1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

480493 inlägg · 4078 ämnen

MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24

1207701 · » Till forumet


Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
pratarn: Igår var domarna kollosalt bra om man bortser att de svalde pipan sista 5, innan det var det inge tjafs, inge fulhugg, inget.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Nikki Nine: Trevlig intervju. Bra Martin.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
qwertas/Martin S: Kommer MODO-TV vara närvarande vid PK:n?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Nikki Nine:

Herregud, vad det är jobbigt att lyssna på finnar när de ska försöka göra sig förstådda. =)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Hannu Pikachu i The Real MTV
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Berka: Ätit nåt olämpligt ikväll, sur mage? Maken till GNÄLL! Håller med Sunny om att det gnälls åt h:e för mycket, på allt o alla, tydligen inte bara från Ö-viksbor, även Öbackabor.
Nä, jag tycker MoDo gör en helt OK match, mycket bra att hålla LHC stången o ta en pinne ikväll. LHC har fullt lag, lär väl inte toppa så värst mycket högre, möjligen att Norrena kan spika igen, medans MoDo har en minst sagt skaplig bench - Framtiden är VÅR!!
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24

Salle: Hmm, var det i så fall i tekningscirkeln precis utanför blålinjen, eller minns jag så galet. Äh, det var i arenan...

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Paddan: Den incidenten skedde väl i mittzon. Eller var det två sådana situationer.

Och när vi ändå är inne på Hinote och Jämtin...

Flera gånger så kom Hinote in och tog för sig på Jämtins "bekostnad" då vill Jämtin visa sig tuff och utmanar... Kristian Forsberg.     Stor humor och FEGhet.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Salle: Oj, jag själv har inte en susning. :-/
...lyfter över frågan till vår bok så får vi se om någon där vet något om detta...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
shinzawai: Ett av de intressantare ögonblicken i första perioden var när det ställdes upp för tekning i LHCs försvarszon, Hinote glider upp och ställer sig bredvid Hlinka. Då ska Jämtin försöka vara intimidating och glider upp och vill byta plats med Hlinka, men blir bortplockad av domaren.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Vi tog poäng mot en av seriens bästa lag, som vi har erkänt svårt mot, med en stor skara bra spelare borta. Jag ser många anledningar till att vara nöjd. Skröder var inte lika kass som vanligt, MZA bättre än de senaste 3, Molinder gjorde en massa bra, Pikkadollilainen dominerade, Timander vågade hålla i puck vid nåt tillfälle och Hinote var en vagel på insidan av LHC-spelarnas ögonlock. Vi forecheckade och vann puck gång på gång och bröt i mittzon.

Sen att vi vägrar vårda puck, förlorar varenda 50/50-närkamp är en annan sak. Vi har bara torskat en av de tio senaste. Får vi in lite skadade spelare kommer vi bli svårslagna.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
pratarn: Ja jämför man med de påsar nötter som vi sett gästa ES genom tiderna så var detta ett Armstrong-kliv framåt.

Men, rätta mig om jag har fel, visst har Tjeckien haft tvådomarsystem hela förra säsongen så Frano har ju kunnat slipa sina färdigheter i några matcher mer än de svenska icke-samarbetande kollegorna.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
...Nu såg jag ju inte matchen hos er i afton utan lyssnade på webradion (i samband med att jag låg och nattade min lilla grabb) så jag vet inte om det hände saker på isen som inte återgavs på SR...

Det jag upplever är dock att det på en gång blir ett mycket renare spel där lirarna i samband med 4 domare liksom vet att det inte ges tillfällen för tjuvnyp mm.

Huvuddomarna var samma hos oss som hos er och denna Tjeckiska domare var faktiskt riktigt bra, speciellt när man jämför med några andra importer som den svenska Elitserien de senaste åren har bevittnat.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24

pratarn: Han var väldigt tydlig i hur han kommunicerade med båsen vid avblåsningar, byten och så. Han var även med och "hjälpte" linjemännen vid icing-avvinkningar, puck out-toucher odyl. 
Det ingav respekt från båsen såg det ut som då det inte vart något "tjafs" med sena byten och byten vid icing. Även om det slank igenom nåt sånt fel vid nåt tillfälle då MoDo tvingades göra ett byte med 4 forwards och en back. ;-)


Sen var det en rätt "snäll" och lättdömd match där dom dock skulle kunna plocka en hel del hakningar och slashingar (spec på LHC:are) men i helhet en rätt ok insats.


Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Poffa: äh du har ju kongotrumman i örat du ;)

Jag fattar inte att du kan vara så nöjd?
Visst vi tog en pinne mot ett formstarkt och stjärnspäckat lhc de är jättepossitivt, men spelat under halva matchen är direkt dålig då man spelar fast sig gång på gång och tvingas till idiotrensningar som oftast stannar på blå.
Spelet i mittzon existerade knappt , passningarna är oftast i midjehöjd eller 2 meter bakom spelaren och 50% av gångerna tvingades spelare dumpa direkt från röd utan resultat.
Anfallspelet bra emellanåt och mza är ju ressigören, kul att hinote kjedjan gör 2 oxå.
Pp:t är fantasilöst och helt bedrövligt, inga backskott tas utan det blir ett ständigt runtpassande och inga avslut.
Det finns possitiva saker oxå, de är laginsatsen och kämpaglöden så länge orkan fanns, sen att lyckas komma igen å vända 1-2 till 3-2 är grymt bra, synd bara att man inte lyckas knyta ihop säcken.

Fel på tv:n ...knappast
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Salle: Utveckla gärna dina intryck om Martin Frano.
Det skulle vara kul att få veta vad du menade mer exakt.

Vi hade ju honom hos oss härom kvällen och visst, det funkade bra då också.

Kort man med roliga tecken över det mesta och engelskt uttal är väl vad man kan sammanfatta mitt intryck som antar jag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Berka: Ja, jag var på plats. Jag är nykter. Mitt tips: lämna in TV:n på reparation.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Poffa: Ingendera, men jag skulle nästan kunna tro desamma om dig!
fast du var väl i banken?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Wayne Gresky: Hmm, jämför man med Capitals så kan jag kanske förstå din inställning. Jag jämförde med Modos PP tidigare under säsongen.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Berka: Din analys måste vara kraftigt påverkad av att du är alkoholpåverkad. Eller så har du fel på TV:n.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Poffa: Då har du väldigt låga krav på hur pp ska spelas. Efter att ha sett Washington lira så känns det som en annan sport när det är modos tur.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Poffa: Jag tycker gott man kan kritisera om man inte tycker någon förtjänar beröm. Din analys av matchen skiljer sig en del från min, vi tycker olika men inte påpekar jag att du är så hemskt nöjd med dagens match.

Det fanns en hel del possitiva saker och en hel del negativa.

Bara att blicka framåt och ssk på torsdag.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Wayne Gresky: Inte värdelöst, men resultatlöst. Men det är ju målen som räknas.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Poffa: Fast power play var värdelöst...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Nikki Nine: Färre än vad det låter som, inser jag. Men de som gnäller skriker högst och mest.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Poffa: Hur många är det som gnäller egentligen? ;-)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Och hej vad det var gnälligt härinne. Var det en annan match på TV än i SA?

Jag är j-t nöjd med en pinne emot ett formstarkt LHC, speciellt då laget, utan Foppa, visade en j-t stark arbetsmoral matchen igenom.

1:a perioden var vi klart bättre och med skridskoåkning som vapen betvingades LHC.
Lener skällde nog ut sina spelare i perioden för det såg och kändes hopplöst ut i inledningen och en bra bit in på 2:a men MoDo kämpade sig tillbaka in i matchen eftersom.
Sen i 3:e var det svängigt och hade man varit lite effektivare i avsluten så hade man tagit 3 pinnar. Visst ställde man till det i defensiv zon emellanåt men det är man ju liksom lite van vid numer. :-)


Skröder kämpade mer än han gjort på flera matcher tillsammans. Hägga, har efter Foppa beröm, växt lite , blivit snabbare och fått lite mer tid på banan än FF (före Foppa). Pikka grym och skulle matchats hårdare spec i OT. Hållberg likaså (fast han spelade INGET alls i OT). Sondell tvärtom...


Sen var det kul att se ett samarbete mellan huvuddomarna som faktiskt funkade. Han Frano var riktigt kul att se hur han agerande. Se och lär ni svenska rättsskipare...





Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24

Vilket jävla gnäll det var på vissa här inne, då. Har Foppa-matcherna fördunklat ert medvetande så till den milda grad att ni helt tappat perspektiven?

Förstakedjan är bra idag, men får tyvärr inte ut något. Man har dock en rad chanser och borde kanske satt någon. MZA är den som ligger bakom det mesta, Svarten är grymt bra över hela planen och Skröder kändes hetare än på länge.

Häggström, Molinder och Steen kämpar och sliter, framför allt de två första. Detta är Häggströms överlägset bästa match utan Foppa på isen. Han åker skridskor, han tacklas och han river och sliter och vinner pucken högt upp i banan.

