1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533356 inlägg · 4126 ämnen

Bästa inläggen

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting

Wayne Gresky: Men nu när du tog upp frågan.

Modo är det lag med störst differens mellan "utvisningar för" och "utvisningar mot". Finns inget lag, med andra ord, som har så stor fördel av domarna som Modo. Alla utanför Övik vet givetvis det redan. Och nu vet ni det också. Heart of hockey? My ass!

J F K: Hur för man en vettig diskussion med nån som ljuger och hittar på egna sanningar? Som struntar i den verklighet som säger att Modo haft flest utvisningar med sej i Elitserien under en tioårsperiod, dvs. ett tydligt tecken på att man har som tradition att hjälpa domarna att blåsa. Under samma period har Modo flest 10-minutersutvisningar, dvs. man gnäller mer än övriga elitserielag. För en vettig diskussion kring det, du. Ramla lätt och gnälla på domarna. Där har du ditt favoritlag!

Dream Team:Om nu Brynäs filmar så mycket. Hur kan det då komma sig att inte en enda utvisning har delats ut till Brynäs för detta under hela säsongen?

Filmning är inte snyggt, inte sportsligt på något sätt och som tur är har hockeyn inte drabbats så hårt av detta än. Men jämfört med andra saker som tjuvsmällar med skador som följd ses som " rent spel" jämfört med tex  filmningar så tycker jag att debatten blir snedvriden.

Ett exempel är Haris hopptackling mot Ekholm samtidigt som slutsignalen gick under en av matcherna den här säsongen. Matchen var förlorad och tacklingen var helt onödig och dessutom både rspektlös och farlig. Att han sedan twittrar och bajsar ur sig en massa om hollywood och liknande gör ju inte saken bättre.

Var finns respekten där? Vart var reaktionerna från modohåll då? Det enda som skrevs då var i princip hyllningar till Haris som gillade hans tilltag.

Är det nivån ni vill ha på svensk ishokey?

Sv: RE-building the future 2012/2013

Poffa: Det märkliga är ju att efter jag frågade efter källor på dina rykten så kunde du kommentera en tiks dryckesvanor, men det kanske är enklare att göra på en långlunch.

Men okej, du fastställde att det var viskleken som varit framme. Och därmed borde ni forumledare ta bort det som i reglerna säger att det är förbjudet att sprida rykten om spelare, då det räcker att tillräckligt många sagt nåt för att bli en sanning.

Poffa: Intressant att en forumledare sprider "elaka rykten" om en spelare men sen inte kan backa upp sina påståenden.

Gäller inte reglerna för dig?  

NuMo: Finns ju en orsak att Rolf Lassgård är så engagerad i klubben...

Sv: Kvartsfinal 4 120316 RÖTT mot blekt
Tripping? Pyttsan! Skröder spelar på pucken.

Sv: Guld och silver i lilla-sm 2012?
NuMo: Den har jag tappat bort. Men jag hittade en liknande.

Sv: Kvartsfinal 1 120310

foppa78:

Ove Molin har varit ful hela sitt liv och aldrig blivit avstängd för det... 

Sv: MoDo Hockey - Brynäs IF 2012-03-01
Det fröet till huvudvärk som grott under eftermiddagen fick ordentligt med Gödsel efter att ha (slö)läst igenom dagens inlägg. Om gårdagens match....

För att hindra knoppning och fröspridning så har jag blockat några användare under några timmar. Om inte det hjälper så kommer dom bli fler och längre.

Nu ser vi framåt Gubbar!

Sv: MoDo - Djurgården 2012-01-31

Utan min voodoo är vi bättre än Brynäs. Vi är sveriges bästa lag sen jag lade ner voodookonsterna. Nu är vinnarsekunderna på min sida...Jag hann dock ge Tom Bissett och Ove Molin livslång fotsvamp innan jag la av.... 

Vi får se Joonas i tre år till.

Sv: En Timrå Tattare enligt er

Bad_Brett:

Lycka till.

Sv: Timrå - MODO Hockey Proppskåpet 2011-12-06
Modoante: Perra är en god analytiker. tikarna är numera nakenhundar.

Sv: Värdelösa värvningar man glömt att man minns?
bj21: Tyvärr har jag inte hittat tidningsklippet som nämner att MoDo värvat Hasse Andersson från Ceweförlaget.

Fet-Ecke: Vi som kan engelska läste artikeln som Aftonbladet hänvisar till redan igår, efter att Mano länkat till den kl 11:21.

Sv: Biljettjakt!
Martin S: Ska man träffa 100pers i Kramfors finns det bara ett ställe att stå på. Följ länken för tips.

Om ni tycker det känns tungt med hockeyn just nu kan ni ju alltid gå in och läsa i Timrås bok. Där är det inte muntert. Ganska uppiggande om ni frågar mig. G´natt!

Sv: Timrå - MODO Hockey 2011-10-04
.

Sv: SCA-Cupen 2011
yngwie:

Några kommentarer:

Martin gjorde en sak som var helt oacceptabel, framförallt med tanke på sin dåvarande position. Han har emellertid tagit det värsta straffet han kunde få, nämligen att förlora sin viktiga roll i supporterklubben. I princip hela skulden lades på Martin, samtidigt som de personer som deltog mest aktivt i vandaliseringen fortfarande inte har haft stake nog att erkänna.

