1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474698 inlägg · 4078 ämnen

Växjö - MODO Hockey 2011-03-30

1369994 · » Till forumet


Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Pontus:

Det har varit ett av flera problem.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Sawchuk: Haha, ge mig Stenmark som kombinerad fystränare/mediaansvarig. Grymma lårmuskler och en frågeställare som garanterat inte kommer att surra för mycket.

Håller oavsett inte med om att bristen på en grym spelare som alltid presterar har varit ett centralt problem. Alla 55 matcher innebär inte snålblåst och skulle de göra det må jag säga att spelare som Sundström och Ritchie presterade gott nog.

Den belåtna nedvikarkulturen som sitter i tröjor och båsdörrar är en annan fråga.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
PontusJ:

Det är ju just det en franchise player är, en spelare som man kan luta sig mot och lita på när det blåser, en spelare som är lite bättre än de andra även när det gäller. Vi kan ju byta namnet Fasth mot Salak och Rundblad mot Niniimaa med flera.

Säger som Stenmar "Hä lönsh int förklar fö dom som int begrip"
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Sawchuk: Då är "franchise player" ett i praktiken meningslöst begrepp. Varenda hockeylag på denna jord skulle förmodligen ta tre poäng fler om de fick seriens bästa (A) målvakt, (B) back eller (C) målvakt i till sitt lag.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
PontusJ:

Nu kan ju en Franchise player vara en Målvakt eller en back också. En back som Rundblad eller en målis som Fasth hade förmodligen varit tungan på vågen för att vi skulle sluppit kvalserien.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Sawchuk: Ändock bör faktorerna målvaktsspel och coachförmåga väga tyngre än spetsfrågan. Modo hade lika många spelare top20 i poängligan som resten av lagen på undre tabellhalvan tillsammans. Då oräknat Nagy och Pikkarainen med poäng/match på 0,96 respektive 0,83. Det är mycket möjligt att det finns sämre tränare än Modos, men inga har lyckats så uselt räknat över 55 matcher.

Senaste tre säsongerna har vi haft enorm offensiv kvalitet, men rätt sunkig målvaktsuppsättning/lag som helhet. Jag tycker det är en felaktig slutsats att prioritera den offensiva slagstyrkan framför den taktiska/puckräddande.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
PontusJ:

Vi förlorar inte kvalserien på grund av orsakerna jag räknade upp med vi befinner oss i kvalserien mycket på grund av dem.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Sawchuk:

Igår må oflyt ha varit en bricka i spelet. Men det här med att ha svårt med defensiva igelkottlag är ju absolut inget nytt för MoDo.

Må Tjalle få åtta inåtväxande hårstrån på pungen.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
På något sätt känns det bättre idag än vad det gjorde igår innan matchen. Det känns bättre att det är Rögle som är två poäng framför oss än att det hade varit Södertälje, med tanke på att Rögle ska möta dels just Södertälje, men också Växjö borta.

Don't get me wrong, det ser fortfarande jävligt mörkt ut och vi måste vinna de sista tre matcherna, men jag tar hellre det här läget än att SSK hade varit före oss.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Sawchuk: Sawchuk: Tidigare under säsongen så var det en brist. I jämförelse med resten av kvalserielagen är vi klart starkast på den sidan. Finns ingen motståndare som är i närheten av att match kvaliteten på Nagy, Bartecko, Sundström, Ritchie, Skröder, Pikkarainen. Att några av dessa herrar inte pallar trycket kan jag hålla med om, men inte fasen åker vi ur elitserien för att Rögle och Växjö har vassare spetskompetens.

Tarkki har varit bra i kvalserien, men målvaktssidan har inte varit topp-8 i elitserien. Berglund/Johansson har inte lyckats komponera ihop ett fungerande lagspel, vilket är den enskilt största faktorn till att vi skrapar ihop så pass få poäng i kvalserien.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
PontusJ:

Så vem är vår Franchise player?

