1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

474682 inlägg · 4078 ämnen

MODO - Färjestads BK 081129 18.30

1093966 · » Till forumet


Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
shinzawai skrev:

"Fy fan vad jag är trött"

Surgubbe!

Man kanske får rekommendera att du går till sängs tidigt...
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
shinzawai: Och hade vi offrat Jens Westin på den där Kåberg så hade alla varit vinnare.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Paddan:

Nja, Heins är väl tillbaka efter avstängning nu, och således måste Ulmer petas?

Shinzawai:

Precis.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Nikki: ...Och hade vi bytt målvakt med FBK hade vi vunnit med ett par mål.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Nikki: Och igår gjorde Jeff Ulmer mål i Freiburgs förlustmatch mot Langnau. Eftersom Freiburg fortfarande ligger risigt till så är min gissning att Ulmer inte kommer hit innan den 14 december
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Berka:

Tycker det är bra att Harri är positiv. Tror att det skickar bättre signaler till spelarna än att han går ut och är helt neggo utan anledning. Vi gör en bra match igår, iallafall de två avslutande perioderna, så varför ska han gå ut och vara negativ? Tror inte han sitter hemma och rullar tummarna när vi förlorar, ändå.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30

Cyklob: Som jag har förstått det så har Snellman ett 2årskontrakt och det skulle troligast kosta för mycket för klubben om de skulle göra sig av med killen. Men visst finns det någon klubb som vill ta över kontraktet eller i alla fall betala 75% så skulle det vara tjänstefel av klubben om man inte gjorde sig av med killen och försökte hitta en ny. Att man skall få tag på en som är sämre har jag svårt att tro.

Att man sen behöver flera spelare måste nog även de förstå. Men hur många finns det att tillgå? Men urvalet sjunker en aning när man inte har nordamerikaner att tillgå. Om det nu blir något av värvningen av fåret.

Sen har jag för mig att någon redan sagt detta. Men innan de tittar på ytterligare förstärkningar frammåt så måste något göras åt backarna.

Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Otrevlig läsning om Krizan, "Hans Jonsson tränar igen men både Karol Krizan och Mats Zuccarello Aasen ser ut att bli borta ytterligare några veckor."
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30

Jag blir mer och mer kritisk till hur Jerry och Ecke tänker, jag köper absolut det att man måste vara rädd om ekomomin. Men man kan inte tänka framtid utan nu är det nutid det handlar om.

Tror knappast att det hjälper oss om det dyker upp en ny spelare till laget utan det behövs nog mer tyvärr. Jag förstår inte ledningen varför man inte gör sig av med snellman med. Då har vi sparat in hans och wernbloms löner + vi hade pengar sedan tidigare för värvningar över kan väll inte vara så svårt att plocka in 3-4 nya spelare då.

Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Paddan: Vi kan väl inte sparka Freddan. Han var ju enligt rykten bäste Modoit idag på matchvärmningen.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Förresten, importera några domare också. Eller transplantera in lite spelkänsla i Pehr Claesson & Co.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
shinzawai: Det jag inte kan förstå är varför en målvakt som knappt nuddar ribban när han står raklång måste gå ner i knästående så fort det hettar till runt mål. Äh, sparka Rindell, Freddan, Zacke, Warg, Hedin, Westin, Hållberg och resten av laget...
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Modo var mycket närmare 4-3 än Färjestad tyckte jag!
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Nikki: Då var vi nia då. Ecke, kommer du värva nåt? Sparka nåt? Tydligen inte. Kicka sop-Tuokko och ge Öberg ett tryout.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Pasta(r):

Finns två anledningar till att vi förlorar idag:

1) Färjestad är hetare runt mål
2) Färjestad har en målvakt som inte är helt värdelös, i princip

Ungefär så. Salle var bäst i Modo.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Roligt att prata med sig själv. Men fy fan också. När man väl tagit över hela spelet då skall man släppa in ett till på en kontring. Någon måste sticka nålar i någon Modoo-docka.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
MorganaLefaey: Och där gör Zacke sjävmål. Joohooo
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Wayne Gresky: 10-1 i skott och man leder inte perioden. Eller det blev väl mål på skott 2 kanske. Ack så illa att man inte kan spela PP. FBK har 6 spelare borta och vi börjar få tillbaka spelare. Snart måste man komma igång.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
shinzawai: Snellman la in säsongens första tackling iaf. Jäkla tur att han inte åkte ut för den pååkningen av Gustavsson....

