1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533603 inlägg · 4126 ämnen

Bästa inläggen

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Donald:
Bernhardt på en fråga i ab om det finns nervositet i laget: "0% svarar han med iskall blick".. i hans fall tror jag definitivt att det stämmer, hoppas det smittar av sig på de andra.

Om Medelpad hade varit ett hockeybefriat land, det vill säga att Timrå IK inte hade existerat, så skulle jag ha varit 100 % Modoit. Nu är detta inte sanningen, men jag tänker låtsas som att så vore ikväll. MoDo har därmed mitt fulla stöd och jag hoppas att det kan bidra på något sätt. Bara visa var SHL-skåpet ska stå och pissa ner de där fjolliga jävla grinfittorna en gång för alla. Bryt alla skit-trender och vinn match 7!

Rejal: Hur det än nu går så hoppas jag att vi gör en kanoninsats och inte faller ihop som det korthus vi gjorde senast i Hägglunds.
Gör vi vår yttersta och det ändå inte räcker får vi bara lyfta på hatten o grattulera DIF.

Hoppas att Södergran får sätta ett, det är han väl värd

Gavelo: Jag förstår vad du försöker säga. Men jag tror inte problemet är att man ska acceptera någon annans åsikt. De negativa kommentarerna brukar mer fokusera kring att berätta för vad alla andra ska tycka och hur alla andra har fel. Tänker att respektera andras åsikter måste gå båda vägar då. Det är nog ingen som blir irriterad på om något i affekt skriver ut hur arga de är och värdelöst de tycker det är och att modo kommer förlora. Men när man sitter och mot kommenterar varje positivt inlägg med att berätta för den personer med en väldigt negativ inställning hur fel den har, hur den ska tänka att allt är kört, hur den bör ge upp osv. Det tycker jag är lite annorlunda från det du försöker beskriva och motstridig mot din poäng att respektera andras åsikter.

Robin Ztorken L: lätt att glömma är att Aagaard är en utav få spelare som gett oss chansen att ens vara i final. Det är lätt att hänga ut spelare när de gör fel och lätt att glömma det som spelarna har gjort bra. Jag tycker både Aagaard och nässen får oförtjänt med skit här inne sett till vad de har gjort för oss under säsongen.

Brickley lider ju helt klart av sin skada och har lite svårt att se varför de inte ersätter honom. Men det finns antagligen en väldigt bra anledning till det. Tränarna är ju inte helt bakom flötet och ibland så vet inte vi proffs på forumet allting heller.

Hallå alla här inne. Jag har tyvärr bara haft möjlighet att se tre matcher i finalserien. Jag såg matchen igår. Resten får ni räkna ut själva. På söndag ska jag fira Valborg och inte kolla på matchen.
På mitt CV står det att jag inte sett de avgörande SM-finalerna -79 och -07 samt kvalet mot Södertälje. Däremot har jag sett finalerna mot Malmö och Brynäs och uttåget mot Leksand.
På söndag ska vi se till att Djurgården spelar i HA nästa säsong!

Sv: Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Återigen nu har vi chansen att göra ett ikoniskt mål. Ett mål vi kommer minnas i årtionden. Jag tror på detta!

Sigge: Bull.. sluta dra likheter till misslyckanden.
Senaste åren har MoDo vunnit fler måste-matcher än man förlorat.

-Kvalet mot SSK
-Kvalet mot Vita Hästen
-I kvalet mot Löven 19/20 vann man den match som faktiskt betydde något(förlorade match 2 men allt stängdes då ner pga pandemin vilket märktes oerhört på match 2, noll intensitet)
-Vinst mot Löven när man hade kniven mot strupen 21/22 att hamna i kval till div1(!!)

Torskar vi ikväll får vi SKRIKA dom upp till SHL på Söndag.

SuneMangs: Tycker mig ha läst någonstans att den där referensgruppen åtminstone tidigare bestod av gamle domarbasen Peter Andersson, Per Ledin, och Micke Sundlöv!