Vår spets består av Nagy, Bartecko, Ritchie vilket är för lite för sent.

Man får tycka vad man vill om Challe och Andreas men jag kan garantera att det finns sämre coacher i Elitserien och kvalserien, en del är rentav handlingsförlamade imbeciller.

I slutändan är det spelarna på isen som ska göra det. Att skylla läget på Tarkki känns inte rätt heller då han varit en av Modos bästa spelare under kvalserien.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Sawchuk: Spets, franchise och vattenbärarkvaliten håller nog så god elitserieklass. Taktiska uppställningen (coacherna) och målvaktssidan är det som brister. Gårdagens match var spelmässigt sett rätt bra, men Tarkkis retur är för dålig och vi straffades skonigslöst.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Olle:

Visst är det så att de sämre ekonomiska förutsättningarna tvingar Växjö att spela efter sitt material men det förändrar inte påståendet i sak. Jag tycker dom spelar jäkligt smart och beklagar att Modo inte hittat ett effektivt motmedel som avgör matcherna innan nerverna börjar spela in.

Mitt förslag att ha en mittzonsfälla för att tvinga Växjö att vara mer kreativa har tyvärr inte prövats. Skulle vara kul och sett hur det utvecklat sig.

Visst är det så att man skapar sitt eget öde men ibland har man helt enkelt också bara otur. Jag tycker att matchen igår var en sådan gång.

Många tjatar om inställning men jag tror det är av okunskap ( ursäkta om jag trampar någon på tårna ).
Försöker man spela ett spel som man inte riktigt behärskar ( Hög checking som bygger på snabba spelare som hela tiden klarar att ligga nära motståndarna ) kan de lätt se ut som brist på inställning.

Spelar man med en hel byggd på sina axlar börjar man nog lätt tänka för mycket och då går saker långsammare. Detta kan också uppfattas som brist på inställning.

Det var många matcher under Elitseriens grundspel där man med rätta kunde ifrågasätta inställningen men under kvalserien har man sett många frustrerade Modospelare som bara vill så mycket att det gör ont.

Sedan finns det som jag skrev tidigare några få undantag.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Olle: "arnio: Vad sött att du gottar dig i deras umbäranden genom att medvetet missförstå folk som tar sig tid att skriva tillbaka till dig, så fort du inte förstår vad som sägs. Kan du något annat?"

Jag haldrig påstått någonting sådant.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Sawchuk: Tycker det är en lite tråkig inställning att Rögle/Växjö är "amöbor" som inte spelar hockey. Dom har vadå, 30 miljoner mindre att lägga på truppen och slår elitlagen i kvalserien. Om SSK och Modo lyckades hälften så bra med att få ut lika mycket av sina spelare så skulle serien redan vara avgjord.

Den här rättvisan du pratar om skapar man själva, nu såg jag inte matchen igår men vad jag förstår så spelade modo bättre än vad man tidigare gjort mot dessa lag. Du verkar ju vara en snubbe som gillar taktik men tror du ändå inte att det till sist landar i att spelarna inte bara följer upplägget utan också bidrar med dom där sista 20% som utgörs av vilja/jävlaranamma/whatever?

Den här "Vi skjuter massor av skott men får bara inte in den"-förklaringen håller verkligen inte.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Nikki Nine:

Visst är det så men det är väl ändå tråkigt. De var många som gnällde på Djurgårdens tråkhockey också då dom ställde upp sig i mittzon och styrde, de blev SM-guld av det men likt förbannat var det nära att ta död på Svensk hockey.

Såg ni Växjös handbollsförsvar i sista perioden igår. Fyra på rad mellan röd och blå och sedan en libero som plockade upp dumparna från Modo. Kul? nej. Effektivt? Tydligen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Vi har en för svag trupp.
Vi har en för långsam trupp.
Vi har för mycket vattenbärare.
Vi har för lite spets.
Vi har ingen " Franchise player " Som kan bära klubben och vara bäst när det gäller.

