1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533603 inlägg · 4126 ämnen

Bästa inläggen

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Rytter: Jäklar vad värdelösa Löven är. Skadar två målvakter men lyckas inte ens göra match av det. Fan, nu får DIF vila.

modomille: Total genomklappning för Löven. Snälla, snälla, snälla, se nu för allt i världen till att gå upp i SHL. Det kommer inte vara bra för mitt blodtryck att se dom vidriga, jävla Djurgårdsfansen jubla ifall dom skulle vinna finalen mot er. Kommer hålla på Modo så jävla hårt i finalen!

Edit: Hur ser er statistik ut mot DIF den här säsongen? Har inte kollat alltför mycket HA i år, tyvärr.

Fredrik Andersson -3. Skillnad på lagkapten och lagkapten.

Rytter: Psykos
Uppladdat:

500x0-2186333c-39cc-402b-849e-73d6bc309ed2.jpeg

Sv: Silly season
{9682}: De långsamma backarna i DIF kommer få ett jobbigt uppvaknande när Halloran åker åttor runt dem och skickar upp pucken i kryllan. Om inte det funkar är det bara att ge pucken till Bernie!

Esox:
Har glömt av alla nyreggade konton som uppstår i samband med deras vinster mot oss 🤣

{8225}: 7 matcher är optimalt, men skulle nog nästan föredra att Djurgården avgör imorgon ändå. Osäker på om de löser det i en sjunde avgörande.
Skulle vilja ha en ursäkt att åka ner till Hovet på någon match. Döless på den mögliga konservburken här i Umeå.

Bad_Brett

Undrar om inte Stråhle är den gnälligaste tränaren vi haft i svensk hockey på bra länge, pratade med en kompis i Västerås som sa att han klagade jämt oavsett vad det var när de mötte VIK, trots att de vann med 4 -1 i matcher.

I denna matchserien är han pinsam, gnäller jämt.

Bara att inse att Löven inte är bättre än såhär trots att de skadat 2 målvakter i DIF

Inb4 lövensupportrar, "HAN ÅKTE PÅ VÅRAN MÅLVAKT"

{9682}: tror inte min kommentar kommer klara censuren.
Uppladdat:

500x0-screenshot20230410-145701.png

Klåparna: Skickade inte ni både Albano och Jansson Lorek till sjukhuset inom loppet av typ 20 minuter? Enbart Hutchings har varit involverad i tre målvaktsskador på två slutspel…

hockey_21: Sjukt att man anser att Vejdemos petning med klubban är värd matchstraff plus två matchers avstängning medan Weigels yxhugg gav en match.

Återförbrytar-Hutchings interference + slewfoot som skadar motståndare anses alltså ligga på samma nivå. Man baxnar.

Erol Ateceae: Vilken jäkla rättvisa! Så härligt att se babianen Weigel stå och grina.

Sv: Semifinal Modo-Mora 2023
hompa90: Inte för att vara den som är den men jag har sagt att vi går upp 4 år i rad.

Per HApps:
Jag tror att en anledningen till att vi bitvis såg rätt vilsna ut mot AIK när de trummade på som värst berodde på anspänning. Helt klart passar 'spelande' lag oss bättre men jag tror att det blivit väldigt uppskrivet och överdrivet att vi inte klarar oss mot fysiska lag. Men låt lagen tro det så kanske de blir lite överraskande.

Guden är snart uppe på Ullmark-siffror. 1.71 GAA och 93.33 svs% på 8 matcher.

Confusius: Breaking! Bernhardt skrattar!

{5647}: Måste vara rätt unikt att vinna serien, leda semifinalserien med 3-0 medan den andra är tokjämn och ändå anses vara underdog alldeles oavsett vem som vinner av DIF-IFB.

Jag hoppas man fortsätter haussa grötgängen, det gör oss absolut ingenting.

Gavelo: Det är ingen slump att många av lagens stjärnor kommer bort lite i slutskedet av säsongen. Det markeras helt enkelt betydligt hårdare mot dem i dessa tajta matcher. Persson, Ljunggren, Lööke, Schilkey med flera får inte mycket uträttat just nu. Då är jag ändå inte helt missnöjd över Woods prestation i jämförelse.

När man satt live och såg matcherna mot AIK så var det extremt tydligt hur mycket tjyvsmällar som var riktade mot Riley. Det trycktes till lite extra samt att det var små rapp och hugg överallt när det fanns tillfälle. Inte lika mycket av den varan nu mot Mora men de ligger fortfarande väldigt nära honom.

