modomille: MoDo gör verkligen sitt bästa för att framstå som ett losergäng:
- Trots bäst budget i ligan klarar vi inte av att matcha andra klubbars bud - Trots bäst budget i ligan stånkas det över för höga krav - Vi kan inte värva spelare om inte deras flickvänner älskar Övik - Vi slänger ut bud kors och tvärs och hoppas att någon ska nappa
Sven Tuta: kravställan sägs bero till viss del på den tävlingsinriktade stommen i tex Skellefteå, där det inte tillåts att såsa med fasen. Det kan vi sätta kontrast med dom bra karaktärerna Hinken värvat (slökukarna som vill avrunda karriären eller lira lite för släkt och vänner) samt noll krav uppifrån från klubben där man tillåta sköta fyspass och sommarträning enligt egen agenda.
Får dom inte fria tyglar så blir det sura miner.
Ännu ett bevis för det usla upplägget med grannens bortskämda grabb.
Källa på det hela. En välbekant profil inom klubben som varit vansinnig på attityden och slappheten.
Willow: Det finns ett Björklövenforum att använda för den typen av diskussion. Sillytråden svämmar snabbt över i meningslösa diskussioner och tråden börjar likna ett klåtterplank.
k1m: jag är seriös och har fler bekanta som håller devisen "så länge Hinken styr skutan så är intresset för att bidra med pengar till klubben obefintligt"
Dessutom är han helt värdelös på att bygga lag, har en miljon ursäkter till att köra gamla hjulspår med gräddfil till kompisarna och ytterst bidragande till klubbens totala förfall.
Jag vill se frukt från hans sk scoutresor , men 80% av fansen glömmer allt och sitter och hoppas att vi ska göra en löven eller brynäs år till år. Nej, det kommer aldrig att ske och kommer fan inte ske med vår ledning och en minskad budget.
När Hinken fått sparken börjar jag lösa biljetter igen. Jag ger hellre pengarna till majblommor eller liknande. Inte för att sponsra en uppblåst hockeystyrelse helt utan kunnande i modern ishockey.
Kolla på Skellefteå hur deras hemvändare presterar och vilka krav dom har på övriga i truppen. Vem i Modo har den rollen? Jesper Olofsson? Tycker att man måste visa mer inställning och känslor om man har Modo i hjärtat
Ännu en säsong är över, ännu ett misslyckande att lägga till handlingarna. Orden från ledningen handlar om “saknat driv”, “små marginaler” och “processer”. Men ärligt talat – hur länge ska samma förklaringar återvinnas innan någon faktiskt vågar säga som det är?
Problemet sitter djupare än enskilda matcher eller tillfälliga formsvackor. Det handlar om en kultur där man håller varandra om ryggen, där kravställningen är för svag och där man inte tar tjuren vid hornen i tid. När saker börjar gå snett reagerar man för sent – eller inte alls. Det som borde stoppas direkt tillåts istället fortgå, och till slut står man där med ännu en säsong som rinner ut i besvikelse.
Ett lag utan tydliga krav och konsekvenser blir just det vi sett: ojämnt, osynkat och mentalt svagt i avgörande lägen. Det räcker inte att prata om ansvar – det måste också märkas i handling. Vem ställs egentligen till svars när prestationerna uteblir?
Och tyvärr stannar inte problemet inom organisationen. Även den lokala bevakningen sviker sitt uppdrag. I stället för att ställa de obekväma frågorna och syna strukturerna, väljer vissa journalister att tassa runt kärnproblemen. Det blir försiktigt, tillrättalagt – och i värsta fall färgat av personliga relationer. När kritiken uteblir där den behövs som mest, bidrar man till att problemen kan fortsätta i det tysta.
Det här handlar inte om att hänga ut enskilda personer. Det handlar om att våga se helheten. En klubb som vill framåt måste tåla granskning, internt såväl som externt. Det kräver mod – från ledning, spelare och media.
Frågan är: finns den viljan?
För utan en verklig förändring i kultur och ansvarstagande lär vi sitta här igen nästa år – med samma tomma ord och samma tomma känsla.
Willow: Vad spelar det för roll vad Hinken presterade för 3-4 år sedan? Hur är det relevant idag? Ska vi plocka in Skröder i förstakedjan, hann vann ju trots allt poängligan.
Willow: Din lojalitet gentemot Hinken är häpnadsväckande. Han har misslyckats med precis allt de senaste tre säsongerna men har fortfarande ditt fulla förtroende? Helt sjukt.