Med andra ord tycker jag att det är dags att sluta denna häxjakt nu.

Martin får dock skylla sig själv en aning som låter sig provoceras så lätt, samt bagatelliserar ett slagsmål där poliser tvingades ingripa. Detta är väldigt osmidigt gjort ifall målet är att vinna tillbaka sin trovärdighet.

Gustafsson: Ett syggt men inte alltför svårt mål i BP när vi leder med 2-0 och blir aningens för sugna att "döda" matchen med en tredje kasse. Ni vänder matchen och leder 3-2 i slutet och vi är egentligen aldrig nära en kvittering. Men den förra säsongen hade vi märkligt lätt för er på bortais.
Eller lätt och lätt, vi vann den här matchen efter straffar och det är väl mer tur och lyckliga omständigheter som avgör där.

Redigerad kommentar

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Det kanske inte är så hemskt roligt att vara MoDoit just nu.
Men ha i åtanke att det kunde vara värre.

Man kunde vara Timråit...

arnio: Consider it done! Jag dubblar summan, eftersom du låter pengarna gå till välgörenhet.

Sv: MODO Hockey - Djurgården 2011-02-19
Nä. Man kanske skall passa på att boka slutspelsbiljett.

Jag ville bara titta in här och ge lite stöd till eran fina förening och de härliga supportrar som omgärdar den. Jag tänker konstant på er, framförallt i denna tuffa stund. Hoppas ni repar er och kommer tillbaks som det riviga och härliga lag som ni trots allt är. Det är livsviktigt! Inte bara för västernorrlandshockeyn utan för världshockeyn i stort.

Kämpa på! Ge inte upp! Älska varandra!

Över 6000 nu sålda till Premiären !
👏👏

Sittplats slut !

Alla skall ha rött på sig !!!!
Kom igen å fyll stå nu , det blir kul !!

Sen går alla till STATT å se på MoDoiten Emil Assegård , det blir också kul !

Sv: Försäsong 2025
Vikingmodo : Skulle Modo vinna 25 matcher i rad för att sedan förlora en match så skulle motorsågen gå varm efter den förlusten på det här forumet. Ibland känns det som en del vill att det ska gå dåligt så man får säga att man minsann hade rätt och hela tiden sett det hända. Att ni orkar. Ingen här vet hur det ser ut om en , tre eller sex månader. Njut istället av att premiären bara är tre veckor bort

Skål

Uppladdat:

500x0-skarmbild-2025-08-27-135025.png

500x0-skarmbild-2025-08-27-135249.png

500x0-skarmbild-2025-08-27-135430.png

Huge: Nej, Fredrik Söderström, Sanny, hockeylabbet, MP, juniorlandslagsledningen och 98% av folk som jobbar med hockey har ingen aning. Bara Alcén och Anaheim som är notoriskt usla med talanger vet vad de gör.

Tack. Då vet vi.

Willow: Du tycker att vi ska ”erkänna att det blev fel” om en värvning som inte ens har hunnit spela en tävlingsmatch för sin nya klubb. Apropå korkade diskussioner.

Finns det möjligtvis någon Modo-värvning som du redan nu vill konstatera ”blev fel”? Eller är du inte beredd att göra de innan de har spelat tävlingsmatcher för Modo?

JoJo2613: Typ denna
Uppladdat:

500x0-screenshot20250814-130203instagram.jpg

Silly: Kan vi snälla sluta cirkelrunka Brynäs här inne det räcker

Sv: Säsongen 25-26
Vikingmodo : Hockeysverige plockar fram tre spelare som viktigast i 5-3 viktorian mot USA i Hlinkas cup.

Elton Hermansson, MoDo Hockey
Theodor Knights, MoDo Hockey
Douglas Nilsson, Färjestad BK

Theodor Knights stod för ett starkt arbete i egen zon och var ett föredöme med sitt resoluta och uppoffrande spel.

Elton Hermansson imponerade stort från sin position som vänsterforward. MoDo-talangen skapade mycket under hela matchen, även när Sveriges spel hackade under de två första perioderna. Hermansson spelade fram Bosse Meijer till reduceringen 2–3 i slutet av tredje perioden. Målet möjliggjorde Sveriges vändning och Hermansson satte även själv pucken till 5–3, vilket fastställde slutresultatet.

Sv: Säsongen 25-26
Janne G: Jävlar vilken klubb AIK är, tackar av Eric Norin på instagram innan dom har snackat med han personligen..Riktigt professionellt!
Över 350 matcher för laget och han får veta via Instagram hahah.fyfan

Längre intervju med Emil Larsson om valet av Modo osv

Sv: Silly season
Är det möjligt att pausa Lucas Pettersson-diskussionen till årsskiftet 2028? Det är ganska tradigt att det här pågått i månader nu. Ingen av er har varit i framtiden och kommit tillbaka med tydliga bevis för att det antingen gick bra eller åt helvete.

