jag läst på HS, aldrig gjort ett enda fel enligt dig. De tar alltid det bästa beslutet i rätt sekund.

Alla som tycker annorlunda är *sätt in något förnedrande, men ändå inte jättegrovt ord här*.

Wayne Gresky: Dissa inte någonting som har med Brynäs att göra... Hör du inte hur Dogge Doggelito rappar "Dissa Brynäs och få Huge på köpet"?

Wayne Gresky: Men nu när du tog upp frågan.

Modo är det lag med störst differens mellan "utvisningar för" och "utvisningar mot". Finns inget lag, med andra ord, som har så stor fördel av domarna som Modo. Alla utanför Övik vet givetvis det redan. Och nu vet ni det också. Heart of hockey? My ass!