Madsen, Hinote och K Forsberg gör två mål framåt och spelar också rätt så bra. Brunkare som gör sitt jobb över hela isen, ibland lite svaga defensivt.

På backsidan är Hållberg mycket bra, Timmy är bra och Pikkadollen är magiskt suverän. Tyvärr har Mojzis, Bonsaksen och Sondell problem, även om Sondell var bättre än på länge.

Svedberg gör en bra match i målet och är chanslös på alla tre målen.

Sammanfattningsvis: Bra match av Modo, kanske den bästa utan Foppa. Gott jobb och bra inställning ger oss en poäng. Innan Foppas återkomst hade de värsta gnällspikarna här i kväll hyllat Modo för en bra match.

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Nikki Nine: Man utökar buffe´n i restaurang viktory med grillade oxfilé provecale på lördagarna ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Nikki Nine: De är korkade och ska göra som AIK?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Ingen spelare nä...

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24

Cyklob: En rejäl huvudsponsor?

Bara det inte är Köningsegg...

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
AM: Bolagisering?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Finns på öas hemsida. Men det ska inte röra sig om några spelare eller så.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24

Berka:Handlar inte om någon spelare.

allehanda.se/sport/ishockey/1.1553671
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Nikki Nine: Modo och green bryter kontraktet osv osv.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Nikki Nine: På nått sätt känns det inte lika lockande med presskonferenser längre. Vad ska man gå ut med? NY målvakt, en revbensskada på Foppa, Macke ljumskar höll/höll inte för uppstartsträningen eller att Green byts ut mot Mr. Whoisthatguyon Schinzasphoto?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Berka: Tror inte det är en positiv presskonferens i så fall...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Wayne Gresky: Jag håller med dig ang. mza iaf ;)
Man längtar ju till susse är tillbaka, se om dom kan bli så där grymma igen.

Spännande å se om modo kallat till presskonferans i morrn?! :)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Berka: Jag tycker absolut att Skröder gjorde en godkänd insats idag. MZA kör ju dessutom solo hela tiden nu så nu får stackars Per-Åge inga puckar att jobba med...
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
NuMo: Hinote hade 47 offensiva tacklingar ,lika så hägga.
Skröder är så långt ifrån den form han befunnit sig i sen han kom till modo.
Drivet, skottet och måltjuverierna är som borta, visst nu saknas ju hans favoritcenter så jag hoppas de kommer när pappa sundström kommer åter ;)
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Enligt "Squall" på officiella har Markus Sandin på allehanda sagt att Modo har en presskonferens kl 13.00 imorgon. Någon som uppfattat liknande?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
NuMo: Var det inte Skröder som sänkte en LHC-spelare innan 1-1 också? Tyvärr var det som om hela MoDo slutade spela efter tacklingen.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Berka: Skröder hade två fantastiska offensiva tacklingar som gav oss målchanser. Det gör man inte glidande direkt.

Men han har inte samma tryck i skridskoåkningen som förr om åren. Inte än förhoppningsvis.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Blizzard: Skröder har glidit större delen av de 20 matcher som är spelade.
Sen en spelare som inte går för fullt blir inte trött så lätt.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Berka: Han visar ju inte tillstymmelse till divighet i intervjuerna jag sett i alla fall. Tvärtom.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Berka: "skröder han gled i 60 min."

60min sliter ganska hårt på spelaren, lätt hänt att dom börjar glida då.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
arnio: Ett rykte som florerat, sen om det finns någon sanning i det över huvudtaget vet jag inte.

Han har ju senaste veckorna haft 3 olika skador offisiellt fast han tränat för fullt sen en tid.

Märkligt iaf.
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Berka: Petad för att han varit divig?
Kommentera

Sv: MODO Hockey - Linköpings HC 2009-11-24
Hawerchuk: Att forwards var loja i sista är ett tecken på at man gått på 3 kjedjor för länge. skröder han gled i 60 min. och mza orkade knappt spela 3:e, svarten försökte men såg mest trött ut.
Timander var bra defensivt men såg ut som tjära framåt. hållberg fick mycke förtroende i pp men va oftast helt fel.

Känns jävligt hjärndött att peta en av våra bästa spelare (green) för att han varit divig när vi har kort om folk och är i desperat behov av poäng!
(om de nu är anledninget till att green inte spelar)

Före match så trodde jag på förlust så 1 Pinne är över förväntan
Kommentera

1207701 · »