Rytter: På fredag mot Hästen spelar MoDo i en grön tröja som ett tack till alla som efterskänkte pengarna för årskorten dessutom är deras namn tryckt på tröjan, bild på hemsidan o förstorar man syns namnen, fint initiativ!
Vi har serien absolut bästa målvakt, jag visste att Tex var bra men inte så här bra! Den bästa backen vi fogar över är utan tvekan Bernhard, i övrigt tycker jag det har varit lite svajigt på många håll och kanter emellanåt, synd att Folin är trasig.
Tycker att vår förstafemma stundtals gör det riktigt bra men i övrigt varit lite trubbigt, trots att det finns mycket skills även där. Hursomhelst är jag väldigt imponerad att vi stulit sex pinnar de två senaste matcherna med det spel vi presterat. Det är trots allt en enorm styrka att klara det, sätter ju en stor förhoppning om hur bra detta kan bli när spelet rycks upp på toppnivå, Då djävlar!!
Karlin kanske är den där trollkarln i båset vi behövt sedan länge! Känns som detta kan bära långt fram i vårdagarna och om vi också kanske kan krydda truppen lite längre fram...
•Tex Williamsson är tillbaka och det ordentligt! Stekhet! •Daniel Mannberg gör en fullt godkänd match och kom in bra i sin kedja med Agaard och EJK •David Bernhardt lika bra som alltid •Dallas gör kanske sin bästa match denna säsong •Kurva Carlabel, herregud säger jag bara! Vilket tryck och kärlek! ❤️🤍💚 •Lindewall och Jacobsson har vuxit in fint i HA-kostymen och lär vara ordinarie resten av säsongen! •Trots skador på Ohlsson, Folin och Sveningsson så håller laget ihop och gör en riktigt bra match •Mattias Karlin, Henrik Gradin, Jonas Holmström och Andreas Eriksson visar återigen att man är förberedda på den tuffa uppgiften och att man är villig att göra det hårda jobbet för att ge laget framgång!
Hade gåshud stora delar av matchen igår och kan inte riktigt greppa hur bra vi gör matchen, det är ett rent styrkebesked MoDo ger oss supportrar. Ny match idag och chans på tre poäng!
{9315}: Det är lite vad jag också är inne på. Siktar vi inte på att komma på första plats är det mycket bättre att avvakta tills vi hittar precis rätt spelare än att vi skyfflar in någon som riskerar stå på sidan när Ohlsson och Svenningsson är tillbaka. Det ska vara riktig spets och ingen kompletteringsspelare, nu när vi har möjlighet att ha is i magen och kan vänta tills rätt spelare dyker upp.
Skönt att ha två målvakter som båda kan vinna matcher åt oss.
Jalapeno: åh, så Tjomme ville stänga förra årets serie också. Ja, det är ju lätt att vara konsekvent när man blev räddad från degradering året innan på grund av ett förhastat beslut. Tjomme borde förespråkat att hela förra säsongen inte skulle spelas om han hade varit konsekvent. Idioti. Tror knappast han förespråkade en stängd serie när Leksand harvade i HA i 15 säsonger.
Jag vet inte om modo hade gått upp, men det är jävligt bittert att se våra spelare från den säsongen göra succé i SHL när vi inte ens fick spela om att gå upp för att sedan bli söndervärvade av SHL...
Holland, djurgårdaren, fick fyra matcher efter att ha slängt handskarna och gett lulåespelaren hjärnskakning. Säger inte att det är för lågt straff, men de tre matcher som Sam V fick framgår än mer som ett jävla skämt.
Matchdags igen då! 🥳 skall vi kunna knäcka detta shldopade hv? Nu jäklar kör vi bara så att det ryker och visar vart (ha) skåpet skall stå! Gooooo MoDo
Supertrött: Man kommer ju aldrig riktigt släppa den där bitterheten över hur allt slutade 19-20. Speciellt när man ser alla våra spelare leverera på högre nivå.
F. Olofsson 3+5 P. Karlkvist 3+4 K. Rosdahl 2+5 A. Tambellini 1+4 J. Johnsson 0+6 T. Hedberg 1+4 Samtliga i ledande roller i sina lag och topp 5 i interna poängligorna.
