1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

SHL · 532115 inlägg · 4126 ämnen

Modo - AIK

Sv: Modo - AIK
{6870}: Snarare regel än undantag med dessa andra perioder.

{6870}:
Är otröstlig oavsett😢😭

Gavelo: AIK lär träna på liknande sätt eftersom de har samma ambition som oss.
Tror vi måste börja bakifrån i vanlig ordning och täta defensiven med ett ordnat målvaktspel och försvar. Får vi igång det kommer nog offensiven igång mer eller mindre av sig själv. Vi vet hur bra de KAN spela.

Hälge: Ja tyvärr verkar det vara så. Varför envisas Freddan och hirshen med att ställa en för tillfället värdelös Svedberg i målet? Brattström har inte varit dålig då han fått chansen.

{6870}: Ja, säg det. Han skulle ha bytts ut efter andra målet idag.

Nucky: Blomkvist nämnde igår att AIK gjort stora framstegmsedan de gått ifrån det plottriga kortpassningsspelet i egen zon som de började säsongen med, nåt för Hellkvist att fundera över...

Heyerdal:

Ja det spelet ska man inte söka jämt utan när vi har bra läge och flytet med oss. Som igår när det gåe tungt måste vi spela rakare och enklare, andra perioden var ju ett bevis på det då kom vi igång trots tuff start. Så ser gärna att vi varierar uppspelen mer t ex andra perioden med långt till båsen borde man föredra det enklare raka spelet.

Scallion: hur i helvete ska de bli verklighet när Hellqvist prioriterar sina bedrövliga ny förvärv som elvenäs och den totalt värdelösa hagelin jag personligen som haft vip kort sen 1978 ger upp kommer aldrig mer gå på hockey efter detta år med en sån jävla bedrövlig tränare som Hellqvist förlora 5 av 6 matcher och inte ändrar nått ????? Vi skulle prioritera grannens grabb så nya frön osv jävla bullshit köper mediokra spelare som Björn Hellqvist är kompis med och bänkar grannens grabb !!! FY FAN MODO HOCKEY detta var inte er plan skärp er nu !!

Tarasov: ..faan..kan vi inte träffas tillsammans och gråta ut i en stor jävla kakafoni

{Gavelo. Enkelt svar !! Nu har vi / Modo hockey en tränare som värnar mer om sina egna nyförvärv hagelin och hans släkting elvenäs än övriga i laget !! Och har ingen i detta Modo forum märkt detta kan ni lägga ner era kommentarer nu!!!! För ett Modo hjärta som mig själv har redan sett nog av hagelin och elvenäs JAG VILL se mer av Wahlgren Jakobsson Pettersson Wernblom jag är INTE intresserad av Björns jävla släkt / kompisar från lag han varit verksam förut !!!

Rip Kirby: Det har man inte! Det är en retrotröja från -85 som supportrarna röstade fram innan säsongen. Den används vissa utvalda matcher.

Heyerdal: Hellqvist fokuserar bara på en sak de är det att den totalt katastrofala nyförvärvet hagelin ska spela så mycket som möjligt och elvenäs varför värvade man honom ???? Jo Björn har ju för fan haft honom oxå !! Fy fan hatar svågerpolitik Och vad säger Sundlöv efter en sån här kräft gång?? Jo jag litar på Björn ?? Ärligt vad ska karln säga han har ju värvat honom ???vi är Modo hockey och ingen jävla skåning ska slita ur den känslan för grabbarna från bygden osv !! Jag blir vansinnig när man ser hur han coachar laget mot smartare motstånd ,vi är då helt lost !!

Coach: Har du prövat med att sluta skriva i affekt och kanske sätta in en punkt här och där, dina inlägg är nämligen helt obegripliga.

Övrigt så tycker jag du snackar så mycket skit och rent spontant så är jag glad att du inte har något att säga till om gällande Modos uppställning och spelsätt.

