1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 527791 inlägg · 4121 ämnen

Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023

Sv: Kvartsfinal MoDo Hockey - AIK - 2023
Robin Moberg: Exakt. Ni har drömresa.

KB: MoDo steppade ändå upp i slutet av serien när de befann sig under som mest press…talar för vår fördel nu sista matcherna…lever på hoppet!

Robin Ztorken L: Tror aldrig att vi skulle välja löven eller dif i en semi(om vi går vidare).

Robin Ztorken L: Skönt att du kan slå fast det. Då kan du ta semester redan nu.

Jag väljer nog att våndas till sista matchen är spelad iaf. Även om det är nästa vecka eller sista veckan i april.

Robin Moberg: Beror inte det på vilka vi väljer?

Robin Ztorken L: trolig final? Vinner vi kvarten så kommer dif o löven mötas i semi.

Bad_Brett: såg nån statistik om statistik vi hade 59% i Corsi i slutspelet. Om vi bara hade kunnat rensa runt egen kasse hade vi kört över aik. Dif har 58% och kör över bikbok

Trilske:
På måndag lär det nog bli fullt där, var väl runt 5000 igår.

Statler: Tex släpper alltså in 6x fler mål i snitt än Lindbom.

Känns inte direkt som tungan på vågen som tar oss till SHL.

Fattar inte riktigt vad man tänkte med som gav honom chansen igen efter hur det såg ut senast.

Statler:

Frågan är om man inte underskattat hovet lite eftersom man "bara" skulle möta aik där det ekat tomt under grundserien.

Statler: Vi kan nog redan nu slå fast att vi kommer inte nå SHL denna säsong.
Vårt lag är alldeles för svaga i alla lagdelar, sen kryddat med en totalt handlingsförlamad tränartrojka.
Många som underpresterar i sina olika roller men den allra svagaste punkten är målvaktsspelet.
Kolla DIF o Lindbom, han vinner matcher åt sitt lag, våra såll stjälper sitt.

Klarar vi av AIK så är det ok men sen kommer det ta stopp.

Enligt mig har vi gjort en bra match de senaste 25 och det var sista hemma mot BIK, i övrigt väldigt mediokert.
Trolig final blir Löven - DIF

Modo-Målet: jag tar med mig att Woods gjorde 2mål, det var positivt. Vi måste sluta älta skiten nu vi ska frammåt

erjo: Jag lider med Tex som är en helt fantastisk målvakt och som vi inte kan kräva stordåd av men det är inga vidare insatser från honom i dessa två matcher. Samma med Kristers, gillar honom också men han är rätt fladdrig och släpper många returer. De vinner inga matcher åt oss direkt…

Sen är det inte lätt att vara målvakt framför stollar som Bernhardt, Näsén och Berg ska vi väl vara ärliga och säga.

Chamez: frågan är ju om Dicken inte bara är en briljant spelare på den här nivån , utan drev på hela laget? Satte ribban? Höll ihop spelet? Gav alla andra kedjor nåt att tävla mot?

Hakning-Henrik: Draken är död.

erjo: Tex har väl inte övertygat men tittar man på matchen igår så är det svårt att lasta honom för majoriteten av målen.
Dock hoppas jag att man nu ger Guden fullt förtroende om han känner sig fräsch, han har trots allt spelar hela säsongen och även om han släpper returer på precis allt och är bedrövlig med klubban så är han som du säger en bra målvakt på denna nivå.

Men ska vi ge målvakterna chansen så måste vi spela mycket tuffare framför mål och sätta hårdare press på deras backar på våran blå.

Som någon skrev igår efter ett mål i 5 mot 5 och som stämmer otroligt bra, AIK har 3 gubbar på blå och Modo har 5 spelare i boxen.

Statler: Förstår inte alla som hela tiden ska klaga på vår målvaktssida. Visst Tex är inte bra just nu, men konstigt hade väll varit annars då han knappt stått på is på ett helt år. Guden däremot får verkligen oförtjänt mycket skit, han är riktigt bra på denna nivån.

Saleva: Det här syntes tyvärr lång väg redan i slutet av december och det är ett återkommande tema i MoDo. Det ska vara snyggt och närmast nonchalant. Det finns inga elakingar som klarar när det blir grit och blir svart i ögonen som exempelvis Svartvadet, Skröder och Susse. De spelare som borde kunna ta en sån roll lyckas bara gå över gränsen och dra på sig avstängningar.

Så håller med om din slutsats, lyckas vi slå ut AIK så kommer det bli än tydligare i nästa steg. Jag är så otroligt besviken på hur matchen genomförs igår.

