1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478916 inlägg · 4078 ämnen

Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10

1595740 · » Till forumet


Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10

Bad_Brett:

Jag förstår inte varför du har svårt för bröst. Jag menar, det är ju bara bröst.

Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Bad_Brett: Vilket skönt von-oben perspektiv du intar. På tal om narcissism.
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10

zigge:

Ja, jag tror du har helt rätt. Det blir ett tävlingsmoment om vem som är mest altruistisk och godhjärtad. En person som både köper 50/50-lotter och bär ett rosa band, känner sig förstås lite bättre än en person som enbart bär ett rosa band.

Jag är väldigt glad över att MoDo äntligen tycks ha förstått hur dessa mekanismer fungerar. Som sagt, jag har svårt för just rosa bandet, men huvudsaken är att de förstår vilka faktorer som får människor att bli frikostiga.

Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10

Bad_Brett:Nu jäklar, blir det bibelcitat här också - Ö-Vik, Norrlands Jerusalem!

Tror nog också att det ena goda syftet "spiller över" på det andra, jag kan inte erinra mig när 50/50-lotten senast ver HELT utsåld, som i lördags? Dvs de flesta hade verkligen lädret uppe - själv försökte jag hjälpa de unga ( fjuniga) TiFo-grupps-killarna inne i en bar, de stod ju bara o tryckte med en plasthink, men med lite övertalande o lock o pock gick det ju få ner några tjugor i hinken från allmänheten.

Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10

NuMo:

Ja, det är såklart ruskigt effektivt. Det är ju knappast en tillfällighet att så många amerikanska storföretag lägger stor vikt vid välgörenhet.

Jag är som sagt lite kluven; MoDo hittar nya vägar att få publicetet vilket är precis vad jag har efterlyst. De stora massorna älskar sådant här. På samma sätt hade det säkerligen varit en jättehit att spela i regnbågsdräkter för att stötta hbt-rörelsen. Samtidigt kan jag inte låta bli att tänka på mitt favoritcitat av Jesus:

”Var noga med att inte utföra era fromma gärningar i människornas åsyn, för att de skall lägga märke till er. Annars har ni ingen lön att vänta hos er fader i himlen. När du ger allmosor, låt då inte stöta i basun för dig, som hycklarna gör i synagogorna och på gatorna för att människorna skall prisa dem. Sannerligen, de har redan fått ut sin lön. Nej, när du ger allmosor, låt då inte vänstra handen veta vad den högra gör. Ge din allmosa i det fördolda. Då skall din fader, som ser i det fördolda, belöna dig.” (Matt 6:1-4).

Tur i oturen är att jag svävar mellan ateism och agnosticism, så jag behöver inte ligga sömnlös över detta. :-)

Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Lumber Jack Då lär ju Modo ha fått en hacka också dåra, fint och berömvärt.
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
J F K: Reklamen är ju dessutom mer eller mindre gratis. Kanske gav den dessutom ett plus bara för den goda sakens skull. 
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10

NuMo: Jo, det är underbart med den typen av publicitet. Bad Brett, jag själv och säkert många andra är minst sagt skeptiska, men i det här fallet når det ut till en helt ny publik vilket är fantastiskt.

Inte minst väldigt bra med tanke på Rönmarks artiklar och allt annat negativt som skrivits om Modo.

Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Lumber Jack: Och nu fick vi fantastisk reklam på tv4 morgon av Kristin Kasperssen när hon berättade för hela svenska folket om Modos initiativ. 
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10

Bad_Brett: Jo, man kan ju alltid hoppas att det blivit  bättre. Börje var ganska restriktiv med slantarna på Örnfrakt och jag tror att han ur ett ekonomiskt perspektiv är ett bättre val än företrädaren. Dock lär det ta ett tag att vända skutan.

Marcus höll exempelvis spelarbudgeten varje år, men ändå backar föreningen ordentligt. Det kan inte ha gjorts korrekta budgetar tidigare, utan det är som du säger glädjekalkyler som legat till grund för spelarbudget o.dyl.

Det finns nog en massa att göra på marknadssidan för att få in mer pengar. Som jag beskrev är jag lite besviken på Modos insats under företagardagen. Visst hoppas jag att de redan varit i kontakt med alla företag som visade upp sig/minglade, men varje chans till ett "kundmöte" ska man ta. Inte bara sätta upp ett par puckar och låta folk gissa, utan det fanns en verklig chans att göra ännu mer som man inte tog.

Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10

Carl Lejonkräk: Här kan du läsa om kampanjen och vad den innefattade,

Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Carl Lejonkräk: Allt överskott till insamlingen. 99% säker att pengar från Öl, fika och biljetter gick till MoDo. Men lotter och alla andra saker gick dit. Iom att summan landar en bit över 300k så lär det va så. Annars var det var miljon belopp. :-)
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
J F K: Allt överskott till Rosa bandet angavs innan match, är det så att Modo inte tjänade en spänn på den fullsatta matchen eller fanns det något finstilt kanske?
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10

J F K:

Min poäng var att man borde ha lärt sig av misstagen. När MoDo har gått minus tidigare säsonger, har en av förklaringarna alltid varit att det kom mindre folk än de hade budgeterad med. Då tycker jag att det är rimligt att ifrågasätta en budgetering på 5800.

Sedan är det kanske som du säger, att dessa personer redan har bytts ut och att det därför är orättvist att kritisera dagens anställda.

Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Bad_Brett: Ett par saker. Övik upplever inte samma nedgång som många andra. Faktum är att jag upplever det som om många ledande företag går riktigt bra.
ComHems etablering med närmare 200 personer innebär att väldigt många yngre fick arbete.
Dessutom känns det som om Botniabanan gjort det lättare för folk längs Norrlandskusten lättare kan ta sig till matcherna.
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Bad_Brett: Med tanke på att alla lag går till förslutspel, slutspel eller kvalserien vore det konstigt att inte tänka sig att budgetera för det.

Slutspelet är för övrigt högre biljettpriser och många med säsongskort har inte biljetter, utan måste betala för sig per match. Därför är det inte självklart att publiksiffrorna går i taket.

Budgeteringen gjordes med största sannolikhet av en person som entledigats för att han inte var bra nog, så att gnälla på ledningen under honom är att sparka in öppna dörrar.
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10

J F K:

Min kritik av budgeteringen bygger inte på årets siffror, utan på hur det har sett ut tidigare år.

I SM-slutspelet i våras hade Modo 5830 i snitt. Trotjänare och publikfavoriter har lämnat, finanskrisen pågår fortfarande och CMore har blivit desperata och erbjuder kanonerbjudanden (betalar bara 100 kr i månaden).

Det finns med andra ord ingenting i somras som tydde på att publiksnittet skulle vara så högt som 5800. Som du säger kan det ibland vara nödvändigt med glädjebudgeteringar för att undvika en negativ spiral (uppsägning av personal -> sämre produkt -> ännu färre åskådare),  men i detta fall tycker jag att det är rätt sorgligt hur denna budgetering kunde godkännas i en så pass stor klubb. Det är ett bevis på att kompetensen saknas.

Om Modo fortsätter spela bra kommer säkert publiken komma tillbaka och då är det inte alls omöjligt att de nästan når upp till målet. Men det rättfärdigar ingenting. Det finns en väldigt bra anledning till varför de flesta klubbar väljer att inte budgetera för slutspel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10

Berka: Skulle man bara gå efter track record undrar jag varför du skriver ens, men ibland har även du rätt. Oavsett har du rätt till en åsikt antar jag.

Vi får väl helt enkelt se. Du tror vi slutar på 5000 jämt och jag tror på en högre siffta helt enkelt.

Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
J F K: Med tanke på hur halvtaskigt med rätt du haft på slutet här så tror jag inte många riktigt håller med dig längre.

Iaf så är det väl helt naturligt att det blir mer folk när laget går bra och ju längre serien går då det faktiskt för många börja gälla något.
I lördags var det fullsatt och mycket tack vare en kanonfin rosabandet kampanj och ett toppmöte mot luleå.
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Berka: Visst är jag medveten om att de är de överlägset bästa dagarna, men jag är rätt övertygad om att publiksiffrorna kommer att vara betydligt bättre än dina domedagssprofetior till slut ändå. Speciellt om Modo fortsätter att plocka poäng. Det har alltid varit sämre med publik i början av säsongerna.
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
J F K: Eftersom spelschemat är som det är så kommer vi bara ha bra med folk på sena lördagsmatcher
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
J F K: Hastighet och lustigt är hemmasnittet uppe på 5300. Borde vi satt estimatet på 5000 jämt eller kanske är det inte alls omöjligt att komma upp till 5600+ om vi bara fortsätter vinna matcher ofta?
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Icing-Ove: Det jag verkligen gillar är som sagt att ståplats har blivit så mycket bättre den här vintern. Det är också en investering för framtiden för väldigt många av de som står i klacken idag är de som köper säsongskort i framtiden. Förutom givetvis att det skapar bra stämning under matcherna även om sittplats varit fåtaliga.
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
J F K: Du har rätt, men har de bara lite självdistans och fantasi så borde man kunna få lite mer trafik till biljettkassorna. Det är nu akut läge att få in nya kunder till arenan. Man måste från Modos sida jobba ännu hårdare för att dra in folk till matcherna. Det måste kännas rätt att lämna villan och en 50-tums TV för att istället få bättre underhållning och känsla för produkten Modo.
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Icing-Ove: Man får vara lite försiktigt så det inte blir urvattnat. Då kan det nästan få motsatt efttelt. I lördags var det kanon då man lockade väldigt många "nya" besökare med rosa bandet...
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Bad_Brett: Det är smart om Modo forsätter sätta teman för varje hemmamatch. Bjud på plockmat och godis i entrén. Låt företag presentera sina produkter. Kör lite erbjudanden i baren. Bjud in tidigare spelare och presentera dem på isen. Visa lite vinnande videoklipp. Varför inte en "Krizan och Döme-kväll" Välkomna Döme och Krizan tillbaka till Ö-vik, kan bli lite kul stämning under serielunken. 
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10