Andersson den störste mutkolven i svensk hockey. Detta alltså toppat med Ledin och Sundlöv, som alltså båda mer eller mindre var psykopater på isen!!!

Då börjar bilden klarna lite!

Och hur fan tänker man när man tillsätter en referensgrupp bestående av gamla tuppjuck??? Vilka väljs in härnäst, Jämtin, Gath, Nisse Ekman???

Bör man inte ha vettiga och sansade personer på sådana där poster???

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Gavelo: I och med att jag utgår från att MoDo kommer förlora imorgon och det kommer avgöras på söndag så är mitt förslag att spela för Max 3000 pers, som MoDo är vana att göra under säsong. Så fort det är fullsatt och de har möjlighet att locka publik till framtida matcher brukar nerverna komma verkar det ju som. Känns som det alltid låser sig i lapp-på-luckan-matcherna.
Varsågoda, såga mitt förslag!

Tarasov: Vad jag förstått av tidigare spelare så vittnar man om att det är en enorm press att spela i Modo, jag tror en del av ”problemet” ligger just där.

Igår tror jag många ändå förväntat sig en seger och många förväntar sig att Modo ska kunna vinna 1 match av de återstående och jag tror spelarna känner av detta, Övik är så litet och hockeyn är en religion vilket gör att kravställningen utifrån är skyhög på spelarna.
I media pratade man om skumpan på kylning, fest i stan efter matchen och massa annat jävla Jinx trams.

Att vi skulle förlora igår blev oerhört givet, pressen syntes på många spelare trots att man talade om att det bara var en vanlig match.

Jag hoppas öviks befolkningen och fans i och kring laget är extremt ödmjuka fortsättningsvis, vi har inte vunnit något alls och vi måste göra en toppmatch om vi ska kunna vinna över Djurgården, lägg ingen skuma på kylning, ladda inte för fest, tala inte ens om Shl, vi är allsvenskt och lägg 100% fokus på nästa match och absolut inget annat.

Skulle vi vinna får vi dricka varm champagne på en uppstyrd fest med kort varsel , men det är de värt bara vi går upp.

Gavelo: HV71 förlorade hemma med 7-2 förra säsongen när man skulle avgöra hemma. Sedan åkte man upp till umeå och vann. Är nog inte så jäkla lätt som man tror att slå in en matchboll. Djurgården var väl trots allt inte bättre än vanlig igår. Bara vi som var sämre. Kommer vi upp i nivå igen då firar vi hårt på fredagkväll.

{10015}: Vem bryr sig om den karln, helt ärligt

fokusera bara på erat, kolla hur det gick för oss i match 5 mot löven förra året, vi spelade hemma och torskade med 2-7.

alla lag kan göra sina sämre insatser och matcher under ett slutspel, frågan är vad man gör för att förhindra det till nästa match

rätt så enkelt när det kommer till modo

1. Sluta passa Djurgården
2. Släppa på axlarna lite
3. Hjälp eran målvakt
4. Spela mer kontrollerat än vad ni gjorde ikväll

= profit

Dundee:

Men sluta överanalysera. Vart var djurgårdens rutin i de två hemmamatcherna på hovet.

Så mycket skitsnack.

Vi är tagna av stundens allvar och gör en av de sämre matcherna i slutspelet, svårare än så är det inte.

Bara kolla på målen två bjudningar av brickley och näsen och det är nerver inget annat.

{8225}: Nu jävlar!!!! Gjort allt i min makt😁🙈 sjukskrivet mig från jobbet för att stötta grabbarna med först med en jävla massa kaffe som på den goda tiden på lilla stå på kempis, men nu gått över till lite mer alkoholhaltiga drycker😂😂 detta är mitt första inlägg och nuuuu vill jag se den enögda publiken på läktarna som kastar in termosar, skor och gärna tv-apparater vid tveksamma domslut😱 för nu ska hufvudstaden ut med huvudet före💪👊👏 skål alla Ångermanlänningar, jämtlänningar, medelpadingar, ja kanske någon Umeåbo också😉 nu åker vi!!!!