Warg kunde fått en femma där.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
hellge: Fy fan vad jag är trött på de där jävla "som helst"-skämten om Hasse. Hitta på något nytt eller spara bokstäverna till vettigare inlägg!

För övrigt gör vi ingenting rätt förutom att åka skridskor, men vad fan spelar det för roll när man inte vet var i banan man ska ligga, hur man passar, hur man skjuter, hur man tacklar, hur man väljer när man ska stöta och när man ska följa med osv osv osv.

Frustrationshockey pågår.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
hellge: Aj då, har sällan upplevt Zacke som särskilt stabil. Och det verkar vara vad backlinjen behöver mest just nu.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Zacke står ikväll!

www.modohockey.se/nyheter.cfm?nyhet=3889&rows=5

"Jag känner mig hur inspirerad som helst"

Antingen har Zacke gått på svenskakurs hos Hasse, eller kanske lite mer troligt, Zackes svar på Anderssons frågor har passerat hans "som helst-filter"


Jag såg att Gresky hade kört googles översättningsfilter på Fribourgs forum för att få lite kommentarer kring Ulmer. Skulle man inte kunna föreslå att google utvecklar ett program som tar alla "som helst"

Nåja, Krizan har ont efter att ha blivit överkörd och Zacke får stå. Hoppas han får göra en bra hemmamatch. Själv kan jag inte komma ihåg att han spelat en bra hemmamatch, däremot har han vid flera tillfällen varit lysande borta.


Det är lördag och fläskfilén håller på tina, ute är luften är hög och klar och det är vitt och vackert på träden. Det knarrar under skona. Det är kvällsmatch, livet blir sällan bättre...
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Paddan: Själv tänkte jag njuta av några Staropramen idag. Någon Karlovacko har jag inte pressat till morgonen, men Talvisota. Vi får hoppas att Toukko har gjort likaledes.

www.youtube.com/watch?v=7ELfMprEbrI&feature=related
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Lumber Jack: Det fick bli en flaska kroatiskt öl, Karlovacko, och ett par kalvsyltmackor med rödbetssallad till lunch.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Paddan: En inte helt galen strategi.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Lumber Jack: Och med tanke på den sena matchstarten, och publiktillströmningen, måste man nog kila iväg från sin plats ett par minuter innan periodens slut för att överhuvudtaget komma in i sportbaren.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Paddan: Det blir nog över 7000 idag. Trevligt värre.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
MorganaLefaey: Någonting nästan åt det här hållet, fast helt annorlunda...
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Paddan: Hahaha, Ja det vore något. Har faktiskt funderat lite smått på att sponsra ståplats med en två-pinnars som påminner lite om den här bilden. Men med text "The Meatball Rocket" och sen så har man bara en bild på köttbullen med raketen igenom sig. Kanske skulle man lägga till ett par ben med grillor på så det ser ut som en huvudfoting.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Lite fel tråd för detta instick men, Tobias enström verkar få otroligt stort förtroende i atlanta då han återigen hade mest speltid av alla utespelare i matchen mot nashville (24:49) Man kan bara lyfta på hatten. Han är stor den lille :)
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
MorganaLefaey: Men sen går det väl inte att göra mål i PP, än om de får tusen chanser i samma match, om spelarna befinner sig ljusår från varandra och inte en jävel vågar ställa sig närmare motståndarmålet än ungefär tre meter.
Fast man kanske hoppas att motståndarna är artiga nog att flytta på sig när pucken transporteras med en snigels hastighet från blålinjen.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
MorganaLefaey: Jag vet, du kan ju måla en egen läktarflagga till 401. Det kunde stå typ "Här sitter Frisco" kompletterat med en stor pil som pekar snett nedåt.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30

Paddan: Får hoppas han ger modo lite chanser att spela PP. Det behövs verkligen och kommer det spelet igång så kanske vi kan klättra lite medans man väntar på att de skadade skall komma tillbaka.

Otroligt vad fel allt blir när man somnar runt 20-21 tiden. Vad sjutton gör man uppe så här tidigt? Och vad gör man med tiden när morgonfikat redan är inkört i käften?

Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
spud: Så har vi då dagens mentometerknappstryckare:

CLAESSON, Pehr TAKULA, Leo
SONDELL, Per
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Dream Team: Däremot tycks det inte kunna gå bra för både de västernorrländska lagen samtidigt denna säsong, när ni hade er svacka gick det kanon för oss och vice versa.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Dream Team: Piss nisses var med för att få perspektiv på Krizan som det så ofta hackas på, någon får gärna visa mig hur många matcher han förlorat åt modo på grund av hans spel. Motsatsen är för mig överlägsen hans svackor.
Skador kommer alltid vara en del av spelet, och att lägga skulden på sånt man inte kan påverka ger ingen utveckling.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
spud: Vad har Backlund med det här att göra? Nu ville jag bara retas här. Det väl så att en målvakt inte är sämre än det försvarsspel laget runtomkring presterar. Då vi har saknat nån av de starkare backarna har även vi varit usla i defensiven. Men genomklappningar är aldrig roliga.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Dream Team: Han har bättre räddningsprocent än backlund, och spelar inte sämre än vad någon annan gör när vi klappar igenom.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
spud: Har han klubbens fortsatta förtroende?
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
NordaBoy: Eller krizan skulle jag gissa.
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Står Zacke?
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Gidde: Jo, men vi kanske förstör Hedins goda form om vi kickar honom? ;)
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
shinzawai:

Bengt Hedin, han är väl kvar än?
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
shinzawai: Busschaufförn har ju fått klä skott i många år, varför ändra ett vinnande koncept?
Kommentera

Sv: MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Poffa: Börjar ljusna rejält på skadefronten! Vad ska vi skylla på om en vecka?
Kommentera

MODO - Färjestads BK 081129 18.30
Målvakter:
30 Michal Zajkowski
60 Karol Krizan.

Backpar:
34 Tommy Wargh
3 Mattias Timander

2 Jens Westin
18 Per Hållberg

4 Mikko Kurvinen
35 Pierre Hedin

Extraback: 6 Stefan Espeland.

Kedjor:
13 Marco Tuokko
79 Fredrik Warg
22 Patrick Yetman

15 Andreas Salomonsson
39 Per Svartvadet
11 Thomas Enström 

10 Per-Åge Skröder
24 Niklas Sundström
29 Andreas Molinder

16 Tobias Forsberg
20 Oscar Steen
81 Ville Snellman

Kommentar
Harri Rindell: - Vi har gått igenom allt

Efter det att MODO Hockey gjort 8-1 på två matcher - 3-0 mot Södertälje och 5-1 borta mot Linköping - var det ganska lugnt i truppen. Därför kom 3-7 hemma mot Luleå som en smärre chock.

- Visst var det så, säger också coachen Harri Rindell. Som vi klappade vi ihop i sista perioden. Något sådant får bara inte hända. För många chansade framåt för att avgöra och i stället blev vi sönderkontrade.

Annars såg det ganska bra ut efter två perioder.

- Vi hade gått ikapp till 3-3 och hade bud på flera mål. Visst var känslan att vi skulle klara detta. Men så kom alla misstag.

På något sätt är MODO åter på ruta ett. Nu måste man tillbaka till det säkra försvarsspel man hade i två matcher.

- Vi har snackat ut rejält efter fadäsen mot Luleå och tittat på video. Mera kan vi inte göra. Nu måste vi in och säkerhetsspela och inte tillåta kontringar mot oss.

Inför mötet med Luleå fick MODO åter Niklas Sundström och Fredrik Warg. Nu kommer ytterligare en forward åter, rollspelaren Marco Tuokko.

- Tuokko är en energispelare som är viktig för oss. Han är säkert spelsugen till tusen, sedan han missat tretton matcher.

Det definitiva laget tar MODO dock inte ut förrän värmningen lördag förmiddag.

Noterbart om laget
...Lagen mötts två gånger i Karlstad i höst - en seger för vardera laget. Senast vann FBK med 5-2, sista pucken i öppet mål.

- spelarna Victor Hedman (axel), hans Jonsson (rygg) och mats Zuccarello Aasen (fot) fortfarande är ur spel. Hedman tränar dock för fullt och spelar nästa lördag om inget oförutsätt inträffar.

- matchen mot Färjestad börjar först 18.30 på lördag kväll och det ser ut bli över 7 000 åskådare.
Kommentera

1093966 · »