Däremot tycker jag att många men inte alla visar en bra inställning och vilja att fixa denna situation.

Den enda jag tycker riktigt tydligt inte visar den rätta viljan är nog tyvärr Pikkarainen.
Sedan är det flera som försöker men inte duger till som Hållberg och Eriksson.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Vilket tjat om att Växjö och Rögle spelar så tråkig ishockey. Dom gör det dom kan för att vinna. Hade dom gått ut med öppna spjäll och försökt lira ut oss så hade vi antagligen kört över dom fullständigt, och det låter ju ur deras synpunkt inte så smart.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Berka:

Faktum är ju också att Växjö hade maxflyt och 100% utdelning igår, det går inte att komma ifrån. Modo vinner 9 av 10 mot Växjö om matchbilden är som igår.

Växjö hade kanske 1-2 riktigt bra chanser på hela matchen, där räknar jag inte in målen som berodde mer på tur och slump.

Mål ett är en puck som slängs in på mål i blindo från hörnet och som träffar både Tollefssens och Tarkkis skridskor innan den går i mål.

Mål två är en puck som en Växjöback panikräddar på blå och slänger ned mot mål på måfå, otroligt nog studsar den ut till den enda övriga Växjöspelaren i Modozonen.

Modo slängde iväg ett 25-tal liknande puckar utan utdelning. Utöver detta hade man minst 10 kvalificerade målchanser b.l.a 3 kanonskott från mitt i slottet, en puck som Bartecko i princip bara ska lägga in i tom kasse och även ett par grymma räddningar av "Aschelfelt" .

JA JAG VET, man har inte haft otur hela säsongen. Men igår hade man fan det!


Jag brukar vara en av de mer kritiska här på forumet men faktum är att Modo är bättre än övriga kvalserielag och dom har i varje fall försökt lira hockey. Växjö och Rögle är som amöbor som bara kan överleva om dom har ett värddjur som dom kan få energi och näring av.

Finns det någon sorts rättvisa här i världen så fixar Modo detta ändå.


Bisterfinnen: Det finns ett motdrag, det kallas 1-3-1  och användes som du minns flitigt på 90-talet.

Ställ upp 1-3-1 i mittzon och låt Växjö försöka vara kreativa, vinn pucken innan egen blå och spelvänd innan dom hinner sortera ut.

TRÅKIGT: Ja, definitivt
EFFEKTIVT: Ja, definitivt

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
bisterfinnen: lugn nu, för första gången på Iaf. Väldigt länge så har jag konstaterat att Arnio faktiskt har en poäng. Challe spelade dump and chase redan i timrå utan större framgång dock hade dom ett snabbare spelarmaterial och hade bättre förutsättningar för de och tog sig iaf till 3 raka slutspel. Modo har inte ett snabbt spelarmaterial och därför blir ofta chase spelet värdelöst. Dock tycker jag modo senast försökte spela långa pass igenom mittzon och därmed undvika att få dumma kontringar på sig vilket jag tycker modo lyckades kanonbra med, dock blir rörelsen och passningspelet hos forwards lidande i uppspelsfasen men vi fick heller inga 2mot 1 och 3 mot 2 som vi fått på oss jämt förut.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
bisterfinnen:

Det jag menar är att den sammanlagda individuella skickligheten inte är ett bra mått på om ett lag är bra eller dåligt.

Det kan finnas förutsättningar annat än det uppenbara mätbara till om individer eller lag ska bli framgångsrika eller misslyckas.

Ett lag med medelmåttor kan vara ett grymt bra och svårbesegrat lag om dom har en bra lagkänsla, ett bra lagspel och bra taktik.

Jag tror att det är svårt att vara det styrande laget och ideligen möta lag som inte är intresserade av att föra spelet.

MoDo har i alla tider haft svårt för defensiva lag, medan de varit jämna med bra, spelande, lag.

