Dream Team:Om nu Brynäs filmar så mycket. Hur kan det då komma sig att inte en enda utvisning har delats ut till Brynäs för detta under hela säsongen?
Filmning är inte snyggt, inte sportsligt på något sätt och som tur är har hockeyn inte drabbats så hårt av detta än. Men jämfört med andra saker som tjuvsmällar med skador som följd ses som " rent spel" jämfört med tex filmningar så tycker jag att debatten blir snedvriden.
Ett exempel är Haris hopptackling mot Ekholm samtidigt som slutsignalen gick under en av matcherna den här säsongen. Matchen var förlorad och tacklingen var helt onödig och dessutom både rspektlös och farlig. Att han sedan twittrar och bajsar ur sig en massa om hollywood och liknande gör ju inte saken bättre.
Var finns respekten där? Vart var reaktionerna från modohåll då? Det enda som skrevs då var i princip hyllningar till Haris som gillade hans tilltag.
Är det nivån ni vill ha på svensk ishokey?
Poffa: Det märkliga är ju att efter jag frågade efter källor på dina rykten så kunde du kommentera en tiks dryckesvanor, men det kanske är enklare att göra på en långlunch.
Men okej, du fastställde att det var viskleken som varit framme. Och därmed borde ni forumledare ta bort det som i reglerna säger att det är förbjudet att sprida rykten om spelare, då det räcker att tillräckligt många sagt nåt för att bli en sanning.
Poffa: Intressant att en forumledare sprider "elaka rykten" om en spelare men sen inte kan backa upp sina påståenden.
Gäller inte reglerna för dig?
foppa78:
Ove Molin har varit ful hela sitt liv och aldrig blivit avstängd för det...
Utan min voodoo är vi bättre än Brynäs. Vi är sveriges bästa lag sen jag lade ner voodookonsterna. Nu är vinnarsekunderna på min sida...Jag hann dock ge Tom Bissett och Ove Molin livslång fotsvamp innan jag la av....
http://allehanda.se/sport/modo/1.4295639-sundstrom-ser-inte-slutet
Bra! Mycket bra :)
Gustafsson: Ett syggt men inte alltför svårt mål i BP när vi leder med 2-0 och blir aningens för sugna att "döda" matchen med en tredje kasse. Ni vänder matchen och leder 3-2 i slutet och vi är egentligen aldrig nära en kvittering. Men den förra säsongen hade vi märkligt lätt för er på bortais.
Eller lätt och lätt, vi vann den här matchen efter straffar och det är väl mer tur och lyckliga omständigheter som avgör där.
Redigerad kommentar
Wayne Gresky: Men nu när du tog upp frågan.
Modo är det lag med störst differens mellan "utvisningar för" och "utvisningar mot". Finns inget lag, med andra ord, som har så stor fördel av domarna som Modo. Alla utanför Övik vet givetvis det redan. Och nu vet ni det också. Heart of hockey? My ass!