1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

478728 inlägg · 4078 ämnen

Modo - AIK

« · 1919336 · » Till forumet


Sv: Modo - AIK
Scallion: Samma visa varje år, föreningen har psykologiska problem och klarar inte av pressen, så fort man är uppe i toppen så krampar laget ihop och man faller ner till plats 8-10.
En sak som jag dock inte begriper är varför man blir en sådan usel hockeyspelare bara för att man har uselt självförtroende eller har psykologisk problem, man kan väl åka skridskor, utnyttja den talang man har, jobba hårdare och pressa sig till att få någon form av utdelning?!

Känslan är i Modo att man är nöjd som man har det, man har en lön, en fin arena att spela hemmamatcher i, man kan sitta på Waynes i ”innekläder” och fika osv, för att dra en parallell så mötte jag Micke P 2 h före matchstart i slutspelet -07 löpandes söderut vid OKQ8 rondellen, han var ute och tränade, men så gjorde han aldrig en dålig match heller!
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Gavelo: Helt jävla otroligt hur laget kan sjunka så pass lågt efter den fina inledningen. Bara att hoppas att detta är en tillfällig svacka, och den enda på säsongen. Nu måste de ta mig fan slå Leksand! Även om jag ställer in mig på förlust även där...

Jag är nyfiken på hur Dackell hade skött sig. Kanske hade han varit en ny Wallin.
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Då har Modo sämst formkurva i hela allsvenskan, man rasade idag 3 placeringar ner till 6:e, om 2 dagar så ligger Modo mest troligen 7:a, sen kommer lite vila.

Modo måste spetsa truppen rejält, börja med att lägga stora delar av budgeten på en högklassig målvakt
Kommentera

Sv: Modo - AIK
mr_brasco: Vari ligger nöjet med konstant trollande?
Kommentera

Sv: Modo - AIK
mr_brasco:

Det är denna typer av komentarer som stör mig i domarfrågan. Här är alltså dommarbasen direkt ute i försvar och svarar på holms kritik.

"Det är djupt olyckligt, både för Anton och för AIK. Inte bra. Jag tycker att AIK borde ta ett snack med honom och förklara hur men beter sig mot domarna."

Ja det lär ju aik göra. Men våga säga att du kommer gå igenom matchen med lyth också. När en spelare i ett vinnande lag är så förbannad när dom gjort en bra match pekar på att nått är rejält fel. Fattar inte varför dessa ska skyddas hur dåliga de än är. Ska han skydda domarna så prata istället om att det system som finns idag är föråldrat och inte hängt med utvecklingen i spelet som går snabbare och snabbare och en ensam domare hinner inte med längre. Sedan är det ju inte proffsdomare i ha så frågan är hur det är med orken hos dessa, vissa ser ju inte överdrivet vältränade ut och dessa ska hänga med i tempot hos elitidrottsmän i 60 minuter.
Kommentera

Sv: Modo - AIK
mr_brasco: Industrin är säker också besvikna😀inte vad jag syftade på dock.
Kommentera

Sv: Modo - AIK
mr_brasco: Om någon hör en intervju med Hellkvist så får denne gärna skriva vad som sades!
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Confusius: Den typen av kommentarer förstör nöjet att läsa på forum som dessa.
Onödigt och över gränsen även industrin är besviken efter kvällen, ta ett glas vatten och gå och lägg dig
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Hälge:

Har nog fel där, finns nog en del studielån i Timrå. Lär ju krylla av socionomer där ;-)
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Gusse: Som någon skrev tidigare så är det som att trycka på en repeat knapp varje säsong!

På söndag hoppas jag att Dakell för stå, Lundin kan man skeppa och Hanses kan stå i Ö-vik hockey
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Rytter: Jag bryr mig inte särskilt om ni pratar om domaren, jag ville väl mest kommentera din fråga om studielån.
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Hälge:

Vill man göra det till sin livsuppgift så kan man ju börja på hemmaplan och sopa rent där ifall man vill ha trovärdighet.

Vem har skyllt på domaren idag?

De två situationer vi diskuterar anser man inte dessa vara felaktiga? Varför får vi inte diskutera dessa.