Med det menar jag att MoDo måste lära sig ett förhållningssätt och en framgångsrik taktik för att säkra poäng mot defensiva lag som inte är intresserade av att visa upp något eget spel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
arnio: Vad sött att du gottar dig i deras umbäranden genom att medvetet missförstå folk som tar sig tid att skriva tillbaka till dig, så fort du inte förstår vad som sägs. Kan du något annat?
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
arnio:

Gefle spelar i allsvenskan. Humlor flyger.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
spud: Så du menar att Modo bara har otur?
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
arnio: ?
Vi möter lag som helt och hållet saknar eget spel, det är väl nästan bara Örebro som inte använt sig av ett igelkottförsvar.
Vi har ett eget spel, dessvärre har vi inte lyckats dyrka upp det försvarsspel som visat sig vara så effektivt mot oss.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Berka: Modo skulle behöva ett eget spel. Ser mest ut som långa uppspel, skarvdump och jaga, jaga.

Challe är väl inte direkt känd för smart spel, både Timrå och Modo har varit väldigt mycket dumpa och kämpa och försöka att trycka ner motståndarna i deras egen zon. Tyvärr så blir hans lag kontringskänsliga och ineffektiva eftersom att de hela tiden möter samlade försvar. Jag vill minnas att även Timrå skör rekordmånga skott under Challes ledning men hade problem med ineffektivitet framåt och läkage bakåt.

Nu tror jag att Modo klarar detta faktiskt. Hade Södertälje vunnit igår så hade jag inte trott det men nu ser det hyffsat ut för Modos del i alla fall..
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
bj21: bara att challe gör något är positivt för uppenbarligen funkar inte ursprungsplanen då vi hamnade sist i es och nu ligger 4a i ks. Nu har jag inte världens koll men kan man inte 'om det finns' ta med någon junior som verkar grym på straffar som ett ess i rockärmen om det kommer till straffar.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Mad Max: Tyvärr måste Tarki ta samtliga straffar om det ska räcka med att Madsen sätter sin. Det har han inte gjort så ofta. Därför tycker jag det var fräckt att prova med Pumpa. Det skulle gå att ta det ett steg ytterligare genom att låta dem ta varannan. Det skulle nog göra motståndarna lite förvirrade.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Mad Max: jag kan hålla med dig om din syn på AE då han faktiskt sammantaget varit klart sämsta back i hela ks, hålla är vanligtvis en risk på isen men när vi möter ett motstånd som inte har något eget spel eller offensiv press då klarar sig hålla skapligt. Däremot är okt en ren säkerhetsrisk i egen zon, karln har ju ingen koll på vare sig själv eller motståndarna, sen har han fått en märklig förmåga att ramla och åka på proppar när han själv inte delar ut några, ja menar det var väl därför vi värvade okt för att spela fysiskt och hålla rent framför kassen, nu kan ju han stå i något sarghörn ist för att markera framför kassen. Hägga har jag ofta berömt och igår var han oxå väldigt bra, han jobbar hårt, han smäller på och spelar den roll han har på bästa sätt. Jag tyckte det var okay att challe vågade testa pumba, modo hade innan igår bara vunnit 3 av 12 straffavgörande så något behöve göras, nu är det ju beklämmande att vi saknar straffskyttar förutom madsen då.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Berka: Har sett Rögle och Växjömatchen live och inställningen i Växjömatchen speciellt i f:a perioden var grym. Det var ett eliserielag mot ett allsvenskt lag.
En som kanske inte alla gånger får kredit är Hägga, men en sådan "köttainställning" han hade ikväll. Hedman däremot han kan följa Rosen tillbaka till Växjö ingen större förlust.Synd bara att denna laginställning ska komma "kvart i fem". Men som alla ser så går inte pucken MODOs väg.
Precis som du skriver glädjen efter målen, det var ÄKTA glädje.