Sen är vår målvaktssida alldeles för svag som också varit en oro.

Jag tycker alla spelarna ska titta på matcher från första halvan av säsongen och analysera vad de gjorde för att vara så stabila. Visst att Dickinson va med då men det kan omöjligt hänga på en spelare att vi inte är bra nog nu.
Modo kunde ju ligga under med några mål men kom ändå alltid tillbaka och vann matcher. Att stänga matcher är inte Modos melodi riktigt. Full fart framåt i högt tempo ska det vara och mycket kamp i offensiv zon.
Aik har spelare för spelare ett mycket sämre lag än Modo så det ska mycket till om de ska vinna över 7 matcher.

{5647}: AIK’s gameplan är ju att åka på och grisa med Modospelarna efter alla avblåsningar, det är deras enda chans att slå ut oss och tyvärr är vi lite för mjuka för att vinna den kampen, vi ska förutom att spela våran hockey även ta och utmana dem i den fysiska kampen och där är OP ingen som vi kan räkna med,, han är liten, saknar muskler och är alltid minst en meter efter i situationerna, jag tror mer på spelare som Aagaard, Ingman och Vela om vi ska kunna utmana motståndarna i det fysiska spelet.

Saleva: Jo, men OP kan vara den spelaren tror jag. Lite jobbigt att han inte är ledande på planen alls för närvarande. Det märkliga är ju att även sådana som Aagaard och EJK som kan snacka för sig verkade tagna av stundens allvar.

Ta ett möte med högt i tak och snacka ut. Kanske till och med utan ledarna. Bara bestäm er, för spelmässigt ska vi dominera de här matcherna.

Rejal:
Lyssnande på Rinkside nu på morgonen och fick bekräftat det man såg på tv, hur modospelarna såg hålögda ut i båset, skärrade. Det saknas en eller flera pådrivare, en sorglös jävel som kan gapa och jaga igång sina medspelare. Ledarna försöker men ingen av dem är ju heller nån riktig pådrivare som personer, utan alla har samma personlighet, lugna och analyserande. Ifjol hade vi Sylle men han höll ju tyvärr inte spelmässigt.
Klarar vi aik kommer det här problemet ändå fortsätta resten av slutspelet.

Gavelo: Jag tror faktiskt inte AIK orkar åka så mycket skridskor, slåss för varje millimeter i så många matcher till. Det blir för krävande efter ett tag. Men med det sagt så måste modo steppa upp, för tillfället så leder AIK även den mentala kampen.

{9566}:
Hahaha! Såklart är det en strategisk åtgärd. Att styra det till hemmamatcher (pengar i fickan) & gå vinnande så mot AIK.
Såklart, att jag inte insett det...

Hakning-Henrik: Eller kraschar, som förra säsongen,

Hakning-Henrik: Rätt komiskt att läsa på twitter där AIK:are slår sig för bröstet och tror sig nu vara ett topplag.

Det är MoDo som sjunkit till deras nivå, inte tvärtom

Sigge: Draken lyfter i motvind!

Confusius: Och trots att detta var tydligt redan förra matchen där vi släppte 3 mål i bp har ingenting förändrats. Det hade kanske varit viktigare att laget tränat på bp igår än att alla utom 5 pers gick ut på stan och gottade sig på Starbucks och annat skit.

Ledarstaben har helt enkelt inte lyckats ändra någonting av det som varit dåligt i spelet de senaste 4 matcherna. Under all kritik

Confusius:
Vi spelar ju normalt med press

Tarasov: Vårt BP är pinsamt! Vi måste vara det enda laget i serien som inte spelar med press i BP, helt obegripligt.

Och man undrar ju vad spelarna fått för direktiv?

Killen på point står helt oattackerad, killen till höger helt omarkerad, killen till vänster helt omarkerad, och på det två killar framför vår målvakt helt omarkerade. Vad fan gör våra spelare i BP egentligen?

Tarasov: Nä det är ganska tydligt att Tex inte är i matchform. Och det känns ju inte bra när Guden inte är bättre än han är :(

Smurfen: Det viktiga är ju dock att dom är bra människor, och passar i gruppen!

Tarasov:
Vi har alltså släppt in 5 mål i bp på två matcher, målvakten räddar 80 respektive 85 % och vi kommer undan med 1-1….. starkt

Confusius:
Tror vi kan snitta över 91 med Gudlevskis, det kan vi säkert med Tex också men då måste han vara i form men tyvärr får vi inga extrapuckar med honom

{8225}: Guden är tyvärr inte bättre

Monno: Har vi en gris, vem?