Om sedan domaren missat fler eller varit lika dålig åt bägge håll gör ju inte helheten bra, sedan är det väl naturligt att man diskuterar situationer med modoögon i vår bok eller?
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Alltså det är bara nio dagar sedan man mötte Södertälje hemma och spelade en riktigt bra hockey. Bra målvaktspel , bra försvarspel , bra anfall som kunde renderat många fler mål. Vi såg verkligen ut som ett topplag. Man undrar vad som har hänt efter det? Hur kan ett lag plötsligt rasa ihop så mycket som Modo har gjort. Mot Leksand så måste man vara med från start. Frågan är.. Vem ska stå i mål?!
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Tobias Enström borde skjuta mera skott, han är väl lika bra som Larsson i AIK på skott, eller?
Kommentera

Sv: Modo - AIK
RytterFörmodligen hade vi inte vunnit , MEN 2-5 målet stänger ju matchen när MoDo är heta, på g, och har AIK lite i gungning, så i princip så dödar ju domaren den lilla lilla chans vi hade! Var väl ytterligare ett AIK-mål som kom till efter en totalt felaktig utvisning, det är två kassar gratis, hur ofta får vi det?
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Modano: Men är du helt jävla. ....... din ruggit värdelösa ......... dra åt ......!! Du har skrivit samma jävla trams i 2 års tid, tänk om du kunde lägga samma energi på att lära dig stava din pajas!!
Du skriver samma jävla trams i timråboken om Berglund och boyce varenda matchkväll, fattar du inte att ingen orkar med dig!

Det är inte styfs fel att Modo är värdelösa, det är för att man har för genomgående svagt material, precis som Timrå, där är det inte heller Boyce eller Berglunds fel.

Mod. får väl ta bort detta inlägg om deg anses som stötande!!
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Rytter: Jag tror inte att det har något med studielån att göra. Kan tänka mig att de som kommenterar detta tycker att ni bara kommenterar fel som missgynnar er.

Men det tror jag att du förstår.
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Daniel Lövve Lö:

Nej lyth är bra. Nu får holm akta sig annars kommer den vita riddaren kulltorp ridande till försvar.
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Rytter:
Nu skall vi inte dra alla timråiter över en kam det är några stycken i en bok som har rätt många användare.
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Hur kan det gå så fel med BACKTRÄNARE styf 4e gången gillt nu med ny TRÄNARE märkligt undra hur länge Björn står ut med han
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Gavelo: Ja, det var en lite ovanlig tanke från en supporter. Jag hoppas att ni vinner den matchen,oavsett om det är välförtjänt eller inte.
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Tarasov:

Ja och det är väl självklart, han är en del av matchen. Precis som att kritisera spelare så kritiseras domarn. Precis som en konstig sargstuds kommenteras så kommenteras domaren.

Roligt då när andra lags fans är här och kommentetar detta. Hittar dom ett inlägg där vi skyller en förlust på domaren? Idag är det knappast någon som tror att vi vunnit om vi bytt ut lyth, eller skrivit nått liknande, men man måste väl få kommenteta uppenbara felakriga situationer i matchen? Eller är det bara så att studielånen i timrå är ganska låga?
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Tarasov: Jävlar vad domaren blev sågad i efter-match-intervjun haha!!! Och av en AIK-are dessutom :)
AIK´s Anton Holm totalsågar domaren, tycker att han är värdelös och han hoppas att han blir av med sin domarlicens haha....
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Daniel Lövve Lö: Snäppet mildare än Foppas sågning av Börje Johansson
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Eh känns som man kan släppa detta ganska snabbt man visste ju redan innan att hängskallemodo inte är något topplag😀
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Hälge: Jag hoppas på en stabil seger för leksand, Modo förtjänar inte några poäng just nu!
Den dagen man lägger 100% i allt man gör, när man spelar som ett lag, när man inte slarvar och där man är fokuserad i varenda millimeter av banan, när man är villig att göra allt och lite till för att kunna starta ett anfall, vinna en närkamp eller bara ta sig till båset på rekordtid DÅ kommer jag unna och hoppas på Modo segrar, absolut inte innan dess!
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Trilske: jo, MoDo är inte bra men denna domaren är sämst..,
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Trilske: Ja oj, det va nog bland dom värsta sågningarna man hört om en domare!
Ta av han licensen osv sa han
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Haha, Anton Holms sågning av Lyth...
Kommentera

Sv: Modo - AIK
kulltorp: Arto syftade på att regeln är lite konstig på så vis att man får 2+2 när man ska rensa puck och får lite hjälp att dra upp klubban.
Men regeln säger 2+2 vid hög klubba och blodvite så den är lika korkad åt alla håll. Precis som puck out.
Kommentera

Sv: Modo - AIK
kulltorp: Heja trollet
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Steken84: håller med man vet i princip att Modo drar på sig en utvisning redan i de fem första min o många gånger med mål i baken, så såg det ut förra säsongen med, sen tycker jag det känns väl övermodigt att ta ut målisen med nio min kvar
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Rytter:
Ja domarn är tema i alla böcker....
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Domsjö:
Tänkte det med, rikta energin åt rätt håll!
Kommentera

Sv: Modo - AIK
kulltorp:

Om det är så viktigt för dig att kommentera dommaren så gör det i din egen bok när de blir galna som i tisdags mot luleå, men då var det tyst från dig din fegis.

