1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533603 inlägg · 4126 ämnen

Bästa inläggen

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Spanskaryttarn: Medans er bragd kommer va att inte bli utslagna i kvartsfinal?
Menar du skillnaden på natt och dag runt midsommar så kan jag hålla med dig.

Olli Nomadinen : Från mitt supporterperspektiv så är jag ödmjuk inför säsongen och har en förväntan på att vi ligger i botten och krigar. Men såklart hoppas man på annat.

Ta inte enskilda supportrars hybris eller inställning att vi har andra förväntningar som en generell bild av vad MoDos supportrar i stort tänker. :)

{9315}: Pratade med Pontus Landfors efter träningen, han är inlejd av MoDo denna vecka eftersom Jon har fortfarande semester .
Han skulle nu hem och redigera det han hade filmat från dagens träning, kan komma ut ikväll eller så kommer det något imorgon på MoDo channel.

M Horava: MoDoChannel är inte värt sitt namn, jag tycker man kan ta och titta på andra klubbars kanaler och ta lärdom från dom. Att ta betalt för något som i stort sett inte existerar är snudd på rån.

Tarasov: Om någon ska ut på en kant är det Vigneault, som är ganska svag defensivt. Big Dick är en grym tvåvägscenter, förstår inte hur man kommer till slutsatsen att han passar bättre på kanten.

Supertrött: på vilket sätt är ett högt nummer något man förtjänar? Och varför kan man inte stå med fötterna på jorden för att man vill använda ett högt nummer? Tycker att hela diskussionen är svintöntig, låt spelarna välja vilket nummer de vill så länge numren inte är pensionerade.

{5647}: Bara en hypotes, men hur hade man mått om vi och löven hade bytt tränare för, typ 2 säsonger sen, ganska väldigt illa tror jag.

Oerhört underbart bra att vi har Widebro,Gradin o Karlin(med flera) som styr MoDo-skutan i rätt riktning. En sund ledning ger resultat i längden.

Mindre än 2 månader kvar till SHL-premiären

Bäste Frank !!!

Hoppas att supporterkulturen fortsätter att öka i Hägglunds Arenan !

www.allehanda.se/2023-07-16/det-var-en-kanslostorm

Tarasov: Jag tror på slutspel.

Tarasov: Mindre än hälften kvar nu av den långa väntan på hemmapremiären, Undrar om Jesper Myrenberg står för LHC eller om han fick för dåliga minnen från match 7. :)

Tror höstsäsongen blir oerhört viktig då det är då som alla lag är lite mindre samspelade, Ett försprång där så kanske vi håller ut hela våren och undviker plats 13-14.

{5647}: Jämförde Maratontabellen, arenan och eget kapital. Timråiter har all rätt att vara avundsjuka.

Sv: Silly season
{5460}:

MadHawk ger en person svar på tal på twitter:
X:
Känns det inte som en hylla lägre än de letade på? Det är ingen Olkinoura?

3:37 em · 23 juni 2023
Johan Svensson@MrMadhawk
8h
I min värld är det en högre hylla att ta en född 1999 med sin bästa säsong i ryggen och på uppgång i karriären, kontra en som är född 1990 och bör vara på nedgång i karriären.

{10015}: Länge leve Bernie! Kämpade så hårt för att slippa sitta på plywood..

Costanza: Och nu är ni med i SHL gänget på HS. Trevligt 😉

Costanza: skapligt att vi har spelare som utnämnts till nhls bästa forward, nhls bästa back och nu nhls bästa målvakt.

Snacka om unikt. MoDo är störst, som alltid!

DJ Hemp: Hinken verkar haft ett tufft slutspel. Syntes visserligen på honom under sista minuterna av match 7.
www.allehanda.se/2023-06-15/malgang-och-kanslostormar

Jag har förresten ännu inte riktigt släppt hur perfekt orkestrerat vårt slutspel var och kanske framförallt matchserien mot DIF.

Något som alldeles för få har påpekat är att lagbilden som togs efter match 7 är den snyggaste i svensk hockey. Någonsin.
Fruktansvärt bra blid och inramning.