Det som jag däremot inte håller med dig om är Challes coachning. Hur kan man t.ex överhuvudtaget ha med Hållberg och A. Eriksson i laget? Varje gång Hållberg är inne håller man tummarna så de blöder för att inte det ska bli en "Indianare". A.E är långsammare än en gamal tjä....g med rullator.
När han dessutom måste spela dessa två blivande pensionärer TILLSAMMANS i PP, då baxnar man. Man pratar om förändringar i laget, varför plockar man inte in backjunisar i laget när det finns duktiga sådana i det egna ledet. Förvisso har defensiven blivit bättre men det är fortfarande lagets akilleshäl, speciellt när Challe promt måste ge PRO- backarna så mkt istid. A.E onödiga utvisning är ett tydligt exempel på hans "otroliga" speed.

Att sätta in Pumpa i straffavgörandet, nä det var nog heller inget lyckat drag. Att låta en kall reservare göra ett sånt inhopp är sällan lyckat, speciellt när man vet att Tarki är mkt bra just i detta moment.


Med detta spel som MODO visade upp mot VÄXJÖ bör det gå vägen, men det stora problemet är nog hur motiverade Växjö är att spela fullt ut mot Rögle när dom klara. MODO har ju inte detta i egna händer längre, så det är bara hoppas att du har bra kontakt med hockeyguden.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Salle: Hörde också idioten säga det i tv. Inget förvånar längre
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Nej det går f-n inte att somna! Tur det är mästarnas mästare på tv. Go Stenis!
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Salle: Challe verkar ha tappat det helt nu....
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Berka: Troligtvis blir det en final i sista matchen.

Örebro HK - Växjö Lakers - Växjö Tar 2 poäng här.
Rögle BK - Södertälje SK - SSK tar 2 poäng här.
MODO Hockey - Mora IK - Vi vinner.


Södertälje SK - Mora IK - SSK vinner.
Växjö Lakers HC - Rögle BK - Växjö vinner.
Örebro HK - MODO Hockey - Här vinner vi.

1 Växjö Lakers HC 22
2 MODO Hockey 17

--------------------------------------------------------------------------------

3 Södertälje SK 16
4 Rögle BK 14
5 Mora IK 6
6 Örebro HK 6


Rögle BK - Örebro HK
Mora IK - Växjö Lakers HC
MODO Hockey - Södertälje SK
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30

"– Det kan bli en förbaskat härligt thriller det här hela vägen in, säger Berglund."



Idiot!


Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
yngwie: modo visar ju att dom vill vara med och kämpa om sista platsen till es de känns bra. Som du beskriver de så är känslan faktiskt mycket bättre idag än den var senast, det kommer bli otroligt tufft detta och risken är tyvärr otroligt stor att de avgörs i sista omgången, bara hoppas modo kan vara bäst när de gäller för ovanlighetens skull och att rögle tappar minst 3 poäng på dom kvarvarande matcherna.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
FreddanVF:  Det komiska i detta ungick mig totalt när jag skrek fula svordomar högt i bilen. Så pass högt att några tjejer som tränade på spillvärmeplanen bredvid vägen kikade upp. Dom övriga i laget kikade upp då jag ögonblicket sneare hängde mig på signalhornet i ett försök att dränka bort radiosportens kommentarer.

Nåt som var lite komiskt var att jag i en mötande kunde läppläsa ungefär samma ord som jag precis vräkt ur mig.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Andersson: Lite komiskt ändå att Anders Eriksson är utvisad och en annan Anders Eriksson gör mål... Fast jag förstår om inte ni ser det komiska i det.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Berka: Håller helt och hållet med. Den krigarviljan som fanns i kväll hos grabbarna har jag inte sett på år och dar.