Vikingmodo : Om Andersson i båset hade haft mer än 5 hjärnceller så hade man givetvis tagit bort Kelleher från 1a kedjan och spelat någon annan, alla ser när Kelleher har en dålig dribblardag.
Men vi har jävlar i mig årets dummaste coach alla kategorier
SpecterV2: personligen tycker jag Lars Lindbergs analys mest bygger på känslor, har man sett alla fem matcherna så är det egentligen ingen match där Karlskoga borde vunnit, de har absolut varit det spelförande laget långa stunder i alla matcher, men samtidigt har de skapat väldigt lite målchanser, faktum är att trots att Modo inte ägt spelet till största del så har vi ändå skapat överlägset flest A chanser.
Att överhuvudtaget påstå att Karlskoga borde vunnit fler matcher än de två de redan vunnit är märkligt, att sitta och påstå att Karlskoga borde vunnit alla fem matcher. Ja, det är inget annat än hål i huvudet.
Willow: Håller med, Olofsson bidrar även om man hade hoppats på mer offensivt. Dock tycker jag Gästrin trampar vatten och Linus faller bort då han inte får några skottlägen att jobba på.
Det vore kanske klokt att göra någon typ av förändring i den kedjan.
Vikingmodo : Egentligen tycker jag att Hinken bara misslyckas en säsong. Och det var förra säsongen i shl. Inför årets säsong så var nästan alla överens om att Modo borde var favoriter med den trupp man har. Även om backsidan såg lite sämre ut.
Så många som hyllade Gradins bygge inför årets säsong. Samma människor som hyllade bygget sitter nu och sågar honom. Jag är en av dom. Jag trodde precis som Gradin att det skulle bli betydligt bättre än så här. Jag har börjar lägga undan min såg och har bara insett att ibland så funkar det bara inte av vissa anledningar. Björklöven bytte inte så många spelare till säsongens trupp, men fick in rätt spelare. Och plötsligt började dom som underpresterade prestera igen.
Tänk om man bara vetat innan vilka som skulle floppa och vilka som skulle leverera. Jag är inte avundsjuk på Hinken.
Robin Ztorken L ingen vinnar mentalitet hos en del supportrar här på forumet. Ni får inte vara så rädda. Finns inget annat än att MoDo spelar I shl nästa säsong. Vilka går upp annars då? Löven?! En del här på forumet hyllar dem så att man vill spy. Skärp er för h-vete. Vi ses på arenan i kväll.
Tror inte ni behöver oroa er för att det ska bli någon avstängning. Willow/JFK har ju redan bekräftat att det inte är något fel på tacklingen överhuvudtaget.
Gavelo: Nu är det slutspel och har inte spelet sett bra ut på hela säsongen återstår bara en sak, nämligen jobba arslet av sig. Tror inte man ska förvänta sig några spelstrategiska mirakel. Vi får jobba som dårar och ta förbättringarna match för match. Säger som Costanza, 5-1 vinst det tar vi med oss!!
modomille: Måns är inte ett dugg jobbig mot motståndarna heller. Så slätstruken. Kommer ihåg vilken jobbig jävel han var mot MoDo i semifinalen mot Mora..
Tror han fått meddelande om(eller inte vill) att att hans kontrakt ej kommer förlängas och att han redan stängt av för denna säsong. Ser knappt närvarande ut på matcherna
JoJo2613: Det är lite lustigt när man läser här under match. Spelarna får sjukt mycket kritik (motiverat i de flesta fall) och sen mitt upp i allihopa retar sig majoriteten på att Svarten ger laget kritik, även det motiverat. Det är ungefär som att man skäller på sina barn men jävlar om det kommer nån utifrån och säger nåt negativt om dem.
DrCox: Det är faktiskt anmärkningsvärt att nästan ingenting har blivit bättre sedan försäsongen.
Om Hinken har några som helst kulor så kan han säga upp sig själv och städa ur kontoret för är detta det bästa han kan åstadkomma med ligans högsta budget och med ligans mest attraktiva lag så ser jag inte varför han ens ska få fortsätta försöka nästa säsong !
Hägglundsmaffian: Domaren borde ha sagt: ”Efter lång videogranskning har vi kommit fram till att jag har fått en knäpp i huvudet, därav 5 min utvisning”
Bad_Brett: Bra att MoDo agerade och kapade Karlin, hur mycket man än gillade killen så såg alla "LOW BATTERY" i allt från isen till båset. Lite upp till en rätt bra trupp nu att leda detta framåt.