Det är därför det är viktigt med secondary scoring. Ingen matchar oss i bredden av produktion som det sett ut hittills.

Modomas: Hallonet var grym ikväll. Och spelat bra överlag.

Men ni får påminna mig, hur många poäng hade han gjort i semifinal 1 och 2? Ganska precis 0st va?
Det viktiga är att vi är ett bra lag. Om det då är att 4e kedjan gör alla poäng en kväll och 1-2kedjan noll men vi vinner matchen så är det ok. Det viktiga är att vi vinner.

Sen fick ju Halloran spela mest ikväll och Woods typ minst, så lite roligt att det gnälls på Karlin än fast han gör precis som ni säger. Ni orkar bara inte kolla upp fakta.

Och med allt sagt, så klart att man vill ha ut mer av Aagard och Woods, men inte omöjligt Mora matchar hårt mot dom eller att det inte stämmer just nu helt enkelt. Vi får hoppas att när Halloran har en svacka så har Woods en bättre kväll.
Sen Aagard har jag då upplevt som väldigt streakig. Gör han ett mål i början av en match slinker det gärna in någon till. Medans om det inte blir mål så kan det va så nån match.

Tarasov:
Så sjuuuuukt besviken på Bernhardt som inte gör poäng idag🤬🤬🤬🤬

Sigge: HELVETE JAG TAPPADE ÖLEN…!!!

På plats i Mora ..kom igen nu för i helvete ❤️🤍💚

Sv: En tråd där Löven kan diskuteras utifrån MoDo-perspektiv
Gavelo: ja det är helt galet hur Käntää står där som en tomte och försvarar såna där yxhugg mot baksida knä... En match avstängning ska han ju vara glad för.
Sånt där vill vi ju inte se på en hockey plan..

Tyvärr får man ju heja på Dif, så oerhört störande om vi förlorar mot löven om vi skulle gå till final, då är ju hela sommaren förstörd😅

Sigge: Vad tyst det varit i Winnie The Poo arena ikväll! Är inte det där Sveriges bästa supportrar?

Sigge:

Gött nu kan man sova gott, Frölunda slog fejkers också

JoJo2613: Jag hade betalat mycket pengar för att få se Vela proppa Weigel så det bara skakar om hela arenan.

grimiss: Smart av Modo att gå in lojt och slött och spara på krafterna till finalspelet.

Heyerdal: Gudlevskis tvingas att göra det han gör och vi får "tacka övriga gudar" att han gör det.

Superödmjuk intervju av Ingman.

Vi bjuder på oerhört mycket för att vi tar situationen för givet. Det här håller inte mot bättre motstånd. Har vi otur räcker det inte mot Mora ikväll heller.

Hakning-Henrik: Breaking news

www.allehanda.se/2023-04-03/alla-i-ornskoldsvik-alskar-inte-modo

Kan detta vara sant? Förvisso känner jag ett fåtal i Göteborg som varken heter Glenn eller rensar fisk, men ändå....detta är ju Övik. Tror det är fake news

grimiss: Samt att HA blir en säkrare och mer underhållande liga för alla inblandade. Så otroligt trött på deras fega slashingar, knätacklingar, huvudtacklingar och filmningar. Deras egna supportrar tycks inte begripa att detta inte är samma sak som att spela tufft och fysiskt, utan snarast motsatsen. Tyvärr tycks även vissa journalister romantisera detta trams.

{10015}: Såklart inte Vainios fel, men ändå häpnadsväckande hur många målvakter Löven har skadat...

{9682}:
Time-out Tommy passar lite bättre.

Bernhardt är ledaren i nuläget. Murbräckan Dickinson tillbaka. Halloran är Jokern. Hoppas Gudlevskis kan vara väggen!

Saleva: Moraliska finalen? Det var väl det dummaste jag läst.
Moralistiska finalen handlar självklart om ettan mot tvåan då det är de två lagen som under säsongen varit bäst.
Sedan kan man prata om de två lagen att slå eller vad som helst, men rent moraliskt är det alltid de två lagen som under grundserien tagit flest poäng tycker jag.

Men, Sanny har nog fått lite för många hjärnskakningar.