På något underligt sätt även om det blev förlust ikväll, känner jag mig faktist hoppfull inför dom avslutande matcherna. Det känns nästan bättre ut i dag än det gjorde efter matchen mot bandyklubben och då hade vi ändå allt i egna händer fortfarande.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
yngwie: trots bara 1 poäng kan jag glädjas åt några saker som jag inte sett förut. 1. Inställningen var mycket bättre hos samtliga. 2. Glädjen hos vara målskyttar var enorm, nästan så man knöt näven här hemma i soffan när byron skrek ut sin glädje tillsammans med timander. 3. Challe coachar för första gången, tar timeout i rätt läge, testar pumba på straffarna osv. Modo spelar åter igen ut sina motståndare utan att lyckas vinna, det känns otroligt jobbigt när vi är bästa laget i ks men pga ofantlig oflyt och hos vissa dålig inställning fortfarande inte är på es plats och fortsätter modo ha ks överlägset största oflyt så är risken otroligt stor att vi halkar ur. Modo har ikväll visat att man är 2 nummer större än växjö som leder och fortsätter modo spela som ikväll då är hockeyguden där uppe tvungen att skänka modo lite medflyt för de har dom definitivt gjort sig förtjänta av.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
bsbugleboy: Du är så ödmjuk men inte behöver Västernorrland två elitserielag. Det har vi aldrig behövt. Vi har samma upptagningsområde och vill inte vara med och dela på de talanger som finns! Ni får nog klara er utan derbyn en lång tid framöver nu. Ja om ni inte tänkte testa på kvalserien nästa säsong förstås!
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Alltid lika trevligt med ni ödmjuka modosupporters. (Kommentar vid MODO-loggan till höger.)
Vi här nere vill absolut inte vara MODOiter i detta läge MEN hoppas VERKLIGEN att ni klarar er kvar i Elitserien. Kvalserien är nåt man knappt önskar sin värste fiende. Nästa säsong kan man vara där själv.
Vi behöver 2 eliteserielag i V-norrland. Inte minst för nöjet att se 4 derbyn per säsong.
KOM IGEN MODO, FIXA DETTA NU!
/Timråit... ;o)
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Sawchuk: pff Zäta är vår back-up. Hans halv-miljard kontrakt + bonusar skänker han gärna några slantar av.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
2244:

Nädu 2244, om Timrå inte klarar Elitlicencen blir dom nedflyttad en division men om dom Konkar får dom börja om i trean.

Om jag var er Timråiter skulle jag vara jävligt orolig om mina kontakter har rätt :D .
Just nu stämmer faktiskt vår Slogan här på sidan ganska bra.

Nu åter till Modo som kommer att fixa detta i sista omgången, sedan blir det århundradets fest!
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
hs0n: Där har vi en som verkligen inte vet vad han ska ta sig till.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
hs0n: stabilt
Kommentera


Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Så jävla overkligt är det inte, det har varit på gång i flera år och för oss som följt kvalserien på nära håll tidigare år så visste man att det blir jävlar strid på liv och död ända till sista omgången.

De som inte förstått/förstod alvaret i situationen är nog förmodligen mestadels yngre fans som följer Modo men inte har så mycket koll på övrig hockey.

Om det blir Allsvenskan nästa säsong så blir det nog ännu jobbigare. Förluster på 30_40 mille i sponsor och Tv-pengar. Mindre folk på matcherna o.s.v

För att ta sig upp igen behövs inte bara en perfekt satsning utan dessutom en jävla massa flyt. Ungefär sånt flyt som Växjö hade idag.

Chansen finns dock fortfarande att vi fixar detta och om vi gör det hoppas jag att Modo har lärt sig en hel del och att det dröjer 1000 år tills vi hamnar i samma situation igen.
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
bj21: streamsen blir billigare!
Kommentera

Sv: Växjö - MODO Hockey 2011-03-30
Det som händer är så dj... overkligt att jag inte kommer att sova en blund inatt. Ändå tror jag man inte kommer att fatta det här förrän man får se spelschemat för säsongen 11/12. Det är frågan vad som låter osexigast? Borta mot Borås eller borta mot Sundsvall. Till råga på allt är det trettio hemmamatcher nästa säsong. Spännande! :-((
Kommentera

1369994 · »