Smurfen: Att dom ska vara bra människor tydligen!

Abe94:
🤣🤣

Är sjukt imponerade hur denna förening år efter år (med nått undantag) lyckas hitta spelare och dess karaktärer som faller bort så fort det blir matcher som börja gälla något eller blir slutspel !

Stark bedrift bara det !

Gavelo: Finns många bra perioder men extremt sällan en hel match. Var så sjukt tydligt i andra perioden att man var noll intresserad av att försöka, åkte bara runt och väntade på pausen.

Sigge: underpresterade verkligen Tex? Det kanske han gjorde. Det som är solklart är att vårt försvarsspel var helt jäkla värdelöst. Brickley och Berg har haft bättre dagar kan man säga. Näsén gled mest omkring i egen zon. Inte lätt att vara målis bakom ett sånt försvar.

Nucky: Var väl egentligen ganska längesedan vi gjorde en bra match sådär så man blir imponerad, vi har ju faktiskt statistiskt legat på plats 10 om man summerar allt efter jul.
Modo är ett bra lag men tyvärr lite överskattat och det är precis som att spelarna känner desamma.
Sen är det ytterst märkligt att en spelare/gris som OP är helt osynlig dessa matcher, han försöker åka runt och ”bråka” men känns mest bara fjantig, och i spelet är han steget efter över hela banan.

Svårt att lasta Tex för majoriteten av målen idag men jag håller med om att Guden skall vara 1:a målvakt resten av säsongen, det är dags att han får det förtroendet nu och med det kanske lite lugn och ro.

Sist hoppas jag man spelar in Josh i nästa match, några minuter, ta viktiga tekningar men framförallt bör han kunna bidra i PP.

Abe94: kämpa

Sigge: Kanske dags för Nygren att stå på Lördag 😂 AIK har verkligen lyckats få ner farten på Modo. Sen är det ju klasskillnad på lagen runt målen. Känns som AIK vinner varje lös puck. Trodde vi var på gång efter segern sist. Då går vi ut å gör vår sämsta match. Nä nu fyller vi läkaren på Lördag å kör över dom!

Gavelo: Karlin är taktikern och Holmström ska vara pådrivaren. Det är tanken enligt Hinken.

Har spytt mer galla ikväll än jag gjort på alla år sen vi trillade ur🤪

Det som oroar mig mest är att vi ännu inte gjort en riktigt bra match i slutspelet. Offensiven funkar, men defensiven är slarv, slarv och slarv.
Vi ser lat och bekväm ut.
Litegrann som att man VET att man är bättre och ska vinna. Men någon annan får gärna göra jobbet.
Kommer ut varje match i skapligt tempo och gör första målet ofta inom 5 minuter.
Sen händer något.
Jämför man hockeyn som spelas denna serie med exempelvis vis SSK-Mora blir man inte imponerad.
AIK kämpar och sliter kopiöst, MoDo åker runt och vet att vi är lite bättre. Det är känslan man får när man ser iaf vissa spela.

Tex håller inte, det blev tydligt ikväll.
Nu får det bära eller brista med Gudlevskis. Tror det kan vara de enkla målen som sänker modet i laget ikväll, även om det såklart inte ska vara så enkelt..

Modo-Målet: jag såg inte hela matchen. Några mål va soprena aikare framför mål tyvärr, helt kass försvarsspel. Däremot såg jag i slutet oss vinna varje tekning, vinna andrapuckar, sprätta in några nödvändiga mål, spelet med en man mer såg bra ut igen. Det var riktigt nära kvittering. Vi tog några steg åt rätt håll. Tyvärr hade det redan runnit iväg för långt. Vi får börja jobba på det sättet tidigare på lördag helt enkelt.

Sigge: Inget ont om Tex, men att han gjorde en J20-match efter ett års frånvaro och sedan ska vara som förr, är ett icke godkännande till målvaktstränaren. Hinken kunde kanske namngett ett namn till, men nu är det som det är.

Vi slår ut AIK och fortsätter från där.

{9566}: Orkar inte logga in på mitt Timrå-konto men:
Håller med!! Kämpa fina MoDo, våra värsta rivaler!

Gavelo: Klart att ni vinner!
Blir bara mer pengar för klubben när ni drar ut på det.

modomille: Så sant!
Även om det känns surt idag så tror jag vi kan slå AIK, men det kommer sitta långt inne.

« · 2507636 · »