Sigge: Han lirade för fan med en helt obrukbar fot? Egentligen ett mirakel att han ens kunde stå på skridskorna.

Ingman har såklart ett större symbolvärde utåt sett, men tror inte man behöver tvivla på Brickleys offervilja.

Costanza: Jag såg Norlinder och hans glädje efter match 7 i Övik och kan därmed krasst konstatera att Norlinders pojken spelar i MoDo nästa år.
Ja LOVA!!

dempa: Jag tycker seriöst man ska köra med Tummen Upp-tröjan som tredjeställ. Är övertygad om att de skulle sälja som smör i souvenirshoppen.

{10015}: Sedan blir det ju lite löjligt att säga att det inte fungerade för Timrå att satsa allsvenskt när det tappade sina tre bästa poängplockare, inklusive Dahlén.

Är helt övertygad om att Bernhardt och Dickinson kommer bli toppspelare i SHL - kanske även Woods. Hade vi tappat dem hade det såklart sett mindre bra ut.

{5647}: Vad jag vill ha sagt är att jag verkligen gillar Karlins och Gradins sätt att kommunicera. Tiil skillnad från Lövarna kan de bedriva självkritik och erkänna att man gjort fel, värvat fel eller kanske spelat lite fel. Det spelade säkert in i vinter när man då redan sålt in att man måste ha in tuffhet och plockade Brickley/Vela på sluttampen.

Inte att allt var perfekt med värvningar, spelsystem och allt möjligt. Det enda man hade emot sig var små marginaler.

{7639}: han lär ju ha signat Sam till 80 % bara för att kunna skicka ett fuck you till Jesus 😅. Jag hoppas verkligen att det är slut på allt Jesus - runkande på forumet nu när vi har svart på vitt vilken sportchef som klarade av att värva ihop en trupp som tog sig till shl.

In å Köp !!

Kul att det tickar på med kort köpen !
Uppladdat:

500x0-screenshot20230531-132946chrome.jpg

Smurfen:

För fyra veckor sedan satt man vid TV:n och gladdes med MoDo. Var liksom inget snack där i sjunde matchen. De enskilt roligaste händelserna under den hockeysäsong som passerade var ju Timrås slutforcering med femteplatsen som följd, samt då MoDos avancemang. Att Malmö hängde kvar var en personlig bonus med tanke på att man nu får chansen att se både Timrå och MoDo i stan.

{10015}: Hade du väntat dig något annat? Det är inte ens midsommar än, njut ett tag så kan vi börja stressa i september.

Smurfen: Du kommer åt intervjun med Sebbe via pressreader.com som finns hos på bibliotekens hemsida. Sebbe sa att det blev mycket firande så han inte kunde göra några intervjuer dagarna efteråt. Han säger också att han känner att han har mer offensiva kvaliteter än han visat i sig.

Så här gör du för att komma till pressreader via länken:

www.bibliotekenisollentuna.se/web/arena/databaser

Klicka sen på Gå till pressreader längst ned

Internationella dagstidningar på webben. Ca 3000 dagstidningar och tidskrifter på 60 språk från 100 länder med 90 dagars arkiv.

Gå till PressReader

Här kan du också läsa t ex SvD och Aftonbladet

{5647}: Ja, många har kanske tagit det här med att en ny toppkedja ska in lite för bokstavligt. Tanken är kanske inte nödvändigtvis att de vi värvar ska komma 1:a, 2:a och 3:a i interna poängligan, utan det kanske snarare handlar om att få in spelare som är vana att spela på en hög nivå.

Häggström producerade ju rätt bra bredvid Foppa, Yetman öste in poäng tillsammans med Sundström och Skröder - Kanske man tänker sig att en spelare som Woods kan vara en stjärna i en toppkedja om han får tillräckligt duktiga kedjekamrater?

Jag kan spontant tycka att det är lite smart att göra på det här sättet också. Hade man värvat en hel powerplayfemma med etablerade stjärnor och sagt till Woods, Big Dick, Bernhardt och gänget "Sorry, nu åker ni ner ett hack i hierarkin", så är det knappast bra för motivationen, framförallt om de nya spelarna som kommer in och åker runt och anser sig vara givna på förhand.