Bad_Brett:

Som svar till mitt egna lilla rant igår måste jag påpeka att jag tycker att det är jättebra att MoDo håller på med sådant här. Pöbeln älskar egostärkande välgörenhet och det finns ingenting som gör dem så benägna att öppna plånboken som när det gäller att stärka sitt eget, personliga varumärke.

Det är makabert och skapar narcissism, men när mitt favoritlag är i kris går det inte att försöka vara ädel. ;)

Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
InVinoVeritas: ja de va en jäkla tur han klarade underkroppen, nu kan han iaf anv sina bästa kroppsdelar och bidra med lite spelglädje :)
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Inte bänkad men skadad: Modoforwarden Simon Önerud spelade bara 3.31 i kväll.

– Han fick en smäll på överkroppen. Men jag tror inte att det ska vara någon större fara med honom, sa Anders Forsberg.

 
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Vår fina BP svit sprack ju tyvärr ikväll! Redig filmning på den utvisningen dock...

Riktigt härlig stämning i arenan!! :-)
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10

Bad_Brett:

Härligt match, skönt att man kunde bjuda publiken på bra underhållning nu när det äntligen var fullsatt. 

Blev speciellt glad när man fick se Tambellinis skott, som man har väntat på det. Hoppas att han får mer och mer självförtrodende och börjar våga avlossa det lite oftare. Tycker ofta han kommer till skottlägen men väljer att söka pass eller göra nått annat istället för att trycka iväg den på mål.

Hensick visar upp sitt spelsinne och att han har fina händer, där gäller det nog att få upp kondisen så han orkar hålla nivån hela matcherna. Tycker han ser rappare ut och mer delaktig ut för varje match som går, men sedan mattas han av. Sedan lider den kedjan av att dras med Spina, den skulle må bättre av en ny tredjelänk, varför inte Hedberg t.ex? 

Spelet ser bättre och bättre ut, jämför senaste insattserna jämfört med de första matcherna, är som natt och dag. Tänk också på att vi har två bra spelare på skadelistan i Ritola och Joonas så där har vi lite sparkapital. Boxplay, försvarsspel och hur man tar sig ur zon ser ut som natt och dag jämfört med i början av serien. Får vi till vårt PP samtidigt som vi kan fortsätta med ett bra BP så kommer detta bli riktigt bra.

Kul att höra kommentatorerna prata om stämningen i arenan, bra jobbat av alla som var där och bidrog.

Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10

foppa78:

Personligen är jag riktigt jävla trött på det här tramset. Denna typ av påhitt kan vara väldigt effektiva när det gäller att sprida information om ett relativt okänt problem. Men efter några år, när alla är medvetna om problemet, inleds en osmaklig tävling där företag och privatpersoner försöker överträffa varandra för att skapa goodwill:

"Vi ger 10 kr till rosa bandet för alla som klickar like på vår Facebook-sida", "Jag donerar 1 kr för varje person som retweetar mitt inlägg" etc. Makabert och motbjudande.

Som vanligt sammanfattas tramset bäst av South Park:

www.southparkstudios.se/clips/y2phnc/our-scause

...Och för övrigt hoppas jag att ni alla skänker en slant då och då till forskning. Man behöver faktiskt inte vara rosa för att göra det.

Nåväl, riktigt härlig match. Skönt att våra transatlanter börjar komma igång, har varit väldigt avundsjuk på Scott och Sweatt. Tambellini gjorde ju ett riktigt Sweatt-mål ikväll.

Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Berka: Japp hoppas fler tar efter inklusive Brynäs dock bara symboliskt men en jävligt fin tanke!

Grattis till vinsten!
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10

ULTIMAVICI:

Riktigt kul match. Tyckte vi var värda tre poäng, men två poäng mot Luleå kan jag inte vara besviken över.

Kempe ser ut att vara på gång, liksom transatlanterna. Viktigt att fler spelare kommer i form.

Hände det något med Önerud? Han såg ju ut att vara rejält på gång i förra matchen, så det låter märkligt om han blev bänkad ikväll.