M. Norlinder och V. Berglund är och försöker slå sig in i NHL efter en bra första säsong i SHL.
B. Hellkvist leder framgångsrikt Leksand till övre halvan av ligan.
Vi hade haft bra förutsättningar att etablera oss om vi fått chansen att spela till oss den där platsen i SHL.
Det är tidigt på säsongen och detta lag är inte på långa vägar färdigt, det ska in spelare samt att vi ska komma ihop och spelsystemet ska sätta sig.
Men det är ändå ljusår bättre än senaste säsongen t.ex.
-Vi får dippar i matcherna, men de blir inte lika långvariga som tidigare -Vi släpper inte in mål direkt vi dippar som vi gjorde tidigare -Vi lyckas ta tillbaka initiativet när vi dippar -Vi släpper inte lika många lägen direkt i slottet som tidigare -Vi har fler spelvändningar än motståndarna
Sedan är ju tredje perioden en riktigt bra prestation, vi kommer ut lite stukade där KIK har ätit sig in i matchen i andra, trots det tar vi över och kör över KIK och går för tvåmålsledning. Vi skulle haft utdelning med alla chanser vi skapade, vi hade lätt kunnat göra 2-3 mål i sista.
Gillar att Aagaard-EK-SVen har klivit fram och leder laget, bästa enhet totalt idag. Dom kompletterar varandra bra och har en fin kemi, två snabba och riviga yttrar och en klok center i EK.
Woods och MacMaster kommer mer och mer, man ser hur skickliga bägge är och nu börjar de anpassa sig till spelet. Detta var ju Woods bästa match där han hotade offensivt och låg bakom många chanser. Gillar också att båda verkligen offrar sig fär laget och jobbar hårt, där har Gradin/Karlin scoutat bra. Bägge dessa kommer växa under säsongen.
Sam gillar jag som fan, stor och smart center. Man önskar bara att han skulle få lite utdelning i poäng också för de lägen han kommer i.
Jag är väldigt positiv till inledningen, framförallt när jag jämför vart vi ligger nu jämfört med förra året.
Det hade kunnat vara värre, man hade kunnat hålla på löven och torska med 0-1 hemma mot Västervik också.
När Mattias summerade sitt lags insats efteråt var han rejält besviken.
– Man vill aldrig förlora. Jag tycker att vi förlorar på ett värdelöst sätt. Tre av deras mål kom efter bjudningar från vår sida. Det får inte förekomma oavsett vilken nivå man spelar på. Det är helt oförsvarbart att det inträffar, säger Mattias Karlin.
Insatsen som Modo svarade för i de två första perioderna var Karlin långt ifrån nöjd med.
– Vinner man inte åkdueller eller närkamper ska man inte vinna hockeymatcher. Det är inget snack om saken att vi var bättre än Västervik i tredje perioden. Det var spel mot ett mål, men fakta kvarstår och vi förtjänade inte poäng eftersom vi var för dåliga de två första perioderna.
Vad fick du för intryck av Västervik?
– Jag tyckte de jobbade bra och var mer ödmjuka samt att de var mer nöjda för småsakerna som inte vi var. Vi har att göra med hur man ska tänka och bete sig på en hockeyplan. Det är mycket av dessa bitar som jag tycker Västervik är hundra gånger bättre än oss. Därav vinner de matchen, svarar Mattias.
KRB: Jag minns att försvarsspelet blev mindre dåligt. Det var fortfarande inget bra försvarsspel, men visst blev det bättre under Bartosak.
Samtidigt så är Bartosak den enda målvakten de år vi spelat allsvenskt som haft bättre statistik i allsvenskan än Tex. För övrigt hade Jacob Johansson i princip samma räddningsprocent ifjol som Tex har i snitt i allsvenskan.
Jag kan köpa kritik, men det som pågår stundtals är faktiskt snudd på osmaklig häxjakt.
MorganaLefaey: Lasershow, avtackning av Toby Enström, kall öl serverad av Krizan i Guldbaren, paprikachips och en 2-1 grisvinst mot VIK. Funkar garanterat i november...