Att då istället kanske plocka in en powerforward som kanske inte nödvändigtvis är den som öser in poäng, men som kan göra att Woods och Big Dick får ut mer av sitt spel känns rätt smart när jag tänker efter. Sedan om man kallar det för första- eller andrakedja är ju egentligen rätt irrelevant.

Monno:
Hellre sådant här än spelare på nedgång.

{10299}: Men herregud ni har behållit den stomme som spelade er ur SHL. Samma stomme som gnällt bort tränare på löpande band och underpresterat under många år.
Sitt ner i båtjäveln tack.

Mycket har redan skrivits om modos chanser nästa år. Jag tror att vi har en god chans att undvika kval. Detta baserar jag på vår fantastiska ledning och grabbarnas otroliga glädje efter avancemanget. Det kommer att bli en fantastisk säsong, sanna mina ord.

Sigge: Det stavas kontinuitet. Att byta ut halva laget fungerar ju inte heller. Kolla bara hur säsong 15-16 slutade.

En bred stomme från allsvenska truppen kommer vara kvar. Många av spelarna är unga och utvecklingsbara fortfarande. Rätt som det är har några spelare tagit stora steg i utvecklingen när säsongen börjar och blir våra ledande spelare i SHL. Man måste ju tro på lagmaskinen MoDo.

Tarasov: Brickley och Näsén i samma backpar, snacka om julafton för de andra 13 lagen

Silly: Rundblad klar, 2 år.

Migil: Brickley spelade ändå i NHL för bara några år sedan. Det är inte rättvist att döma honom baserat på hur han såg ut i MoDo. Snubben kan knappt gå.

Joel Lundqvist vinner årets schystaste spelare! Vilket jävla skämt till pris, såg ut som han skämdes när han fick det.

SPOODI: Har svårt att se OP gå. Ändå en kille med hjärta för klubben och orten. Hyfsat billig breddspelare långt ner i hierarkin på det. Skulle vara om han själv är missnöjd med rollen.

Sen verkar det inte vara helt klart med Muzito Bagenda heller om man ska tro Svensson och att AIK använder honom friskt i marknadsföring just nu.

Gusse: Jag är imponerad över lagets insats igår.
Tycker vi gör slutspelets absolut bästa insats och dessutom under en gigantisk press på samtliga spelare. Vi gav inte bort mycket och DIF såg rätt bleka ut.
Makalöst stabil insats givet förutsättningarna.

Gavelo: Skulle precis in på Hockeynews och kolla bland de senaste artiklarna om oss, satt och letade vid ”Hockeyallsvenskan” i kanske fem minuter, sen kom jag på…

Tarasov:
Vill inte spekulera i vilka som får lämna ovärdigt en sådan här kväll.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : Final 2023
Såg klippet när arenan sjunger viljans vackra namn när Wahlberg åker runt med "pokalen" nu. Snacka om gåshud. WOW!

Rytter: Detta var en riktig ”håll käften match”. Sjukt imponerad av hur de genomför matchen. Till alla Modoiter som tvivlade och led av ångest in i det sista: jag är extra glad för er. De fixade det. Det var vårt år!

Ett stort grattis Modo

Väl mött i SHL kommande säsong

Bästa laget vann

// Mattias

Grattis alla modoiter!!! Detta var ni och er klubb värda efter många år av lidande. Jag ser fram emot att möta er nästa år :)

{9682}: Grattis Modo och Ove!

Kommer för alltid att älska Timrå, men också att för alltid hata alla dessa timråiter som inte tål att man även kan gilla andra lag. Gläds som fan med MoDo idag och kommer troligen att göra detsamma med Brynäs om ca ett år. Medan andra liksom… Jag vet inte vad???

Confusius: Grattis MODO!!! Vilken lagmoral o även ett stort grattis till den sympatiske tränaren Mattias Karlin.

Gavelo: Grattis alla vi som aldrig gav upp, grattis alla som GAV upp!

Jag skriver mer sen! <3

Bad_Brett: Och Guden håller nollan!!!!

MorganaLefaey: Bara det inte är Börje som dömer, jag är fortfarande så jävla arg på Börje...