Gavelo: Såg inte hela gårdagens match men tycker Mattsson gör det skapligt bra som vattenbärare i kedjor högre upp i hierarkin. Tror vi kommer få se mer av honom i slutspelet.
Bad_Brett: Vi behöver en kompetentare styrelse. Skulle vilja att man sätter en plan eller en idé som säger hur MoDo ska spela, vilken typ av spelar trupp som skall sättas för att nå dit och vad MoDo står för. En tydlig identitet som man sen värvar sportchef och ledare utifrån. Som Saik o Frölunda gjort. Hammarby fotboll har lyckats bra med detta. Istället låter vi sportchef o tränare göra som de vill o dit de bär dit bär det…
Frontschwein: Blir så när kompisar och innavel får styra en förening och skydda varandra obegripligt att torsk Hinken är kvar måste vara tack vare polare med Foppa dessutom 3 dår år till 🥳
Robin Ztorken L: Det kommer se exakt likadant ut nästa match. Inkompetens i båset kommer lysa som en hundballa i månskenet! Vi kommer fortsätta spela Topping som Center fast precis allt visar att han bör spela ytter. Vi komme spela Kelleher i 1a kedjan fast han är som Ranta och är svår/omöjlig att spela med. Vi kommer rulla på 7 backar så det blir jättestruligt i backparen. Berglund kommer ha väldigt mycket speltid och kommer spela med Anderson, 2 svaga spelare defensivt. Rundblad kommer spela 1a PP och dra ner tempot Bjerselius kommer förlora alla defensiva tek och vinkällare plocka målvakten med 4:30 kvar av 3:e och släppa in måln i tom kasse inom 30 sekunder. Freddan kommer vara besviken för att man har pratat om att man ska spela rakt och hinken kommer vara än mer stressad och sprätta miljoner på skitspelare resten av säsongen är
Det vi nu bevittnar är ingen överraskning; Det var uppenbart halvvägs in i den första SHL-säsongen att Hinken och Karlin inte hade någon koll på vad de pysslade med. Hinken misslyckas med att förstärka laget, Karlin börjar lägga om försvarsspel helt plötsligt etc. Och ingenting blir bättre, utan bara sämre.
Men istället för att säga "Tack för att ni tog oss till SHL, ni kommer alltid bli ihågkomna som hjältar!", så skulle man göra ett statement och visa "Nu ska vi bygga långsiktigt och ha kontinuitet! Vi är sekten MoDo!". När man väl gör en sådant statement, så är det väldigt svårt att backa undan.
Nu sitter vi fast med Hinken i tre år till, och är på väg att bli ett mittenlag i Hockeyallsvenskan. Allt på grund av stolthet och envishet.
Blake: Skulle aldrig påstå att jag är kompetent, men när styrelsen väljer att förlänga med Gradin ytterligare 3 år tappade jag tron. Jag min idiot hävdar att det hade varit bättre att byta ut Gradin istället för Karlin. Alternativet hade varit att byta båda två. På kort sikt kan jag förstå att de gjorde förändringen på tränarsidan men på längre sikt tror jag inte det kommer att gynna MoDo.
Frontschwein: Jag tror att Hinken är seriösare än dig. Bara för att du inte kan sköta spriten och hantera resor behöver det inte betyda att inte Hinken kan det.
Kan ses som ett påhopp, men dina inlägg är rätt långt över gränsen kan jag tycka. En massa fullständigt substanslösa påhopp. Du måste ha ett bedrövligt liv om du får någon form av bekräftelse av sådant där
Bad_Brett: riktigt fin insats av Anderson. Knappast lätt att komma in under dessa former med fullsatt läktare och möta ligans näst bästa lag men han var riktigt kylig och hade en sån kemi med kedjekamraterna att det såg ut som att det var hans tjugonde match och inte den första.
För mig var den gladaste passningen den som Matt gjorde från bakplan till en forward i fart i mitten. Såna har vi knappt haft någon på hela säsongen, så är det sånt han kan så blir det bra. Han gör inga misstag och puckleveranserna är framåt och bra.
henkeiskogen: Anderson Är tamefan ruskigt bra. Rejäla pass, grym skridskoåkning och en auktoritet där ute. Passningen till OP var sjukt snygg. Ett par backar till så blir detta bra.
Jag förstår dig!
Börja med att hoppa av det här forumet, Sätt ner foten!😉