{5647}: En väldigt intresserad/kunnig person kan skapa något bättre av inget än någon ointresserad/okunnig med största plånboken. Aftonbladet är ett skämt, varje år är det samma folk som ger samma bedrövliga gissningar
jonsson: Karlin på Modochannel nu. Jag tycker att Warg är en sjukt bra intervjuare och därför är det väldigt kul att se att hans intervju hamnar på modochannel. Inget ont om Jon, men han är roligare att höra i intervjuer med nordamerikaner:)
Härligt med tyngd och AHL-meriter till tredjekedjan. Så där ska det se ut! Grymt nöjd med förvärvet inför en framtida grisfinal mot Åsa-Nisse där sen MoDo vinner.
{9108}: Nog för att jag är partisk, men jag tycker Vigge är Sveriges bästa back någonsin tillsammans med Lidas. Så oerhört mångsidig med sin fysiska styrka och storlek men samtidigt rörlig, skicklig med puck, bra spelsinne och skott. Dessutom en riktig vinnarskalle som alltid är bäst när det gäller. Typisk Modoit..😌
Smurfen: Tacksam över att Näsén stannar, men jösses vilket jävla skitavtal.
VIK tappar en bra spelare i mitten av juni och får alltså inte ens en krona ur det här. KIK får ”utvecklingsersättningen” då han spelade där gångna säsongen.
Tarasov: Haha klarar man inte av Costanzas gliringar så är man aningen lättkränkt och saknar lite självinsikt. Ge och ta, på bra nivå och glimten i ögat. Det livar bara upp lite. Känslor måste ju ändå finnas till viss del i sporten. 😊👍
Lite skriverier om MacMaster från hans tid i Toronto Marlies, under pågående säsong:
One player who has flown under the radar while becoming the sixth-highest scorer on the Marlies is winger Tanner MacMaster. The 24-year-old was brought over in a trade midway through last season and his 21 points in 40 games this season has already eclipsed the 17 points he scored in 55 games last season.
He had a nine-game point streak throughout November that was the team’s longest this season and he’s contributing again with six points in his last six games. Not bad at all for an undrafted graduate of Quinnipiac University who struggled with the Utica Comets before being dealt to the Marlies.
“Last year was a tough year for me,” said MacMaster. “But I knew what type of player I was.”
It’s tough to predict what MacMaster’s ceiling will be, given that he doesn’t yet have two full seasons of professional hockey under his belt. Even MacMaster admitted that he struggled last season to adapt to the pro game after averaging 38 games in each of his four college seasons.
So perhaps what we’re seeing is indeed MacMaster’s ceiling: a feisty, smallish AHL winger who is, in his own estimation, “an energy guy” who can contribute in streaks offensively.
He’s young, but Marlies teammates still flock to him. MacMaster is always one of the last off the ice in practice, sometimes spending half an hour in small, competitive games.
While he doesn’t have nearly the same physical presence that Marlies veteran Rich Clune does, there’s a comparison to be made there in the aforementioned energy that Clune brings to the team, and how MacMaster wants to have a positive impact on his teammates on and off the ice.
MacMaster said the Clune comparison might indeed be warranted, as he’s spent time observing Clune and understands how his upbeat attitude at any point in the season can work wonders to keep teammates’ spirits up.
“I watch players like that and see what different aspects they can bring,” said MacMaster.
Costanza: Norlinder borde väl kunna avvara en lite fel av sin lön till moderklubben Kramfors om han tycker de ska få en del av kakan, de skulle vara väldigt fint gjort av han och visa sin uppskattning istället för att visa uppskattning genom att vädja att någon annan ska betala dem 😃
Fram till dagens datum har MODO Hockey sålt fler säsongskort mot för samma tid under kampanjen förra året. Ett fantastiskt stöd från er som köper säsongskort, efterskänker era kort från föregående säsong och supportar oss på alla sätt. Säsongskortskampanjen pågår till den 28 maj - passa på att teckna ditt kort innan dess för att ta del av fina mervärden!