Om du lyssnade på arto så hörde du hans kommentar om lyth idag, tyckte han var dålig och de två situationer vi pekar på höll han med om var direkt felaktiga, så använder du han som facit så vet du vilka som har rätt.

Hycklare!
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Robin Ztorken L: Vi gör absolut ingen bra match idag, men samtidigt så visar AIK klart och tydligt att dom är bättre en oss. Vi är inge topplag ännu kommer vi top8 så får vi vara mycket nöjda. Jag tror jag rankade MoDo 6a inför säsongen. Jag har aldrig riktigt sett vad det är som gör att alla har så höga förväntningar på detta material?.

Men jag har sagt det förut och säger det igen låt Björn få jobba nu med detta lag så om 2-3 år är vi absolut med och slåss om en shl plats. För i mina ögon har vi inte spetsen för att slåss om en shl plats i år. Speciellt inte när spelare som är värvad för att vara ledande knappt tar en plats i 4e kedjan hittills tänker på Hagelin, Johnsson i förstahand. Vi tappade Molin Och Marklund och dom har vi ej lyckats fylla tomrummet efter. Sedan hade man ju absolut kunnat önska sig ett bättre målvaktsspel med för det har varit upp och ner under en längre tid.
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Gavelo: Då skriver jag att ni ska bita ihop och krossa Leksand på söndag.
Kommentera

Sv: Modo - AIK
kulltorp: haha ni gnäller bra mycket på domarna med😉
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Monno: dessutom svårt att se numren på ryggen
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Robin Ztorken L: Detta är så dåligt att jag inte ens vet vad jag ska skriva
Kommentera

Sv: Modo - AIK
kulltorp: Hur många har skyllt på domaren efter tidigare förluster den här säsongen? Du greppar efter halmstrån just nu.

Dessutom, smärtsamt dålig taktkänsla att gå in här och predika just efter en förlust. Vad förväntar du dig för mottagande?
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Hakning-Henrik: Björklund visar hur töntigt tuff han är när matchen är slut. Visa lite offer och glöd i kontrollerad form när matchen är vid liv. Lägg ner såna där jävla tonårsfasoner!
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Varnade mig sj att gå på matchen så får skylla mig sj. Så sjukt uselt modo. Försöker låta bli å gnälla på domarna numer. Men den idioten förstörde ju den minimala chansen som fanns att ta igen. Är fan inte värt typ 4 timmars färd för att se detta modo. Då får de visa en annan inställning. Inga flera livematcher för mig på ett tag. Modo är gamla vanliga modo igen
Kommentera

Sv: Modo - AIK
kulltorp: Sen kryddar du det med påhopp. Moget.....
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Steken84: Hellkvist vet nog inte vad han gett sig in på.
Han behöver nog byta ut varenda hängskalle innan han kan få ordning på detta.

Till o med "39 med NHL meriter ser ut som en medioker allsvensk back, efter 10 säsonger därborta.


In med Joe Labero i båset istället, han kan trolla!!
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Tyvärr var jag lika tveksam till Linus lundin som med laget innan säsongsstart. Nej vi är inte ett lag som kommer ligga i toppen i år. Vi ska vara glada om vi hamnar i top 8.

Fan va pessimistisk jag är men det är ju så man känner tyvärr..
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Rytter: Tjäna. :-)
Nä men faktiskt så lyssnade jag på Arto i studion som inte tyckte det var 2+2. Så då skyller jag på han.
Jag tycker du kan kolla igenom inläggen idag på er gästbok. Och jämför med när Timrå torskar. Hur många procent handlar om domaren i resp. gästbok?
Tom dina egna är ju less på att alla här skyller på domaren.
Du vet ju att jag har rätt, sluta sura.
Du beter sig som ett barn som vägrar lyssna på sanningen.
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Hakning-Henrik: Katastrof boxplay och svajiga målvakter.
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Bad_Brett:

Ja matchen hade ju förlorats oavsett. Men det hindrar ju inte en att tycka att de randiga i denna serie är helt värdelösa och det förstör kvaliten på ligan.

Kommentarer som det jämnar ut sig, eller han är lika dålig för bägge lagen är ju rätt men det gör ju inte domaren automatiskt bra och det skadar ligans rykte och status. Lyth som dömmer idag borde användas som skräckexempel i instruktionsfilmer.

Ligan måste satsa pengar här annars tappar det rejält i underhållningsvärde.
Kommentera

Sv: Modo - AIK
Om 4 matcher så ligger björklöven före modo.
Det är som att trycka repeat varje säsong.
börjar bra med allt. Powerplay osv
Sen faller allting. Sen dessa utvisningar som man år efter år efter år efter år tar. Gogglar man på onödiga utvisningar så kommer en bild på modo upp. Konstigt att samma skit händer år efter år och säsong efter säsong. Fast man byter ledare och spelare.
Kommentera

« · 1919336 · »