Sedan känns det lite löjligt att kritisera en målvakt som hade 93,55% i matchen, men jag tycker Ullmark känns både tätare och lugnare. Forsberg borde ha räddat 1-1-pucken och släppte en hel del konstiga returer. Men det känns som ett ganska angenämt problem. ;-)

Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Helt fantastiskt att publiken fick se en så jävla bra och spännande match!! Kunde inte blivit bättre när vi fyllt hela FC!
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Jääääääääävlar vad skönt!!!!
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10

Berka: Vinner vi inte den här matchen så får vi överklaga. Men lite meravslut skulle behövas. 

Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
foppa78: Tycker det är bra mkt snyggaste än jag trodde faktiskt. Iaf live. :-)
Men tanken är riktigt fin. Hoppas den uppmärksammas! Och gärna tas efter. :-)
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
foppa78: Ja inte är det snyggt;-) Men som sagt det är för en god sak
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Berka: Ok ser för jävligt ut men tanken är fin och det är ju den som räknas ;-)
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
foppa78: Det är för rosa bandet
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Rytter: Utsäkta grabbar men vad är det för matchställ ni har på er? :-
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Berka:

Skulle vilja se hedmans tackling igen. Vet inte om den var så ful, men tyckte att det såg fegt ut och från en sida där Spina inte ser något. Någon som uppfattade den bättre?
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
zigge: jag börjar bli så trött på dessa jävla bedömningar, nu skiter man i "farliga" tacklingar osv för att ist blåsa för minsta beröring med klubban på motståndare.

Det är ju fanimej löjligt
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
zigge: 60 platser kvar just nu!
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Ska det bli fullt? Inte många lediga platser på sitt ens.
Kommentera

Sv: Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
Smurfen:Vi närmar oss 6000: vi har sålt 5898 biljetter! Tänk er en välfylld Rävlya, röda läktare och skönsång till Viljans. Nu kör vi! #AllaTillLyan #Fjällräven #ståuppförMODO
Kommentera

Invasion Ståplats Modo-Luleå 26/10
UPPROP TILL ”invasion ståplats” 2013-10-26



Tillhör du dom som gillar stämning på hemmamatcherna? Du kanske stod på Kempis en gång i tiden och heja fram vårt kära MoDo? Då kanske du har sittplats och kanske har funderat på att stå nån match. Du kanske även känner nån som brukade gå, eller någon som funderar på att gå som du kan ta med dig. Då kan detta med invasion ståplats vara nått för dig och några av dina vänner.

Vi i OGS Old Generation Ståplats som vi kallar oss för, MoDo Hockey, MoDo TIFO, Lumberjacks, Modo fans Umeå och Modo Syd samarrangerar detta evenemang som vi hoppas ska öka intresset för hockeyn och ståplatskulturen som i sin tur höjer publiksiffran. Till dom som blir inbjudna eller anmäler sig själv kommer det finnas möjlighet att ta del av våra 200 sponsrade gratisbiljetter (gäller dom som går för första gången eller som har gått förr eller som vill prova gå) i den mån dom räcker till. Gäller även dom som har sittplats och vill stå och som i sin tur lånar ut sin sittplats så inte den står tom. Till alla som kommer vill vi att dom tar med sig sin MoDo tröja eller nån annan tröja i rött. Vår förhoppning är att hela ståplats skall vara som ett stort rött sjungandes hav !! . Nedan följer lite hålltider ang arrangemanget:

* Lördagen den 26/10 MoDo Hockey – Luleå HF

* 14.00 startar vi upp på Merry Can där vi träffas äter, dricker och laddar upp inför matchen

* Mellan 14.15-14.30 är det utdelning av Matbiljett som vi tillsammans med MerryCan bjuder på.
Det är en Buffé som består av Fläskfilé, Snitsel och Pasta mm

* Dessa Matbiljetter är till för dom som har fått tagit del av dessa 200 sponsrade ståplatsbiljetter och dom som har ståplatskort sen tidigare och är med i Invasion Ståplats arrangemanget.

* När det gäller dricka så är det Lumberjacks erbjudandet som gäller under arrangemanget.

* Ca 17,45 är det tänkt att vi arrangerar en samlad marsch ner till Arenan och utdelning av sponsrade gratis biljetter.

* Under kvällen är det försäljning av souvenirer på Merry Can : MoDo Hockey & Lumberjacks

* Representant från MoDo Hockey kör en lägesrapport inför matchen under kvällen och kan svara på lite supporter funderingar.


Låter detta intressant?
Anmäl er på denna mejladress: <32>[email protected] där ni skriver ert namn och om ni behöver ståplatsbiljett.

Väl mött OGS
Kommentera

1595740 · »