Gusse: Haha på tal om annan tveksam karaktär.
Patrik Berglund briljerar.

"– Västerås såg mig när jag tränade och frågade om jag vill träna med dem och gå på is så gjorde jag det i fyra månader. De ville att jag skulle sajna och jag ville egentligen det också men laget var så jävla dåligt så jag ville bara hålla mig borta den säsongen. Nu förbereder jag mig för att förmodligen spela nästa säsong, säger Berglund i podcasten."

Klåparna: Kundtjänst meddelar: "Vi har ett bortsprunget barn här, påstår sej heta Klåparna. Kan målsman hämta honom genast, för han börjar bli lite kinkig"

hompa90: Difmore väljer att inte visa den situationen med Kruger utan väljer en tackling på Arnesson i första perioden. Helt sinnessjukt att man ska sitta och betala dyra pengar till ett företag som uppenbart vill gynna ett lag.

Jag kan garantera att minst hälften av hönsen på Difmore sitter och funderar på hur man ska vända fördelen till DIF nu.

Fan vad jag ogillar Garpen just nu efter alla hans utspel och grisiga fasoner. Stråhle framstår som en ängel i jämförelse.

Jag var aldrig orolig…. Hade bara sönder ett soffbord och en tavla

Jävlar vad tyst det blev på Hovet helt plötsligt. Jag ska poppa popcorn lagom till intervjun med grin-Garpen efter matchen.

Bad_Brett: spöa skiten ur liss ikväll och djurgårn, nu får ni ta klivet upp till finrummet 🚀

Gavelo: Jag är ett vrak.
Försöker intala mig själv att det har NOLL påverkan på mitt liv. Inget kommer förändras oavsett hur det än går men jag vandrar ändå runt i huset som en tjackpundare och önskar att klockan kunde vara 23 redan😅

{9682}: Gillar förlängningar, Det sliter på DIF.
Snart börja semifinalmatcherna ta ut sin rätt i kropp och knopp..
Allra helst på juniorerna!
Tuggar det ser ut som vi nöter ner dem ibland.
Oerhört imponerad hur vi stänger ner mittzonen ibland och tar bort deras uppspel.

Pekka Arbelius: Jääääklar vad kommentatorn på Cmore gick upp i falsett då MoDo avgjorde. Eller vänta nu….🤥🥺

{5647}: Diffen är helt osynliga i 5 mot 5. Ändå ska dem hyllas i varje paus. Pinsamt av Difmore. Har svårt och se att Söderström har sympatier för Dif men det är order från högre ort.
Dem skall berömmas för minsta lilla trots att vi styrt matchen.

Sigge: det är konstigt när Djurgårdens sportchef träffar dommarchefen så börjar dom dömma uppenbart till Djurgårdens fördel luktar korruption och mygel lång väg.

Offside-Lennart: haha att Jon svingar känns väldigt oväntat

Stämningen igår.
Tack för en magisk upplevelse!
Alla klämde i som bara den, trångt & glada människor.
Jag var mitt i klacken & hade en jättebra kväll.
Mycker bra jobbat, klackledare! Bra känsla för rätt ramsa vid vart läge i matchen. Tack för maraton-ramsorna, det är nästan hyptnotiserande att bara mala på. Bra jobbat på aktiv sitt, älskar samhörigheten. Övriga sitt, jag är imponerad av ert deltagande. Arenan gungade! Så uppenbart att det bara finns ett riktigt lag med riktiga supporters.
VI ÄR MODO - FYFAN VAD VI ÄR BRA!

hompa90: Ni skulle aldrig ha sagt att ni var från Umeå.

{9867}: Hysteriskt om de fortsätter utöka tills de går upp.

Året är 2030 och vi spelar med 28 lag i högsta ligan och vi har äntligen ett Stockholmslag i SHL igen! Välkommen Brödernas Väsby! 30 lag nästa år.