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Gusse: Vi får nog lov att tacka Guden för denna seger.
Han var banans särklassigt bästa spelare ihop med Gynge

Nieminen: Nu måste det vara slut med att Guden inte är förstemålvakt,
men en stor eloge till AIK-publiken. Dom stöttar sitt lag i motgång, men MoDo-publiken i Stockholm går inte av för hackor heller, underbart

Rytter: Sanny är ju en jävla kappvändare här. Så nu är det alltså störtlöjligt och moralpanik bara för att "alla" vet att "alla" tränare säger så här? Och att det i j e n t l i g e n betyder nåt så fint som INVESTERA.....Det fattar inte vi vanliga dödliga men han, den gamle store hockeyhjälten vet ju att det är så. Så det får vi minsann stå ut med. Att tränare fortsätter uppmana sina spelare att leka psykopater i matcher de förlorat för länge sedan.

Jaha, fine att kanske "alla" gör så här men då får det väl för fan i helvete upphöra!

Samme skenhelige hoppjerka till låtsasjournalist har ju gått ett eget korståg mot tacklingar som orsakar hjärnskakningar.

Jävla mes

Vafan tänker han? Ska hockey bli nån kärringsport där man inte får nudda varandra längre eller?

Saleva: Vill minnas att mikrofoner i båsen funnits i både SHL och Allsvenskan i minst 10 år, kan dock vara helt ute och cykla här.

Är det dock inte totalt sjukt och symptomatiskt med den tid vi lever i just nu, att diskussionen nu handlar om mikrofoners vara eller inte vara i svenska spelarbås under time-outer. Istället för vad Blomqvist gafflade ut till sina spelare??

Jag sa det ju redan igår att diskussionerna efter det här kommer att mynna ut i att "mikrofoner ska fan inte finnas i båsen" och att "det Blomkvist sa förekommer i alla bås och är helt normalt"

Istället för att fokusera på att en psykopat uppmanade sina spelare att spela fult, på gränsen till avstängningar! Och om det är sådant här ledarskap vi vill ha i svensk idrott. Vi har ett sjukt idrottsideal i samhället idag där idioti och psykopati hyllas och är allmänt accepterat. Varför kan vi inte lägga fokus där??

Jag har själv varit tränare i minst 20 år av mitt liv, och har aldrig hört något liknande någonsin.
Och mikrofoner i båsen har funnits länge, och jag har aldrig där heller hört något liknande där.

Måste man vara totalt emotionellt handikappad för att vara hockey eller fotbollssupporter idag?

Rytter: Sen måste jag säga att min upplevelse på plats var att det snarare är MoDo som börjar irritera skiten ur AIK.
Blotta åsynen av Aagard får dom ju att få i spinn.

Sen var OP sådär härligt OP idag i igen! Synd han är så ojämn...
Satt nära sargen, tacklingarna han satte in var rejält tunga.

Janne G: Janne G, Sveriges mest reko gnagare. Respekterar dig

Saleva: Mannberg på is just nu.

SPOODI: måste säga att stämningen på hovet igår var magisk! 2 klassiska lag MoDo klacken grym, vi orkar inte pressa och blir straffade när ni får upp farten, vi tappar ofta räkningen i egen zon, orkar vi trycka fast er uppstår liknande hos er, men vår tunna trupp straffar sig, men matchen imorgon skall vi ta🤛🏻

Dickinson har varit på is idag..

JoseGonzales: Dags att gå till kolla till ögonen lite då och ta bort dina Björklöven glasögon ;)

twitter.com/redmark_se/status/1638268306179211264/photo/1

fast det är väl en axel mot axel i umeå
eller en " tröja som sticker ut längre "

Sigge: Att vi inte namngav en SHL målvakt är hinkens största miss. Obegripligt.

Men vårat boxplay är dåligt.

Robin Ztorken L: Haha utspelade 2 matcher. Nu får du fan skärpa dig och kolla på matcherna.

{10015}: Såg att Martin Sedin uppmärksammade om att Kalle Umegård avslutar säsongen med den tredje bästa poängnoteringen i J20s historia. Endast någon Peter och Markus som presterat bättre…

{10015}: inget lag i svensk historia har någonsin vänt 0-3 till 4-3.

brynäs är ur!
nu kommer jag inte tycka det känns lika jobbigt om vi inte går upp.
eftersom jag kommer från gävle/sandviken så har jag ju en massa kompisar som är brynäsare. de behöver denna golgatavandring. som jag lidit, ska de lida.

{10015}: Duger inte Sveriges svar på Connor McDavid? Eller lyser Modigs med sin frånvaro än en gång…? :)

Modomas: Jesus fucking christ, det där inlägget var nog årets märkligaste och mest omotiverade gnäll