1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480356 inlägg · 4078 ämnen

Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00

1092439 · » Till forumet


Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Gidde: Jo jag förstod att det fanns ironi i ditt inlägg. Men tänkte att det är aldrig lite fel med hård fakta som stödjer det.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
MorganaLefaey:

Du förstår säkert att jag var lite ironisk i det jag skrev...

Jag använder ju sällan smileys, så det kanske inte framgår alla gånger.

Säger som Claes Malmberg:
"Jag tillhör den ironiska generationen, så förutsätt att allt jag säger är ironi så har du allt som oftast rätt i det antagandet..."
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Poffa: Äh, du ville väl verka märkvärdig. Se vad jag kan, typ.

Annars hakade jag upp mig på "Lyxarena för mer än 100 miljoner". Usch, jag förstår att Percy drömmer mardrömmar...
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00

AM: Ett av de, numer, mest använda ordspråken bland de som följer Div5-fotbollen i Ångermanland.

I övrigt undrar jag varför min text i det förra inlägget blev så litet. Undra om det är något bestående?

Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Poffa: När vi ändå är inne på ämnet skulle jag lite spontant vilja citera en okänd spelare i Div5 fotboll.

"JÄVLA PLAN"
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Visst är det löjligt att gnälla på isen, men samtidigt finns det nog viss sanning i det hela. Det ÄR enklare att spela sarg ut och slå ifrån sig än att föra en match på dålig is, vilket alla förstår.
Samma problem har vi ju sett med MODO och Swedbank Arena. Mången gång har man förundrats över hur dålig isen verkar vara. Det är också den allmänna uppfattningen om man frågar de som spelar där. I jämförelse med Kempehallen är det som natt och dag, enligt uppgift.
Men till syvende och sist så är det väl bara att lära sig spela med den is man har och inte klaga så mycket.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Wayne Gresky: Med tanke på att Linköping konfronteras med den usla isen i CC ett tiotal gånger i veckan borde det snarare var en konkurrensfördel. Alla andra lag har ju inte samma fina vana av att spela slaskhockey.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
AM: Eftersom vi är sämst i både PP och BP så känns det helt klart som ett alternativ.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Wayne Gresky: En enkel lösning är ju att behålla isen efter curling EM.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Gidde: Såg man matchen igår så var det så var det ganska uppenbart att isen inte var bra. Det är sällan jag sett så många spelare snubbla eller bara tappa pucken Med tanke på hur puckarna sedan studsade så undrar man nästan om de glömt att kyla dem också.

Sen kvarstår dock faktum att LHC inte kan skylla på några andra än sig själva. Konstigt att ett lag med sådan hockeykultur inte kan få fram bra is...

Det var väl ett fotbollslag i Sydamerika som för några år sedan plöjde! sin egen hemmaplan inför ett möte med ett topplag för att förhindra alla former av skönspel. Det kanske kan vara en tanke när vi möter spelskickliga motståndarlag hemma under formsvackor i framtiden? Bara skicka ut Bengt Hedin på isen med hacka och spade kvällen före match.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Måste bara få kommentera segern igår.

Även om LHC hade uppenbara problem på alla möjliga håll var det en dröm att se hur vi tog oss ur egen zon igår. Det var klurigt, säkert och snabbt. En stor anledning till att vi lyckades så bra igår var att vi oerhört snabbt fick pucken ur egen zon till en forward med fart. Det var en match där jag log från första nedsläpp till slutsignalen gick, jag hade gärna förlorat med det där spelet.

Fortsätt så!
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00

Gidde: Frågan är hur spelande lag de är egentligen om man har mycket lättare att vinna på dålig is om man spelar destruktivt. De har väl 6 vunna och 3 förlorade. Kanske så att de inte är ett spelande lag ändå.

Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
knaskamilla:

Du glömmer att LHC ju är ett sådant magnifikt spelande lag, och då spelar naturligtvis bra is en stor roll.

Stackars dom!
Köper ihop ett helt lag, bygger en ny arena men glömmer bort att is är bra att ha om man ska spela ishockey...

BTW, isen måste tydligen varit bedrövlig även i Champions Hockey League..
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
AM:

Måste vara fantastiskt jobbigt för LHC att de har större problem med sin egen is än vad deras motståndare har.
Kommentera


Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Wayne Gresky:

Jag tänker ändå blåsa faran över, blödningen är stoppad, tryckförbandet är på plats. Därmed inte sagt att vi måste sluta jobba.

Det bästa med denna otroligt jobbiga prövning är att vi kanske har fått ett bra försvarsspel på köpet. Jag tror att vi också kan ha blivit lite ödmjuka. Inget lag vinner något som inte är beredda att jobba hårt och att gör uppoffringar.

Sa jag RÄTTVISA!

Att Krizan bara har släppt en puck på 120 miuter är också viktigt.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
hellge: Det verkar väl som om bara två spelsugna forwards ansluter på torsdag? Ulmer har tydligen match i helgen.

