1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 533604 inlägg · 4126 ämnen

Bästa inläggen

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Dundee: 1 av 12 vinster ✅

Men ja, förväntar mig de första 10-12 minuterna av dagens match över en betydligt större del av match 2 om det ska leda nån vart. Riktigt fint att se när vi väl kommer upp i nivå.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
Man undrar om Brynäsfansen förstår vilket helvete HA kan vara. Tycker mig läst mycket om domarnivån på deras matcher i shl, tänk vilket liv det skulle bli när de ser div1-domarna i allsvenskan haha.

Tror tyvärr att Brynäs behöver åka ur shl för att rensa ur organisationen. De påminner sjukt mycket om oss när vi åkte ur shl. Tränare som skickas till höger och vänster, en massa konstiga beslut och katastrofala värvningar av "stjärnor".

Otroligt skönt att vi går som tåget och att Hinken blir kvar lång tid framöver. Oavsett hur det går den här säsongen är föreningen på väg åt rätt håll.

{10015}: Du är verkligen en person som ser glaset som halvtomt va? :)

Jag kommer inte riktigt fram till samma tolkning som dig.
”Hur långt fram har du kommit i plan B-bygget (SHL).
– Vi har bra dialoger men det är inte så att de skriver på innan de vet vår serietillhörighet. Om vi skulle lyckas med vår målsättning att gå upp så kommer det inte att finnas många spelare lediga på marknaden och det gör det tufft för en nykomling.”

S-vikaren: allt, verkligen allt gick Modos väg i 24 timmar. Vi vinner serien. Löven vinner inte serien. Inga nya skador. massa spelare som visar grym form.

Och, kanske bästa av allt. Wennerholm kommer ut och favorittippad DIF!!!!!

Sv: MoDo Hockey - BIK Karlskoga : 2023-03-10
{10015}: Och var är Gonzales nu? Ska de verkligen cementera andraplatsen?

{8225}: Det finns inget som gör mig så galen och upprörd som MoDo men det är värt det för den enorma oförstörda glädjen när de vinner. Jag blir så nervös så jag kan inte sitta still. Tillbringar boxplay på huk i köket med flashscore när det är jämna matcher 😅

Törs aldrig tro att nåt ska gå riktigt vägen för jag blir så besviken. Hemskt med denna lidelse och passion för något man inte har kontroll över 😃

erjo: Tex har ju verkligen inte varit dålig så det är ett bra beslut att spela Tex, i slutspelet kan det vara avgörande att ha 2 varma målvakter om en går söder eller blir sjuk.

Sen rent krasst så ska inte en hemmaseger om första platsen i serien mot Karlskoga hänga på målvaken, denna match ska vi vinna med Nygren i mål.

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
Matchens lirare?

Jag vill höja Guden, han var sjukt stabil idag, många bra benparader!

Sv: MoDo Hockey - Södertälje SK : 2023-03-08
{9682}: Tänkte på det... gillar ditt sätt att skriva. Du har en skön, rak och vågad inställning. Skriver vad du tänker för stunden utan filter. Ser fram emot slutspelet och Modos återkomst.

{5647}:
oavsett matchform så tror jag JD är ett tillskott och kanske t.o.m. ett matchavgörande tillskott. Så hoppas både han och Vela är på plats till kvart

Sv: Silly season
JoseGonzales: Hur fan är det Niederbachs ansvar? Videll fick ett felskär när han försökte vända runt en meter ut från sargen när han har en spelare kropp mot kropp i stortsett.

Sv: Tingsryds AIF - MoDo Hockey 2023-03-03
grimiss:
Jag är 42 och rätt pessimistiskt lagd, tror vi kommer etta och går upp.

{10015}: SSK saknar Videll och vi är seriens bästa hemmalag. Jag synar.

Modomas: KINGMANWALLED

Sv: Mora tuggar på
Confusius:

Så ja, halloran har siktat in sig nu.

Satan så bra handledsskott han har.

hockey_21: Såg en film nu på Facebook där Rahimi filmar två gånger exceptionellt tydligt i en match mot Almtuna. Helt makabert.

Seriens i särklass värsta fuskare och tydligt fullt godkänt av Kenttä och Stråhle.

Greg P:

Sant, svårt att vattna ur ett derby om man aldrig möts ;-)

Sen angående att MoDo själv tar krafttag mot filmningar är det nog ett smart och långsiktigt drag, i synnerhet när en av rivalerna har en spelare som faller lätt ett par ggr per match.

Jag ser detta som en långsiktig investering inför slutspelet, vi har inget att förlora på detta.

Dexter : Gröngult.nu släpper nu ut en ny idiot varje vecka...

Hakning-Henrik: Bara för att försäkra sig om att Ullmark inte glömmer vad hans egentliga uppdrag är, så tror jag att det är viktigt att någon sörjer för att Ullmark får se hyllningen av #24. När Ullmark är färdig mitt sitt "träningsläger", så hoppas jag han gör detsamma som Susse.