Willow: eller så kan det var en faktor att modos juniorverksamhet inte mått 100 men att det förbättrats senaste åren och det här är ett kvitto på det?

Vi kan väl ha lite klädsam självkritik innan vi lastar över 100 % av förklaringen på individen?

Huge: jag undrar fortfarande varför det är så viktigt för dig att några random modofans ska börja hålla med dig? Börjar ju likna ett tics. "SA NÅN NÅT OM ATT DET VAR OSTRATEGISKT FÖR LP ATT GÅ TILL BRYNÄS?! HERREGUD JAG MÅSTE BANKA IN MIN POÄNG FÖR TRETUSENDEGÅNGEN".

Willow:
Det är lite olika vad kommunerna vill satsa på också. I Övik är det hockey i Umeå kisskonst. Man måste ju möta upp medborgarnas önskemål. Inte trodde jag Costanzas tjat om dygndiket skulle tolkas bokstavligt.

JoJo2613: Ser att Andersson hade bäst corsi och tredje högst xG i Vaasa förra säsongen. När han spelade i Djurgården så tacklades han mycket, femte mest i laget. Nu är det ju inte riktigt därför han har blivit värvad men skönt å se att vi får in ännu en spelare som inte är rädd för kroppskontakt.

2 år på Linus!

Heyerdal: Hade Wernblom på riktigt varit intresserad av att komma till MoDo så hade han väl via sin agent eller pappa (som ju känner Hinken) kunnat signalera till Hinken att han ville hit.

Huge: Narcissisten har talat. Det är absolut inget fel på dig, utan enbart fel på alla andra.

Herregud, ta dig tillbaka till Brynäs-boken om du inte har något vettigt att skriva.

Huge: Du är som den utsvultna mörten i vassen, en trött mask trots att kroken är synlig och det huggs direkt. Den trötta masken skulle i det här fallet vara att yppa ordet "Brynäs" i något inlägg. Jag vet inte om det skrivs om MoDo i er bok, för att jag skiter i att kolla.

På frågan om "objektiva bedömare", allvarligt talat, tror du någon förväntar sig att hitta det i den här boken? Ledsen att behöva slå hål på din bubbla om det var din.

Huge: You can take our players but you can’t take our money
Uppladdat:

500x0-img9158.jpeg

appoF: Du som verkar gilla statistik så mycket aldrig hört talas om sample size? Han var inlånad i fem (!) matcher 20/21 och dom matcherna försöker du använda som argument för att Werner skulle vara dålig? Kom igen. Om du vill kolla på hans siffror i HA så titta på hans sista säsong i Löven där han hade 91.5 som tjugoåring och belönades med SHL kontrakt. Det är ingen ide att bunta ihop alla hans matcher i HA som du gjorde då många av dom matcherna var från säsongen innan när han var junior. Eller när MoDo tar in spelare ska vi börja kolla vad dom gjorde som junior och basera våra åsikter på det?
Du snackar också om att du hade velat se en målvakt som radar upp säsonger med 91+ i räddningsprocent men du verkar inte förstå att den målvakten i så fall hade behövt komma från HA eller någon annan andraliga. För målvakter som radar upp säsonger med 91+ i räddningsprocent i SHL/Liiga mm spelar inte i HA. Och du verkar inte heller begripa att en målvakt som har sämre statistik i en bättre liga, kan vara bättre än en målvakt som har bättre statistik men i en sämre liga. Med ditt resonemang så borde MoDo plocka in någon målvakt med 97 i räddningsprocent från den ungerska ligan för det är bara den där lilla siffran på spelarens EP sida som betyder något. Inte vilken nivå dom spelar på. Inte potential. Bara den där lilla siffran på EP.

Janne G: Du behöver nog inte oroa dig, inte än i alla fall. Är det något sporten har lärt oss genom historien är det att det ska spelas om det först. Inget lag vinner en serie på papperet. Men vi Modofans är glada att vår sportchef givit oss chansen att vara med och slåss om det åtminstone efter den svåra säsong som var.

Heyerdal: ” apropå kan bli Bengtsson !”

Bengtsson hade ruggiga problem med tempot de matcher han spelade hos oss. Men då ska man ju ha i åtanke att han varit många år där borta på liten is. Med en hel försäsong att komma in i det så kan det nog bli bra. Sen är ju HA ett snäpp ner också.

Men annars tror jag att Viktor Persson kommer att överraska positivt på er. Han har haft ett par säsonger förstörda av skador som bromsat karriären. Men tyckte han gjorde det riktigt bra hos oss under try outen under försäsongen. Sen blev det trångt på backsidan när Söderström signade sent.

Men jag skulle inte bli förvånad om Persson är en topp4 back hos er innan säsongen är över, förutsatt att han får vara skadefri.

Olofsson - Fitzgerald - Andersson
Swetlikoff - Topping - Kelleher
Gästrin - Mattsson - Carlsson
OP - Bjerselius - Ohlsson
Falkenhäll

Swetlikoff och Topping har ju tidigare lirat i samma lina. Bör väl fungera även denna gång. Känns som man har bra bredd när Måns hamnar i tredje.