Vi har lyckats slå Södertälje som är helt bedrövliga och sedan Linköping idag. Det vore minst lika fel att dra stora växlar av det som att ropa sparka allt efter fem raka förluster. Det mest positiva idag var att Svartvadet och Steen klev fram och bjöd på iktigt bra centerspel. Sedan gjorde backarna och Krizan ett bra jobb också.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00

Spelar vi så här på bortaplan i fortsättningen kommer vi ställa till det för de flesta lag. Äckligt disciplinerat á la Lasse Falk, med fräna kontringar. Den här typen av spel måste vi fortsätta med, även då vi får tillbaka spelare som Susse, MZA, Warg och Hedman.

Hedin gör säsongens bästa match, hela tredjekedjan är strålande. Krizan tillbaka i den form vi vant oss vid och Svarten verkar ha kommit igång rejält.

Vore skönt att få tillbaka någon back också, så Hållberg kan få vila någon eller några matcher för sina ömmande ljumskar, sin ömmande rygg och sin onda fot.

Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Nikki:

""Men hallå, vi måste ju sparka alla och värva alla för att vända den negativa trenden! ;-) ""

Lite upprättelse för Nikki, tror jag va? Du har ju i varje fall hållit fanan högt när den högljudda pöbeln har krävt att man ska köpa nytt lag, ny tränare och ny sportchef.

Själv har jag nog pöblat lite också, lite i varje fall.

Så här i efterhand kan man åter igen konstatera att när tongivande spelare har varit skadade har andra klivit fram. Fast denna gång var det otroligt jobbigt. Jag tror vi kan blåsa faran över nu, eller?

Tre spelsugna forwards ansluter på torsdag, varav en är seriens bästa center.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
källan: Jag tippade 5-2=/ =)
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Poffa: Matchavgörandet kom väl rätt långt innan.. skulle vilja påstå att yetmans 1-4 va nog de som fick lhc att mer eller mindre ge upp, men de spelar ju ingen roll för 3poäng är ju de som räknas =)
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Poffa: Hahahahahahahaha det var den roligaste segern på länge, riktigt länge.

Sjukt starkt av en helt "slut" målvakt att ha 0,5 i snitt de senaste 2 matcherna.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Men hallå, vi måste ju sparka alla och värva alla för att vända den negativa trenden! ;-)
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Poffa: Så här spontant känns det som bästa matchen för säsongen, speciellt med tanke på förutsättningarna.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Poffa: Guldet ska HEM!
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Berka: Ja tippade 2-2!
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Svarten dundrar in från blå. Matchavgörande...
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Å 1-5... snacka om att jag tippade fel ;)
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Berka:

Idag stämmer allt, till och med PP-mål i slutsekunderna... :)
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Gidde: hAHA krizan ute och snurrar med pucken =) En jätte eloge till klacken som kämpar på jättebra =)
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
spud:

Hans kontantkort är slut, så han kan inte skicka några SMS ;-)
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Coacha helber så vi får lite spänning!
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Poffa: nio skott i andra!!
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Gidde: Yetpack!!!!!
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Gidde: MEN VA FAN ... MODO SPELAR JU KANOOOOOOON 1-4
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00

Två skott i andra, ett mål.

Rättvisa!

Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Gidde:

Kung Yetman!!

Vilken härlig kontring! :)
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
spud:

Håller med om att klacken gör ett underbart arbete ikväll!!!
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Ja tror att Linköping reducerar i PP nu.. Sen får vi se resten!
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
spud: 36 min och 34 sek!
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Fantastiskt roligt att höra hur modo klacken håller igång där nere. Hoppas de och vi får segerjubla om en 30-40 minuter.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Petey21: Det låter ju jättelikt Pierre Hedin :P
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Står på sidan 180 på Canal+ text-tv just nu att MoDos första mål gjordes i sjätte matchminuten av en spelare som heter T Kovanen. Kanske det är något nyförvärv man hittade på vägen till Linköping? :)
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Vilken jävla defensiv vi har i den här matchen. Fina spelvändingar har vi också, riktig Modo-hockey. Skön sekvens i början av andra när hela tredjekedjan lägger in offensiva tacklingar inom en femsekundersintervall.
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
källan: trots 3 PP.. då e de bra från våran sida. Tycker modo spelar bra, mycket bra dessutom. Spelare som tidigare haft svårt spelar mycket bra idag. Hell_etes glad man e här hemma i soffan =)
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Berka: Linköping vann skotten med 10-9
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Åsså han jag precis skriva de så fick vi ett PP
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Poffa: Haha ja men de borde snart vara dags för ett modo PP tycker jag...
Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00

spud: I mina ögon, en solklar tripping.

Men vem behöver PP när vi kan ta vara på var fjärde skott, ungefär?

Kommentera

Sv: Linköping - MODO Hockey 2008-11-25, kl 19:00
Berka: Hehe.. JAAAA
Kommentera

1092439 · »