Sv: MoDo Hockey - Djurgårdens IF : 2023-02-24
yoshi: Fast där visar Brickley precis hur man gör. Han hade kunnat lägga kraften i benet/knät och avslutat karriären, men är noggrann med att dra ihop benen och faktiskt se till att kraften hamnar i höften där han helt lyfter högerbenet vid kontakten och träffar höften.

Exemplariskt. Han undvek både skada på DIF spelare och på sig själv. DIF spelaren är själv ute väldigt brett med benen och sticker ut benet långt i Brickleys åkriktning.

Nucky:

Ja idag visade han vad han kan. Spelade enkelt, hittade forwards med snabba uppspel och var tung och tuff att möta i egenzon.

Han kommer bli viktig i slutspelet. Ligger han på denna nivå framöver så får vi vad vi betalade för.

Sedan Ingman, visst förstärkningen är inte snygg alls. Men oj så viktig han är med sin fysik och aggressivitet i försvaret.

hockey_21: Du borde ju istället fokusera på varför Pettersson väljer att ta den utvisningen i det läget, det är solklaraste matchstraffet på år och dag och HUR kan man sätta sina lagkamrater i den sitsen? Det är ju horribelt. Modo måste hitta psyket inför slutspelet och få ihop gruppen igen. Såna där ytterligheter som matchstraffet måste man slipa bort för snart är det viktigt på riktigt.

Solklar avstängning hur i helvete tänker idioten i det läget???? Detta är 100 gånger värre en Niderbach situationen det var en rejäl otur men här finns det inget att säga om mer en att det är bara skicka av idioten av plan. Hoppas Dif spelaren är ok.

Största respekt för Niklas Sundström!

Sv: MoDo Hockey - Västerviks IK 2023-02-22
Smurfen: ja lite trött blir man på att läsa här när några inte gör annat än klagar.
Man kan ju undra varför de ens tittar på matcherna?... Måste ju vara otroligt jobbigt för dem att inte kunna glädjas över en vinst.

För övrigt är det förvånande att se att senaste tiden har domarna slutat blåsa, tar ingenting... De gynnar oftast inte oss att det tillåts så mycket fasthållningar. Lär bli så här i slutspelet oxå

Mikkel aagard 2 nya år för modo

M Horava:

Om MoDo inte tar sig samman nu och spöar VVik ordentligt i morgon, trots skador och avstängning, så blir jag nog rätt så matt på MoDo, någon jävla ordning får det börja på och bli,

Rytter: Att Theodor from Mordor ändå gjorde sargreklam av KHL:arn. Man blir stolt och glad!

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
modomille: Enligt twitter körde 7st ett längre ispass än övriga(de övriga körde styrka) och en av dessa 7 är alltså Jacobsson.

Han har spelat 3 matcher på 3 dagar varav långa resor mellan. Klev av i Sundsvall kl 4 på Söndagsmorgon för att sedan möta TIK med J20 kl 12.
Träning idag som vanligt.
Det är huvve på pojken..

Sv: HC Vita Hästen - MoDo Hockey : 2023-02-18 18:00
Mest pinsamma är ni som dyker upp och spyr galla när det går dåligt…

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
{10015}: Man borde vara rätt glad över dagens match som är ett tydligt steg framåt, men att vi släpper in alla 3 mål med 20 sek(eller mindre) kvar är inte topplags-beteende..

Kul iaf att se hur jävla bra Tex är efter hans blott 3:e(!) match på nästan ett år.

Junisarna har 1-0 mot Linköping!

Sv: Södertälje SK - MoDo Hockey : 2023-02-17
{9682}: VINN NU!

Halloran hittar äntligen kryllan.

Att det på riktigt finns personer som hoppar in i motståndarforum bara för att håna, patetiska individer.

{8225}:
Vissa frågeställare ville byta ut Karlin, nästan komiskt.

Sv: MoDo Hockey - Mora IK : 2023-02-11
Smurfen: Fast även om ni skulle göra en bra match och vinner .. så kommer det finnas troligtvis samma personer som spyr samma galla över en del spelare, visst kanske har några dåliga matcher, men att bli klankad på ständigt med det sagt

dags för er att skeppa dessa nu då!
Södergran
Sveningsson
AP
Mannberg
Berg
Woods
Aagard ( för han är så " lätt retlig " )
Gudlevskis
Karlin
Holmström
Sundell
Gradin för felbyggt lag
listan kan göras längre
---

Bättre att ni har denna dipp just nu för att försöka hitta rätt till allt och alla, istället för att få denna under slutspelet där det räknas om hur ni kommer att spela och agera.

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Bad_Brett:

Du vill bli av med loosermentaliteten men samtidigt har du redan dömt ut våra chanser att gå upp och att slå ut löven.