Sanny som tidigare knappt vågat kritisera domslut under säsongen sitter alltså och för ett seriöst resonemang om att byta ut domarna efter Stoppels utspel?

Tidigare under säsongen hette det att man "pissade på ligan" om man som tränare yppade kritik mot domslut.

Med tanke på hans tidigare hållning hade man inte direkt förväntat sig att han skulle gå på djupet i en sådan diskussion oavsett om han är för det eller inte.

{9682}: Skottkartorna från igår. Vi håller DIF ganska bra på utsidan ändå.
Uppladdat:

500x0-img7918.jpeg

500x0-img7917.jpeg

Offside-Lennart: Nästintill perfekt respons från Hinken dock.

KB: Pinsamt att KG ens ska få tillåtas ha ett privatmöte med domarchefen. Vad är nästa grej, att han räcker fram en sedelbunt under bordet? Kan förvisso hålla med om att vissa utvisningar inte borde varit utvisning, men ingen match är helt perfekt dömd och nästa match kan det lika gärna vara åt andra hållet.

Tycker det gått lite överstyr det där att bemöta kritik från domarhåll. Stå för era domslut och lägg ut ett pm om det nu nödvändigtvis måste försvaras/förtydligas. Det räcker så. Inga privata möten eller annat strunt.

Tycker Josh blev bättre ju längre matchen led. Toppform snart.

Trilske: Att påstå att domarna motarbetat dem hela säsongen gör ju att han tappar all form av trovärdighet.
Det är riktigt korkat, speciellt när det kommer från en person utan tränarerfarenhet på klubbnivå (att han var den sämste landslagstränaren ever är nog ingen merit han vill lyfta).

Chamez: Trodde Djurgården skulle bjuda upp till mera dans än kontringshockey, lät ju som att dom var bästa laget någonsin efter löven-serien.

MoDo - AIK var den moraliska finalen! ;)

19MoDo21: Men vilken jävla pinsam sak av Garpen att säga!

Gusse: Södergran känns så oerhört ödmjuk.

Offside-Lennart: SHL ska ju ha sin lördag.

Men kan tycka det är märkligt att man inte planerade schemat så att Finalen startade i fredags, så att det bättre rankade laget (vi) hade fått börja med fredag-söndag och möjligen en till bra helgdag. Nu är det Djurgården som får fredagsmatchen till veckan och potentiellt en till fredag på match 6 medans vi har veckodagar och söndagar.

Blake: Parkera utanför Mamma Mia eller il Padrino...
Uppladdat:

500x0-blakesbil.jpg

{8225}: Förvalta plikten att bevara SHL Stockholmsfritt! Lova!

I morrn är det slut på försäsongen, då börjar allvaret. Lycka till!

modomille: Drevet ska gå igång för att vinkla hur mycket bättre Stockholm är. Så jävla löjligt.

Final 1 är ju slutsålt, det är bara att föreningen har öronmärkt 100 ståplatsbiljetter åt barn och ungdomar.

Randy Marsh: Jag hörde hockeypulspodden och man pratar MVP-kandidat i finallagen. Man hinner med Woods, Dickinson, Aagaard, Ögren, Brodin och såklart Krüger av forwards.
Man nämner också att Ögren gjort näst flest mål och ligger tvåa i poängligan också.

Hur kan två personer som följer hockeyn missa Halloran? Samma poängfördelning som Ögren och alla möjligheter att ösa in poäng i finalen? Jämfört med Woods och Aagaard har han dessutom varit mycket mer involverad. Märkligt.

Klåparna: Ni var jävligt usla.

{9682}: Danielsson blir andfådd bara av att kolla videoklipp på Halloran inför söndagen…

Rytter: Gullandet med Löven och Umeå-Jesus både lokalt och i riksmedia vet inga gränser. Sanningen är att Löven inte ens var nära SHL i år och att Keeentääs tid i Umeå hittills är ett misslyckande

KB:
Tyckte lite synd om Weigel när han missa tacklingen, försökte flina i båset efteråt men fick inte till det.