Coach:
Vad är där att upptäcka? Av de 5 som får mest speltid har vi Enström x 2/Hedman och Tom H även Karlqvist får mkt speltid men det kan man väl knappast klaga på. Både Wernblom/Berglund är före Hagelin i speltid. Elevenes tkr jag man vänta en 7-8 matcher innan man utvärderar.

Tarasov:

Svar på tal. Pinsamt att man inte orkar kolla upp fakta innan man spyr över Björn.

Visst hagelin har inte kommit upp till samma nivå som i oskarshamn men serien är lång och han kan vli nyttig längre fram.

Sylwander kan man inte klaga på en riktig tank som visar vägen så han får gärna spela mer. Elvenes tycker jag vara ok i den första matchen och i andra var han lika dåliga som övriga laget.

Lustigt att man anklagar björn för svågerpolitik och inte spela de egna spelarna då det var precis detta och svågerpolitik som lett oss dit vi är idag.

Har fullt förtroende för Björn han är en modern tränare med en rolig hockey. Ska vi komma runt plats 8 ser jag hellre björns hockey än säcken hockey.

Dock skulle jag gärna se en bra center så JJ kanske kan gå ut på en kant och få ur mer av sitt skott.

Ska vi förändra i truppen tycker jag t eriksson, j eriksson och kj är kandidater till att skeppa.

Hur ska vi göra med 300kg kedjan, ska man splitta denna för att få in mer tyngd i övriga kedjor? Sylwander skulle kunna ta en plats högre upp. Sedan måste wahlgren tillbaka till formen innan skadan.

Rytter:
Röstar för att behålla 300kg tillsammans, de ger övriga spelare luft. Vi flyttar ofta upp och skapar tryck med dem.

Tarasov: 300kg kedjan haha härligt namn :)

Gavelo: Nu känns det plötsligt viktigt att göra en bra insats idag. Jag tror nog att Björn kört på samma sätt som i tidigare klubbar, men det kan inte helt försvara de blekaste insatserna på slutet. Jag tycker tvärtemot Björn att vi var usla mot Almtuna, medan AIK sammantaget ändå var ett snäpp bättre gällande tempo.

Men, hur blir det med noggrannheten som var så imponerande mot exempelvis Leksand förra gången? Hur kunde försvarsspelet bli så passivt när det tidigare varit så aggressivt?

Jag tror att vi fortfarande är ett lag för toppen, men det är klart att man börjar undra hur vi från försäsongens och inledningens lysande spel kan bli så slarviga och nonchalanta de sista veckorna?

{5647}: Man kan väl säga att vi varit rätt bleka/dåliga senaste sju matcherna undantaget SSK.
Kommer vi behålla denna nivån även idag kommer vi bli blåsta av banan av Leksand.
Så nu får vi hoppas nedträningen släppt en smula, för fortsätter vi agera så segt som vi gjort en tid då blir det inte kul ikväll heller.
Lade dessutom märke till att vi är dom som släppt in mest bakåt också, så försvars och målvaktsspelet bör höjas 100%

Robin Ztorken L:
Är allergisk mot ordet nedträning 🤮. Däremot mot så har försvarsspelet saknar något. Att motståndare har 20% på sina skott någon match är oundvikligt men lite för många matcher på den här perioden för att man skall vara nöjd.

Modo har stora problem med specialteams.
Kan inte förstå hur man kan vilja spela med alla spelare i knät på målvakten i boxplay. Det ger ju motståndarna ett hav att spela runt på. Skärpning är ett måste i fortsättningen.

Tarasov:

Tycket karla uttryckte det bra i intervjun. När det går dåligt vill man gärna vårda pucken för att inte ge bort något och hitta bra luckor. Detta gör att man blir långsam och dräller med pucken, tappar fart så man inte hinner med hemåt. Nej back to basics nu när det går tungt. Enkelt ur zon sedan djupt och kör, när flytet sitter så kan vi prova mer avancerade spelvändningar och utgångar ur egenzon.

Ser gärna att vi gör ett par mål på sättet hägga kedjan gjorde mot aik.

« · 1919550