Är inte detta loosermentalitet? Att räkna med att vi blir utslagna innan vi ens spelat om det.

Sv: IF Björklöven - MoDo Hockey : 2023-02-10
Tarasov:

Det hade kunna varit värre. Vi hade kunnat varit tvåa i serien med 4p upp och 2 matcher mer spelade och uppträtt som ett bortalag på hemmaplan.

{10015}: Vi behöver inte åka ner dit, våran hiss går ju uppåt 🙂

Magnus Wernblom 50 år idag!

Gratulerar på bemärkelsedagen Mr Modo

🥳 🥳

Sv: MoDo Hockey - Kristianstad IK 2023-02-01
Gavelo: MEN du tror alltså att dom alltid säger hela saningen svart på vitt. Kan ju vara något man vill mörka för konkurenterna också.

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
Rytter: Jag tycker Niederbach fungerade riktigt bra med Mini-Werner. Jag står fast vid min gamla uppställning, även om det kan kännas bortkastat att inte nyttja Vela som center:

Woods - Big Dick - Vela
Wernblom - Niederbach - Halloran
Aagaard - EJK - Sveningsson/Södergran
Ohlsson - AP - Mannberg/OP

Tror detta lag skulle bli grymt jobbigt att möta i ett slutspel.

Aagaard är bra med Woods och Dick _men_ han är även bra med EJK. Jag kommer med en dåres envishet tjata om att de ska återförenas.

Sv: MoDo Hockey -Västerås IK 2023-01-29
M Horava: Synd att tacklingen inte tog på Frycklund. Vilken idiot.

Sv: Mora IK - MoDo Hockey 2023-01-27
Confusius:

Jaja det viktiga är att vi tar steg spelmässigt, och detta var flera nivåer bättre än de tidigare matcherna.

{5647}:

Det är ju konstigt att det negativa bara lyfts fram för att förminska våra chanser.

Med samma resonemang borde ju Löven vara drömmen i en final då de har vikt ner sig/missat tre gånger i rad och dessutom blivit rejält utspelade av Timrå då det bara var ett lag på banan.

Sedan är det lustigt med kommentaren att våra fans, sponsorer mfl skulle ge upp för att vi missar i år och behöver bygga nytt och ej kommer ha någon chans att gå upp på länge.

Har Lövens, Moras, SSKs, BIKs fans givit upp, är det helt kört för dem att gå upp när de missat flera år i rad, har det varit omöjligt för dem att bygga nytt och få starka lag och ge sig själva chansen att gå upp?

Snacka om att nedvärdera vår klubb, fans och ledning och säga att vi är mycket sämre än våra konkurrenter på alla punkter då vi inte ska klarar det andra klarar år efter år. Våra förutsättningar att vara i topp och tävla om uppflyttning varje år är bäst i ligan av de traditionella HA lagen.

Men med resonemanget som vissa kör med så borde det bästa vara ett vi ej går upp, vi är ju tydligen en klubb som inte kan bygga våra framgångar själva utan allt vi ser nu är ett resultat av tur och slump och vi måste ta chansen i år annars är det kört för all framtid. En sådan klubb har ingen framtid i SHL så därför är det ju lika bra att vi stannar kvar på en lägre nivå där vi kanske kan göra oss själva rättvisa.

Jag väljer att se det positiva, vi har ett fantastiskt bra läge i år. Gradin/Karlin har satt oss i denna position genom två års hårt jobb. Ganska bra att vi ej gick upp förra året för jag tror inte vi var helt redo för det. I år har vi bättre material i truppen för att bygga vidare mot SHL jämfört med förra året, vi har en woods som tagit steg, en Aagaard som visar att målen inte är en slump, en Dickinsson som jag tror klarar SHL bättre än Sam osv. Dessutom verkar Gradin ha lärt sig enormt mycket från förra säsongen. Spelarna borde vara mer redo i år. Vi signalerar och gör allt vi kan med värvningar för att gå för uppflyttning, något mer kan jag inte begära av klubben.

Räcker det inte hela vägen i år kommer det kännas tomt och bittert ett tag med tanke på att vi hade en bra chans. Men så länge vi har samma ledning från VD ner till sportchef och tränare kommer vi skapa förutsättningar för att kunna gå upp. Fortsätter vi placera oss i topp och gå till semi/final år efter år kommer vi gå upp förr eller senare det är jag helt övertygad om.

Silly:
Madhawk är alltså helt övertygad om att lillwerner kommer hit, han lovar i princip.

hinken i allehanda öppnar för mer köp...

Grattis till Halloran. Lär dominera i HA med sin speed och sitt skott. Märkligt av oss att släppa honom.

Sv: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 2023-01-20
Hampie: Och där är anledningen varför Bernhardt inte spelar SHL

{9682}: vela är kung. han är tung och har en stor...

riktigt bra värvning av hinken, som de flesta av oss visste på förhand :)